Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#39) Yutani válasza mephi666 (#38) üzenetére


Yutani
nagyúr

Na, nosztalgiáztam egy kicsit, és megnéztem az SLi hatásait. Ez pedig a 37% ésl 98% sávban található. Összehasonlítottam a fentebb belinkelt PH-s kártyateszttel, méghozzá a 4850 kártyával. Ott is láttam 98%-os gyorsulást, láttam 54%-os gyorsulást, de volt olyan játék, ahol a CF lassabb volt a single kártyánál, valamint az SLI nem is működött.

Valóban, a jelenlegi multi-GPU megoldások nagyban a driver-támogatáson állnak vagy buknak. Azt sem szabad elfelejtenetek, hogy az idő mindent megszépít, és a V2 SLI sem volt mindenható. Másrészt, ne legyetek vakok, és lássátok be, hogy a 3D technika azóta mennyit fejlődött! Hol volt a V2 idejében még akár csak az élsimítás? Megvoltak az alapvető 3D megjelenítési eljárások, egyszerűbb hardver, egyszerűbb szoftverfeltételek voltak. Tehát nem igazán összevethető egy az egyben a 10 ével ezelőtti technológia a mostanival! Az akkori megjelenítési igényhez elegendő volt a PCI busz sávszélessége. Sírtok, hogy most meg két 16xPCIe csatoló kell a multi-GPU-hoz? Na jah, de mekkora adattömeget kell megmozgatni? Most jóformán néhány textúra együtt akkora méretű, mint akkor egy egész játék!

Azt is tudomásul kell venni, hogy a minél valósághűbb, fotorealisztikusabb 3D környezetet akarunk létrehozni, annál nagyobb mennyiségű a megmozgatandó adatok mennyisége. Nyilván a V2 által támogatott 256x256 képpont méretű textúra nem éppen a fotorealisztikus megjelenítést segítette, míg a mai kártyák 8192*8192 képpont méretű textúrákkal képesek dolgozni. Ez pont ezerszeres nagyságot jelent, azaz a 64 kB méretű textúra helyett 64 megabájtos textúrát képesek feldolgozni. Egy ekkora nagyságú adathalmazt hogy húzol át egy egyszerű PCI buszon?
Itt jön az, hogy a hardvernek meg kell felelnie az új követelményeknek. Ezt pedig a specializálódással lehet megvalósítani. Az általánosan használt PCI buszt a videómegjelenítés tekintetében felváltotta az AGP, majd jött a PCIe busz. Emellett megmaradt a PCI, és lett 1xPCIe busz is, mert más feladatokhoz, másféle adatáramláshoz elegendőek azok is. A grafikus megjelenítéshez azonban nagy áteresztőképességű adatcsatorna kell, amiből blődség lenne telerakni az alaplapot (kivéve a CF-X, ahol is 4 db 8xPCIe sáv szolgálja ki a VGA-kat).

A bonyolultabb hardvereket, bonyolultabb megjelenítési eljárásokat sokkal nehezebb átültetni multi-GPU-s rendszerekre, és szerintem így is nagyszerű, hogy sok program 60-70% feletti gyorsulásra képes egy kétkártyás rendszer esetén.

Remélem átjött mindenkinek a mondanivalóm... Köszönöm a figyelmet! ;)

#tarcsad

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.