Na igen... ez meg a másik... alapból "értékesebb" ~100$ és feletti - pláne műszaki cikket... tuti nem ali-s eladótól vennék, inkább már bejáratott kínai webshopból (banggood, geekbuying, stb.)... azért ott a garancia érvényesítés is könnyebb lehet, mint egy akár "magánszemély" ali-s eladó esetén... a 60nap védelemmel, szemben a PayPal 180nap védelmével...
Ja és... pont a Pre-Sale-s termékek esetén fordul elő a legtöbb csalás - csaló... mert friss dolog, így sokan beugranak rá... és hiába van Buyer Protection... ne tudd meg mennyien milyen suták "reklamálni", még több 100$-s termék esetén is... rendszeresen kapok PM-eket ilyen ügyeben... nem tud angolul... nem tudja hogy kell - hogy lehet... saját pénze és lusta utánaolvasni, stb.
ali-n meg szinte csak fake kártyák vannak... így memóriakártyát onnan, meg annak ajánlom, akinek rosszat akarok!
memorikártya esetén az egész fórum zeng az ebay-es sinced eladótól... illetve EU-n belüliség esetén a mymemory.co.uk!
Meg memóriakártya esetén alap, hogy h2testw-vel kezd az ember, ha kétes helyről vette... és gyanúsan olcsóé! jelenleg ~4E 32GB C10-es
Én is pont pár hete kaptam Silver státuszt ali-n... szoktam vegyesen vásárolni, bár tény inkább alacsonyabb értékeket... ~10-20$-s vám/áfaérték alattiakat... ~100+rendelésen vagyok túl és néha én is bevállalok alacsony értékeléses eladókat és nem feltétlenül szokott gond lenni... de kezdő ali-s rendelőnek ne ezt ajánjuk... csak ha már "tapasztaltabb"... de leírásomban link... illetve előző fórumtársunk linkelte... erről írt posztomat... benne van egy 5pontos rész, amire érdemes figyelni... (pl processing time is)
"Egy aliexpress-es termék rendelése esetén 5 fontos dologra figyeljünk!
1. Az eladó értékelése
Lehetőleg több ezer pozitívja legyen 10.000+ és a pozitívok aránya 98+% legyen!
2. Az adott termék értékelése
Minél nagyobb százalék annál jobb (legyen 98+%-os lehetőleg)
3. Minél nagyobb order szám
Azaz minél többen vettek az adott eladó / adott termékéből, annál nagyobb a valószínűsége, hogy nem átverés pl. vagy több eladás = több elégedett vásárló
4. A rendelés feldolgozási ideje (processing time)
Ez a rendelés feldolgozási ideje! Azaz miután kifizetted, utána hány nap múlva csomagolák - adják fel! Itt ugyebár értelemszerűen a minél kevesebb a jobb... az átlag 3-5days szokott lenni, de még esetleg 7-10days (napos) termékeket is belehet vállalni, ha türelmesek vagyunk!
A 10+days-nél nagyobb "processing time"-ot vállaló eladókat kerüljünk, ha nem akarjuk magunkat szívatni...
5. Postaköltség - Free Shipping
Azaz hogy nincs "rejtett szállítási költség"
Érdemes a free shipping-eseket keresni! Persze van, hogy a tracking-es ptkg.-es az olcsóbb / jobb ajánlat! Mérlegelj, hogy az adott ptkg.-el együtt is megéri- neked az adott termék... illetve ÁFA/vámérték felett a pluszterhek - adókkal is megéri-e neked... lévén hogy EU-n kívülről - Kínából jön, így pluszterhek vonatkozhatnak a csomagodra... (korábbi posztjaim-ba értékhatárok: 1.rész - 2.rész - 3.rész)
A free DHL alacsony értékű terméknél gyanús lehet azaz ~100$ alatt, mivel egy DHL futár díja minimum 20$-nál kezdődik... Így fura, ha pl. egy 50$-s termék free DHL-es! Valószínűleg átverés!"
[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN