Ez a műsor egy nagy hányadék, én is most hallottam így félfüllel, miközben fórumozgatok.
Egyébként a hasonló szarokat nekik találják ki:[link]
[Szerkesztve]
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
horvathkrisz
addikt
CollectoR
aktív tag
Ráadásul a kölköknek előre megmondják a kérdéseket, meg a válazokat is. Jól bebukik majd ezzel a tv2, megint egy ostoba műsor.
elit_hun
őstag
én a barátok közt meg ilyenek után nem lepődöm meg semmin
Az emberek kezdenek hasonlítani a The Simpsons-ban lévő emberekre, ami nem jó...
hja, ha az embernek nincs szocialis kapcsolata, mindenkihez probal beszelni, ebbol lesznek az utcan motyogo oregasszonyok - meg a bloggerek ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
horvathkrisz
addikt
és a Simpsons sem ''égből pottyant''...
Elég gáz hogy az embereket ilyennel butítja a média, bár sajnos ez nem ok nélkül van...
Jégkokó
veterán
Ma volt alkalmam belenézni ebbe a szörnyűségbe, de értelme nem sok van.Jóhogy a kis pisisek vágják az anyagot mivel most tanulták, igy az egész műsor értelmét vesztette.
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
Gergello
addikt
Láttam egy kicsit a műsorból és ..... pont erre számítottam, lényegtelen tárgyilagos tudást igénylő kérdésekre. Jobb lenne ha inkább gondolkodás módot tanítanának a gyerekeknek a hasztalan tárgyilagos dolgok helyett.
luciferc
őstag
Teljesen egyetértek veled, sajnos még mindig nem fogták fel az emberek, hogy a nagy lexikális tudástól nem lesz valaki okos (ahogy a magas IQ-tól sem). A nagyobb baj, hogy a közoktatás követelményeinek összeállítói sem fogták még ezt fel. Talán éppen azért, mert ők nem okosak?
Bizony gondolkodni kellene megtanulni és megtanítani a lurkókat, de az sajnos nem megy könnyen a jelenlegi rendszerben. És ez látszik is mind a gimnazistákon, de nagyon erősen a felsőoktatásba kerülőkön. Persze most is mit csinálnak országunk okoz vezetői? Kevesebb a gyerek? Nosza, ahelyett, hogy kisebb osztályokat csinálnánk, hogy hatékonyabb legyen az oktatás, inkább elküldünk tanárokat, hogy maradjanak a 30+ fős osztályok.
Birsmann
tag
Nah igen... éreztem hogy Valaki egyszer majd eljut oda hogy erről is ír
Szerintem a legjobb amit ezzel (és a többi hasonló kategóriájú műsorral) kapcsolatban tehetek az az, hogy nem veszek tudomást róla. Anno a ValóVilág/BigBrother időszakban is ezt tettem, és a Győzike c. mozgóképhalmazzal (jobb elnevezést nem találtam rá) sem tettem kivételt. Épp hogy csak tudtam róla hogy mi az. Tudtam, hogy ha csak egy pillanatra is lankad az figyelmem, máris azon kapom magam hogy nézem. Akkor pedig megeshet hogy felhúzom magam rajta, neadjisten rákapok (bár ez nem túl valószínű) Mára oda jutottam hogy nem nagyon nézek TV-t
Uff
mod: a lexikális tudással kapcsolatos dologgal egyetértek
[Szerkesztve]
(#9) concret_hp
concret_hp
addikt
mondjuk én nem láttam egyik adást sem, de azért mókás, hogy a műsor kb. arra megy ki hogy egy normális agy kiszelektálja a sok bullshitet ami soha az életben nem fog kelleni és ha valaha megtanulta, akkor is igyekszik elfelejteni. a gyerek meg persze még vágja, mer' nemrég tanulta. tehát a debil felnőttet lenyomja az okos gyerek. aki tud 100 oldalnyi bullshitet, de a legegyszerűbb dolgokat sem képes átgondolni/észrevenni stb.
