Első bejegyzésemben, a mélyen tisztelt magyar postai szolgáltatással kapcsolatban olvashattok egy rövidke kis történetet, ami a napokban esett meg velem.
A postai szolgáltatás az amit az ember, nap, mint nap igénybe vesz, több-kevesebb bizalommal ez iránt.
Eddig sem rajongtam érte, ezentúl meg pláne, hogy nem fogok.
Esetemben a sztori úgy kezdődött, hogy egy külföldi oldalon (DX) kinéztem egy pár dolgot magamnak, és szerettem volna a jó ár csábítása miatt megvenni, megrendelni, de legfőképpen a "Worldwide Free Shipping" szolgáltatása miatt.
Első két alkalommal egyáltalán nem volt probléma, sikeresen megkaptam a csomagokat, amit természetesen a magyar postai futárszolgálat lakcímemre szállított ki. A szállítások időtartama a 9-16 nap között alakult, teszem hozzá, Hong Kongból.
Hirdetés
A legutóbbi esetben 2 db mp3 lejátszót rendeltünk egyik barátommal, amiket október 19-én adtak fel postára, a visszajelzés alapján.
Bőszen vártuk a csomag érkezését, de mindhiába, egészen november 27.-ig. Ekkor ugyanis a haver már nagyon ráunt a várakozásra, és felvetette...kérdezzük meg vajon hol járhat a csomagunk?!
Fel is hívtuk a budapesti központot, és az email-ben kapott azonosítókód megadása után, a hölgy közölte velünk, hogy az adatbázisa alapján a csomag kézbesítve lett november 25-én. A hölgy készségesen adott egy telefonszámot, ahol tovább tudunk érdeklődni a csomag felől, ez pedig nem más volt mint a lakóhelyemhez legközelebb eső postai leosztóközpont.
Megejtettük a hívást ahol közölték velünk, hogy: A csomag kézbesítve lett. Türelmemet kérik utánanéznek a rendszerben. Elkérték a telefonszámomat, ígérve, hogy visszahívnak ha megtudtak valamit.
30 perc várakozás után visszahívtuk őket telefonon, és közölték, hogy az általunk megadott azonosítójú csomagot kézbesítették, de nem az én lakcímemre. A kérdés, hogy hova?! - erre azt a választ adták, hogy "Nem áll módukban megmondani."
A hölgy azt is elmondta, hogy az átadási bizonylat alá van írva, de az aláírás nem kiolvasható, azt tanácsolta kérdezzük meg a szomszédokat, netán valamelyik átvette a csomagot.
Ezt kizártnak tartottam, mert mindig van családtagom aki itthon tartózkodik.
Fogtuk magunkat, kocsiba szálltunk és elmentünk a postára.
Az információs ablaknál "szolgáló" hölgyhöz fáradtunk, akinek elmondtuk ismét a problémánkat. - még mindig - Kis türelmet kérve elvonult az ablaktól a hátsó irodába. Pár perc múlva a postavezető tért vissza kezében egy sárga borítékkal. Szerintetek mi volt az?! A csomag...
A postavezető nem győzött elnézésünket kérni, hogy ilyen történhetett. A pláne még az volt benne, hogy a boríték fel volt bontva. Arra kért nézzem meg, hogy minden tétel megvan-e benne. (Gondoltam magamban...te már úgyis tudod)
Arra hivatkozott, hogy van egy ügyfelük aki rendszeresen rendel ettől a feladótól, és véletlenül, hozzá került a csomag.
Hogyan lehetséges összetéveszteni két eltérő nevet és lakcímet, és írányítószámot?!?! - kérdezem Én.
Érdekes dolognak tartom, hogy a világ másik oldaláról eljut egy csomag országunkba minden gond nélkül, és végül itt történik vele valami.
Szerencsénkre a csomag meglett, de fél délutánunk bánta.
Mi lett volna ha fel sem hívjuk őket?
Szóltak volna?
Kipostázták volna?
Mindenféle rosszindulat nélkül kérdezem...vajon meg akartak lopni?
Teszem fel a kérdéseket...
Köszönöm, hogy elolvastad, remélem nem köveznek meg a magyar posta dolgozói.