Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) MaUser válasza hugo chávez (#200) üzenetére


MaUser
addikt

Eeegen, AMD már csak ilyen jófej cég.:D Ha nyílt szabványt akarnak, nyugodtan csinálhatnak, mert kicsi a penetrációjuk és bukják a proprietary-t. Párszor már leírtam, nem tudom miért ilyen nehéz ezt felfogni...

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#202) Abu85 válasza MaUser (#201) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az AMD ezt nem jófejségből csinálja. Az a cél, hogy ők határozzák meg az ipar irányát. Ez most bejött, mert azokat a technológiákat kínálja a DirectX 12 és a Vulkan, amelyek a saját API-juk 1.0-s verziójában van. Lesz új verzió, amit szintén le lehet másolni. Ez állandó kényszerhelyzethez vezet majd.
Itt van ez az aszinkron shader. Hiába szabvány, csak a GCN alkalmas arra, hogy hatékonyan futtassa. Elméleti előny ide-vagy oda, a Gen8 például ettől az implementációtól lassul. Ezért szokás megtárgyalni ezeket az irányokat, de most ez nem történt meg, így a hardvergyártók rá vannak kényszerítve, hogy GCN-hez hasonló architektúrát tervezzenek, akkor is, ha nem akartak. Vagy elfogadhatják, hogy attól, amitől a Radeon gyorsul, ők lassulni fognak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#203) Jack@l válasza Abu85 (#202) üzenetére


Jack@l
veterán

B verzió: blablabla, és még vagy 1 évig a dx12 kijövetele után is szarrá alázza a konkurencia őket, hiába a gcn, láttunk már béta dx12-es teszteket futni a kártyákon...
Utána meg már történelem mi lesz, mert jönnek az új arhitektúrák, a fejlesztők is rájönnek mi hasznos és jól használható feature és mi nem. (meg persze a bepalizottak vagy szerencsések is)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#204) Abu85 válasza Jack@l (#203) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az egyetlen optimalizált DX12-es program, ami nem pre-alpha vagy alpha állapotú az a 3DMark Overhead tesztje. Viszont az eléggé maxra hajtja a rendszereket. Kiemelten terheli a GPU-k front-endjét, ami egy átlag játékban nem feltétlenül lesz ennyire megterhelve. Éppen ezért ebből még nem lehet következtetéseket levonni.

Már ma tudják mi a jól használható fícsőr és mi nem az. Nagyon kellemes lehetőség volt egy évig tesztelni az AMD API-ján, mert a DX12-re és a Vulkanra úgy tudnak ugrani, hogy konkrétan tudják mire érdemes koncentrálni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#205) Jack@l válasza Abu85 (#204) üzenetére


Jack@l
veterán

Én konkrétan az oxide-osat láttam

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#206) Abu85 válasza Jack@l (#205) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az egy pre-alpha demó volt, amit hivatalosan ki sem adtak, mert nem optimalizáltak mindenre. Most a játékukra koncentrálnak, szóval nem valószínű, hogy valaha is kiadják. Ezért mondtam, hogy az egyetlen optimalizált DX12 teszt a 3DMark API Overhead. De mint írtam, az erősen túlterheli a GPU-k front-endjét, tehát nem biztos, hogy reprezentatív, mert a játékok többségében nem lesz annyira extrém a terhelés.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#207) Jack@l válasza Abu85 (#206) üzenetére


Jack@l
veterán

Szóval egy cég aki már másfél éve benne van a low level programozásba, ráadásul gcn-re optimalizált, csak így tudja első körben portolni róla a kódot? Pedig a gcn még fullosan dokumentálva is van.
Te mondtad hogy a mantle meg a dokumentáció nélkül nagy bajban, hátrányban van a többi gyártó, most akkor ezt hogyan?
Miből gondolod, hogyha egy kis benchmark kódját így tudják csak optimalizálni, akkor majd egy AAA játék optimalizálására arányaiban több munkaidő jut?

