Gondolom sokan emlékeztek még a tavalyi gépemre, a Ferrari V12-re, ezért idén is autós témával lepem meg a nagyérdeműt.
Novemberben kezdtem a tervezést és decemberben a gyártást.
Ez nem más, mint az örök "szerelmem", aki már régóta családtag, 22 éve. Kétüteműként kezdte pályafutását, mint a többi Trabant. Édesapámmal raktuk össze 17 éves koromban, de két év után kapott egy Suzuki Alto 550 ccm-es motort.
Ekkor kezdett el érdekelni az autó működése. Már így is 120km/h óra volt a végsebessége, de kapott egy hengerfej tuningot és 140 lett. Kezdetét vette egy őrület. Beépítettünk egy Suzuki Swift 1000-es motort. Elintéztük a papírmunkát, hogy teljesen legális legyen. Nagyon jól ment a kis kasztnival az autó, ekkor jött az új hobbi.
Neten megláttam a hungaroringi gyorsulási versenyt. Kimentünk megnézni és a következőn már indultam is. Ez az év ismerkedés volt, de sikerült elcsípni az összetett harmadik helyett.
Éreztem, hogy ez a motor ide kevés, ezért nézegettem az 1000-es és az 1300-as hengerfejtömítést és láss csodát, ez ugyanolyan "csak" egy hengerrel hosszabb.
Vettem is egy Swift 1.3 GTI hengerfejet és szétvágtam. Be lett hegesztve a vége. A vezérműtengelyek is hasonlóan végezték. Ezzel a csomaggal háromszor voltam kategóriabajnok. Régi szép idők... sajnos már nincs kis kategória...
Kép a motorról és egy letűnt korszak emlékeiről. Az első kép egy gyári 1.3 GTI.
A legviccesebb az egészben, hogy olyan jól sikerült, sokan vakarták a fejüket, ez most mi?
1.0 GTI? Ilyet még nem láttak, de megnyugtattam őket, hogy nem is fognak.
Az autó most alakul vissza "szolid" utcai használatra. Gyári első résszel és a már említett 12 szelepes hengerfejjel, így kb. 70 LE lesz.
Na, de nem untatlak tovább benneteket, jöjjön a gép! A konfig egy P8P67-M PRO lap, 16 GB RAM, I7 2600, Quadro 2000, egy 96 GB-os Kingston SSD és egy WD320 HDD, ez a tervezgetős gépem.
A modding Solidworks terve:
Ez a terv nagyon sok munkaórát emésztett fel, szabadidőmben, sok változtatással jutott el idáig.
Ezután szét kellett szedni alkatrészekre, hogy CNC-s programok készüljenek belőle.
Minden tiszteletem a csak kézi szerszámokat használó moddereknek, de itt azért leírnám, hogy a CNC-vel való gyártás szerintem nem egyszerűbb, hanem a képzelet határait lehet kitolni, ugyanis megnyugtatom a kételkedőket, hogy ugyanolyan időigényes és az utómunkálatokat nem csinálja meg a gép. Ide is leírnám, hogy a gép saját építés és tervezés:
A lemezváz elkészítésével kezdtem a dolgot, kimartam és összeállítottam. A felső ablakrész meghajlításától féltem a legjobban, de kitaláltam, hogyan kell csinálni egy sablont, amibe belehajtom.
Az összeállítást CO hegesztőgéppel csináltam.
Ezután a vákuumforma gyártása és vákuumszívott alkatrészek gyártása, majd méretre vágása következett.
Ezt követte az elemek próbálgatása, majd elkezdődött a futómű és kerekek gyártása.
A gumikat ipari 125 mm-es kerekekről szedtem le. A futómű rendesen rugózik és még kormányösszekötő is van benne, elől a tárcsafékre még féknyerget is csináltam.
Ezután legyártottam a lámpákat, amik természetesen világítani is fognak.
Majd jött az ajtó és motorháztető-zsanér gyártása. Az ajtózsanérral nagyon megszenvedtem, hogy megfelelő hézag mellett kinyíljon az ajtó. Ez a második fajta, az első teljesen rossz volt.
Ezután felragasztottam az elemeket a vázra epoxival.
Ezt követően jött a gittelés és csiszolás hosszadalmas művelete, valamint az alapozás.
Most, hogy egyszínű, jöhetett a kisebb hibák javítása.
Következett a fehér alapozás és színre fújás:
Elkészültek a tükrök és a rendszámtábla. A kábelek gyártását is meg kellett egyszer csinálni, bár nem a kedvenc elfoglaltságom.
A futómű is a helyére került:
Az ablakok beragasztásáról nem készült kép, pedig egy napom ráment, de időhiányban szenvedtem. Elkészültek a kilincsek és az ablaktörlők és a helyükre kerültek.
A tükröket szombat reggel 5-kor ragasztottam a helyére.
A jelenlegi belső tér, a HDD és az SSD a lap alatt van:
Egy kép az igazi és a modell Trabiról:
Szombaton boldog voltam és még most is az vagyok. Köszönöm a zsűri bizalmát. Annak külön örülök, hogy a kis kedvencem nem csak gyorsulási versenyen ért el sikert, hanem a Veletechen is.
Ahol a Ferrari alulmaradt, ott a Trabant nyert.
Külön köszönet a szervezőknek!
Trabant 2.0 az elkészült vízhűtéssel.
2.0-ás szelepek gumigyűrűvel. A másik túl hangos volt.:
A tengelykapcsoló és háza az elektromos gyújtással. 3db hall szenzor van benne 120 fokonként ,amit egy körbe forgó mágnes kapcsol a felső holtponton.Ez vezérli a 3db ledet:
Pár kép és egy videó a kész gépről.: