De ha az olaj- és gáztüzelésú dolgok eltűnnének (kocsik, kerozinos repülők, stb), kb 30-40%-al csökkenne a CO2 kibocsátás. A szénerőművekre pedig újonnan létezik olyan technológia, ami a gyárkéményen amúgy kiszálló CO2-ből ún. direkt metanolt csinál. Ezt aztán fel lehetne használni akár az új technológiájú gépjárművek hajtására, akár energiatárolásra akkumulátorként.
Wikipediából idézek:
"Az Oláh György vezetésével kifejlesztett direkt metanolos tüzelőanyag-cella (Direct Methanol Fuel Cell, DMFA) az utóbbi időben az egész világ érdeklődésének fókuszába került. A találmány a hagyományos energiaforrások (nyersolaj, kőszén, földgáz) előteremtési költségeinek és a globális felmelegedésnek a növekvő problémáját oldhatja meg. Az energiacella ugyanis metanollal működik, amit szén-dioxidból állítanak elő, a folyamat végén pedig víz keletkezik. A direkt metanolos tüzelőanyagcella közvetlenül alakítja át a metanolt (vagy más folyékony szerves tüzelőanyagot) elektromos árammá egy úgynevezett polimer elektrolit membrán segítségével. Elektromos energia tárolására is alkalmas, hatásfoka jobb az ismert akkumulátorokénál. A direkt metanolos tüzelőanyag-cellával működő gépjárművek gyártására minden technikai feltétel adott."