a Frostbite fejlesztoje nem kockaztatna a karrierjet, szoval en minimum 50% gyorsulast varok, ha nem tobbet.
windows7sins.org
a Frostbite fejlesztoje nem kockaztatna a karrierjet, szoval en minimum 50% gyorsulast varok, ha nem tobbet.
windows7sins.org
Az nagy kár volna,ha kivették a csak GCN alapú támogatást a Mantle-ból.Az azt jelenti,hogy ismét nem lesz olyan gyors az adott program,mint amilyen lehetne,ha csak GCN-re optimalizálják,mivel az "elavult" más arhitectúrájú Nvidia,és Intel IGP-ket is támogatnia kell,mivel sem az Nvidia,sem az Intel nem rendelkezik GCN alapú GPU-val. Ismét a pénzesebb cégek lefizetik a fejlesztőket,nembaj,ha nem fut olyan jól ahogy futhatna,de támogassa a mi f@sunkat is.
(#48) Neovenator: De kinek kell erős CPU,ha az IGP is számol helyette? Itt már rég nem a hardverekkel van a probléma,hanem a szoftverekkel. A szoftverfejlesztőket kellene ösztönözni,hogy végre ne az 1000 éves egy szálas stb, program motorokra írjanak.
[ Szerkesztve ]
Én is bízom benne, hogy nem volt túlzottan illuminált, mikor azt a sok szépet mondta amit Abu megírt. Egy 30, de inkább 40-50%-kal már én is kibékülnék.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Akkor ezek alapján a Mantel segítségével a fejlesztők jól ki tudják majd használni a 6-8 magos rendszereket?
[ Szerkesztve ]
Én ezt inkább úgy fogalmaznám, hogy az AMD oda tette a maga kétcentesét, ahol nagyobb növekedés várható számitási teljesitményben, és ezt az oldalt próbálja általános irányba továbbpofozni.
Igazuk van.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Az egy dolog, hogy nincs GCN-hez kötve, de GCN-hez hasonló felépítés kell, ami jelenleg nemigen van az NV-nek.
Talán majd ha jönnek a Maxwell-el elgondolkoznak a támogatásán és megfelelő lesz a felépítése is hozzá.
Amúgy cikkhez: Nagyon jó, részletes, minőségi írás!
Komoly már most ez 15+ játék támogatása, viszont még kicsit távolinak érzem az egészet.
Meg csurgathatnának már valami teljesítmény infót a BF4-ről.
[ Szerkesztve ]
nincs ebben semmi elvetemültség, ez a fő oka. amíg nem tudod, mennyi a tény, hajlamos vagy többet képzelni bele, és vagy megveszed a radeont, vagy legalábbis nem veszel nVidiát, és közben az AMD kihozza a teljes rx-2-es szériát.
@(#44) MCBASSTION: nekem mindhármon volt ilyen, nem is ritkán. vista volt az első, ahol ilyennel nem kellett szenvednem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Őszintén szólva nem tudom...
Én csak adok egy ajánlást, és elég erős bennem az AMD vonal, szóval valószínűleg igen,de meg kell néznem a másik oldalt is.
Vicc, hogy mostanában az i7 meg a 8 giga RAM ellenére mit összeszenved a gép, de rendes, valódi munkaállomásra nincs pénz, ahhoz kis halak vagyunk, így marad a legózás.
Szóval egy SSD tuti bekerül(3 éve még k drága volt), meg kéne duplázni a memóriát és vidkarit cserélni. Meg még egy monitor sem ártana, de ahhoz asztalt is cserélni kellene.
Remélem, jön majd Abu és rendet tesz a fejemben ezzel kapcs.
Si tacuisses, philosophus mansisses.
"Mert belátható időn belül (1-3 év) nem lehetséges olyan IGP-t készíteni CPU-hoz, ami felvenné a versenyt a dedikált megoldásokkal."
Bocs, hogy kötekszem, de szerintem egy prociba integrált grafikus processzor mindig lemaradásban lesz az aktuális dedikált videokártyákhoz képest, már csak a fizikai méretük miatt is. Egy külön kártyára sokkal több mindent lehet pakolni, nagyobb hardverelemeket is.
