Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [M0ng00se:] Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] 2024 Phautós tali zaba táblázat
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Stauffenberg
nagyúr
Én ennél kicsit árnyaltabban látom a helyzetet. Ezt most azért nem teszem teljesen OFF-ba, mert szervesen érinti a szimulátorokat így az FS sorozatot is. Nem nehéz így megérteni, hogy miért ért véget az FS fejlesztése végérvényesen.
Régen a legtöbb videojátéknak volt egy "betanulási" időszaka amíg belerázódtál, ráéreztél. Ez egy szimulátor esetében a leghangsúlyosabb, hiszen mind tudjuk, hogy mennyi idő addig eljutni, hogy valaki egy teljesen szabályos Budapest - London távot repüljön.
Manapság inkább az dívik, hogy ez a tanulási görbe minél laposabb legyen. Ha lehet akkor a játékos rögtön és azonnal tudjon kezelni mindent, azonnali legyen a sikerélmény. Olyan, mint a gyorsétterem... senki sem akar várni a kajára, inkább azonnal megtömné magát, akkor is ha ízvilágában sehol sincs az igazi ételhez képest.
Nem nehéz így érteni, hogy miért haldoklik több olyan játékstílus ami régen kifejezetten népszerű volt. A kalandjáték halott, mert annyit kell olvasni (sokszor irodalmi szövegeket), mint egy regény esetében. Az igazi szerepjáték halott, mert túl sokat kell gondolkozni, számolni, olvasni. A klasszikus stratégiai játék halott, mert nem elég testközeli az akció, meg ott is túl sokat kell gondolkodni és időbe telik kiismerni az erőviszonyokat. A szimulátor halott, mert túl sokáig kell tanulni az irányítást, kezelést, végtelenül hosszú manualokat kell bújni.
A régen meglévő közönség (vásárlói bázis) még mindig megvan, nem tűntünk el. El tudnának adni ugyan annyi játékot a fenti stílusokból is, mint pár éve amikor ezek még pörögtek. Csak pár éve már az is nagy szám volt ha egy játék 2-3 millió példányban ment el... és akkor az már az év durranása volt. Manapság ekkora eladással még a fejlesztési költségek sem jönnek vissza, ráadásul körbe is lesz röhögve vele a kiadó. Ha elmegy 10-20 millió körülre vagy még ennél is magasabbra akkor az már számít valaminek 2012-ben.
Szimulátorból soha nem fognak ennyit eladni. Lehetne esetleg azt csinálni, hogy négyszer drágábban értékesítik, de akkor meg annyian sem vennék meg, mint amúgy és végül ezzel a lépéssel is csak a bevételt csökkentenék.
Nem akarok belegondolni, hogy mi lesz a szimulátorokkal újabb 10 év múlva. Én az elmúlt 10 évet végigkövettem és ha ez az irány marad, akkor lehet hogy mehetünk bérelni rendes igazi szimulátor kabinokat ha valami jó cuccal akarunk szórakozni.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Kiárusítás! Akkumulátorok laptopokhoz, iPad Prohoz - bolti ár töredékéért!
- IPhone 8 64GB gyári független megkímélt