2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

VGA belépőszint újratöltve

Megvizsgáltam, hol helyezkedik el a GTX 1060-hoz képest a GTX 660, a GTX 950 és az RX 460.

[ ÚJ TESZT ]

Dirt Rally

Remek kis autós szimulátor, szintén egy remek beépített benchmarkkal.

A FullHD-s eredmények:

Az 1060-as megint veri a mezőnyt, majdnem duplázza a 950-est, de ez el is várható tőle. Az RX 460 nagyon gyengén szerepel, még a GTX 660-as is megelőzi, a 950-es pedig majd 30%-kal erősebb tőle ebben a játékban. Ezt személy szerint mással nem tudom magyarázni, csak azzal, hogy az RX 460-asban a 660-hoz és a 950-eshez képest jóval kevesebb a ROP-ok (Render Output Unit) száma, ugyanis a GTX 660-as 24 darabbal, míg a GTX 950-es 32 darabbal rendelkezik, s velük szemben áll az RX 460-as 16 darab ROP-ja. A ROP az utolsó állomása a renderelési műveleteknek, tömören fogalmazva (ha jól értettem a szakirodalmat) ezen egységek végzik a mélységszámítást, valamint a különböző élsimítási technológiákat is ezek a blokkok számítják ki.

Mivel az RX 460-asnak fele annyi ROP-ja van, mint a GTX 950-esnek, és a Dirt Rally motorja erre valószínűleg erősen épít, ezért lehetséges az, hogy bár a GTX 950 VRAM limitbe ütközik az eredmények alapján, de az RX 460 elvérzik mellette a nagyobb VRAM-ja ellenére is, hiszen a ROP-egységei nem bírják tartani a tempót. Ez megmagyarázná, hogy miért áll egymáshoz olyan közel FPS számban a GTX 660 s az RX 460.

A HD-s eredmények:

Igazából ugyanaz játszódik le mint a FullHD-s mérések esetén, csak csökkent a különbség az egyes kártyák között, ez is a ROP-os elméletemet igazolja, ugyanis kevesebb, mint fele annyi pixel esetén kell számításokat végeznie a GPU-nak, így csökken a ROP-ok limitációja is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.