2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

#VectraV6 - Élet a V6-tal, elsö revíziók.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Máris elszaladt 3 hónap az új autóval, s idöközben felmerült, hogy készítek egy kis összesítést az eddigi költségekröl, így megelözöm az egyik jelenkori népbetegséget, amit a modern orvoslás "másikusz zsebusz turkálusz"-nak hív. :P

Bár nagy valószínüséggel úgyis ez a legérdekesebb része, hogy mégis mennyire drága móka fenntartani egy ilyen nagyobb köbcentis, tizenéves járgányt, szóval lássuk.

A kezdeti költségeket is beleveszem, így lesz kerek, a vételára sem titok, picit megalkudva 3500€-t mozgattam át a zsebemböl emberünk markába a tulajdonjogért cserébe, ehhez hozzácsaptunk egy ideiglenes német rendszámot( ez a sárga szélü ) 75€ körüli összegért, hogy haza tudjam vinni az autót a saját "tartományba", ahol aztán a csúnya gonosz okmányiroda summa 80€ körüli összeggel (~50€ ügyintézési díj, és ~30€ a két plakett ) könnyített meg.
Kellett hozzá biztosítás természetesen, ebböl egy "Rész-Casco-s verziót választottam ennek díja évi 730€ ( nagy köbcenti, B1-es szint ), ennek ütemezése szintén választható, én 2 részletre bontottam (2x365€), szeretem fél évre elöre letudni a dolgot.
Tehát ezeket összegezve ~4020€-ból ültem bele a kis 3.2-esbe.

Azt már az elözö bejegyzésben írtam, hogy nálam alap a megvétel utáni vezérléscsere, ez alól csak az az eset kivétel, ha márkaszervízes számlával ( képpel, videóval, emberáldozattal ) tudja igazolni az eladó, hogy tényleg a még szabad szemmel látható múltban cserélte, vagy esetleg az adott helyi márkaszervízbe begurulva igazolják online is akár, mert ma a korábbi " megkímélt idös svájci szívsebész hétvégi autója " jellemzés helyett ezek kezdenek lenni a kedvenc lözungok, hogy " friss vezérlés, friss lánccsere, friss nagyszervíz, új kuplung " - aminél a német alkatrészárak/szervízdíjak ismeretében bizonyos összeghatár alatt erösen érdemes élni a gyanúval... :)

Esetemben a szervízkönyv egészen hihetöen hazudja, hogy 2008-ban 65 ezernél cseréltek benne ilyet, nosza a Zinterneten gyorsan rá is kerestem, mit mondanak az Orákulumok, ott 10 év / 120 ezer Km van elöírva, mint maximális intervallum, tehát már a kor alapján is szükséges a csere, na meg persze, ha esetleg "tolatott is az autó egy nagyot", plusz én is jobban hajtom alszom, ha garantáltan új a motyó.

Ezalatt becsúszott egy váratlan hazaút is, ami sajnos rövidsége miatt megtorpedózta a lehetöségét, hogy otthoni, ismerös szerelö által legyen megejtve ez a mutatvány, viszont annyira sikerült befurakodni a mühelybe, hogy egy olaj/olajszürö/ékszíj/légszürö/üzemanyagszürö/6 db gyertya szeánszot levezényeljenek a srácok.

Ez összesen 60 ezer Ft-ba került, mindenböl gyári alkatrészekkel, normális munkadíjjal, tehát nem ez a Havermegoldjaféláron és társai Bt., hanem hagyományos autószervíz, csak a számolgatás végett. :)
Ugyanezen müvelet alatt bizonyosságot nyert, hogy a szelepfedéltömítéseket bizony igénybeveszi a motor által termelt böséges meleg, mert nagyon finom olajpára kezdett csillogni a felszínen, egyértelmüen jelezve, hogy a belátható jövöben Ök is kérik a cserét.

Ez a belátható jövö 3 héttel késöbb el is jött, ugyanis az egyik szokásos idöközönkénti átnézesemkor ( X naponta, ahol 4<X<7 ) feltünt, hogy bizony a helyzet eszkalálódott oly módon, hogy az elsö hengersor közelebbi felén apró cseppeket könnyezett a motor a kipuffogócsonkra, a forró leömlö és az olaj ilyen mértékü közelsége pedig az álmoskönyvek szerint sem jósol sok jót, szóval még aznap ( szerda ) elgurultam a szomszéd városban üzemelö mühelybe idöpontért, jelezve, hogy a helyzet prioritása kimondottan a schnell, és a qrvagyorsan közé tehetö, ugyanis szeretném megörizni a 3.2-es motor belsöégésü mivoltát, a külsöégésü motor fejlesztésében nem szeretnék élen járni, elnézve a netes videókat kimondottan nullához konvergál a sikerességük, szóval nahh.. :D

Következö hétföre sikerült is jegyet kapni a csáposra, addig az autóval minimális mennyiségüt közlekedtem, lehet mondani, hogy nyuszi vagyok, tudom, más a Holdat is megkerülné kétszer zubogó olajjal, de vállalom.
Egy szolid cirka 3 órás mütét következett, mivel a motor kialakítása miatt föntröl indulva jópár csövet, vezetéket, és csupán a szívósort kellett lekapniuk, hogy hozzáférjenek a szelepfedelekhez, de sikerült, kapott szép gyári GM tömítést, ami legalább olyan hatékony, mint bármely Pampers UltramegaCare, csak ezt nem reklámozzák annyit.

