Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) joysefke válasza .LnB (#100) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Köszönöm az elismerést, mindig meghatódom, amikor egy jó VGA láttán térdre borulnak az emberek!

A témához pedig úgy kapcsolódik, hogy manapság már nincsen olyan AAA kategóriás single player játék, amit nem próbálnak open world világba helyezni. Dragon Age Inquisition, most a Witcher 3 is nagyon open world lett (azzal még nem játszottam), a következő Mass Effect is valami sokkal "openebb" dolog lesz, etc.

Mindenből egy "fuss ide-fuss oda közben barangolj az üres érdektelen világban, gyűjts össze ilyen olyan pontokat/tárgyakat" egyen-kását csinálnak. Kezdek eljutni arra a pontra, hogy AAA játékok terén talán egy pár éves hibernációt kéne magamon végrehajtani, míg ez az open world őrület elmúlik, és nem akarnak a játékfejlesztők mindent és mindenkit meg még annak a kutyáját is open worldbe rakni.

J.

(#102) crue válasza joysefke (#101) üzenetére


crue
őstag

Tiszta sor, az open world nem a te műfajod. Attól még a játékosok nagy részének tetszik, te meg maradj a csőjátékoknál.

(#103) joysefke válasza crue (#102) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Tiszta sor, az open world nem a te műfajod.
Nem az...

Attól még a játékosok nagy részének tetszik,
Tettszik nekik vagy nem, most ez a trend, lenyomják a játékosok torkán.

te meg maradj a csőjátékoknál
Persze, mert ami nem open world az szükségszerűen csőjáték.

[ Szerkesztve ]

(#104) Csapoati válasza joysefke (#103) üzenetére


Csapoati
nagyúr

A Dragon Age 2-nél meg mindenki sírt, hogy nem lett olyan open world, mint az 1, a 3-nál meg a többség üdvözölte a sokkal nagyobb játékteret, Én személy szerint open world híve vagyok, csak a fősztori azért tűnjön ki a "menj ide és öld meg ezt" típusú mellékküldik közül.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#105) joysefke válasza Csapoati (#104) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

csak a fősztori azért tűnjön ki a "menj ide és öld meg ezt" típusú mellékküldik közül.

Hát éppen ez az.
Nekem egy RPG játék a sztoriról szól, illetve a játékos karakter sztorin belül elfoglalt helyéről és lehetőségeiről, hogy a világon változásokat eszközöljön.

És ezzel párhuzamosan egy open world játékra tipikusan mi jellemző:
-minden mélységet nélkülöző, lapos sztori
-nem adja meg a jétékos karakternek azt az érzést, hogy ő fontos és céllal rendelkezik
-nincsenek éles, drámai konfliktushelyzetek

Mert mégis miről szól egy tipikus open world játék:
-nagy üres terület, ami inkább játszótér (cél) mint faszád (eszköz)
-a nagy üres területet gyakran gyalog kell széltében hosszában bejárni unalmas fetch questek ürügyén.
Ha én vagyok a világmegváltó hős, akkor mégis miért kell gyógynövényeket, érceket meg farkasbundákat vadásznom?
-Ugyanazokat az ellenségeket, ugyanazt a játékmechanikát kell nyolcvanötmillióadszorra és tipikusan ugyanúgy megverni. (DA:I riftek, vagy Far Cry (2<=n) erődök, emlékszik még valaki?)

Mégis mi élvezetet kellene abban találnom, hogy 8 óra munka után hazamegyek virtuális gyógynövényeket, füveket, egyéb gyűjthető tárgyakat összeszedni, farkasokat vadászni a bundájukért, hogy szegény szerencsétlen menekültek ne fázzanak, mert csak én, csak a világverő virtuális hős képes erre?

J.

(#106) crue válasza joysefke (#105) üzenetére


crue
őstag

Olyan borzasztó üres ez a térkép, hogy az már tűrhetetlen: [link]
A kraftolásra meg nem vagy rákényszerítve és pátyolgatni sem kell senkit ha nem akarod. Néhány küldetés van csak, ahol kötelezően meg kell építeni valamit, de azok sem nagy dolgok.