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#208) Jack@l


Jack@l
veterán

UI: annyira azért nem ment szarul amd kártyákon se, mert 2-3 fps-el volt csak lemaradva a mantle-höz...
De gondolom nem mutatot volna jól a konkurencia csíkja a grafikonon

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#209) Abu85 válasza Jack@l (#207) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem. Az a cég nem foglalkozik ezzel. Ők játékfejlesztők. Azt a demót csak azért készítették, hogy bizonyítsák az állításaikat, de mivel semmi haszna ezen kívül, ezért a motor fejlesztéseit nem fordítják vissza ebbe a programba. Ezért van még mindig 0.1-es verziószáma, illetve ezért nem adják ki a DX12-es verziót.
Semmi akadálya nem lenne egyébként, csak senki sem tart rá igényt. Valószínűleg a Stardock sem szeretné, ha egy DX12-es frissítést tesztelnének egy hónapig, amikor az év végére ki kellene adni az AotS játékot. Nincs rá idő. Valószínűleg az AMD sem tart rá igényt, mert ők már magával a játékkal demóztak márciusban, ami már a 0.7-es motorverzióra épít.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#210) hugo chávez válasza MaUser (#201) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

Huhh... Nem, az AMD nem jófej, hanem ugyanúgy a saját érdekeit nézi, mint bármelyik másik cég. Csak ők hosszabb távon gondolkodnak, részben a helyzetük miatt, részeben meg mert valamiért ilyen a szemléletük.
Azon kívül, amit Abu írt, még az kéne felfogni ;] , hogy az AMD hardvergyártó, nem pedig szoftvercég. Ők hardvert akarnak eladni. Évek óta megy a téma, hogy döglődik a PC-s AAA játékpiac. A stúdióknál nem prioritás, nem akarnak rá túl sokat költeni, hisz a konzolpiac sokkal jövedelmezőbb. Ha a kis, erre szánt büdzséhez még hozzávesszük az elavult struktúrájú DirectX-et, amivel egyre nehezebb dolgozni, nehéz, vagy egyenesen lehetetlen áthozni a konzolos effekteket, megoldásokat, egyre több pénzt igényelne erre fejleszteni, akkor talán érthető, hogy miért érdeke az AMD-nek ezen a területen tennie valamit. Azért, hogy továbbra is legyen hova eladnia a komolyabb teljesítményű GPU-it (amikre nem mellesleg a FirePro-k is épülnek, tehát a consumer GPU terület, ezen termékek haszonnal történő gyártásának fenntartása felelős azért, hogy a FirePro-kat is versenyképes áron tudják adni, miközben megmarad a hasznuk is rajta). Ezért álltak elő a "low level" (explicit) API koncepcióval PC-re, amit meg is osztottak a Microsofttal már évekkel ezelőtt. Hogy ne dögöljön meg a PC-s AAA játékpiac. Mert az nekik rossz lenne, ééééééééééérteeeeeeem?! Ezért baromira nem érdekük fragmentálni és ezáltal még gyorsabb hanyatlásba dönteni ezt a területet azzal, hogy egy zárt és csak AMD GPU architektúrát támogató API-t akarjanak ráerőltetni a consumer piacra. Pláne, mivel tisztában vannak a részesedésükkel, a súlyukkal (vagyis, hogy az NV súlya miatt a kutya nem ölne ebbe a plusz és csak AMD-n kihasználható terültbe erőforrást). Talán, ha annyira dominánsak kennének, mint az Intel az x86 desktop piacon, akkor meg mernék játszani, de most, a jelen helyzetben csak maguk alatt vágnák a fát. Az meg, hogy mennyire támogatják a nyílt szabványt, hmmm, TressFX megvan? Megtehették volna, hogy csak AMD-n teszik lehetővé a használatát (mint az NV a fos PhysX effektjeit), de nem ezt tették. Tedd fel a kérdést, hogy miért nem? Ha nem jönne a válasz, akkor elárulom, pont azért, amit fentebb írtam. Mert nem akarják a fragmentációt, ugyanis azzal még jobban rombolnák a piacot. Szóval érdekből cselekszenek, de jelenleg az ő érdekük és a PC-s HC játékosok érdeke egybeesik. Ezért pedig igenis támogatást érdemelnek most.
Akinek nem inge... de ha egyesek levennék a hater szemüveget, akkor meglátnák az erdőt is a fán túl...

