2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Házimozi rovat

Házimozi pechesen

Szerény történetem házimozi projektorokról és vásznakról, kedves és gonosz emberekről.

[ ÚJ TESZT ]

A projektor

Aztán az ünnepi pörgés miatt belenéztem öt filmbe, amíg mutogattam a vendégseregnek, de igazán egy filmet tudtam megnézni elejétől a végéig 26-án éjjel. Rögtön fel is kaptam a fejemet a projektorból áradó sípoló hangra. Próbáltam megmagyarázni magamnak, hogy ez biztos ilyen, de nem.

Ez nagyon zavaró volt, és rövid fórumozás után a projektor topic lakói – konkrétan szepi08 - felvilágosítottak, hogy ez bizony hiba. A legfőbb probléma az volt, hogy a készülék csak 24 Hz-es képfrissítési frekvenciánál adta ki ezt a hangot, de ugye jól tudjuk, hogy pontosan ezt a beállítást kell alkalmazni a legtöbb filmnél. Kaptam egy tippet, ami kézenfekvő volt, a sípolás megszűnt, a képi megjelenítés rovására.

Norbi 72 fórumtárs ajánlotta, hogy állítsam át a frekvenciát, ami után valóban eltűnt a sípolás, de nagyobb pásztázós jeleneteknél szabályosan hányinger kerülgetett a nagy felületen megjelenő képugrások miatt. Ideiglenes megoldásnak azért jó volt. A problémát a színkerék hibás működése okozta.

Nem volt mit tenni, felvettem a kapcsolatot az eladó support chatjén keresztül, akik felajánlottak visszatérítést, vagy egy 50 €-s kompenzációt, majd készségesen elmagyarázták, hogyan tudom visszaküldeni a gépet, és biztosítottak az azonnali cseréről, sűrű bocsánatkérések közepette. Én a cserét választottam. A beszélgetés megtörténte után kb. fél órával már megvolt a következő vetítőm csomagjának a nyomkövetési száma, úgy, hogy én még fel sem adtam a visszárut. Következő hétfőn (2014.12.29.) feladtam a csomagot, és arra gondoltam, hogy még a szabadság második hetén megjön a csomag. Hát nem jött, ami nagyon szokatlan volt.

Gondoltam, ez van, a szabit mással kell töltenem, jövő héten megyek dolgozni, majd rákérdezek, hogy mi a helyzet. A következő héten (2015. 1. hét) sem jött, de a követési szám már igen közel mutatta a csomag helyzetét. Mivel a vásárlásnál (2014. december 1.) felhívták a figyelmemet, hogy a sok cserés, esetlegesen hibás karácsonyi ajándék miatt kis torlódás várható cserénél, visszaküldésnél, ezért türelmes ember lévén arra gondoltam, hogy az év utolsó hetén már kevesen dolgoztak, ezért nem jött meg a csomag, az első héten meg a fent említett okok miatt.

Ennek ellenére a második munkahét péntekén bementem a postára, megkérdezni, hogy esetleg lehet-e tudni mikor érkezik meg a csomag? Most jön a gonosz ember… egy igazi tehénpásztor postáskisasszony próbált a "segítségemre" lenni, de annyira látszott az undor az arcán, hogy ritkán találkozom ilyen emberrel.

Egy tipikus esetnek voltam szemtanúja. Imént említett tehénpásztor kisasszony és idősebb hölgy kollégájának munkahelyi szokásokban való eltérése által okozott konfliktusának.
Természetesen ennek én húztam a rövidebbjét, és a kis duli-fuli magvető hosszas telefonálások, klaviatúragyilkolások után kibökte, hogy egy reklamációs kérvényt kell benyújtani. Mondom, jó, nyújtsunk! Újabb negyed óra klimpelés után rájött, hogy ezt ő nem tudja megoldani, mivel külföldi az eladó, és ezt nekem kell intézni direktben az eladóval…

Remek, köszönöm a kedvességed. (Innen hiányzik egy mondat, ami nyomdafestéket nem tűr, ezért nem írom le.)

Ismét support team, chat. "Helló! Nem jön a csomag." – mondom. Végtelen udvariasság, "kérem várjon egy kicsit, felveszem a kapcsolatot az illetékes kollégával". 5 percnyi villogó kurzor után jön a válasz, hogy 24 órán belül felveszik a kapcsolatot velem az illetékesek, és megoldást keresnek a problémára. Nos, az nem 24 óra volt, hanem fél (FÉL!) óra, és nem kapcsolatfelvétel volt, hanem egy konkrét újabb nyomkövetési szám a harmadik projektorral. Annyi állt benne, hogy amennyiben közben megérkezne a második csomag, legyek szíves visszaküldeni a harmadikat. Hozzá sem kell tennem, hogy bocsánatkérés volt itt is doszt.

A postai tortúra pénteken volt (2015.01.09.), a chatelés pénteken este. A harmadik csomag már szombaton (2015.01.10.) mozgásban volt. Gondoltam, király, ez keddre megjön. Ebből nyilvánvalóvá vált, hogy a posta hibázott, nem kicsit. Két hetet a normál háromnapos szállítás helyett. Eljött a hétfő, és lám, megérkezett a kettes játékos. Hogy-hogy nem előkerítette hirtelen a posta, mert valószínű súlyos büntiket kellett volna fizetniük.

És most jön a ráadás: kedden landolt az asztalomon a hármas játékos. Úsztam a projektorokban. Gondoltam, ha már ennyit vártam, kicsit magamnál tartom az originál hármas csomagot is, hátha valami bekrepál a kettesben. Jelentem, azóta is azt használom. A pénteki napon (2015.01.16.) visszaküldtem nekik a bontatlan Benq W1070-et, ezzel lezárva a projektoros reklamációt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.