(csak 1 példa (mondjuk nem biztos h a legjobb): , ma utazok a buszon, anyuka szól a gyereknek, hogy kösse össze a függönyt (van egy ilyen patentos cucc amivel rögzíteni lehet a függönyt hogy el legyen húzva) , gyerek szó nélkül köt rá egy csomót. ott a patent... gyerek volt kb. 10-11 éves... )
tehát a lexikális tudással rendelkező de gondolkodni egyébként nem feltétlenül képes gyerek megdicsőül. a dr. xy aki már nem tudja a sok bullshitet leég. a debil néző által levont tanulság: minek tanulni, hát még annyit se tudnak a nagy doktorok mint egy ötödikes. mennyé fiam inkább téglát pakolni...
+ a nép jól szórakozik azon, hogy egyébként milyen szar az oktatási rendszerünk és mennyire szart se ér a 3/4-e
mellesleg a lexikális tudás =/= okosság
mellesleg a diákok elszomorítóan magas hányada ált isk. 8-ig sem sajátítja el az értő olvasás skillt
mellesleg a lakosság elszomorítóan nagy hányada debil
[Szerkesztve]
vagy fullba vagy sehogy :D
Bernard
csendes tag
Ha mondjuk kiválasztanának 10 hatodikos gyereket,akiknek nem mondták el a kérdéseket biztos lenne nagy hüppögés,hogy mennyit tudnak az ötödikes anyagból.Szerintem ezek az értékes infok 1 év alatt elvesznek.
Racecam
MODERÁTOR
Izé, Rudi.
A Hérás kérdés szerintem nem volt jó példa, mert az inkább tartozik az általános műveltséghez, de egyébként teljesen egyetértek.
A lexikális tudás túlzott megkövetelése (történelem, földrajz, irodalom), valamint a soha fel nem használt tudás (biológia, matamatika, fizika) általános agyakba verése sokszor problémamegoldásra képtelen, logikusan gondolkodni nem tudó gyerekeket nevel futószalagon.
Com'è diverso il mondo visto da qui
TompapaTM
csendes tag
Én azt mondom, nincs baj a tárgyi tudással, meg a verstanulással, memoriterekkel. Ez egy része a dolgoknak. Ilyen ''izmok'' is vannak az agyunkban, edzzük hát őket. De ez csak egy része az egésznek, amiből az értelem összeáll.
Ha azt mondjuk, soha ne tanítsanak ilyet a gyerekeknek, mert ott van a neten is. Hááát... Az sem nevezhető értékelhető tudásnak, ha valaki minden dolgot meg tud találni és azt össze tudja rakni. Ez is csak egy rész.
Most az a divat, hogy vessünk el mindent, ami régi és rossz. Ez marhaság. Mazsolázni kellene a régi oktatási metódusokból és a divatosakból valami jó elegyet.
Régen egy ember kijött az egyetemről, mint gépész, akkor nagyjából tudta a munkaadó, mit tanult és kb. mit lehet elvárni tőle. Híresek voltak a magyar szakemberek a tudásukról - többek között a lexikális tudásukról is és műveltségükről egyaránt. Igaz, akkor lassabb volt a világ. Ezt verte szét az oktatásügy. Én is már az újba integrálódtam. Vannak is fehér foltok bőven a diplomámban.
Ki az okosabb? A kérdés inkább az, hogy ki emlékszik jobban. Az aki idén tanulta, vagy az aki 30 éve. Erre kár a főműsoridőt pazarolni, hacsak nem az a cél, hogy már a taknyosok is lenézhessék a szüleiket, hogy ők okosabbak... Jó lenne, ha ez megmaradna a 16-18 éves korosztálynak, nem az 5. osztályosokank!
Crystalheart
senior tag
Az én agyam már útközben kiszelektálta, amit nem fogok használni, höhö, TZ-kig emlékeztem, aztán érettségire megit úgy ahogy, most, hónapokkal később már csak arra amit használok is...
(Persze nem arról a pár memoriterről van szó, amit imádok. De ezekre is szükség van, különben a számítógép totál szétszedi az ember memóriáját. Mondjuk enkem már közel sincs annyi belőle, mit kisiskolás koromban...)
Amúgy észrevettétek, a logóba hány helyesírási hiba csúszott? Bár a vesszőt már kitették azóta a mint elé...
