Tegnap azon gondolkoztam, miközben ültem a dugóban (ami amúgy a BMW Budapest Motors-tól az Árpád hídi felhajtóig tartott), hogy sok helyen baromira nincs végiggondolva, hogy az adott szakaszon vajon van-e olyan buszforgalom, hogy indokolt legyen a buszsáv felfestése. Gondolom sokaknak ismerős az előbb említett szakasz, ahol tegnap is azért alakult ki egy baromi nagy torlódás, mert a felhajtó egyik sávját ügyesen felfestették buszsávnak, pedig az Árpád-híd irányába menő buszforgalom egyáltalán nem jelentős. Mindenki elmegy a felhajtó végéig, majd ott próbál besorolni. Simán lehetne 2 sáv és a busz (ami amúgy is gyök 2-vel megy) mehetne szépen az autók között. Vannak olyak helyek, pl. a körúton, ahol nyilván indokolt egy ilyen sáv, de nem itt.
A másik szép példa a Batthyány tér irányából a Clark Ádám tér felé menő Fő utca, amit most alakítottak át 1 sávosra (+ bringás sáv), itt is rendszeresen állt a sor a buszsáv miatt, egyszerűen nem indokolta a járatok sűrűsége a dolgot. Egyébként szabályosan közlekedem, de az utóbbi időben abszolút figyelmen kívül hagyom a buszsáv felfestését, főleg olyan helyeken, ahol a végén aztán nem kell pofátlanul besorolni. Ott állnak full kihasználatlanul ezek a sávok, a másikban pedig torlódnak és rohadnak az emberek. A Császár-Komjádi uszoda előtti szakasz megint egy ilyen. És még 1000+1 példa van rá. Aztán valószínűleg egyszer félreállítanak a sünök, de addig sem tartom fel a forgalmat. Legalább én nem.