Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  TV & Audió  »  LED / LCD TV topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-11-22 21:35:06

LOGOUT.hu

Ha TV-t szeretnél vásárolni, a Milyen TV-t vegyek? topikba írj!
Meglevő készülékkel kapcsolatban ebbe a topikba írhatsz.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#19988) gyeniko válasza gyerecske (#19987) üzenetére


gyeniko
őstag

Attól függ: azt gondolom, hogy mindenkinek megvan a saját tapasztalata, mely számára 100%-os bizonyosság: ha valakinek a TV-jét - tök mindegy, hogy milyen garival lassan/rosszul/problémásan javítják, akkor ezt a tapasztalatot fogja leírni, rossz esetben általánosítva, illetve az ellenkezője is igaz.
A baj az általánosítással van: többen - és sajnos a gyakran kommentelők - 1 konkrét esetből általános érvényű következtetéseket vonnak le, és - ez a legrosszabb - ezt terjesztik.
A jó példákra, klasszul sikerült javításokra kevesebb példa és hozzászólás érkezik, pedig nyilvánvalóan az ilyen esetek a sokkal gyakoribbak. Ilyenek vagyounk mi, emberek: a jó hír nem hír...
Nekem mindkét féle garanciális javításom, ezekből egyetlen következtetést tudtam levonni:
A "bolti" garancia alapján történő javítás hosszabb időt vett igénybe, mert a TV-t Lengyelországba küldték javításra. A javítás (main-board csere) eredményes volt. Volt olyan esetem is, hogy a "bolti" garancia alapján az LG márkaszervizéből LG pólós szerelők érkeztek a lakásra és helyben javítottak.
Gyári gari esetem a Samsunggal volt 1 alkalommal: egyeztetett időben érkezett az ember, szintén main-board cserét csinált, de a helyszínen.

A javítás minőségében szerintem nincs különbség, mert a mai TV-k .kb- 3-4 elemből (panel) állnak, a javítás ezek cseréjéből áll. Nem lehetséges berhálás, forrasztgatás, "kimérem a hibát a helyszínen", stb. Teljes elem cseréje van csak.
A "bolti" garancia egyetlen kockázata az lehet, ha a bolt közben megszűnik, ezt mérlegelni kell. Vannak olyan webshopok, akik mögött több, mint 10 éves múlt áll, illetve van valódi üzletük, akár több is.
Engem speciel zavar, hogy néhányan általánosítva kifejezetten elítélően nyilatkoznak a "mutyi" kereskedőkről (értsd: "szürke" importos készülékeket áruló üzletek), többségében saját negatív tapasztalat nélkül.
Ha valakinek esetleg volt is negatív tapasztalata egy "szürke" kereskedővel, abból nem érdemes általánosítani, mert ettől a többi hasonló üzlet lehet fair.
Én azt gondolom, hogy a leghangosabban fröcsögők üzleti érdekből "nyírják" a webshopokat, pld. mert "hivatalos" viszonteladónál dolgoznak és üzleti érdekeiket sérti, hogy a webshopok jelentős szeletet hasítanak a piacból.
Ugyanakkor mindenkinek a saját döntése és felelőssége, hogy hol vásárol: én szoktam itt is ott is, de a "szürke" kereskedőknek előtte utánanézek (Opten céginformációs rendszer). Érdemes itt, a fórumon is érdeklődni, de csak "saját" példákat érdemes elfogadni, olyanokat nem, hogy " ismerek valakit, akinek a édesanyja kollégájának a fia katonatársa.....

Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!

Útvonal

Fórumok  »  TV & Audió  »  LED / LCD TV topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.