Hirdetés

2024. június 14., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#43851) FerNandor válasza tresh (#43849) üzenetére


FerNandor
őstag

Mármint plusz 100000%-kal jobban ajánlod? :D
Igen, nekem is a kis clio a befutó meg neki is :)

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#43852) tresh válasza FerNandor (#43851) üzenetére


tresh
addikt

Jaja mindenképp az a bódé azzal a motorral termeli az üzemanyagot egyszerű és nagyon megbízható. Csak rendes kúton kapja a naftát illetve ha gagyibb kúton "iszik" néha egy kis T2 olajat lehet neki küldeni hogy legyen kenés . :))

[ Szerkesztve ]

(#43853) dhgm válasza FerNandor (#43845) üzenetére


dhgm
tag

Azt, hogy még 750.000 km-t el fog menni...

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#43854) dhgm válasza Predator2 (#43804) üzenetére


dhgm
tag

Gondolom totalcaros cikk. Nekik a fosvágen a tojota, és a honda az autó.

Sokáig menjen a döcös:

évente vagy tízezrenként, motorolaj+ szűrőcsere
megfelelő motorolaj.
megzavarás után hadd ketyegjen
hidegen nem megküldeni, inkább melegíteni
20-30.000 ként gázolajszűrő csere, f@szán bubimentesre légtelenítve, mert a levegő nem keni sem a nagynyomású pumpát sem a porlasztókat.

1,5 dci hatodik éve 80 %-ban városi forgalomban használva probléma mentes. Első hidegindításom min. 41 fokos hűtővízzel és 50 fokos motorolajjal történik ( előmelegítem ezt is azt is).

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#43855) Predator2 válasza dhgm (#43854) üzenetére


Predator2
addikt

Igen az volt. De egy másik ugyan csak TC cikkben is halálra fikázzák.

Nem rég volt egy ilyen hibám: [link]
Első körben kapott 4 új Bosch izzító gyertyát, de nem oldódott meg. Voltam Renaultnál diagon, esetleges hiba forrásként fent állt a nagynyomású szivattyú esetleges haldoklása is. Azt mondták, hogy a nyomások rendben vannak a kocsiban, de ennek ellenére, vannak buborékok a csövekben (szerintem nem sok).
Mikor ezt megkérdeztem a szervizes faszitól, egy elég érdekes kérdést tett fel nekem. Nem biztos, hogy pontosan fogalmazok, de valahogy úgy hangzott, hogy buborékok vagy hézagok/szakaszok, mert hogy nagyon nem mind1?! Máig nem értem ezzel mire akart utalni. Anélkül, hogy ránézett volna, megbízott a számítógép által szolgáltatott adatokban->nyomások rendben vannak. DE ezt is az én unszolásomra. Elég csalódás volt számomra ez a diagnosztika, mert ha nem erőltetem a dolgokat, 5 perc után leráztak volna.

Első körben ezek voltak a kocsim számítógépében:[link]

Törölték őket, mondván kitudja mikor kerültek bele, az is lehet, hogy egykét javítás alkalmával.
Egy hét után vissza mentem, akkor már csak a jeladó maradt a listában. Amit cseréltek is (vezérmű tengely jeladót).
Azóta pöccre indul. Most megint egy hét múlva kell vissza mennem, megint megnézik, és ha nincs semmi, és indul rendesen, akkor fizetek.

Ezek a buborékok, a befecskendező rendszer hibájára utalnak? 1 hónapja van nálam, az ilyenkor kötelező cseréken átesett a kocsi +2 spirál rugón.
Mivel/hogyan melegíted elő?

[ Szerkesztve ]

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#43856) zsizsef


zsizsef
senior tag

Ebben már van okoskerék? Szerintem van, de valakik szerint meg nincs. A barátom vinné a kocsit.