[Szerkesztve]
horvathkrisz
addikt
''sokszor problémamegoldásra képtelen, logikusan gondolkodni nem tudó gyerekeket nevel futószalagon.''
szerinted miért van ez?
ftc
nagyúr
Szlovák oktatás
Van benne részem még s volt is
Előszür a lexikális tudás, de viszont volt ilyen otthoni mühelymunka gyakorlat ,hogy azért alapdolgokat megtudjuk csinállni...Egy csomó felesleges dolog tanulása amugy itt is alapsuli
középsuli: elektrora jártam s mennyi oylan dolgot tanitottak amit soha az életben nem fogok felhasznállni...gyengeáramon magasfeszültségre számoltattak vezetékekekt...de kezdtek eltünni 2. után a felesleges dolgok
történelem,fizika(alap dolgokat tudjuk),kémia s egyébb vacakok
egyetem...itt is van olyan aki magol tudja a 400 oldalas könyvet kivülről és van az én... Figyel előadáson... jegyzetel mert ugye könyvben is ez van csak hülyébben leirva és még ezután kiszedem a léneget vizsgák előtt...A legtöbb tantárgynál megadják miből is kellene felkészülni a mégjobban megkönnyiti...
Pl sokkal jobban szeretek ábrákat tanulni mégha 100 tranzistorbol is van(bár tudnám minek tudni az IC-k belső bekötéseit fejből ) minthogy képleteket magoljak be...
Volt ilyen vizsgám is, hogy 150 képletet bemagolni..2 nap mulva már azt se tudtam eszik vagy isszák...
Crystalheart
senior tag
Én még csak középsuliba jártam és ott tanultam mellékesen elektrot, csak mert már enm tudtak több infos tárgyat betenni. A vicc, hogy mikor két hónappal előtte fizikából vettük az elektro résztzt, 2est kaptam mindenre, tele volt képlettel, a tanár feladatmegoldásokkal és em magyarázással tanított. Aztán elektron tisztára paráztam, de megalapozatlan volt a félelmem, mert az elméleti tanár olyan szinten ynomta, hogy az nem igaz. Én vágtam egyik legjobban, mert magát a lényeget tanította meg, gyakorlatiasan, és nem a nyolcszáz képletet amiből még ezret két firkantással ''levezet'' a fizikatanárom... (Hiába, nagyon hozzászokott a 30 év alatt a Dexterekhez akik megnyerik az összes létező fizikaversenyt, ez már csak ilyen suli... Az elektro tanár meg a kockákhoz szokott, úgy tűnik. )
DarkByte
addikt
Én inkább hasonlítottam egy stréberre a középsuliban , de az érettségi után nem sokkal sem tudtam már egy rakás dolgot felidézni. Valóban tényleg hasztalan lexikális tudás, amelyel úgy tűnik az ember tényleg csak az idejét és energiáját pazarolja (talán a fentebb írt edzük az agyunkat haszna azért megvan). Amire szükségem van és aktívan használok azt szinte tartja a napi gyakorlat. A többit meg ne várjal el senki. Mára már úgy is akkora tudásmennyiség halmazódott fel hogy ezt teljes mértékben lehetetlen elsajátítani és szinten tartani még egy életen keresztül is. (A kedvencem mikor mamám számára általánosan elfogadott nézet az hogy Vágó István milyen okos mert hogy Ő mindent tud.. hát mondom mama marha nehéz is úgy kvízjátékot vezetni hogy ott van LCDn előttem a kérdés és a helyes válasz )
A műsorba tegnap terveztem hogy majd belenézek egy pár perc erejére (végül csak nem tettem), de ezek szerint jól sejtettem mire megy ki az egész. Sejtésem szerint ha egyszer elindul ez a digitális TV és lesz 30 országos csatorna, a kora délutáni blokk úgy fog kinézni hogy fizetésre kiéhezett szukák ostromolják a TV nézőket minden második (vagy inkább minden) csatornán hogy ''jáccámájáccámájáccámá.. vedd már fel a telefont Te idióta mert már nem igaz hogy nem tetted meg, itt van 300 ezer forint csak rád vár'' (persze azt valahogyan kifelejtik mondani hogy Ők ennek az összegnek a több tízszeresét megkeresik egy adás ideje alatt), nade kicsit eltértem a tárgytól.