AMD Mantle: First Interesting Slides and Details, Target: 100K Draw Calls per Frame
"Another interesting fact is that Mantle is not limited to AMD Radeon GCN architecture. The core of Mantle could be ported to other GPUs (NVIDIA for example, some NVIDIA GPU designers were present at the AMD Mantle talk #APU13)."
Igen ez a cikk szerint is lehet portolni pl egyes fejlett GPU-s Nvidia kártyákra is. Kérdés,hogy ott mennyire lesz hatékony,hisz köztudott,hogy Compute Performance-ban az azonos szintű AMD GCN alapú VGA-i gyorsabbak.
[ Szerkesztve ]
Én is bízom a +50%-os növekedésben, de akár többen is. És ez nem az jeletni, hogy 250fps-sel fognak futni az új fejlesztésű játékok. Valószínű látványra fogják "elkölteni" ezt a pluszt, amire végül is már szükség van.
Tehát nem azt jelenti, hogy pl: egy középkategóriás AMD VGA mindent vinni fog még FullHD fellett is, hiszen ez nem érdeke AMD-nek sem. Hiszen akkor miért is vannak a 290-290x VGA-k? Az már viszont érdeke lehet, hogy látványosan szebb játékokat vonultat fel.
Kíváncsi vagyok BF4-nél kap e extra látványt a Mantle-s verzió, vagy sebességre mennek.
Persze, ellenpélda, de azzal is mit művelnek...
Amíg az Intel megengedheti magának az iszonyú méreteinél fogva azt a fajta mammut-gondolkodást, hogy "inkább nem innoválunk, ha nem jó egy termék, nem baj, majd nyers erővel lenyomjuk a piac torkán", addig ezt az AMD nem igazán engedhetné meg magának. Ahelyett, hogy inkább a Jaguar vonalat fejlesztenék tovább, még egy-két generációt megpróbálnak kikalapálni a Bulldozer-ből, szerintem teljesen értelmetlenül. Nem emlékeznek a szörnyű Netburst bakira? Azért lehetnek egyáltalán most olyan pozícióban a piacon, ahol vannak...erre eljátsszák ugyanazt?
Persze ez az Intelre is igaz a MIC kapcsán picit...de ott legalább tudok rá egy jó kifogást, a vállalat puszta méreteit...amíg egy terv 18 különböző döntéshozón megy keresztül, akik külön-külön is maximálisan ragaszkodnak a már jól begyakorolt, zsíros munkakörükhöz, uralva a piac 80%-át, addig nem csodálkozom azon, hogy az innováció szükségszerűsége csak nagyon lassan jut el tudatukig. Viszont az AMD-nél már kissé veszélyesebb ez az "inkább más csapásirányba próbálom terelni a piacot, a CPU nem is olyan fontos" játék, a piaci súly pedig mindig döntő...az egészből az lesz, hogy megint más fogja kikaparni a gesztenyét helyettük, ahogy ez szokott történni. A Microsoftnak nagyon nem fog tetszeni a Mantle (érthető módon), de a többieknek sem...hát fogják magukat és felgyorsítják a visszatérést a szoftver renderre...hisz már jó pár éve mindenki tisztában van vele a kiszivárgott/nyilvánosságra hozott anyagokból, hogy ez a legközelebbi stáció. Persze jó a Mantle, mert ha nem piszkálnák a dolgot, akkor a többiek addig húznák a mostani felállást, amíg csak lehetséges, így legalább kénytelenek lesznek ők is csinálni valamit...de ebből az AMD megint nem fog profitálni érzésem szerint. Nem mintha lenne más választása, mint fejvesztve előre menekülni a fejlesztésbe.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
,,hogy megint más fogja kikaparni a gesztenyét helyettük, ahogy ez szokott történni."
mármint más eszi meg az általuk kikapart gersztenyét?
-
"Persze ez az Intelre is igaz a MIC kapcsán picit"
A MIC egesz mashogy fog alakulni, mint ahol most tart, nagyon erdekes dolgokat tervez az Intel MIC alapokra epitkezve. En szemely szerint latok benne fantaziat, es ha elkezdenek majd szivarogni az infok a Skylake-rol, akkor szerintem sokan meg fognak lepodni A gyakorlatban szerintem jol fog mukodni, semmikeppen sem ugy, mint most a Xeon Phi.