(#107) djgeg válasza crue (#106) üzenetére


djgeg
őstag

Az egy dolog, hogy tele van helyekkel de alig van értelme közölük párnak. Fallout 3 ban anno sokkal több "érték" volt. Legalább is 25 óra játék idő után a fallout 4 ből ez jön le...

[ Szerkesztve ]

"640 kByte memória mindenre elegendő"

(#108) jahrn


jahrn
senior tag

Ugyan nem vagyok Bethesda fan, de en azert adnek nekik nemi idot h javitsak a bugokat meg adjanak plussz tartalmat (ugye van a jatekhoz Season Pass) aztan utana mondanek velemenyt. Mondjuk ami engem idegesit az h a jatek ezerrel fossa a Minuteman radiant kveszteket. Az eggyik ilyet nem is vettem eszre es az eggyik telepulesen rengeteg cuccot kellett megjavitani emiatt.

Akinek performance problemai vannak, a Fallout 4 nexus-on talal jopar modot amik segitenek ezen. Nalam pl sokat dobott (hulladek gepem van) az a mod ami lecsereli a 2k world texturakat kissebre/optimizaltabbra.

[ Szerkesztve ]

(#109) bLaCkDoGoNe válasza djgeg (#107) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

Ezzel nem nagyon értek egyet, ha beszabadulsz Bostonba, ott temérdek épület, gyár, satöbbi van kvázi egymás sarkában, és ezek többsége elég jól ki van dolgozva, némelyikben több órát is eltöltöttem (mondjuk én lassan játszom, mindent felszedek, elolvasok, megnézek). Ilyen szempontból szerintem a New Vegas teljesített a legrosszabbul, ott kimondottan unalmas volt a térkép, egy-két üdítő kivételtől kezdve (Repconn ugye) a legtöbb helyszín kicsi, érdektelen és/vagy gyengén kidolgozott volt. A 3 térképe szintén nagyon jó volt, természetesen abban is a gyárakat imádtam a legjobban.
Viszont hiányolom az ikonikus helyszíneket (eddig kb. a térkép negyedét ha végigjártam), olyasmiket, mint pl. Little Lamplight vagy Rivet City volt a Fallout 3-ban.

[ Szerkesztve ]

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#110) djgeg válasza bLaCkDoGoNe (#109) üzenetére


djgeg
őstag

"Viszont hiányolom az ikonikus helyszíneket (eddig kb. a térkép negyedét ha végigjártam), olyasmiket, mint pl. Little Lamplight vagy Rivet City volt a Fallout 3-ban."

Valahogy erre céloztam. A New vegas egy kieg volt, bármennyire is "teljes" játéknak akarták beállítani. (Persze nem mentség, hogy nem volt benne hű de sok minden.)
Van egy két érdekes story és dungeon is a Fallout 4 ben, csak egyáltalán nem annyi vagy nem adják vissza azt mint a Fallout 3 adott nekem.

Túl sok mindent akartak megcsinálni és túl kevésből. K régi motor, csilliárd dolog egy az egyben átvétel skyrimből, építkezés aminek kb értelme 0 (legalább is nem értem miért kéne csilló bázist építgetnem? Miért nem tudok csak egyet? Miért nem megy oda mindenki? Arról már nem is beszélve, hogy elég kezdetleges és bugos)
AI még minidig idegőrlő....

Ezek mellet tetszik és játszani is fogok még vele... de hogy az év játéka??? Nagyon nem

[ Szerkesztve ]

"640 kByte memória mindenre elegendő"

(#111) lmno válasza joysefke (#105) üzenetére


lmno
őstag

Egy normális RPG mindig is "open world" volt, legyen szó Baldur's Gate-ről, vagy Wizardryról. Ez még nem jár együtt szükségszerűen szar sztorival.

(#112) joysefke válasza lmno (#111) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Én vagy 3x végigtoltam a BG2-t, de még nem vettem észre, hogy open world lenne. Sőtt, még a Dragon age-nél sem vettem észre, hogy az open world lenne, vagy a NWN2, de még a Planescape Torment sem volt open world. Vagy a Witcher 2 open world volt? Ja az sem..
Vagy mondjuk a Fallout 1-2 amelyet (főleg a második részét) én minden idők egyik legjobb RPG-jének tartok sem a szó mai értelmében volt open world.