(#43857) tresh válasza zsizsef (#43856) üzenetére


tresh
addikt

Van és kemény 50 ezer aztán 5 évig nem kell vele foglalkozni! Nem értem ezeket a nagy problémákat olcsóbb mint a 200k-s kettőstömegű+kuplung csere... Használta autó nincs olyan amire nem kell költeni...és ha már vezérlést cserél annak az okoskerék is a része szóval ezért nem értem ezt mint "problémaforrás" :U

(#43858) zsizsef válasza tresh (#43857) üzenetére


zsizsef
senior tag

Z szerint az okoskerék utolsó kiadása már javított változat, ami már nem tud "elromlani". De az autók még nem ezzel lettek szerelve.

[ Szerkesztve ]

(#43859) tresh válasza zsizsef (#43858) üzenetére


tresh
addikt

Ok de ha cserélni kell akkor se eget verő összeg szerintem. :B

(#43860) Megane2000


Megane2000
aktív tag

Üdv!

Megane 1 napellenőzőből az üveget kilehet valahogy szedni? Mert a műanyag kereten ami körbe rögzíti az üveget van két benyomható rész, de az istenért nem tudom kiszedni. Ragasztva van vagy mi a fene? :)

Vettem egy másik napellenzőt aminek sajnos a színe elüt a jelenlegitől. Gondoltam akkor a kis tükröt kicserélem benne, de nem tudom kiszedni a régi töröttet. Valaki találkozott már ilyennel?

(#43861) rob210 válasza FerNandor (#43825) üzenetére


rob210
Topikgazda

Messzire felejtsd el.
:(
Jók ezek a meganeok, de a környezetvédelmi besorolásuk már nem lesz jó egy szmogriadó esetén, valamint ez a konkrét példány egy hulladák.
:R
Cimbora megnézte.
Ocsmány hányás az egész sajnos nem tudok máshogy fogalmazni.

Renault power

(#43862) rob210 válasza diablo1984 (#43834) üzenetére


rob210
Topikgazda

A 107 lovas nem okos kerekes a 110 lovas és 113 lovas az okoskerekes 1.6 és 2004 utáni modellévtől az.
:R

Renault power

(#43863) gooool


gooool
őstag

Adott egy jelenség, Ti mire gondoltok:
Az autó indításnál igencsak megremegteti a kasztnit, de pöccre röffen, illetve alapjáraton a kelleténél jobban remeg a kasztni.
Minimális fordulatszám emelkedésnél is már teljesen kisimul, szépen megy, leállításnál nem produkálja az indításnál tapasztalható jelenséget.
Én két dologra merek gondolni:
Motortartóbak
Kettős tömegű

Szerintetek?

Köszönöm a választ! :R

Üdv, Balázs

(#43864) tresh válasza gooool (#43863) üzenetére


tresh
addikt

Nincs kettőstömegű ha a Lagunáról van szó. Motortartó bak

Nem vagyok látnok ha nem írod alapból a tiedre gondolok :P Gyors teszt alapján rögtön kiderül ha 1-esbe rakod és szépen csúsztatod a kuplungot és lüktet a pedál/remeg akkor a kettős döglődik. Ha a bak a rossz akkor meg kell rángatni a motort és kiderül mi a helyzet. Illetve zselés bakokon van ha az ereszt vagy rossz látszik és nyoma is van.

[ Szerkesztve ]

(#43865) gooool válasza tresh (#43864) üzenetére


gooool
őstag

Ez egy 1.9dCi kombi 2-es Laguna, más esetben nem írtam volna a kettős tömegűt. :)

Elnézést, amatőr hiba a részemről. :D
Rendben van, megnézem majd, hogy mit produkál. :)
Köszönöm! :R

[ Szerkesztve ]

Üdv, Balázs

(#43866) #42667776 válasza gooool (#43865) üzenetére


#42667776
törölt tag

Sikerült eladni a bordót, vagy beszámolták egy II-es be?