[ Szerkesztve ]

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#211) MaUser válasza hugo chávez (#210) üzenetére


MaUser
addikt

AMD mára egy kis cég, amit az tartja évek óta életben, hogy az Intelt a hiányában darabolnák. Nem kell ezt túllihegni és elméleteket gyártani. :U

Ha érne valamit az AMD az látszana a tőzsdén és ha nem félne az Intel a darabolástól akkor megvenné őket adómentesen(!) egyheti profitjukból. Nem teszi. Lehet gondolkozni miért nem. :U

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#212) 7time válasza MaUser (#211) üzenetére


7time
senior tag

Nem kellene olyan elméleteket gyártani amire semmilyen hivatalos bizonyíték nem létezik.

[ Szerkesztve ]

(#213) tom_tol válasza 7time (#212) üzenetére


tom_tol
addikt

Mint ahogy olyat sem, miszerint AMD irányítja a piacot

(#214) Jack@l válasza 7time (#212) üzenetére


Jack@l
veterán

Nagyon egyszerű, csa kugye odáig nem jutottál elk, hogy megnézd a két cég törzstőkéjét, meg a részvény árfolyamaik alakulását asz elmúlt 10 évben.
Nem lepődnél meg ezen, ha tudnád merre rohangálnak a csíkok... Elég hivatalos bizonyíték egy cég felvásárlásakor, vagy befektetők részéről.

Találós kérdés: 2.9/148 ?

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#215) ukornel válasza Jack@l (#214) üzenetére


ukornel
aktív tag

Nem lehetne aktuális árfolyamon felvásárolni az AMD-t. Ahogy az Intelt sem, nyilván.
Kérdés, hogy az Intel mi nyerne egy ilyen felvásárlással? (Szerintem szinte semmit)

(#216) derive


derive
senior tag

Alighanem itt az ideje nemi trollirtasnak a PHn...

(#217) MaUser válasza ukornel (#215) üzenetére


MaUser
addikt

Dehogy nem lehet, úgy hívják, hogy nyilvános ajánlattétel. :U

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#218) hugo chávez válasza MaUser (#211) üzenetére


hugo chávez
aktív tag

Bocsi, lehet, hogy nem aludtam ki magam kellően (ez mondjuk gyakran előfordul...), mert nem igazán értem, hogyan kapcsolódik a válaszod ("az Intel miatt van életben az AMD") ahhoz, amiről beszéltünk, vagy amit írtam legutóbb az AMD (jó részben tényekkel és megtörtént eseményekkel alátámasztható) céljairól, döntéseiről, terveiről.

[ Szerkesztve ]

"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

(#219) ukornel válasza MaUser (#217) üzenetére


ukornel
aktív tag

... aminek hatására (sőt már csak kósza pletykák hatására is!) kilőnének a részévnyárak, és máris nem az aktuális árfolyamról beszélgetnénk...

(#220) Jack@l válasza ukornel (#219) üzenetére


Jack@l
veterán

Nagy kilövés nem volt a mostani samsungos pletykára se. De mi van ha feljebb meg az ára 20 vagy akár 50%-al? Aprópénz valakinek.
A durva az hogy 2000 környékén, mkor még procit is gyártottak, 8 miliárd dollárt ért, többet mint az intel.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#221) ukornel válasza Jack@l (#220) üzenetére


ukornel
aktív tag

Pletykának sem nevezhető ötletelés (semmi bennfentes infó, vagy kiszivárgás) és április 1-i tréfa sose volt elég árfolyamemelkedéshez.
A másik nagy kérdés meg az volt, hogy ugyan mit nyerne az Intel egy ilyen felvásárlással (akár "aprópénz", akár nem)?
Erre nem jött válasz, pedig egy felvásárláshoz legalább egy ok azért jó lenne...