Jelenleg az open woldség abból áll, hogy a pénzbeli keret 80%-át arra használják teremtenek egy nagy üres világot, majd a maradék nagy részén valami improvizált tizenkettő-egytucat sztoriszerűséget beleraknak majd a pangó világot megtöltik egy fetch quest generátor kimenetével.

A vicc pedig az, hogy a legtöbb játékos ez utóbbit leszarja, nem érdekli, hogy a játék nagy része lehet hogy csak végtelenített szemét. (mondjuk egy Ubisoft játék...)

Most is mi megy? Egymást licitálják túl a fejlesztők, hogy kinek a játéka fogja a legnagyobb open world világot prezentálni, most kb ez a legfontosabb marketing pont a videójáték piacon.

J.

[ Szerkesztve ]

(#113) speed471 válasza joysefke (#112) üzenetére


speed471
aktív tag

"A vicc pedig az, hogy a legtöbb játékos ez utóbbit leszarja, nem érdekli, hogy a játék nagy része lehet hogy csak végtelenített szemét. (mondjuk egy Ubisoft játék...)"

Mint pl a Assassin's Creed IV black flag-nél.

Végig olvastam a összes hozzászólásodat és én is így gondolom.
Iszonyat nagy monotonság van. Mondom úgy hogy beleöltem kb 30 órát a Fallout 4-be a black flaget meg 2x végigvittem. De túlságosan vontatott erőltetett, egyszerűen nem varázsol el úgy mint pl régen a Alice 1 része.
Abba volt fantázia meg story is igen csak jól megcsinálva.

Kevés játékba lehet meglelni azokat a igazi nagy örömöket és kevésnél érzem azt hogy igen csak jól felépített, más részt hiányolom a multiplayert igazán lehetne benne(ük)
Mondjuk szóljon a játéktervezők javára kevesebbet ülök gép előtt ill nem veszem meg a hiper szuper vga-t :)

Sőt ha így folytatják aszem csak egy netezős, mozizós mini pc-m lesz. :D

Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

(#114) Peat;) válasza joysefke (#112) üzenetére


Peat;)
veterán

Megnézed akkor az összes nagy cím alig alig változik az utóbbi időben, ha egyszer pénzt termelt fog az még termelni még jócskán jelszóval. Új nagy kaliberű címek is alig alig születnek, sokan ezért fordultak az indie játékok felé mert ott megkapják azt a kreativitást ami régen a nagyobb címek esetében is jellemző volt. Most ha jön is egy új cím, teszem azt pl shadow of mordor akkor a fejlesztők ott is körülnéztek hogy milyen címek arattak nagy profitot és azokból lopkodták össze az elemeket. Mad Max szintén. Komolyan, nekem még a ryse féle faék egyszerű játékok is intenzívebb élményt nyújtanak mert legalább új és nem tudom mi fog történni benne. De fallout az fallout, itt vagyok annyira nagy atmoszféra fan hogy mindent megveszek és legalább fő storyt végigviszem. De ez a fanság is a 2. résszel ivódott belém.

(#115) Lazsnak


Lazsnak
tag

Kovezzetek meg nekem nagyon bejon. Bar en sosem voltam hardkor falloutos csak a 3 adik resznel kapcsolodtam be azzal rengeteg idot toltottem el. New vegassal szinten. Skyrimbe 224oranal all a steam szamlalo. Jelenleg a fallout 4be 142 orat toltottem el es imadom. Storyba alig tartok valahol, meg csak most oltem meg a hogyishivjakot aki elrabolta azt a valakimet ☺ (ugye nem spoilerezek). Ahogy a cikkiro is mondta elindulok vmerre es szaz masik kuldit szedek ossze mire elernek a celig, eltudok boklaszni.