(#43867) gooool válasza #42667776 (#43866) üzenetére


gooool
őstag

Ma viszik el a drágát, szerencsére sikerült egy remek gazdát találnom neki Szegeden, így továbbra is vigyázva lesz rá, egy F3R motorkódos Laguna helyére megy majd, mert annak feladta 400.000-nél a blokk. :)
50 körüli úr, hétvégén a családot, unokákat ezzel fogja fuvarozni, mert a Volvo S60 hátul szűkös, ami a feleségének van.
Sajnálom, hogy elmegy, de sok kicsapongás után végül maradtam a Laguna vonalon, a keretből szebbet és jobbat egyszerűen nem találtam, amibe szívesen ülnék bele és a jövőben is egy 3-as, majd egy Talisman van a listán. :)
Azért most hétvégén egy búcsú szerpentinezést és kis huligánkodást kapott a gép, hogy érezze a törődést, aztán lemostam, ellenőriztem mindent benne és most várja, hogy este elvigyék. :)

Üdv, Balázs

(#43868) speedydb23 válasza gooool (#43867) üzenetére


speedydb23
senior tag

Szóval jól kitapostad szegény lelkét mielőtt egy nyugis gazdához kerül, korrekt. ;] :C :DDD (viccnek szántam, ha nem lenne egyértelmű ;) )

[ Szerkesztve ]

(#43869) gooool válasza speedydb23 (#43868) üzenetére


gooool
őstag

Egyértelmű, vagy nem így szokás? ;]
Amúgy hiszed vagy sem a csávó úgy megkergette, hogy örültem neki, hogy nem hideg motorral vittük el próbakörre. :DDD

Üdv, Balázs

(#43870) tresh válasza gooool (#43867) üzenetére


tresh
addikt

Nem sokáig bírtad a jó kis Lagunát :U

(#43871) diablo1984 válasza tresh (#43870) üzenetére


diablo1984
veterán

Hát ja, nálam ennyi idő alatt mèg az elhatározás sem jön meg, hogy útálom/szeretem, csak szerelem...

(#43872) -=Tiger=- válasza tresh (#43864) üzenetére


-=Tiger=-
tag

Szerintem is nagy valószínűséggel bak. :)

(#43873) gooool válasza tresh (#43870) üzenetére


gooool
őstag

& diablo:

Én éppen tudom a miérteket, amiért váltok, legyen ennyi elég. :)
Ahány ember annyi féle és fajta döntés jellemzi, szóval ebbe kár lenne belemenni szerintem.
Maradok Laguna-s, csak kicsit fiatalabb és kombi lesz, amit dízelmotor hajt. :)

[ Szerkesztve ]

Üdv, Balázs

(#43874) diablo1984 válasza gooool (#43873) üzenetére


diablo1984
veterán

Megèrtem, èn is benzinesből dízelbe ültem, volt is pipa rendesen, de remèlem most már vège. Az biztos, hogy a lagu2es szebb, nagyobb kènyelmesebb, de ha a benzines bordót gondoltad szopásnak, akkor a 2es lagu 1,9 dci az a szopás hígított fitymacsattogós eszenciája tud majd neked lenni....

De ez csak az èn vèlemènyem persze, nem támadásból írtam...

[ Szerkesztve ]

(#43875) gooool válasza diablo1984 (#43874) üzenetére


gooool
őstag

Nem tartottam szopásnak, mert ami hibája volt azt orvosoltam/tuk, szóval jött-ment, tette a dolgát szépen, márciusban, ahogy végre lettek hajtva a szervizek onnantól fogva csak tankolnom kellett és ment szakadatlan.

Az újat itt találtam a melótól pár km-re, gondoltam megér egy mustrát, de nehezen hinné el az ember, hogy ebbe közel 300 van, a tipikus tekerjük csak vissza 150-re fajta esztétikai állapot jellemzi. Másfél óráig vizslattam, kezemben egy listával amiket meg kell nézni és komoly tünetet nem diagnosztizáltam (két kavicsfelverődés a szélvédőn, egy apró horzsolás a tükörházon, gondolom parkolás okán, a klíma pedig véleményem szerint nem fúj elég hideget, de a kompresszor kapcsolt, szóval remélhetőleg csak egy töltés kell neki és a már említett remegés, mindösszesen ennyi), összes dokumentáció, navi lemezek, 2 kártya, számlák, füzetek.
Jól ment, kuplungja puha, magasabb fordulaton szépen megindul, nem láttam koromfelhőt sem magam mögött padlógáznál, futómű és fékek is biztosak voltak.
Egyébként egy középszürke FL előtti 2005-ös 1,9dCi Laguna II kombi, Privilége felszereltség.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Balázs