Intel nem innovál? Te melyik könyvet olvasod?
Mi a nagy innovációja? Pénz van aztán azzal megoldunk mindent?
[ Szerkesztve ]
Épp ez az, hogy a konzolok miatt meg kell tanúlniuk a GCNt
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
Köszi a cikket!
Kár hogy szinte semmit nem értettem belőle, de ez nem a Ti hibátok.
Viszont akkor most hogy is van ez?
A most megjelent R9-es Radeon-ok egy driver frissítés után már tudni fogják ezt a fícsört, vagy csak a következő generáció?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Még az előző generáció is tudni fogja! (HD7000-es széria)
Clint Eastwood FTW
Tudni fogja, és a 7-es széria is tudni fogja. Mivel az sok esetben egy és ugyan az.
Csak gondoltam egy kis irónia, mert biztosan nem emiatt nem adnak ki részleteket, hanem mert más, komoly érvekkel alátámasztható oka(i) van(nak). Ettől függetlenül egyetértek veled, saját magamon tapasztalom az általad említett jelenséget.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Elvileg driver frissites utan barmilyen GCN dGPU vagy iGPU tamogatni fogja a Mantle-t. Azaz, a Kabini, Beema, Kaveri, Tahiti, Pitcairn/Curacao, Cape Verde, Oland, Bonaire, Hawaii (es ezek mobil verzioi) mind-mind tamogatni fogjak a Mantle-t. Minden vas, ami GCN alapu, az Mantle-t tamogat.
Hat igen az elmult idoszakokban a +3%-os fejlesztesek mentek. A RAM gyartoknak is evek ota mondtam, hogy kezdjenek el mar kartellezni mire vegre meghallottak
Harom dolog miatt vagyok szkeptikus a nagy gyorsulas/Mantle API elterjedes kapcsan:
1. Egyszeruen hardver gyartokent nem erdeke uzletileg a nagy kulonbseg amit a 9szeres drawcall sebesseg sugall. Sajat magat lone labon az AMD, ha nagyon sokat gyorsitana, mert gyengebb VGA is eleg lenne Verpistike aktualis fraghunternek.
2. Rontana a sajat konzol business-et, mert PC-n az egyre erosodo diszkret VGA-k/CF miatt olyan szintu grafikai fejlodes mehetne vegbe ami miatt mar a konzolgrafika commodore64 latszana 3 ev utan.
3. Vegtere a vasarlok veszik a jatekokat, akiket nem erdekli 10000 programozo 10 evig csinalta a jatekot, vagy 10 ember 1 evig. Ahogy az se miert tud elvezhetoen jatszani (mert jo az API/game engine, eros a hardver, ugyes a programozo).
Ugyanakkor az AMD APU-k tejlesitmenyen segitene ami nem utolso szempont az Intel/NVidia oriasi/nagy penzugyi/kapcsolati erofolenyet nezve.
Csakhogy MittuDomain nem a játékok, hanem a felhasználói alkalmazások + Mantle API viszonyáról érdeklődött. Szerinted egy AutoCAD fejlesztőt mennyire fog érdekelni a konzolok programozása?
Szerinted a normális programokat mikor fogják a visszafele kompatibilitást kukázva Mantlera írni? Menny idő lesz, amíg elterjed? Mennyire fogják támogatni a nem szabványos megoldást, illetve kizárólagossá tenni? Ha az AutoCAd továbbra is 2D, mennyire a VGA a korlátozó tényező a jelenlegi használatban?
#52 miresz: ha csakegy rendszerre kötik a Mantlet, akkor a programozók nem fogják implementálni, mert túlságosan szegmentálja a piacukat. Bizonyos területeken pedig akár még térvesztéssel is számolhatnak.
[ Szerkesztve ]
Ha kis energiával portolható lenne pl. 6-7-es szériás NV-kre is, nem bánnám, ha pár példa erejéig megpróbálnák.
És ha annyira nem is lenne hatékony, mint egy GCN AMD-n, de legalább azon is gyorsabb lenne, mint a DX/OGL, már megérné.
[ Szerkesztve ]
Attól mert megy mantle-el IS, nem feltétlen kell kukázni a hátrafelé kompatibilitást...