[Szerkesztve]
Hujikolp
őstag
Milyen jó, hogy nemnézek tévét. Csak nagyritkán, ha olyan van.
[Szerkesztve]
Renwick
őstag
No para srácok, le merem fogadni, hogy a legtöbb ötödikesnek fingja nincs arról, mi az a ReadyBoost...
üdv
R.
I see you blaming each other -- And I love you still
rudi
nagyúr
Az rendben van, hogy tudja a görög mitológiát, de olyan részletre mint egy nagyon ritkán használt megnevezése Hérának szerintem semmi szükség. Lefogadom, hogy a suliban bemagoltatják a gyerekekkel az isteneke (mi is bemagoltuk), de nem csapnak fel nekik egy ágrajzot (vagy hasonlót) hogy egyik isten milyen rokoni kapcsolatban állt a másikkal, milyen volt a struktúrája. Persze azért nem mert össze-vissza párosodtak családon belül Éppen amiatt a egyerek bemagolta és nem megértette. Ugyanez vonatkozik a történelemre is - legalábbis nálunk. Betanultuk, hogy x károly prosz király, meg y károly spanyol király, de arra csak véletlenül jöttünk rá (már aki rájött), hogy bakker, ez ugyanaz a személy. Szóval anyag leadva, összefüggések nem.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
PazsitZ
addikt
Manapság magyarországon is próbálják lassacskán átalakítani az oktatást. Ami bizonyos szempontból jó, másrészt talán nem annyira, a fene se tudja.
De, hogy mondjak egy példát: A történelmet sosem szerettem igazán.
Gimnáziumban tanultunk magyar történelmet magyarul és egyetemes történelmet németül. Ez utóbinál az anyanyelvi töritanárok teljesen másképp oktattak.
Míg magyar történelemből a főként mérvadó óránként 10-20 dátum-esemény. Addig a német tanár által oktatott történelemből sokkal ikább bizonyos összefüggések voltak a lényegesek, mi-miért-mit okozott és csak a legfontosabb dátumokat kérdezték, egyes esetekben nem is feltétlenül napra pontosan.
Míg magyar történelemből 3-4es voltam, a német nyelven oktatottból 4-5. Érettséginél is 3 lettem magyar töriből 4es a német nyelvűből.
Remélem sikerült jól leírnom, érzékeltetni a különbséget.
[Szerkesztve]
- http://pazsitz.hu -
ftc
nagyúr
Igaz
Kit érdekel ,hogy pl IV. Béla épp ekkor rontotta el a hasát...mert nagyon erre hajtanak az oktatásban. Tanitanának inkább felhasznállható dolgokat.
(Kolombusz)
veterán
Jogos, amit írsz, én biológiából járok fakultációra és azok az osztálytársaim, akik nem bioszosok, ugyanúgy megtanulták a DNS felépítését, bioszintézisét, mint mi. Mit érnek vele? Mit fognak tudni csinálni. Meg, hogy hány lába van egy hangyának. Ki nem szarja le? Ha nem lesz hangyász, vagy hangyás, akkor soha az életben nem fogja tudni hasznosítani ezeket, tömik az emberek agyát sok felesleges dologgal. Vagy az miért lesz jó nekem, ha ki tudom számolni, hogy teljesen ideális környezetben, ha egy 10 fokos lejtőn csúszik egy kocka, akkor az mennyire gyorsul fel?
És ilyen kérdésből szinte végtelenszámút fel lehetne tenni. Szívesen találkoznék az oktatásügyi fejesekkel, hogy megtudjam a véleményüket erről.
menpee
aktív tag
Nem kellenének hatodikos gyerekek, csak ötödikesek valami más suliból. Hiába lenne kitűnő, biztos nem jutna el semeddig (hacsak neki is meg nem mondanák előtte a válaszokat). Én épp akkor filmet néztem gépen, és öcsém ordibált be néha kérdéseket. Általában tudtam rájuk a választ, de voltak hülyeségek, amiről nemhogy ötödikben, de életemben nem hallottam.