(#43876) speedydb23 válasza gooool (#43875) üzenetére


speedydb23
senior tag

Klímával érdemes óvatosan bánni, nekem is most derült ki, hogy semmi baja a klímámnak, full tele van gázzal mégse hűt... Konkrétan nem indul be a hűtőventillátorom, ami miatt nem dolgozik jó hatásfokkal a klíma. Ráadásul városban azt mondták ne is erőltessem a klímát így, mert simán eldurranhat a rendszer...

Nem értek a klímákhoz, ezt csak az alapján mondom amit a szerelő mondott nekem.

(#43877) diablo1984 válasza gooool (#43875) üzenetére


diablo1984
veterán

Nem kopnak annyira a lagunák mint kèpzelnèd, tartós anyagból van, a kárpitja sem hajlamos foszlani, ezèrt tekergetik csúnyán őket, ha megtehetik!

(#43878) gooool válasza speedydb23 (#43876) üzenetére


gooool
őstag

Nem tudom mitől lehet, előfordulhat, hogy csak amiatt, hogy kint volt a placcon az autó és totál fel volt forrósodva a kasztni, mert 3-4 perc után már kellemes idő volt benne. Majd megnézetem úgyis. :)
Városban sosem klímázok, mondjuk nem is sokat megyek városban, max. 3-4 km-t, a maradék 90-95 országút. :)

diablo:
Én ebben elhiszem, hogy ennyi van, aztán lehet nem, de amit hétvégén néztem 230-at futott 2.0dCi-t, az fele így sem nézett ki esztétikailag és úgy alapból rossz megérzésem volt vele szemben, na meg 300-al többe is lett volna, holott sokkal lestrapáltabb volt, az tulaj stílusáról nem is beszélve (kérdezem tőle miért nincs ebben fagyálló? Jah, hát hozzak és öntsek bele neked? Akkor megnyugszol? Hátőőő... :U )

[ Szerkesztve ]

Üdv, Balázs

(#43879) tresh válasza gooool (#43873) üzenetére


tresh
addikt

Ja félre ne értsd arra cserélsz amire és amikor szeretnél. Csak furcsállottam hogy rendbe rakod és utána eladod :F Nekem is 100szor volt már ilyen gondolta a fejembe a mostani kocsim kapcsán de már szinte hibátlan és bánta a gondolat hogy ha szeretek is szerelni miért voltam olyan hülye hogy a biztost bizonytalanra cserélem.

Amúgy a dci-hez jó tanácsként pár dolog ha elfogadod:
Vásárlás előtt:
- gyári diaggal megnézni az üzemanyagrendszert+ porlasztók állapotát
- minden elektromos cuccot ellenőrizz ha kell kétszer is
- két kártyája legyen meg+ ha gyári rádió akkor a kódja stb
- ha kinti az autó akkor nagy eséllyel vezeték az elektronikus szervizkönyvét tessék megnézni sokat lehet belőle okosodni
- többi a szokásos

Hazsnálat:
- szenny kutakra ne járj vele
- néha kis adalék
- 10.000 ként olaj+szűrő csere
- 30.000 üzemanyagszűrő csere
- ha részecske szűrős akkor havi legalább 1 szer meg kell kergetni.

(#43880) gooool válasza tresh (#43879) üzenetére


gooool
őstag

Köszönöm a tanácsokat, ezek nagy részét megtettem, mivel innen olvasgatva írtam egy checklistet magamnak.
Gyári diaggal sajnos nem tudtam rámenni, ezt majd pótolni fogom.
Minden elektronikát végigpörgettem, minden kapcsolót, eszközt, amit láttam és tudtam, hogy van benne (na jó, a tolatóradart elfelejtettem... :( )
Mindkét kártya megvan, rádiókód is azt hiszem, meg a navihoz a CD-k dobozzal együtt.
Németországból hozták az autót, megnéztem a szervizkönyvet, az autó motorterébe és ajtóívekbe ragasztott szervizmatricákat is, na meg az eredeti papírjait.