[ Szerkesztve ]

(#222) Jack@l válasza ukornel (#221) üzenetére


Jack@l
veterán

Az csak itt volt áprilisi "tréfa", már hetekkel az előtt beszéltek róla külföldi oldalak.
A vga meg arm részlegért talán megérné nekik (többi kuka), csak sokkal többet vesztenének ha feldarabolják őket emiatt. Nem az intel fogja megvenni őket, de lesz nagy cég biztosan aki igen.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#223) ukornel válasza Jack@l (#222) üzenetére


ukornel
aktív tag

Igen, én is fölkaptam rá a fejem, és kerestem a forrását. Semmi komolyat nem találtam, az a benyomásom, hogy csak egy bedobott ötlet, ami futótűzszerűen végigterjedt a portálokon, de attól még nem lett megalapozottabb.
Az ARM részlegből sem tudna sok olyan technológiát hasznosítani az Intel, ami ne szerezhetne meg máshonnan olcsóbban per pill.

"Nem az intel fogja megvenni őket, de lesz nagy cég biztosan aki igen."

Ugye, abból indult ki ez az egész, hogy >>ha nem félne az Intel a darabolástól akkor megvenné őket egyheti profitjukból<<. /Kiemelés tőlem./ Ezzel kapcsolatban fejeztük ki többen ellenvéleményüket.
Milyen más "nagy cég fogja biztosan megvenni", miért lesz jó az neki? Mitől olyan biztos ez? Egyes technológiák vonzóak lehetnek, de vajon megéri-e ezért megvenni az egész céget szőröstül-bőröstül? Költői kérdések ezek...

[ Szerkesztve ]

(#224) kevin833


kevin833
csendes tag

hát lehet nem idevág, de én rongyosra röhögtem magam, mikor a hiperszuper, csúcsszuper MANTLE igérgetések után az AMD-s BF4 jobban futott nvidia kártyákon...

(#225) Mr Bond 007 válasza kevin833 (#224) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Mivel a játékot magát dx11-re írták és csak a leképzőt később át írták mantle-re nagyon sokat nem lehetett várni. Ennek ellenére sok embernek nem kicsit dobott a teljesítményén. (cpu limitnél).

(#226) Goldmen75


Goldmen75
őstag

Én amondó vagyok, akármit csinál talál ki az AMD, nem nagyon tud labdába rúgni Nv mellett....én se véletlen váltottam mikor az új széria kijött AMD-ből...Drágább az Nv ugyan de megéri az árdifit!

(#227) kevin833 válasza Mr Bond 007 (#225) üzenetére


kevin833
csendes tag

igen, magyarázkodni lehet, de igérgetés bőven volt ezen a téren. erre mondják h segget csinál a szájából.
de,hogy drivereket nem tudnak irni az amd-nél az is tény...

(#228) Mr Bond 007 válasza kevin833 (#227) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Flamer újreg... KK! THX! BB! :C

(#229) Goldmen75 válasza Mr Bond 007 (#228) üzenetére


Goldmen75
őstag

Flamer?! Mire való akkor a fórum? Csak az igazat mondja...
Vagy belelépünk az amd fanok lelki világába?!

Viták mindig is voltak lesznek, ilyen világban élünk...

(#230) Mr Bond 007 válasza Goldmen75 (#229) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Erre sajnos nem válaszolhatok, mert a Prohardver fórum moderálási elveivel nem lenne összhangban. ;)

(#231) Xmister válasza Goldmen75 (#226) üzenetére


Xmister
senior tag

Szerintem meg nem éri meg az árát, akkor most mi lesz? :)
(3 monitoron tuti nem)

(#232) kevin833 válasza Jack@l (#203) üzenetére


kevin833
csendes tag

jól beszél a kolléga...

(#233) SylverR válasza kevin833 (#232) üzenetére


SylverR
senior tag

Szóval a sakál-koma újraregje vagy. Oké. ;]

Nem!

(#234) Jack@l válasza SylverR (#233) üzenetére


Jack@l
veterán

Ez nagyon mellément, mint sokminden más tőled...

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.