2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Watch Dogs első benyomások

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

- Szép a város
- GTA IV-ben azért jobb a járművek irányítása. Akár a hajóké, akár az autóké.
- Lehet kapukkal, hidakkal szórakozni. Gyakorlatilag még nem is csináltam küldetést, mert az első küldetés, autó elkötése sose sikerül. Mindig utolérnek a zsaruk, hiába emelem fel előttük a hidat, meg zárom be a kaput, a túloldalon is vannak.
- Légi járművet még nem találtam, de a rendőröknek vannak helikoptereik sajnos.
- Talán egy fokkal itt okosabbak a rendőrök mint a GTA IV-ben. Még szöges útakadályt is bevetnek. Bár Enforcert meg nem, meg tankot sem. Legalábbis még nem láttam egyet se.
- A vonatok sajnos nem működnek, csak a hév/metro. De azt se lehet vezetni.
- Vannak benne bugok, amikor nem fér át szerencsétlen karakter két tábla között, vagy nem bír kiszállni a kocsiból ha túl közel van az ajtóhoz valami.
- A legjobb a térkép széle, ahol simán nekimegyünk a láthatatlan falnak.
- Lehet hekkelni az adótornyokat, de valamiért csak 2db van a térképen. Vagy a többi majd csak később elérhető...
- Ez a hekkelős/adótornyos játékmenet kísértetiesen hasonlít a Saints Row IV-re.
- A város viszont jó nagy, el lehet kirándulgatni órákig benne.
- Kamionnal nem lehet pótkocsit vontatni sajnos.
- Hát, azért igazából a GTA V-öt várom pc-re, de addig elleszek ezzel is.

Hozzászólások

(#1) kemotox


kemotox
addikt

Azért a gumiautók nem semmik. Nekimész valaminek 200al, lecsusszansz róla, és 195el mész tovább.. Számomra nagyon nagy csalódás a játék. Egyszerűen gagyi. Az meg szimplán szánalmas, hogy nem lehet kikapcsolni az egér gyorsítást, még fájl átírogatással sem.

(#2) bacsis


bacsis
Közösségépítő

Nagyon bírom hogy most megy mindenhol a GTA IV-el való összehasonlítgatás, azt megy a sírás rívás, hogy a GTA IV fizikája mennyivel jobb( Érdekes hogy a Mafia II még nem volt felhozva) meg hogy a törés modell sérülés, aztán megy a sírás hogy a grafika sem az lett mitn amit beharangoztak...
ez pontosan így van.. de emberek heló ébresztő! Látom azt már mindenki elfelejtette, hogy a GTA IV idejében mindenki sírt, hogy 1: bugos, 2: olyn gépigénye volt, hogy még 2 évvel később is alig volt olyan gép ami csuma graffon meg tudta mozdítani....
Szerintem megcsinálhatták volna, hogy olyan graffal jött volna a játék mint amit beharangoztak, és legalább olyan jó fizikával, törésmodellel mitn a GTA IV és a Mafia II együtt véve, aztán akkor minimum 4-6 hengers proci, 6-8G RAM és 1G-s DX11-es HD5850 kaliberű gépigénye lenne, és ez alatt tényleg el sem indulna, akkor meg azért menne a sírás :U
Hozzáteszem én inkább ennek örültem volna, mert 2 év múlva egy minden ponton hibátlan játékot kaptunk volna :B
Jahh és ne felejtsük el, hogy a GTA IV-nek is van közel akkora gépigénye mint a Watch Dogs-nak...
annyi, hogy a GTA 4-et 1920X1200-ban a szénné hajtott HD5850-esemen High-ba tudom tolni, a Watch Dogs-ot meg mediumban :)

(#3) alevan válasza bacsis (#2) üzenetére


alevan
őstag

Bocs, de GTA V élvezetesebb vezetést, harcot, kevesebb hibát és mindfuckot nyújt prev-gen konzolokon, mint amit a Wach Dogs nyújt a next-gen konzolokon (PCről nem is beszélve...).

Lényegében semmit nem hoztak, amivel valóban kiemelkedő lehetne a játék (mondjuk a hekkelés, ami opcionális (sőt, jobban jár az ember, ha az esetek nagy részében le sem szarja)).

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#4) Shing válasza bacsis (#2) üzenetére


Shing
őstag

Hát szerintem eltelt 6 év... ez a számítógépek világában rengeteg idő. Az fix, hogy a GTA4-t lehetett volna sokkal jobban optimalizálni... és ezt is... de az ma már nem nagyon divat.