Használat:
Csak Shell-t tankoltam eddig is, de ha úgy van akkor átugrok az OMV-hez gázolajért, ha azt esetleg még jobbnak mondjátok
Adalék belefér, nem tétel
Üzemanyagszűrőt és olajcserét biztos fog kapni most is, onnantól pedig vezetem magamnak a periódusokat.
Ez még EURO3-as, nincs részecskeszűrő benne. :)

Üdv, Balázs

(#43881) tresh válasza gooool (#43880) üzenetére


tresh
addikt

A kútnál én az ilyen avia,lukoil,madarasteszkó dallas és társait értem :B

Na akkor nagy valószínűséggel nem fogsz mellé nyúlni bár a kisördög sose alszik

(#43882) gooool válasza tresh (#43881) üzenetére


gooool
őstag

A közelben max. Lukoil és Madaras van, de egyikbe sem hajtok be, mivel adott esetben mindig elhajtunk egy Shell-hez, ahol van üzemanyagkártyánk és ott kap teli tankot. :)

Én jónak találom, remélem beválik. :)

És annak is örülök, hogy végül a bordót nem kellett beszámításra ítélni, hanem egy gondos gazdája lesz, mert így mindketten jobban jártunk azt hiszem. :)

Üdv, Balázs

(#43883) tresh válasza gooool (#43882) üzenetére


tresh
addikt

Hát még az új tulaj :B

(#43884) gooool válasza tresh (#43883) üzenetére


gooool
őstag

De amúgy megvallom férfiasan kicsit zsidó voltam, mert a drága Osram és Neolux izzószetteket elöl visszacseréltem az olcsó Tungsramokra, meg minden létező elemet, amit én vettem bele utólag kikaptam belőle (nyilván nem a friss olajat, meg szűrőket :DDD ).
Na meg a téli szett is marad, majd beüzletelem a gumissal. :)
Annyira sokat azért nem adott érte, hogy minden földi jóval megajándékozzam. :D

Üdv, Balázs

(#43885) diablo1984 válasza gooool (#43878) üzenetére


diablo1984
veterán

Nem, èn arra èrtettem, hogy a 150ezret futottak is bőven lehetnek 300e fölött, ami szarul nèz ki az mit kaphatott?

(#43886) gooool válasza diablo1984 (#43885) üzenetére


gooool
őstag

Jah, na abba inkább bele se merek gondolni. :DDD
Láttam egy csomó olyat, amiben a kormány bőre rojtosra volt kopva és a váltógombról a bőr szublimált, csak a borostyán színű műgyanta gomb volt meg. Na most abban vagy van 500 ezer vagy nőé volt és kéjszerszámként is üzemelt a váltókar. :U ;]

Üdv, Balázs

(#43887) speedydb23 válasza gooool (#43882) üzenetére


speedydb23
senior tag

Nem tudom, nekem egyszer ment Shell Nitro+ a Clioba, de a fogyasztásom megnőtt, és cserébe semmi pluszt nem éreztem... Azóta sima OMV gáznyál megy bele, és köszöni szépen jól van. :)

(#43888) tresh válasza gooool (#43886) üzenetére


tresh
addikt

Akkor ott nem az autót kell megvenni hanem az előző hölgy tulaj telefonszámát :D ;]

(#43889) #42667776 válasza gooool (#43867) üzenetére


#42667776
törölt tag

Nos akkor sok sikert az új vashoz, ha már egyszer a dízel füstje megcsapott.... :)

(#43890) gooool válasza tresh (#43888) üzenetére


gooool
őstag

Nos mondasz valamit... :)) ;]

