2024. május 1., szerda

Cikkek » Utazás rovat / Sport rovat

Kerékpározás az Alpokban

Élménybeszámoló az idei nagy kerékpáros túránkról: Franciaország, Olaszország, Svájc és Ausztria.

Colle del Nivolet

Ez az a hely amire a túránkat szervező Tamás csak annyit mondott hogy emiatt a hegy miatt csinálta az egészet. :)
A képeket meglátva azt hiszem megértitek miért. De ne szaladjunk előre. A Nivolettől a következő szállásunk jó 150 km távra volt így Bardonecchiában összepakolva minden cuccunkat elindultunk Locanaba. Itt letettük a furgont és igencsak messzíről, minegy 40 km távról nekivágtunk az útnak. Az eleje a hegy lábáig nem volt különösebben nehéz, két húzósabb szakasszal találkoztunk: egy kisváros után akadt egy 15%-os rövid szerpentin illetve volt egy 3400 m hosszú alagút ami végig emelkedett még 12%-os meredekség is volt benne. A táj ahogy közeledtünk a hegyhez úgy lett egyre varázslatosabb. Az igazán komoly küzdelmek úgy 25 km megtétele után kezdődtek. Innentől egy dolog még jobban akadályozott minket, a szél. Egészen erősen fújt ugyanis, a szembeszeles szakaszokon nagyon kellett küzdeni hogy haladjon az ember. Láttam olyat aki már inkább tolta a bringát felfelé mert nem bírta. Mi azért megoldottuk és felértünk oda ahonnan a kilátás semmi máshoz fogható nem volt!
Egész egyszerűen meseszép, a legcsodálatosabb hely ahol valaha jártam! A csúcs egyébként 2612 méteren van. Utánam ért fel egy népesebb olasz csoport ők is rettentő boldogok voltak hogy megcsinálták. Meg is értettem őket mert nem volt egyszerű, nekem az oda-vissza út alatt jó 2200 m szintemelkedés jött össze.