Grafika, Harcrendszer
A látvány számítógépen nézve lehet nem az igazi, de a Vita kijelzőjén igazán korrekt. A tájak látványosak és változatosak. A karakterek is szép kidolgozásúak, folytonos mozgásúak. Az effektek is jól néznek ki. Azon apróságok, amikbe bele lehet kötni, hogy a föld egyes helyeken látványosan pixeles és egyes terepek kisebb méretűek. Valamint, hogy sok ellenféllel és csapással a képernyőn érezhetően visszaesik a sebesség.
Szép, szép, de úgy sem fogunk sokat látni belőle...
Mitől érdekes a Soul Sacrifice? Nincs a hagyományos értelemben vett közelharci rendszer, csakis mágia áll a rendelkezésre. Itt nincs ész nélküli agyatlan kaszabolás, helyette tervezés, beosztás, és kemény döntések vannak. Mágiák komoly választéka áll rendelkezésre: közelharci fegyverek idézése, közel-középtávú varázslatok, távolsági csapások, pajzsidézés, lényidézés, gyógyítás, csapdák. Csapások esetén pedig külön van, tűz, jég, villám, kő, méreg elem.
Mindegyik másként hat az ellenfelekre. Mindezeket 6 foglalaton elosztani. A sorrend tetszőleges, de alapos meggondolást kíván. Persze ebbe beletartozik a játékos egyedi stílusa, hogy mit preferál, és miben jó. A mágiák elsütésének fő része, hogy mennyi ideig töltjük, ugyanis így adjuk meg a hatótávolságot. A sebzés minden esetben azonos marad.
Időnként kellene még 1-2 foglalat
A varázslatok azonban nem örök életűek, limitált mennyiségben hívhatóak elő. Sőt, túl sokszor használva azokat, végleg kimeríthetjük, és csak Lacrima segítségével használhatjuk újra. Továbbá, ha idézés közben megzavarnak, a felhasznált hívás elvész. Szerencsére ezen lehet javítani, de erről egy kicsit később. Folyamatos célzás is rendelkezésre áll, erre pedig szükség is lesz. A visszatöltésre pedig két módszer van. A pályán vannak elszórt helyek, ahol a mágiánk tölthető vissza (mindig az összeset töltik), esetleg páncél, vagy fegyver hívható elő.
A másik a játék a címéből következik, ha mentünk, az életünk töltődik. Ellenben, ha feláldozunk, mágiánk töltődik. Ha Bosst mentünk meg, akkor választható társunk lehet a későbbiekben! De ha feláldoztuk, akkor sincs nagy baj, mert a küldetéseket újrajátszhatjuk, és felülírhatjuk döntéseinket, vagy szinteket léphetünk. Áldozás és mentés esetén pontokat szerzünk, melyekkel szintet léphetünk.
A limit 100-as szint, mely életre és mágiára együtt vonatkozik! Tehát sosem lehetünk egyszerre szívósak, és erősek.
Nem egyszerű a választás, annyi biztos
A védekezés, ugyanolyan fontos, mint a támadás, ennek rendszerint négy módja van. Az első a futás, ez a kisebb hatósugarú sebzések ellen hatásos, és a különböző tárgyak összeszedésénél hasznos. A második a kitérés, ezt fogjuk a legtöbbet használni, mivel egyes csapásokat kitérés közben is ki lehet védeni. A pontosan irányított ugrásokkal könnyen jó helyre kerülhetünk egy ellentámadásra. A harmadik a pajzsidézés, több kisebb ellenfél esetén hatásos, azonban nagyobb bestiák, vagy Boss harcosok ellen nem sok hasznát veszi az ember, hamar átütik, és menekülőre foghatjuk.
Az utolsó pedig a lényidézés. Egyik hasznos képesség a gólemidézés, mely ugyan nem tud mozogni, de komoly sebzésre képes. Vele fel lehet tartani az ellenséget, míg rendbe szedjük magunkat.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!