Bar nagyon bejon, hianyossagai vannak. Pl new vegasban volt hardcore mod vagy valami hasonlo, azzal toltam.....messze legnagyobb kiralysag. Loszernek sulya volt es volt ehseg szomjusag faradtsag, ez nekem nagyon hianyzik mert tul egyszeru es rengeteg felveheto targy ertelmet veszi (kajak viz stb). Illetve van a minigunomba 12ezer loszer.....hat nah...nehezemre esik szarabbat vagy masikat hasznalni. Illetve mint emlitettem alig tartok valahol a fostoryba es mar 54es szinten vagyok, tul konnyu a jatek pedig survivalon tolom. Na mindegy majd szejjel modolom es ujrakezdem :)

Mondom mindezt h en eleg casual jatekos vagyok hiaba a sok ora mert az elder scrolls az egyetlen kb amivel jatszom illetve hasonloak (dying light, two worlds.....stb) pedig munka mellett tolom de a skyrimis tobb ev alatt lett 220+ora. Ha igy nezzuk nem kellene hisztizni a 14ezer forintos aron mert meg a 30 vagy 60 oraval is boven megeri az arat. Csak gondoljatok bele, volt aki hisztizik mert 30ora alatt kiporgette es sok erte a 14ezer.....hat elmesz moziba masfel ora szorakozas 1500, csak lekell osztani melyik eri meg jobban ☺.

Viszont a legszarabb az egeszben....nekem akad. I7 3770, 8gb ram, r9 290 es akad...jo oke minden ultran, de a kepjavitokat levettem, levettem siman mindent highra es igy is kulteri helyszineken be-beszaggat.....ez viszont elkepeszto....

(#116) Fitzgerald válasza Lazsnak (#115) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Nincs azzal gond ha bejön, és jól szórakozol.
Csak értékén kell kezelni a játékot.
Ez nagyon nem az év játéka, de még csak nem is az év RPG-je.
Erősebb címek jöttek már az év első felében is.
Vasból meg majdnem mindegy mit tesz alá az ember, GTX980-on is képes berántani durván, pedig az még évek múlva is kártya lesz. Mondjuk a 290-nek is hosszú lesz még a kifutása azért.
Ez egy ócska, toldozott-foldozott grafikus motor, amit már a Skyrimben sem feltétlenül kellett volna használni.

(#117) Lazsnak válasza Fitzgerald (#116) üzenetére


Lazsnak
tag

Hat igen, az optimalizalas nem sikerult tul jol. Sebaj annyira nem kapott tulzottan lepusztult pontszamokat a fallout 4 de ahhoz eleg alacsonyat hogy a bethesda feleszmeljen, h "bame ezt megegyszer nem adhatjuk mar el nekik", es talan jon uj motor. En mondjuk nem tudom mik a huzocimek iden mert a dying light volt az utolso amivel jatszottam ezelott, nem vagyok nagy jatekos csak neha rapusztulok egyre-egyre tulzottan is.

(#118) d@minator


d@minator
addikt

Ha a csillagvény autós parkolónál nem jön elő az egyik földikutya az bug?

(#119) xFreex válasza d@minator (#118) üzenetére


xFreex
aktív tag

Az is lehet. Lehet hogy egy kicsit elbarangolt. Trappolni kell pár kört a parkolóban, hátha előjön. Ha nem akkor korábbi mentés.

- This one is a live one. - BULLSHIT! You're lying. - Let the zone take me if I am...

(#120) d@minator válasza xFreex (#119) üzenetére


d@minator
addikt

Siker. Magától nem jött elő lelőni és felrobbantani sem tudtam. Még a lyuk is eltűnt de a játék jelezte, hogy ott van. Aztán egy hervasztó kebab nevü fegyverrel ütögettem a földet és attól kifordult elpusztulva. :)

(#121) d@minator


d@minator
addikt

Egy idő után Preston Garvey nem ad több telepes küldetést vagy ez is bug? Mondjuk már unalmasak voltak de XP kellene.

(#122) Mans20 válasza d@minator (#121) üzenetére


Mans20
addikt

Inkább itt kérdezd [link]

(#123) Kylesa


Kylesa
aktív tag

fail

[ Szerkesztve ]

it's a danger pretty here in Night City

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.