(#5) bacsis válasza alevan (#3) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

riszpekt neked is jól beszélsz :K
Csak hogy eme bejegyzésben is a GTA IV-el van összehasonlítva, nem a GTA V-el :)
Bár ezt akár úgy is nézhetjük hogy még nagyobb szégyen a Watch Dogs részéről :DDD
De én továbbra is azt mondom, hogy az az erőforrás ami kell a játéknak abból nagyjából ennyit lehetett kihozni.. ez akár még javulhat is ak ésőbbiek folyamán, ne felejtsük el hogy a GTA IV is talán az 1.04-es pöcstől lett használható :)

Shing! Nagyon divat ezzel is vagdalózni hogy nem dívat optimalizálni...
Nézd meg az említett GTA IV-et... egy lélegző világot kapsz ahol mindenki teszi a dolgát... gondold végig bátran, hogy ehhez mekkora számításigényű hardver kell? hidd el, hogy nem a semmit számolja a géped a háttérben ;)

[ Szerkesztve ]

(#6) alevan válasza bacsis (#5) üzenetére


alevan
őstag

Hopsz, a "I" karaktert nem láttam.... mivel soha nem szerettem, ezért nem is érvelek a GTA IV-el :D

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#7) Dany007 válasza bacsis (#5) üzenetére


Dany007
veterán

Hát, pedig azért a GTA4 az egyik legrosszabbul optimalizált PC-s játék (ömh port) amit valaha kiadtak...
Pár hónapja még rendszeresen jártam a GTA4 topikban... két olyan sráccal is beszéltem, akik csúcsgéppel GTX 780-nal tolják és még náluk is van, hogy beesik 30 fps alá a játék!
Egy olyan kártyáról és gépről beszélünk ami még a Crysis 3-at is hozza stabil 50-60fps-sel full grafikán...

Hát mi ez ha nem szar optimalizálás? De ettől még a játék igen jó :) Szó se róla.

(#8) bacsis válasza Dany007 (#7) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Én szerintem nincs igazad/ én máshogy látom...
Mit látunk a Crysis3 esetében? egy gyönyörűen megrajzolt grafikát csilliómillió polygon-al...
Ha mész a pályán mit látsz, fát meg füvet, meg jön 1-1 ellen....
Na most mi van a GTA IV esetében? sok-sok autó amik egymástól függetlenül mozognak, sok-sok ember, akik szintén egymástól függetlenül mozognak "élnek" és egy klasszisokkal nagyobb világban mindezt ;)

Ott van a 1998-as Settlers3 játék, ami egy 100-as P1-esen is elszaggat.... de amikor haverokkal multizunk, és több ezer egység van a pályán, bizony az a konfig ami legalább nem core alapú, már bizony nem bírja el, először csak annyi hogy 100%-on pörgeti a CPU-t, majd szinkron hiba miatt szét csúszik a hálózat...
Lehet hogy lennének olyan rutinok a programkódban, amivel lehetne "csalni" és ugyanazt a vizuális effektet megkapnád kevesebb számításból, de hidd el, hogy nem a semmi miatt esik be 30FPS alá a játék sebessége ;)
szerk: és hogy ON legyek... ha tényleg olyan grafikát kaptunk volna mint ahogy demózták a Watch Dogs-ot... akkor miylen gépigénye lett volna?! ;)

[ Szerkesztve ]

(#9) Cthulhu Dawn válasza Dany007 (#7) üzenetére


Cthulhu Dawn
őstag

Csúcskártyáknál az a baj, hogy túl sok a vRAM, és ez nem vicc :DDD . Mikor 5850-ről váltottam 6970-re high-ról medium alá kellett vennem a beállításokat. Mikor rákerestem mi lehet a baj kiderült, hogy ez gyakori bug az olyan kártyáknál, ahol több, mint 2 Gb memória van :W . Ellenben a Max Payne 3-at gyönyörűen optimalizálták, igaz az nem nyílt világ.

"There are no bad ideas, only great ideas that go horribly wrong" - Jack Donaghy

(#10) Dany007 válasza bacsis (#8) üzenetére


Dany007
veterán

Persze, tudtam, hogy ez a téma is felfog jönni. :) No de azért abban a bizonyos mai gépben nem csak egy 780-as volt, hanem egy csúcs közeli CPU is...
Márpedig amikor a GTA4 kijött kb a quad core volt elérhető... ami egy mai i7-eshez képest lepkefing. Tehát szerintem irreális, ami nem fogható másra, mint a optimalizálatlanságra.
Elsősorban persze CPU kell hozzá, de még nálam az A10-5800k-val és a 270X-szel ha lejjebb veszem a grafikát nő a sebesség.

Én is régebbi stratégiai játékot akartam felhozni példának. Lásd CNC-TW. Régebben a sima C2D-vel bizony 1-1 nagyobb tankcsata + alien hajóhad keményen beakasztotta a játékot. Mostmár több maggal, több szállal nincs ilyen. És itt jelen esetben több száz(!) az AI által egyedileg vezérelt és reagáló egységekről van szó.
Nem tudom komplexebb-e mint a GTA világa, de szerintem van rá esély.
Sorry az Offért. :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.