Míg suliba jártam, mindenki azon volt ledöbbenve, hogy milyen sok dolgot vágok. Pedig csak azokat jegyeztem meg, amik érdekeltek, vagy azt gondoltam róluk, hogy ez igen, értelmes anyag. Mindenre tudok példát felhozni, ami sokat segít a magyarázatban. A törit az első 3 évben végigpuskáztam, 4.-ben elkezdtük írni az érettségit szimuláló tesztlapokat (írjál 5 sort fél oldal forrásból), és kiderült, hogy nem éri meg már puskázni, mivel nagyobb energiapazarlás, mintha nem csinálsz semmit, csak nyitvatartod a szemed órán. De a legjobb példám: infó szakra jártam, de amit a számítógépekről tudok, annak 95%-át itthon, önszorgalomból tanultam meg. Erről ennyit...
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
Crystalheart
senior tag
''A kedvencem mikor mamám számára általánosan elfogadott nézet az hogy Vágó István milyen okos mert hogy Ő mindent tud.. hát mondom mama marha nehéz is úgy kvízjátékot vezetni hogy ott van LCDn előttem a kérdés és a helyes válasz ''
Azért Vágó előtt éppen akkor jelennek mega válaszok, amikor a játékos előtt Ezt láthatja midnenki, aki ott ül mögötte
Egyébként hülyeség azt mondani, hogy minden tárgyilagos tudás fölösleges. Egyrészt ált. iskolában a gyerekek általában nem tudják, mit akarnak majd dolgozni, sokan még később sem, és azok gimibe mennek. Tehát általánosban nem igazán lehet másként csinálni, mint beléjük nyomni az álatlános műveltséget amiből csak lehet. És hogy őszinte legyek, ha valakinek az általános suli nehéz, az már rég rossz...
Ez a műsor meg egy hülyeség és kész, nem kell vele foglalkozni. Itt nem ''okosságról'' van szó...
[Szerkesztve]
Gabás
addikt
Valamelyik moderátor javítsa a címet, Rudi elhagyta a vesszőt
ALI_G
veterán
6-ot soroltak fel, mint vulkanikus eredetű
Egyébként egyetértek az írással.
ALI_G
veterán
nekünk má aztán rohadt mindegy, nemhogy ált suliba, de gimibe se fogunk már visszamenni. De egyébként azt árulja el nekem VALAKI, hogy édesapám 40 év múltán hogyan emlékezik vissza történelmi eseményekre amit ált. suliban tanult meg ilyenek. Az ő Édesanyja hogy emlékezik 65-70 után annyi mindenre amit az iskolában tanult?!?!?!
PazsitZ
addikt
Ez jó kérdés, pl. nekem is mikor mamám mesél dolgokat a gyerekkorából meg ilyenek.
Én néha arra nem emlékszem tegnap mi volt? Az én agyam olyan mint a szita, szép lassan lemorzsolódik minden
- http://pazsitz.hu -
bolondember
MODERÁTOR
Ö.
azért ha már it fikázunk, akkor vegyük talán észre, h a címben van egy helyesírási hiba... Ugyanaz, mint a műsor címében is volt... ''vagy, mint''
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
DarkByte
addikt
Öhm.. én nem azt állítottam hogy maga a tárgyilagos tudás mint olyan felesleges, hiszen tárgyilagos tudás az is ha mondjuk tudom azt hogy a processzoroknál az LGA jelölés egy Intel által preferált foglalat típust jelöl, vagy az USB 2.0 elméleti maximum sebessége 480Mbps. Mindez persze akkor fontos ha nap mint nap hasznát veszem ezeknek az adatoknak. Egy virágüzletbeli eladót például valószínűleg nem fogja érdekelni hogy a könyvelés vezetésére szolgáló gépben lévő processzor esetében mit takar az hogy LGA foglalatba illeszkedik. Ugyanígy engem például nem érdekelnek a virágok latin nevei, ő viszont a munkaköre miatt lehet nap mint nap használja. Ugyanígy egyes sulis tárgyaknak is csak azok veszik hasznát akik ilyen irányban akarnak majd elhelyezkedni Pl. tudni hogy Chillében mit bányásznak és hova exportálják. Abban egyetértek hogy ált.suliban még nem nagyon tudja senki hova és merre lépjen majd az életben tovább, ilyenkor talán tényleg kell is a mindenből egy keveset hogy kialakuljon a lurkóban valamilyen elképzelés.. De amikor még utánna a szakközép suliban is felesen súlykolják az emberbe 4 évig az összes ilyesmit. Miért nem lehet egy szakközépiskolában azt a szakot és a hozzá kapcsolódó tárgykat tanulni, amely miatt azt a sulit választottam Pl. én Világbanki informatikus középsuli osztályba mentem; akkor mi a ráknak kellett nekem földrajzot és kémiát is tanulnom 2 évig.
