Abban egyetértek hogy a turbóra vigyázni kell (nagyobb terhelés után nem szabad egyből leállítani, sűrűbb olajcsere, stb.), de én vállalnám ezeket a kompromisszumokat.
Az 1.8T egyébként az egyik legjobb motor a VW csoportban, igaz aki olyat vesz az általában tudja hogyan kell használni. Nem sűrűn látni szervizekben megbontva ilyen motort. Ráadásul kiválóan tuningolható
#135: HIrtelen ezt találtam: [link]
Ha még ehhez hozzáadod a bordásszíjat + a munkadíjat, még úgy sincs 160e. Ha esetleg még a vezérműláncot is kicseréled benne a lánckerekekkel együtt és véletlenül pont tönkrement a vezérműtengely-állító és azt is cserélni kell, akkor jó, legyen 160e. De az utóbbiakat nem szokás cserélni.
1.8T-vel mentem, 3.2 V6-al csak vittek. A turbós motor 2000-5000-ig lineárisan húz, és utána sem érezni számottevő gyengülést. A 3.2 is nagyon jól megy, az a jó benne, hogy már 1500 körül is van ereje, de 5000 felett már érezhetően kifogy belőle a szufla. Ízlés dolga hogy kinek mi tetszik, nekem inkább a turbós.