Pszichés kannibalizmus, és katatón kétségbeesés.
Tegnap a repülőtérről tartottam hazafele egy barátommal, kocsival. Az Árpád-hídnál jártunk, amikor valamiért alaposan belassult a forgalom. Óbudára vezető út, a híd felső felén. Kb. 10 perc alatt értünk el a Flórián elé, ahol megláttuk, miért is van dugó. Egy szegény lány állt az Alfa Romeojával a külső sávban, vészvillogóval. Épp mögé kerültünk, mondtam a barátomnak, ugyan segítsünk már.
Kiszálltunk, a csaj nagyon megörült. Azt mondta, a kocsija 10 perce letiltott, nem hajlandó indulni, és pont itt állt meg a hídról lefele menet. Senki még a füle botját sem mozdította 10 percig, csak dudáltak meg hőbörögtek, hogy mi van már. Mivel a szentendrein csúcsforgalom volt, és minden gyökér 100-al száguldott el mellettünk, nem gondolhattunk arra, hogy eltoljuk onnan a kocsit.
Vontatókötél elő, Alfa üresbe. Én beültem mellé, barátom vontatott... volna, ha a kötél a buszsáv előtti sávban nem szakad el (viva China!).
És akkor elszabadult a pokol. A mögöttünk feltorlódott istentelen tömeg egy emberként kezdte nyomni a dudát, meg bőgetni a motort, meg kiabálni, hogy mi van már... Helyet kértem, hogy eltolhassuk végre legalább a buszsávig a kocsit. Mondanom sem kell, a 30 magyar után egy német csávó állt meg, és adott helyet. A többi gyökér meg az anyánkat szidta, meg dudált. Nem bírtam megállni, és beleüvöltöttem a tömegbe, hogy gyertek, szálljatok ki, lehet próbálkozni. Meg hogy meg ne álljatok, a **** ********!
Persze nem szállt ki senki, csak folytatták a hőbörgést.
Piciny szeletét nyeltem be tegnap szeretett fővárosunk mindennapi élet-tortájának. Koszos volt, meg bűzös, és egyáltalán nem ízlett.
Újabb tapasztalat: Itthon a felelősségmegoszlás elve hatványozottan érvényesül.
A külföldi megfigyelők, meg közvélemény-kutatók pedig csodálkoznak a magyar emberek stressz szintjén, ami véleményem szerint elsősorban a budapesti közlekedési helyzetből fakad. Félelmetes látni, hogy 40 tonnás kamionok araszolnak a Hungárián délután fél háromkor, mert egyszerűen nincs másik út át a városon, telítve az egyébként is gyatra úthálózatot. Meglepő, hogy az 50 éves infrastrukturális lemaradás miatt idegbeteg a városi népség?