[Szerkesztve]
Chieftec
őstag
Hat ezen nezek nagyokat enis.. Foleg faterra meg nagyfaterra jellemzo, hogy tortenelmi esemenyeket vagjak evszamra pontosan, osszefuggesekkel mindennel egyutt.. En meg orulok ha akkor tudom amikor kerdezik, egy hetre ra kb. olyan mintha sose lattam volna..
A cikkel pedig 100% ban egyetertek, sz*r az egesz oktatasi rendszer ahogy van, altalanos muveltseg cimszo alatt tomik minden hulyeseggel az emberek fejet. Ha bemagolom a tortenelmet meg az irodalmat azzal megyek valamire? Milyen munkanal van szukseg erre? Tanari allason kivul nem hiszem, hogy sok helyre kellene. Ezek melett pedig olyan dolgok maradnak el, amikre joval nagyobb szukseg lenne az eletben. Ahogy egyik tanarom is fogalmazott: Sokra megy majd a tortenelemi evszamokkal ha felnott korara majd egy szoget nem tud beutni a falba. De mennyire igaza volt. Masik kedvencem az ahogy tanitani probalnak, 95% elmelet 5% gyakorlat. magyar béla rulez
rudi
nagyúr
Szerintem nem adatokkal kellene agyontömni a gyereket, hanem felébreszteni a kíváncsiságát, megtanítani gondolkodni és hasonló dolgok. Akkor talán 14-15 évesen, amikor kikerül általánosból lesz már valami elképzelése arról, mit szeretne majd csinálni. A mostani rendszerrel sokaknak még középsuli után sincs.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
ALI_G
veterán
hja, de még egyetemen is rossz az arány. papíron programozás rulez!
spirit007
senior tag
''Péntek este van..........és közben megy a hátam mögött a TV ''
Jól van , rendes ember vagy te !
Az ilyen nevettséges hulladék műsorokat inkább nézzék az ötödikesek ...
Trillattila a balázssó gyalázó
(#36) parandroid válasza bolondember (#30) üzenetére
Anno comment:com-on volt ennek egy külön bejegyzés. Ertéellék utána javították is. Gondolom azóta ezt minden ötödikes tudja.
Amúgy a kérdésem a szokásosm bár ezúttal stílusosan új köntöst adtam rá:
Mi a fenének kapcsolja be a tévét bárki, aki okosabb, mint egy ötödikes???
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
rudi
nagyúr
Talán azért emlékeznek a régiek annyi mindenre, mert akkor még jóval kevesebb mindennel traktálták őket. Pl. nagyjából szüleink idejében jött be a középiskolai oktatásba a halmazelmélet + boole algebra, és úgy rémlik, általánosban sokkal később kezdtek fizikát, kémiát tanulni, meg nem nyomták őket 3 nyelvvel (orosz az volt, no abból max pár versike maradt meg a szüleinkben). Meg ugye lehetett ütni a gyereket és az jó kis motiváló tényező volt a natnuláshoz
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
spirit007
senior tag
''mi a fenének kapcsolja be a tévét bárki, aki okosabb, mint egy ötödikes??? ''
A feleségem azért , hogy valami ''zúgjon'' , nekem meg jól jön mint háttérfény
rudi
nagyúr
Ez a ''Trillattila'' egyébként jóval intelligensebb, műveltebb gyerek mint én, és valószínűleg nálad is több szorilt belé
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
rudi
nagyúr
Szerintem itt inkább az a kérdés, hogy mi a krákért tanítanak az ötödikesnek ilyeneket? Teccikérteni...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Nemteccik, de értem. Van róla diplomám, hogy mit kéne tanítani egy ötödikesnek. Más kérdés, hogy sosem mertem használni.
