Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9270) Stauffenberg válasza Cypresss (#9266) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Hosszú lesz, nem kötelező elolvasni. Röviden a lényeg: sajnálom az FS sorozatot és dühít a Flight, mint jelenség.

Én is sajnálom egyébként. Én még elég fiatal voltam amikor az FS2000 vagy 2002 dobozát megláttam egy játékbolt polcain és tudtam, hogy én ezzel akarok játszani. Akkor persze tényleg csak játék és nem hobbi volt a repülés (érdekel minden formája, szeretem fotózni az igazi vasakat, maketteket/modelleket építeni, RC repülés, stb).

Aztán jött az FS2004 amikor kezdtem belátni, hogy ez több, mint játék, főleg addonokkal megrakva.

Az FSX félkész állapota zavart talán a legjobban amikor a fejlesztőket feloszlatták, mert még hihetetlen sok potenciál lett volna a motorban amit még ki lehetett volna belőle hozni. Akár a fizika, akár a grafika és főleg az optimalizáció terén.

A Flight meg csak szimplán dühít... mert nem csak egy szimulátor sorozatról van szó, hanem egy egész játékstílus halálát jelzi. Régen minden nagy stúdió (olyanok amelyek azóta már tönkrementek vagy felvásárolták őket) adott ki legalább 1 szimulátor sorozatot (ha nem repülő akkor harckocsi, autó, hajó, tengeralattjáró, stb).

Manapság meg a szimulátorok fejlesztése főleg a kisebb garázs csapatok feladata lett. Ők azok akik alacsony költségvetéssel igyekeznek valamit alkotni, de az erőforrások és a kellő tapasztalat hiányában a végeredmény sokszor nem éri el azt a szintet amit a régi "nagyok" alkottak. A Microsoft nem csak a repüléssel nem akar komolyabban foglalkozni, de a vasúttal sem... másik nagy szimulátor sorozatuk a Train Simulator sem folytatódik... az éppen fejlesztés alatt álló részt ki sem adták, nem úgy, mint az FSX-et.

Ez a videojáték iparban lezajló folyamatokat is remekül bemutatja. A casual irányába haladunk. Pár éve még csak arról volt szó, hogy egyre több a casual cím, ezzel kedvezve az alkalmi játékosoknak. Ez tök jó, hiszen aki nem akar HC játékos lenni az is szórakozhat. De manapság MINDEN játékcímet átkonvertálnak... nem tudsz olyat mondani, mely ne a casual felé menne. Mondok pár példát:

Battlefield sorozat: Hatalmas kedvencem! A BF1942, BF2 nagyon jók voltak. A BF: BC (illetve ennek második része) már egy konzolos cím volt, de még így is többet nyújtott, mint egy CoD. Én szerettem, szeretem a mai napig a BC2-t. Aztán jött a Battlefield 3, aminél azt mondták, hogy megint a PC az elsődleges platform és ez nem a Bad Company 2 folytatása, hanem a BF2 folytatása lesz. Hát örültem, megvettem, indulás napján már a szervereken lövöldöztem. Aztán a kezdeti varázs elmúlt és pár nappal később már csak átkoztam magam, hogy megint milyen fosra adtam ki pénzt. Ez egy casual, konzolos, fos játék. A HC játékosok számára épp olyan egyszerű, mint egy Lada a 2012-es BMW mellett. Siralmas, hogy egy régi nagynevű sorozatot miként adtak el a casual, alkalmi játékosoknak, nem törődve a régi HC rajongókkal.

Silent Hunter sorozat: Ismét egy kedvenc. A Silent Hunter III-at imádtam, főleg ha feltetted nehezebb fokozatra és akkor vért izzadtál egy konvoj támadásánál, főleg ha kiszúrtak és ki kellett manőverezned magad. Aztán jött az SH 4 de nem érdekelt a Csendes Óceán, kihagytam. Az SH5 visszahozta az Atlanti csatákat, látszólag durván feljavult minden téren az SH3-hoz képest, kapott sok új funkciót. Már az első járőrözés során szembesülnöm kellett vele, hogy az új funkciók mellett sok régi LÉTFONTOSSÁGÚ dolog eltűnt. Már csak egyszerű parancs kiadás van, nincsenek olyan finom megoldások, mint az SH3-ban... nem kérheted meg a kollégát, hogy végezzen mélység mérést, stb. Ráadásul az egész játékmenet jóval egyszerűbb lett.

De miért? Ez még nem casual, az alkalmi játékosnak így is bonyolult és unalmas. De oké, nem lenne ezzel baj ha Easy fokozaton ez lenne... de Hard meg Hardcore fokozaton is csak annyi a különbség, hogy könnyebben kiszúrnak és könnyebben küldenek hullámsírba. Maga a játékmenet ugyan olyan fapados. Teljesen gáz!

IL-2 Sturmovik sorozat: Szeretem! Az első repszimulátorom volt! Sokat repültem benne, meglett az 1946 alcímű folytatás is. Fiktív háborús események ellenére remek volt. Aztán jött a konzolos Birds of Prey borzalom amire azt mondták, hogy lesz benne Szimulátor mód. Hát KETTŐ azaz KETTŐ szimulátoros elemet lehet bekapcsolni. Itt már manuálisan kell trimmelned és ha túl élesen fordulsz akkor lemehet a gép dugóhúzóba. De a repülési modell így is baromi árkádos (mint a Flight). Aztán ezt kiadták PC-re is, de nem merték felvállalni az IL-2 Sturmovik nevet így csak simán "Wings of Prey" lett a címe.

Hát ez a három példa szerintem jól bemutatja, hogy a "nagyipari" szimulátor készítés már nem létezik (a BF nem szimulátor, de példának jó, hogy egy HC háborús lövöldét hogyan prostituálnak). Kár bármelyik gyártótól is azt várni, hogy csak azért fejlesszen szimulátort alacsony megtérülés mellett, mert megteheti. Oké, hogy megteheti, de ha egy egyszerűbb, casualebb játékot el lehet adni háromszor, négyszer annyi embernek, akkor inkább abba az irányba fog menni.

Mi meg 10 év múlva is az FSX-el fogunk repülni ha még nem tértünk át egy másik konkurens repszimre.

(#9269) hunfatal: Látnál egy X-Plane fórumot! :D Ők meg az FS-re mondják ugyan ezt! :D Én tettem már próbát az X-Plane 10-el is, sokkal jobban futott a gépemen az tény, de valahogy idegennek éreztem az egészet. Mintha kicsit steril lenne vagy nem is tudom. Nem mondom, hogy szar, szerintem jó az is, de nehéz az áttérés az FS sorozatról.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.