Clint Eastwood FTW
Szerinted a normális programokat mikor fogják a visszafele kompatibilitást kukázva Mantlera írni?
Egy korábbi cikkben szó volt arról is, hogy az AMD csak úgy engedi meg a Mantle használatát, ha mellette van DirectX-es vagy OpenGl-es változat is. Tehát a visszafele kompatibilitás azokon az API-kon keresztül megmarad.
Ide is: Ez azért rendkívül előnyös helyzet az AMD számára, mert a fejlesztést ők csinálják, de más is támogathatja, tehát a saját szemléletüknek megfelelően formálhatják a piacot, úgy hogy ők piacvezetők maradnak.
Johan Andersson a Valve-ot is szóba hozta, mivel szerinte a SteamOS és a Mantle párosítása igazán erős kombinációt jelenthet.
Hát igen, elég ütős lenne, de ha azt tartják szem előtt, hogy egy next-genre fejlesztett játék mennyi új effektet tartalmaz, és azt kellene áthozni PC-re, akkor nem biztos, hogy azok a játékok, amelyek megragadnak a mai szinten, azok is kapnak Mantle támogatást. Innentől kezdve pedig nagyon instabil az egész Linuxos kérdés.
De mindenképp jó lenne, mert szeretnék minél hamarabb költözni Linuxra.
Ja igen a másik, hogy nincs egy kis szivárgás arról, hogy mennyit gyorsul a BF4 Mantle-t használva ?
[ Szerkesztve ]
PS4
Arról még egy szó sem esett, hogy az új NFS (Rivals) vajon kap Mantle támogatást?
Csak mert elvileg az is Frostbite3 graf.motort használ.
Ha mindig igazat mondasz, semmire sem kell emlékezned.
1. Ezért mondom, hogy nem 80%-os gyorsulások lesznek, hanem a látványban fognak (végre) előrébb lépni. Most nem akarok kitérni arra is, hogy jó lenne más területeken is nem hogy előrébb lépni, hanem végre megkezdeni az első komolyabb lépéseket. (AI, Fizika)
2. A konzolon játszók 80% még azt sem tudja, hogy PC-n lehet egyátlalán játszani. A játék=konzol. Nem hiszen, hogy veszélyeztetne bármint is mégha 5x szebb (ami sose lesz) és részletesebb játékok jönnének PC-re extrém esetben.
3. Pontosan ezért kell szembetűnő változást nyújtani. Nem ilyen 3% meg ha kimerevítem a képet akkor talán látom, ohgy az árnyékok szebbek -40fps-ért cserébe, ami eddig ment DX alatt.
Azért mondtam, hogy ennek csak akkor van értelme, ha tényleges előrelépést tud mutatni a végfelhasználóknak is.
+77: Raggie: és akkor miért váltanának OpenGL-ről, DirectX-ről? Plusz munka nulla plusz bevételért.
[ Szerkesztve ]
Gondolj a 300 cimu filmre. Ez egy megoldasa az AMD-nak arra, hogy a nalanal sokal erosebb/nagyobb sereget legyozze. Nem erobol hanem "eszbol". Az Intel az amugy fizikai hatarokat egyre inkabb feszegeto gyartastechnikai elonye es penzugyi hatalmaval, marketing csuszopenzeivel nem tudnak versenyezni, ezert abbol foznek ami van.
Ami nem egyszeru, mert a jo programozo definicioja: lusta. Ergo ha megtanult valamit 15 eve akkor johet barmilyen fasza API, korszeru hardver ugyanolyan bugyuta eroforraszabalo programokat ir amiket regen mert a hardver tovabbra is olcso a fizetesehez kepest es ha a megrendelo/fonok latja hogy mukodik akokr miert ne.
Inkabb tolti netezessel a fennmarado szabadidejet, a prohardver oromere
10 programozobol 9 meg a multithreading hallatan is kirohan a vilagbol, nem hogy kulon API GPU-khoz.
Eredmeny a clock2clock gyorsabb Intel procin megy gyorsabban minden, mert 95% a szofvereknek 1 szalas.
Hiaba volt Physx, OpenCL, GPGPU fejlesztesek meg a legnagyobb eroforraszabalo, tartalomkeszito programok nagy resze a mai napig nem hasznalja oket, pedig sokezer dollaros programokrol van szo. (A CPU utasitaskeszletek nagyreszet se hasznaljak semmire.)
