"eves atlagkoltsegre illetve atlag havi koltsegre lebontva mondjuk egy olyan 5 eves periodust ami teljesen optimalisan zajlik le, tehat semmi nagyszerviz vagy hasonlok de pl olyan szezonalis es egyeb koltsegek is belekerulnenek ami alapesetben nem minden evben koltseg (nyari teli gumi, 2 evenkenti muszaki, esetleges kopo alkatreszek persze figyelembe veve az atlagos futas teljesitmenyt)"
Erre gondoltam én is csak ha ennyire részletezem pont az írás lényege vhogy elveszik. Az 50.000Ft/kopó alkatrészt az elöző kilenc év (illetve 6-9éves koráig) tapasztalatai alapján extrapoláltam. Ha beleveszek gumit és mindent kb ennyiből kihozható a kocsi éves javítatása, kopó dolgok cseréje, persze hangsúlyozom: ideális esetben.
Ha új kocsival számolnánk akkor ez az összeg kevesebb lenne az első 5-6évben, de ha az ideális legolcsobb kocsitartást akarjuk megkapni akkor új kocsit vétek venni.
"jo lehet sok az 5 ev, sokmindenki nem tartja meg addig az autojat, de akkor legyen 4, es feltelelezzuk hogy marad a 6eves auto vasarlasa es 10 evesen akarja eladni, ez a kor mar talan tobbmindenkinel vizvalaszto"
ez egy ideális plda lenne.... a legolcsobb legpénztárca kimélöbb megoldásra. Ha 4évenként kocsit cserélünk az jelentős +költség éves szinten az 500.000Ftnk könnyen felmehet 600.000Ftra is.
A 10év tényleg sokaknál vízválasztó de én a legolcsobb még használható verziót akarom összerakni és ha rendesen karban tartották akkor még egy sokat szidott Swift is szépen megy még 15+évesen is. Persze a Swift nem játszik mert akármenynire is sporolunk 4*os törésteszt alatt kocsit szvsz nem szabad venni.
Ettől függetlenül 4éven belűl 99% énis kocsit váltok de csak mert egy Yaris 5főnek már tetőboxal is tuti kevés.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...