Lion:
Köszönöm! :)
Csináltam a gépről amúgy vagy 20 művészképet kívül-belül, megszerkesztettem és el lesz mentve, hogy az első autóm ilyen volt. :) Egyébként akárkinek mutattam róla képet, mind elküldött anyámba, hogy hazudok, ez nem 19 éves. :DDD
Ha időm engedi és megérdemli, akkor az újjal elgurulok Hozzád egy polírra. :)

Üdv, Balázs

(#43891) diablo1984 válasza gooool (#43890) üzenetére


diablo1984
veterán

Ja, hogy első autó volt? Akkor mèg nem sütötte meg a szádat a tejbegríz! :)

(#43892) gooool válasza diablo1984 (#43891) üzenetére


gooool
őstag

Óóó nyugi, szívok én eleget az élet más területein, legalább itt ne kelljen felülni a rollerre.

Egyébként anyum szög egyszerű 1,4 8 szelepes benzines 206-os Pözsije is gyengélkedik mostanában, hidegen nem akar indulni, csak egy kis gázfröccsel. Melegen aztán már röffen, szépen fel is lövi a fordulatot, majd beton biztosan tartja az alapjáratot, de hidegen csak gázzal indul, úgy viszont stabilan.
Nem értem mitől lehet, fojtószelepet kipucoltam, olaj és szűrők frissek, most fog kapni új vezérlésszettet és hosszbordást is.
Egyre gyanakszom, hogy az üzemanyagszűrő szórakozik, mert azt is cseréltünk és onnantól kezdve lett fokozatosan kehes.

Üdv, Balázs

(#43893) tresh válasza gooool (#43892) üzenetére


tresh
addikt

Milyen szűrő lett beletéve?

(#43894) gooool válasza tresh (#43893) üzenetére


gooool
őstag

Filtron szuroket rendeltem mind a Lagunaba, mind a Pozsibe. :)

Üdv, Balázs

(#43895) FerNandor válasza gooool (#43894) üzenetére


FerNandor
őstag

Én mondjuk filtront nem vennék soha :N

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#43896) dhgm válasza speedydb23 (#43876) üzenetére


dhgm
tag

Klímaszivattyú bekapcsol?

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#43897) dhgm válasza Predator2 (#43855) üzenetére


dhgm
tag

Ezek a buborékok, a befecskendező rendszer hibájára utalnak? 1 hónapja van nálam, az ilyenkor kötelező cseréken átesett a kocsi +2 spirál rugón.
Mivel/hogyan melegíted elő?[/I

A bubik
elsősorban a szűrőcsere utáni helytelen légtelenítés miatt kerülnek bele,
másodsorban az üza. rendszer gyorscsatlakozónak elégtelen tömítése miatt,
harmadsorban a nagynyomásúra vezetett résolajcsőből.

Fentiek miatt helyeztem át a szűrőt a zárhídra ( megane2), lecseréltem a gyári szűrőt légtelenítő szeleppel ellátott renault szűrőre, és átcsöveztem a rendszert, a motortér környékén. Azóta nincs bubi...

Előmelegítés:

motorolajteknő alatt 300w-os melegítőpárna
hűtőkörben egy 500 w -os és egy 1500 w-os vízmelegítő, a nagyobb teljesítményű szivattyús úgyhogy én sem fázok induláskor. Egymástól függetlenül mennek.

Ne gondolj semmi komolyra indulás előtt fél órával bedugom a 220 V-ba

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#43898) speedydb23 válasza dhgm (#43896) üzenetére


speedydb23
senior tag

Igen, tökéletes a nyomás, hűt is a klíma, de mivel nem kapcsol a ventillátor ezért nem használhatom, mert eldurranhat a cső.

(#43899) feco6512


feco6512
tag

[link] erröl szeretném kérni a véleményeteket

(#43900) gooool válasza FerNandor (#43895) üzenetére


gooool
őstag

Lagunában bevált, de a Pözsi lehet annyira nem komálja...
Majd kap egy Mahle üzemanyagszűrőt, hátha megoldja a problémát. :)

Üdv, Balázs

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.