2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

RC autós blog - Strada EVO-lúció

Beszámoló a mozgalmas szeptember történéseiről: ha a sors úgy hozta, hát egyből a mély vízbe ugrottam!

[ ÚJ TESZT ]

Darálás, koptatás

Természetesen, tovább is van ám! Egy idő után elkezdett megállni a járgány, csak úgy magától. Pár percet vártam, és újra ment, szóval rájöttem, hogy ez bizony túlmelegedés lesz, bekapcsol a szabályzó védelme. De mi a fenétől? Annyira nem volt már meleg, szóval jött a vizsgálat és a diagnózis: a szabályzó ventilátorának hiányzik pár lapátja, illetve van darálódva a közelében lévő, motor felé vezető kábel burkolata és pár vezetéke. Ezek minden bizonnyal összeértek. Nyilván nem fogok megint heteket várni egy cseredarabra, ezért újra irány a modellbolt, rendelni kell ventit. Ahhoz képest, hogy milyen apró kis izé 25 mm-es, jó drága volt, majdnem egy ezresbe került. Biztos, ami biztos, a jövőre való tekintettel bespájzoltam egyet motorhűtő bordával együtt is, további két ezresért. Amikor megjött, kiderült, hogy ez biza nem 25, hanem 30 milliméteres. Szerencsére felfért, a szabályzótól kapott áramot is, egyelőre rendben van. Nyilván nem fog behalni, mert van cseredarabom.


Az új motor és a szabályzó a nagyobb ventilátorral

Behalt helyette más, meg sem lepődtem rajta. Korábban láttam már, hogy az új motor adott szépen a pinion és spur keréknek, darálódnak, ahogyan kell. Újra alaposan beállítottam őket, de mostanra már alig maradt a fogakból, megértek a cserére. Így hát újra a helyi bolt honlapjára vettem az irányt, egy spur és pinion rendel, összesen valamivel több mint 2000 forintért. Nem drága cuccok, és minden bizonnyal a jövőben is kopni fognak, de felmerült bennem, hogy az állandó ellenőrizgetés és csere helyett csináltatok magamnak esztergályossal acélból – valamikor. Egyelőre azt a taktikát alkalmazom, hogy mindig tartalékolok egy készletet. Anno a műanyag lengőkar törésekor rendeltem már, szóval most csak szerelnem kellett.

Életem legnagyobb szívása volt ez a szerelés – legalábbis eddig. Miden jól indult, kibányásztam a hátsó felfüggesztésből a motortartót a motorral és fogaskerekekkel, meg a hátsó differenciállal. Az első szereléséből már tudtam, hogy a difit nem kell szétnyitni, a lengéscsillapítók tartója anélkül is kijön belőle. Aztán jött a szívás. A kardán ami összeköti az első és hátsó differenciált persellyel csatlakozik a spur rövidebb tengelyére és egy 2 mm-es impusz rögzíti rajta. No, ez be volt rohadva, nem akart kijönni. Á, mondom, majd a másik oldalról bejutok. Szétszedtem a difit, leerőszakoltam a kicsi zégert, ami jól elrepült a fenébe és percekig kerestem. Utána kiderült, hogy innen egy csapszög van a spur fogaskerékben, csak a másik oldal járható út. Átsétáltam hát haverhoz, akinek van satuja, belefogtam az imbuszt és kioldottam a kis rohadékot. Séta vissza, rondán elkopott fogaskerekek lecserél, hézagolás, összerakás, minden jó – legalábbis annak látszott.


Példásan ledarált fogaskerekek

Szépen rakom fel a kerekeket, erre hopp, az egyik hatszöget tartó csap kiesett. Mindig ügyelek, hogy asztalon törölközőn vagy egyéb puha felületen szereljek, de most leesett az asztalról a padlócsempére és elpattogott, azóta nem láttam. Természetesen tartalék nincs, negyedóra keresés és szentségelés után úgy döntöttem, ideiglenesen jó lesz oda egy masszívabb fogpiszkáló (nemröhög!). Feltettem a kereket, minden pörög szépen, teszem le a földre, és gázra csak megtorpan, az első kerekek a hátsók ellen dolgoznak. Én marha, fordítva tettem be a hátsó differenciált, lehet újból mindent szétszerelni.


Friss és elhasznált fogaskerekek

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.