Lehet, hogy az írásom sokaknak semmitmondó lesz, vagy épp sokan nem értetek egyet, de annyira tele a hócipőm a Samsunggal, és a szerviz hozzáállásával, hogy úgy éreztem, muszáj kiírnom magamból.
Kezdjük ott, hogy februárban lecseréltem a Huawei P20 Pro telómat egy Samsung S21 5G-re. Sokat dilemmáztam, hogy mit vegyek. Nem szerettem volna péklapát méretű telefont (P20 Pro-nál sokkal nagyobbat), szóval ezek az elvárásaim voltak: kompakt méret, erős SoC, AMOLED, jó kamera, OIS, wifi 6, vezeték nélküli töltés. És Telekomnál akartam venni az előfizummal. Így 2 készülék jött szóba: az S21, vagy az iPhone 12. Esetleg még az S20 FE-n gondolkodtam, de az meg a mérete, és a SoC miatt nem annyira volt szimpi.
Itt meg kell jegyeznem, nem voltam könnyű helyzetben, ugyanis világéletemben rühelltem, megvetettem mindent, ami Apple, és Samsungot sem nagyon szerettem volna, azzal sincs sok jó tapasztalatom, ill. leginkább hallásból, fórumról van a negatív véleményem iránta. Igaz, az utolsó Samsung telóm egy Galaxy S Advance volt, amit egy idő után gyakorlatilag csak custom ROM-al lehetett használni. A "buherálásból" meg elegem van, én inkább az "out-of-the box" / "Plug and Play" megoldások híve vagyok. Nem akarok napokat beállításokkal tölteni.
Feleségemnek iPhone XR van, és azt kell mondjam, mióta megvan (2 vagy 3 év, nem is emlékszem), az ég világon semmi gond nem volt vele, a telefon ugyanolyan fluid, gyors, kezelhető, mint újkorában. Droidosként egyedül akkor kapok agybajt, amikor keresek rajta valamit, és fogalmam sincs, mi merre, meg a vissza gomb néha bal fent van, néha meg csak gesztusvezérléssel De úgy vagyok vele, ez csak megszokás kérdése. Aki régóta almát használ, annak nyilván ez természetes.