Mondvan aki tud venni szoftvert 20 ezer dodoert vegyen mar 5k-ert vasat hozza, nehogy mar nekik kelljen valami ujat fejleszteni/megtanulni a GUI atszabasan kivul.
Ha meg megkerdezed miert nem, jon a szokasos kompatibilitas duma
Több hardveren futna megfelelően. Több potenciális vásárló. VAN több bevétel.
Clint Eastwood FTW
Miért futna több hardveren? Mert minden hardver támogatja a directX és OpenGL megoldásokat. Valamint a pro vonalon hol jönne ezért több felhasználó? Ott a programot a feladathoz választják és a hardvert a programhoz, nem teljesen fordítva.
#83 Prof: rengeteg olyan folyamat van, amit nem lehet többszálúsítani, annyi elágazás, függőség van rajta, hogy semmit nem gyorsít. Amit lehet, azt megoldják, mert versenyelőny a konkurensekkel szemben.
#86 BiP: milyen Pro progamot írnak konzolra? PS kontrollerrel wtf?
#87 Raggie: Pro/WS vonalon a hardver az kb. kerekítési hiba költségre a szoftverpark mellett.
[ Szerkesztve ]
Mert azon sokkal gyorsabb lesz.
A DX vagy OpenGL leképezőnek a megírása pedig a Mantle használatának a feltétele. No meg gondolom a fejlesztők szeretnék, ha nem csak AMD GCN kártyákon futna. Azokon viszont legalább sokkal gyorsabban/szebben.
És mivel konzolra úgyis megírják, _elvileg_ könnyen áttehető PC-s Mantle-re, tehát nagyobb az ebből származó várható előny, mint az erőforrásigény.
(#85) Kopi31415: Úgy érti, hogy több hardveren futna megfelelően, hogy a Mantle segítségével olyan középkategóriás vagy integrált gpu-n is elfogadható sebességgel futna, amin DX-szel nem érhető el használható/játszható sebesség. Viszont Mantle-lel igen.
[ Szerkesztve ]
Kisebb számítás igényű, tehát olcsóbb kártyákon is fog megfelelően futni. Ennyi. Ezért több ember/cég megengedheti magának. Nem értem mit nem értesz.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
Az emberek 95% nem FullHD-ban jatszik, ezert nem is az a cel (mobil+konzol+PC+egyeb)
Ha nem erdekel a technoblabla akkor nezd a napiszart, velvet-et vagy menj moziba/szerezd meg 10milliomodik fraged. Nem kotelezo tech site-okat olvasni.
+ (#70) wednesday
+ (#71) Petyyyyy
Köszi!
Nagykirályság, akkor érdemes volt A10-es Trinity-t vennem!
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Kapcsolódó hír alatti hozzászólásokból a sebességjavuláshoz powered by Abu.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Valóban, ameddig még lesznek dedikált videokártyák.
Asszem még itt a Ph! is írt róla valaki, hogy nem igazán érdeke többé senkinek a különálló VGA-k piacát életben tartani (tán az Nv-t kivéve...jajj de szép lenne látni bedőlni őket ), ebből a piaci szegmensből elszállt a pénz. Kényszerből, presztízsből még fenntartják, amíg az IGP-k el nem érik azt a szintet, ami már megfelelő a tömegeknek, aztán meg fogják ölni tüneményes gyorsasággal. Történt már jó pár hasonló eset az elmúlt évtizedekben.
(#52) miresz: Az se jó mindenre. Nem azzal van gond, hogy erősödik a tendencia a GPU kihasználására, az egy tök jó dolog. Egy újabb részegység, ami bekerül a nagy egészbe. A bajom az, hogy mindez a CPU kárára történik...pusztán azért, mert az egyik szereplő ezen a téren nem olyan versenyképes, így a másik oldalt erőlteti mindenáron, amiben jó. Nincs balansz, szélsőséges az irány, ez zavar.
(#55) Rive: Magától nem várható semmi. Akkor várható bármi is, ha erőltetik, tesznek érte. Mivel ők erőltetik, persze, hogy igazuk van! Csakhogy...de ez már egy más kérdés.
