A GPS rendszer katonai fejlesztés volt, de a Garmin kézi készüléke amiről beszéltem, már teljesen polgári de itt most teljesen lényegtelen ki fejlesztette a műholdakat vagy a katonai eszközöket, ha a polgári gyártás beindításakor még így is több ezer dollárba került egyetlen vevőkészülék. Azt onnan még mindig a keresletnek kellett levinnie a tömegek számára is elérhető szintre.
LCD TV-knél is emlékszem én még az indulásra, amikor a HD Ready készülékek 1,5millió forintért álltak az áruházakban egy kiemelt dobogón, mint valamiféle világ csodái. Aztán ma hol tartunk...
Ez nem így működik. Ha egy piaci szegmens jó lehetőségekkel kecsegtet, akkor a befektetők finanszírozzák a fejlesztést, bevezetést, marketinget. Az első fecskék persze a jobb módúak, de amint a piac szélesedik, tömegtermék lesz belőle.
"A CD-írót eredetileg üzleti felhasználásra tervezték, nem tömeges otthonira."
Akkor a Beta-ál miért volt gond, hogy nem otthoni szegmens? Épp a CD írós példa mutatja, hogy ez lényegtelen, most ismerted el. Nem otthonra tervezték, mégis elterjedt filléres áron.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!