2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Anthem utálat / imádat

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A Bioware új játéka nagyon sok érzést váltott ki az emberekből, de lássuk, mik azok – és mi a valóság!

[ ÚJ TESZT ]

A Bioware piacra dobta új játékát az Anthem személyében, ami egy új, nyílt világba kalauzol el minket, ahol Tony Starkként érezhetjük magunkat, és Vasember páncéljában vehetjük fel a harcot a gonosz erők ellen – mindezt repülve, az égi magasságoktól a vízalatti mélységekig. Négy Javelin ruha közül választhatunk, a saját játékstílusunkhoz mérten megfelelőt vagy a számunkra legszimpatikusabbat. Az Anthem története több helyen fellelhető, ezért itt most ezzel nem is foglalkoznék.

Foglalkozzunk azzal, amik a tények a játékkal kapcsolatban.

A támadások

Komoly támadás érte a játékot több téren is, miszerint unalmas és félkész játékot dobott piacra a Bioware.

Sajnos a start valóban nem volt zökkenőmentes, rengeteg hibával találkozhatott az ember. Connection problémákkal, kifagyásokkal, hangeltűnésekkel és egyéb bosszantó hibákkal. Az ellenfelek nem változatosak, a környezet nem elég nagy, és hogy rengeteg a töltőképernyő, illetve a feladatok unalmasak és ismétlődőek.

A valóság és meglátások

A legtöbb hibát a Bioware nagyrészt azonnal javította, és folyamatosan figyelnek a játékosok visszajelzéseire. Már nyitáskor egy nagyobb patch volt elérhető, és azóta is érkezett még. A nagyobb hibák és anomáliák már javítva lettek, persze egy-két probléma így is fellelhető, de már csak elszórtan.
Az Anthem egy új világot tár elénk, nem egy folytatást, nem egy ismert területet, és rengeteg rejtett kis barlangja, vízalatti világa van ennek a felfedezetlen bolygónak. A probléma az, hogy nagyon sokan az E3-as bemutatón látott grafikát várták itt is viszont. Az akkor ott egy PC-n bemutatott játék volt, amit utána elkezdtek kifejleszteni konzolra is, de természetesen a konzolok teljesítménye meghatározott, és valószínűleg azt a grafikát nem bírták volna el. Sőt biztosan, hiszen a jelenlegi konzolokat is megizzasztja, és nem is bírnak 60 FPS-t megjeleníteni, csak fix 30-at, ami néha-néha még talán ez alá is megy.

Tehát el kell fogadni, hogy az E3-as bemutatók többsége amúgy sem úgy végzi, ahogy azt ott láthattuk.
Töltőképernyős problémák?! Ez egy rettentő csalóka dolog. Akik játszottak a Destiny első részével, emlékezhetnek, hogy körülményesebb volt az utazás, ami úgy történt, hogy először az Orbitba kellett kirepülni, és onnan az adott helyszínre tovább. Ott ez a várakozás jóval több időt vett igénybe. Viszont mégsem tűnt fel – miért? Azért, mert ott okosabban oldották meg azzal a dolgot, hogy addig repültünk a képernyőn, így nem egy töltőcsíkot bámultunk, mint az Anthem esetében, hanem addig is történt valami a szemünk láttára, ami így talán feledtette velünk, hogy mennyi idő is telik el várakozás címen.

Ha mondjuk az Anthemben a küldetéshez éppen repülnénk vagy szállnánk be a ruhába (ami meg is történik, csak elég röviden), és közben kézbe vesszük a fegyvert, és animáltabban történne minden, akkor ez a várakozás itt is látványosabban telne. Ha meg éppen egy barlangba repüléskor történik a töltés, ott is megoldhatták volna, hogy amíg tölt, addig mi tudunk befelé repülni a barlangba, aminek egy hosszabb bejáratot csináltak volna, így nekünk csak annyi tűnt volna fel, hogy hosszabb a bejárata, de nem lenne töltőképernyő. Persze biztosan ezeknek a megoldásoknak is meg lennének az utálói, illetve hátrányai, de talán mégis kellemesebben telne az idő.

A játék tartalmát illetően az emberek többet vártak. Van benne egy 20-25 órás story és utána mellékküldetések: farmolás, grindolás veszi kezdetét, jobb felszerelés és nagyobb Power Level elérése érdekében, hogy így egyre nehezebb szinten harcolhassunk az ellenféllel, egyre jobban kihasználva a képességeinket, és taktikát alkalmazva egy igazi csapatmunkává váljon az ellenség legyőzése. És természetesen a jobbnál jobb Masterwork és Legendary itemek megszerzése, illetve ezek craftolása, jobb perkekkel való létrehozása, hogy Javelinünk még felszereltebb és még ütőképesebb legyen, és készen álljon a komolyabb harcokra.

A craftoláshoz különböző nyersanyagokra és elemekre van szükségünk, ami a bolygó egész területén elszórtan fellelhető. A világ dinamikusan változik, szóval lehet, hogy ahol egyszer elrepültünk és nem láttunk találtunk semmit, később pont ott fogunk, és ez egy küldetésen belül is megtörténhet.

A farmolás, craftolás sokak számára már egy unalmas repetitív folyamat, ami számukra értelmetlen, és így ebben a formátumban nekik a játék nem nyújt elegendő tartalmat és izgalmat ahhoz, hogy elérjék a maximális Power Levelt, vagy hogy éppen megszerezzenek egy legendás fegyvert vagy ruha-kiegészítőt. A Bioware ingyenesen, folyamatosan bővíti és frissíti a játék tartalmát különböző izgalmas tartalmakkal, történeti folytatással, nagyobb szint elérésével és újabb események létrehozásával.
A feladatokat csinálhatjuk egyedül, idegenekkel (Matchmaking) és persze a barátainkkal is.

Természetesen egy bizonyos szintnél egyedül már igencsak kevesen leszünk, de ha barátaink nem ezzel a játékkal játszanak, akkor sincsen baj, mert van Matchmaking opció a játékban, így összesorol minket másik 3 játékossal, akikkel vagy szerencsénk van, és egy jó csapat tevődik össze – vagy sajnos nem túl ügyes játékosokkal, akikkel nem biztos, hogy egyszerű lesz a feladat végrehajtása.

Összegzés!

A nehéz start és kritikák ellenére az Anthem egy csodás világba kalauzol el minket, ahol a repülés szabadságát használva a táj egét és vizét bejárva fedezhetjük fel ezt az új világot. És érdemes kipróbálni, és időt szánni rá. De aki esetleg fél a kevés tartalomtól, az várjon még a tartalomfrissítésekkel kibővített játékra, mert úgy gondolom, később már nem igazán lehet erre panasza.

Természetesen a játék nem tökéletes, és azt sem mondom, hogy az „Év játéka” lesz, de akinek tetszik az Anthem világa, és az, hogy egy Javelinbe bújva járhatja a világot és harcolhat Titánok és más szörnyek ellen, annak bátran ajánlom.

Akiknek ez a fajta világ nem tetszik, vagy más várt, nekik meg később sem fogja a tetszésüket elnyerni, de kár ezért olyan támadásokat indítani egy játék ellen, ami nem az ő igényének megfelelő.
A többieknek jó játékot és jó szórakozást kívánok.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.