(#63) Sir Ny: Nem teljesen, hisz az irányvonal már évek óta ugyanaz, szoftver render a pillanatnyi végső cél. Az, hogy az AMD először kezdett ezzel játszadozni így a nyilvánosság előtt, nekik előny, de nem ők voltak az elsők, akiknek ez megfordult a fejében. A végeredmény persze ugyanaz, nekünk, a fogyasztóknak talán jó lesz...persze nekünk sosem jó, hisz fogyasztók vagyunk.
(#64) Fiery: Én is látok, papíron már a Larrabee-ben is láttam, csak arra akartam utalni, hogy az a termék szegénykém valahol kissé félresikerült a nagy bürokratikus gépezetben, kár érte.
Érdekel engem is a MIC, hogy mit hoznak ki belőle végül. Reméljük a legjobbakat.
(#65) Assdak: Biztos nem olyan sebességgel, ahogy tehetnék, ha akarnák. Persze ott a véres kard is a fejük felett, ha nagyon bedurvítanának...akkor jöhetne a szétdarabolás veszélye a monopolhelyzet miatt. CPU frontra értem mindezt. De amíg a konkurencia nem tud újítani ezen a téren, plusz ők meg a konkurenciát hajkurásszák egy másikon, addig szép lassú állóvízzé válik a fejlesztés.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
de ennek semmi értelme. ha létezik erőseb, drágább kártya, nagyobb számítási teljesítménnyel, akkor azon lehet jobb a grafika. nem a középkategórián lesz rosszabb, hanem azon jobb. attól nem lesz valami csúnyább, hogy létezik nála szebb. legfeljebb a sznoboknak.
egyébként kíváncsi vagyok a köv konzol generáció ideje alatt mekkora előnyt tud magának PC-s fronton kovácsolni az AMD... a lehetőség adott, hogy óriási legyen...
A vér nem válik VAZZE!™
Ezért is írtam, hogy szerintem a közeljövőben nem fognak ilyesmivel foglalkozni. Abban a nem túl valószínű esetben, ha Mantle API domináns szereplővé válna, akkor elképzelhetőnek találom, hogy ezek az alkalmazások is portolva lesznek rá.
En max 25%-ot tartanek uzelti szempontbol realisnak. Ez betart az Nvidianak, segit az APU-kon es nem rombolja a sajat felsokategorias piacat olyan nagy mertekben.
Ettol fuggetlenul elvileg lehet majd olyan programot irni amiben 2x gyorsabban fut le valamilyen kodresz a Mantle hasznalataval.
Sokáig lesznek dedikált kártyák: speciel a CPU TDP limitek miatt nem lehet akármekkora grafikus egységet mellé csomagolni, s sok esetben hurka az iGPU teljesítménye, esetleg egy csúcs dGPU-é is, kell a kettő, három, több megoldás. GPGPU esetén pedig különösen.
A vevőknek pláne nem szerencsés ez a nagy integrálósdi, mert sokfélék az igényeik- van, akinek egyszálú nagy CPU telesítmény kell, mellé kisebb GPU tudássla, másnak fordítva, így pl. AMD vonalon nem sok ideális kivitel van jelenleg, s ha kevés lenne a kraft, a bővítés kényelmetlenebb.
#93 hajsza: mivel a directX is domináns szereplővé vált a PC vonalon, van rá élő példa, mégsem írják át a programokat OpenGl-ről.
[ Szerkesztve ]
Ezt te is tudod, hogy a fejlesztoket nem lehet osztonozni kivulrol, amig nem kodhatekonysag alapjan kapnak fizut, tovabba a draga hardver arat leirjak koltsegnek/amortizaljak a cegvezetok gyakorlat/ kompatiblitas is ellene van a barmilyen uj technologia bevetesenek.
Na meg a szokasos ki a vevokorunk dolog, megnezik a programjukat 90%-ban Intel IGP-vel vagy Mali GPU-val futtatjak, Mantle, Physx szoba se kerul.