Viszont a kortárs mainstream magyar televíziózást gyűlölöm. Nagyon. Na nem mintha máshol annyival jobb lenne a helyzet, de itt bármit sikerül alulmúlni.
Persze van ellenpélda is: a Minimax például a térség egyik legjobb csatornája.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
spirit007
senior tag
Ja , azt kihagytad , hogy valószínű jobban meg is fizetik , ha ennek ellenére hülyét csinál magából
(#43) bolondember válasza parandroid (#36) üzenetére
bolondember
MODERÁTOR
nem a retekklubb, hanem a tévékettő, de stimmel...
ha meg már a tévé bekapcsolás: tegnap mozi után belőttem a tévét, kapcsolgatok, mondom belenézek a Dexter végébe - és a Pro7 vigyorog az arcomba a Viasat helyett..WTF
kapcsolgatok tovább, nincs tévékettő, más van ott ahol, meg minden... Hát, kiderült, h hétfőn elállítottak egy csomó csatornát, helyet cseréltek, meg minden...
Szerencsére a Sport1-2-Sportklubb maradt ahol... Kár, h a mai BL meccset nem láthatom a meló miatt...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
(#44) parandroid válasza bolondember (#43) üzenetére
'Whatever' - mondaná a művelt francia.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
(#45) bolondember válasza parandroid (#44) üzenetére
bolondember
MODERÁTOR
respetc, mondaná most Borat
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
rudi
nagyúr
Hát persze, jobban megfizetik, és ez itt a baj... értékes műsorral (a Pulitzer-díjas Propagandával pl.) meg csak éjfél körül lehet műsorra kerülni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
#64791808
törölt tag
A címben a hiányzó vesszőt senki nem szándékozik javítani?
Vagy megint csak fikázni sikerül, de a topicnyitó balfaszabb, mint a TV2, lévén, hogy akkor sem javítja a címet, ha szólnak neki?
rudi
nagyúr
Most örülsz? És balfasz aki mondja
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
horvathkrisz
addikt
pff...
Crystalheart
senior tag
Hehe, ezt mondjuk iskolája válogatja. Azt hiszem a minimum 1 év ilyen tárgyakból szakiskolákban, annyit mindenki kibír fél lábon és közel 0 agyterheléssel is. Az egyéves tárgyakból bőven elég a 2es, bár pl bioszból az istenért sem sikerül 4esnél rosszabbat összehoznom 0 tanulással. Nekem biosz, kémia és földrajz volt ilyen. Ezen kívül olyan, amit igazság szerint nem nagyon fogok a fő szakirányomban, a programozásban használni, az az irodalom, nyelvtan, történelem, fizika. Ezek közül legértelmetlenebbnek különös mód a fizikát találom, 4 év alatt annyit jegyeztem meg belőle, amennyit a másik, tőle független órán, elektrón megtanultam 2 év alatt... Nyelvtanórákon főleg stílusokkal és szövegalkotássla foglalkoztunk, ez tényleg fontos dolog. Az irodalom fontosságát azt hiszem, nem kell hangsúlyoznom... Bár szinte ugyanazt tanultuk, mint általánosban, de más műveket és teljesen más aspektusból, hiszen már jobban átláthattuk az összefüggéseket. Történelem szintúgy. Az egész tanár kérdése, szinte nincs értelmes ember, aki en élvezné a történelmet egy jó előadásban, alig évszámmal. A mi töritanárunk csak azokat az évszámkokat kérte, amik kellettek érettségihez is, egyébként pedig természetesen összefüggéseiben vizsgálta és mutatta be a tényeket. nem mellesleg szinte minden órán dőltünk a röhögéstől. (Egyszer behozott egy régi matekmunkafüzetet... Képzeljétek csak el azokat a komcsi példákat ''Míg Földes József kulák aratáskor 50 mázsa búzát arat, addig Kaszás Endre termelőszövetkezeti dolgozó ugyanakkora földterületen 125 mázsányit. Mennyiszer több termést takaríthat be Kaszás Endre, mint Földes József kulák?'' )
Abszolút tanár kérdése. Én inkább csak a tanárképzést reformálnám meg, az érdekes oktatást helyezve a középpontba.