Máris elszaladt 3 hónap az új autóval, s idöközben felmerült, hogy készítek egy kis összesítést az eddigi költségekröl, így megelözöm az egyik jelenkori népbetegséget, amit a modern orvoslás "másikusz zsebusz turkálusz"-nak hív.
Bár nagy valószínüséggel úgyis ez a legérdekesebb része, hogy mégis mennyire drága móka fenntartani egy ilyen nagyobb köbcentis, tizenéves járgányt, szóval lássuk.
A kezdeti költségeket is beleveszem, így lesz kerek, a vételára sem titok, picit megalkudva 3500€-t mozgattam át a zsebemböl emberünk markába a tulajdonjogért cserébe, ehhez hozzácsaptunk egy ideiglenes német rendszámot( ez a sárga szélü ) 75€ körüli összegért, hogy haza tudjam vinni az autót a saját "tartományba", ahol aztán a csúnya gonosz okmányiroda summa 80€ körüli összeggel (~50€ ügyintézési díj, és ~30€ a két plakett ) könnyített meg.
Kellett hozzá biztosítás természetesen, ebböl egy "Rész-Casco-s verziót választottam ennek díja évi 730€ ( nagy köbcenti, B1-es szint ), ennek ütemezése szintén választható, én 2 részletre bontottam (2x365€), szeretem fél évre elöre letudni a dolgot.
Tehát ezeket összegezve ~4020€-ból ültem bele a kis 3.2-esbe.
Azt már az elözö bejegyzésben írtam, hogy nálam alap a megvétel utáni vezérléscsere, ez alól csak az az eset kivétel, ha márkaszervízes számlával ( képpel, videóval, emberáldozattal ) tudja igazolni az eladó, hogy tényleg a még szabad szemmel látható múltban cserélte, vagy esetleg az adott helyi márkaszervízbe begurulva igazolják online is akár, mert ma a korábbi " megkímélt idös svájci szívsebész hétvégi autója " jellemzés helyett ezek kezdenek lenni a kedvenc lözungok, hogy " friss vezérlés, friss lánccsere, friss nagyszervíz, új kuplung " - aminél a német alkatrészárak/szervízdíjak ismeretében bizonyos összeghatár alatt erösen érdemes élni a gyanúval...
Esetemben a szervízkönyv egészen hihetöen hazudja, hogy 2008-ban 65 ezernél cseréltek benne ilyet, nosza a Zinterneten gyorsan rá is kerestem, mit mondanak az Orákulumok, ott 10 év / 120 ezer Km van elöírva, mint maximális intervallum, tehát már a kor alapján is szükséges a csere, na meg persze, ha esetleg "tolatott is az autó egy nagyot", plusz én is jobban hajtom alszom, ha garantáltan új a motyó.
Ezalatt becsúszott egy váratlan hazaút is, ami sajnos rövidsége miatt megtorpedózta a lehetöségét, hogy otthoni, ismerös szerelö által legyen megejtve ez a mutatvány, viszont annyira sikerült befurakodni a mühelybe, hogy egy olaj/olajszürö/ékszíj/légszürö/üzemanyagszürö/6 db gyertya szeánszot levezényeljenek a srácok.
Ez összesen 60 ezer Ft-ba került, mindenböl gyári alkatrészekkel, normális munkadíjjal, tehát nem ez a Havermegoldjaféláron és társai Bt., hanem hagyományos autószervíz, csak a számolgatás végett.
Ugyanezen müvelet alatt bizonyosságot nyert, hogy a szelepfedéltömítéseket bizony igénybeveszi a motor által termelt böséges meleg, mert nagyon finom olajpára kezdett csillogni a felszínen, egyértelmüen jelezve, hogy a belátható jövöben Ök is kérik a cserét.
Ez a belátható jövö 3 héttel késöbb el is jött, ugyanis az egyik szokásos idöközönkénti átnézesemkor ( X naponta, ahol 4<X<7 ) feltünt, hogy bizony a helyzet eszkalálódott oly módon, hogy az elsö hengersor közelebbi felén apró cseppeket könnyezett a motor a kipuffogócsonkra, a forró leömlö és az olaj ilyen mértékü közelsége pedig az álmoskönyvek szerint sem jósol sok jót, szóval még aznap ( szerda ) elgurultam a szomszéd városban üzemelö mühelybe idöpontért, jelezve, hogy a helyzet prioritása kimondottan a schnell, és a qrvagyorsan közé tehetö, ugyanis szeretném megörizni a 3.2-es motor belsöégésü mivoltát, a külsöégésü motor fejlesztésében nem szeretnék élen járni, elnézve a netes videókat kimondottan nullához konvergál a sikerességük, szóval nahh..