Én már akkortól mondom ezt, amikor az NV-nél elment az A-csapat megcsinálni a Tegrát és a Radeonok fejöttek. Meg kéne valahgy szabadulni az AMD vezetésétől, mert szerintem abban a cégben nem a mérnökök tudásával van baj, hanem a vezetés töketlensége miatt voltak évekig mínuszban. A Jen-Hsun Huang vagy Paul Otellini csapat szerintem már évek óta plusszban tartaná az AMD-t.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Ez azért rendkívül előnyös helyzet az AMD számára, mert a fejlesztést ők csinálják, de más is támogathatja, tehát a saját szemléletüknek megfelelően formálhatják a piacot, úgy hogy ők piacvezetők maradnak.
Nem akarok ünneprontó lenni na jó de, a virtuális megkövezés szerencsére nem fáj annyira , de pont az általad leírt okok miatt fog valószínűleg AMD only maradni ez az egész, ami hosszútávon magában hordozza az erős buktát.
Nem lesznek hülyék a konkurens gyártók, hogy beleugorjanak az AMD csapdájába, hogy aztán ahhoz kelljen igazítani a fejlesztéseiket, ahogy az AMD fütyül, folyamatos versenyhátrányban (mire az AMD kihozza az API következő verzióját addigra ugye nekik már kész implementációjuk van, a többiek folyamatos legalább 1 generációs lemaradásban lennének).
A marketing szövegeket amiket tol az AMD, hogy ez mennyire nyílt platform és mindenki nyugodtan beleugorhat ne higgye el senki. Ha komolyan gondolnák, akkor úgy indították volna az egészet, mint a HSA-t, létrehoztak volna egy gyártó független alapítványt, ahol bárki beleszállhat a fejlesztésbe és jól definiált szabványokra épülne a dolog. Hogy ez nem így történt, teljesen nyilvánvalóvá teszi a mögöttes szándékokat.
A Mantle olyan az AMD-nek, ami a CUDA meg PhysX (volt) az nVidiának. A maga idejében nagy szónak számítottak azok is, a CUDA-t megjegyzem a fejlesztők nagy része mind a mai napig kényelmesebbnek is tartja mint a konkurens OpenCl-t, de a céghez kötöttségük miatt mindkettő gyakorlatilag emelt fővel távozott a lefolyón amint megjelentek a konkurens nyílt alternatívák.
Johan Andersson a Valve-ot is szóba hozta, mivel szerinte a SteamOS és a Mantle párosítása igazán erős kombinációt jelenthet.
SteamOS támogatást az előbbiek miatt ne nagyon várjatok, a Valve elkötelezett a nyílt szabványok mellett. Amíg a Mantle nem ilyen, sőt, egyébként is sok körülötte a kérdőjel, teljesen ki van zárva.
De mindenképp jó lenne, mert szeretnék minél hamarabb költözni Linuxra.
A problémádra létezik megoldás, dual boot a neve.
[ Szerkesztve ]
Pedig magunk kozt szolva, karacsony elott ennyivel, ha van mar mukodo verziojuk BF4 mantle-bol kiszivarogtathatnanak valami infot, hogy az emberek AMD VGA-t vegyenek. (akik egyatalan hallottak Mantle-rol.)
Bar valoszinu egy 10 seces Ps4/Xbone konzol reklam a meccs kozben tobbet hoz a konyhara.
Mivel ugye a tudatos/hozzaerto vasarlo kulonosen a joleti allamokban ritka mint a feherhollo.
Sokminden lehet itt a hatterben, pl a Frostbite poziciojat az engine piacon erositeni akarjak. Olyan magas szintre akarjak hozni a hataridoig a Mantle-s BF4 implementaciot, hogy a konkurrensnek meg se forduljon a fejeben, hogy ne tamogassa, mert kulonben lemarad.
Vagy egyszeruen van 2 fejlesztojuk, aki az egeszel foglalkozik. A tobbiek mas jatekon dolgoznak, BF4 bughuntolnak.
de ha jobb a Mantle "hatásfoka", jobban használható, akkor logikus, hogy a középkategóriában is erős javulást lehessen elérni vele, nem? abban mi a biznisz, hogy az amúgy is egyre csökkenő számú diszkrét GPU használók egy még kisebb, töredéknyi csoportjának kedvezzen csak? terjeszkedni a közép, és nem a felső kategóriában szokás, ezért várom azt, hogy azon a szinten fog igazán nagyot szólni. bár lehet, hogy rosszul képzelem.
[ Szerkesztve ]