Következö hétföre sikerült is jegyet kapni a csáposra, addig az autóval minimális mennyiségüt közlekedtem, lehet mondani, hogy nyuszi vagyok, tudom, más a Holdat is megkerülné kétszer zubogó olajjal, de vállalom.
Egy szolid cirka 3 órás mütét következett, mivel a motor kialakítása miatt föntröl indulva jópár csövet, vezetéket, és csupán a szívósort kellett lekapniuk, hogy hozzáférjenek a szelepfedelekhez, de sikerült, kapott szép gyári GM tömítést, ami legalább olyan hatékony, mint bármely Pampers UltramegaCare, csak ezt nem reklámozzák annyit.
Én cserébe 250€-val honoráltam az elvégzett munkát, azóta is tökéletesen száraz a motor.
Ezek alatt eltelt cirka egy hónap, és engem egyre jobban bosszantott az elhúzódott vezérléscsere, ezért felkerült a fösodorba, gyorsan szétreptettem pár árajánlat kérést a már korábbi szervíznek is, illetve 1-2 márkaszervíznek, lássuk miböl élünk.
Pozitív benyomás, hogy gyakorlatilag legkésöbb másnapra mindenhonnan visszaérkezett a válasz, maszekék ~900€, Opelék pedig 1050 - 1200€ közötti árat jósoltak, természetesen mindegyikük kiemelte, hogy az egyéb, váratlan meglepetések növelhetik a végösszeget. Natürlich.
Mivel idöközben jelenésem lett otthon a fogtündéremnél is, ezért felmerült, hogy akkor már megzörgetem az otthoni bejáratott szervízt is, hogy legyenek kedvesek belenézni az üveggömbe, és jósoljanak szintén egy összeget. Nagyjából 400€-t köpött ki a jósasszony, szóval innen nem volt kérdés, hogy ha már úgyis hazalátogatok, akkor picit megtoldjuk a vizitet, és sort kerítünk a transzplantációra.
Ahhoz képest, hogy elsöáldozók voltak a 3.2-es vezérléssel, bármulatosan rövid idö ( cirka 4 óra ) alatt helyet cserélt az régi az újjal, vezérlés, feszítök, valamint új vizpumpát is kapott az autó, elmondásuk alapján hamarosan az is csereérett lett volna, és ha már úgyis ott jártak, akkor egyszerübb volt most cserélni.
Valamint egy újabb olaj/szüröcserével vezették le a megszaladt lendületet, ha már közben belepörgettem közel 10 ezer Km a régibe. Ha nem mondtam volna, imádok vele menni, ez meg is látszik a használatban.
A srácok ezért a körért 150400 Ft-ot kértek el, tehát ~500€-ból olajcserével megvolt ez a fontos szervíz is, öröm é bódottá.
Most jön a matek, eddig a 3 hónap alatt, megvásárláson, átíráson és biztosításon kívül ( ami ugye minden autónál megvan ), cirka 12000 km-t beletekerve, ~1000€-ba került az autó szervízelése, viszont a vezérléscsere az szintén egy olyan tétel, ami elöbb-utóbb minden autónál elöjöhet ( vagy persze, aki szereti az orosz rulettet, nála nem feltétlen ).
Plusz erre még jön a benzinköltség, amit rendkívül egyszerü kiszámolni, az átlagfogyi nagyjából standardan beállt 9,5 literre 100km-enként. Ezt olyan 60-65% autóút és autópálya, a maradék 35-40% rövidebb távos és városi mászkálással sikerül elérni, és a hatosfogat hangját is szoktam hallgatni.
Ezt ügyesen felszorozva megkapjuk, hogy 1000km-t cirka 95 liter benzinböl tudunk megtenni vele, ami átlag 1,30€-s benzinárral picit kerekítve 125€.
Innen pedig már mindenki fel tudja szorozni ügyesen, hogy adott használathoz mennyi benzint tudna lenyeletni a technikával.
Szóval itt tartok most, a következö lépés az idöszakos müszaki vizsga lesz, valamint a nyaralásra kap egy szett új nyárigumit is, a vásárolt felnivel kapott Continentalokon már meglátszik az idö, ezért egy hosszabb kiruccanás elött mindenképp aktuális a csere.
Valamint az apró kozmetikai beavatkozások vannak még hátra, illetve idöközben egy kormányváltás is közeleg, de erröl bövebben legközelebb.