Én cserébe 250€-val honoráltam az elvégzett munkát, azóta is tökéletesen száraz a motor.
Ezek alatt eltelt cirka egy hónap, és engem egyre jobban bosszantott az elhúzódott vezérléscsere, ezért felkerült a fösodorba, gyorsan szétreptettem pár árajánlat kérést a már korábbi szervíznek is, illetve 1-2 márkaszervíznek, lássuk miböl élünk.
Pozitív benyomás, hogy gyakorlatilag legkésöbb másnapra mindenhonnan visszaérkezett a válasz, maszekék ~900€, Opelék pedig 1050 - 1200€ közötti árat jósoltak, természetesen mindegyikük kiemelte, hogy az egyéb, váratlan meglepetések növelhetik a végösszeget. Natürlich.

Mivel idöközben jelenésem lett otthon a fogtündéremnél is, ezért felmerült, hogy akkor már megzörgetem az otthoni bejáratott szervízt is, hogy legyenek kedvesek belenézni az üveggömbe, és jósoljanak szintén egy összeget. Nagyjából 400€-t köpött ki a jósasszony, szóval innen nem volt kérdés, hogy ha már úgyis hazalátogatok, akkor picit megtoldjuk a vizitet, és sort kerítünk a transzplantációra.
Ahhoz képest, hogy elsöáldozók voltak a 3.2-es vezérléssel, bármulatosan rövid idö ( cirka 4 óra ) alatt helyet cserélt az régi az újjal, vezérlés, feszítök, valamint új vizpumpát is kapott az autó, elmondásuk alapján hamarosan az is csereérett lett volna, és ha már úgyis ott jártak, akkor egyszerübb volt most cserélni.
Valamint egy újabb olaj/szüröcserével vezették le a megszaladt lendületet, ha már közben belepörgettem közel 10 ezer Km a régibe. Ha nem mondtam volna, imádok vele menni, ez meg is látszik a használatban. :D

A srácok ezért a körért 150400 Ft-ot kértek el, tehát ~500€-ból olajcserével megvolt ez a fontos szervíz is, öröm é bódottá.

Most jön a matek, eddig a 3 hónap alatt, megvásárláson, átíráson és biztosításon kívül ( ami ugye minden autónál megvan ), cirka 12000 km-t beletekerve, ~1000€-ba került az autó szervízelése, viszont a vezérléscsere az szintén egy olyan tétel, ami elöbb-utóbb minden autónál elöjöhet ( vagy persze, aki szereti az orosz rulettet, nála nem feltétlen ).

Plusz erre még jön a benzinköltség, amit rendkívül egyszerü kiszámolni, az átlagfogyi nagyjából standardan beállt 9,5 literre 100km-enként. Ezt olyan 60-65% autóút és autópálya, a maradék 35-40% rövidebb távos és városi mászkálással sikerül elérni, és a hatosfogat hangját is szoktam hallgatni.

Ezt ügyesen felszorozva megkapjuk, hogy 1000km-t cirka 95 liter benzinböl tudunk megtenni vele, ami átlag 1,30€-s benzinárral picit kerekítve 125€.
Innen pedig már mindenki fel tudja szorozni ügyesen, hogy adott használathoz mennyi benzint tudna lenyeletni a technikával. :)

Szóval itt tartok most, a következö lépés az idöszakos müszaki vizsga lesz, valamint a nyaralásra kap egy szett új nyárigumit is, a vásárolt felnivel kapott Continentalokon már meglátszik az idö, ezért egy hosszabb kiruccanás elött mindenképp aktuális a csere.
Valamint az apró kozmetikai beavatkozások vannak még hátra, illetve idöközben egy kormányváltás is közeleg, de erröl bövebben legközelebb. :)

Hozzászólások

(#1) Redneck


Redneck
veterán

Szerintem jó vétel volt, legalábbis a magyar piacot tekintve. Megnéztem használtautón mi a felhozatal ebben a műfajban és nagyjából ennyiért. Háát elég sok véleményes verdát láttam. :K

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#2) Luck Dragon

Remélem sokáig szolgál még téged Opel társ. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3) wody21


wody21
tag

Félig off:
Az nem "zavar", hogy németországi tevékenységed során jelentős távolságokat jársz be magyar rendszámos gépjárművel?

Btw, köszi a financiális fejtágítást, sokak számára hasznos lehet, ha tételesen, ily egyértelműen prezentálják a kocsival kapcsolatos kiadásokat - hátha ezt követően nem csak az ad hoc jurókkal történő vagdalkozás marad.

A saját példám (jóval egyszerűbb, felé űrtartalmú, kevésbé spéci típus - bár megbízhatóság szempontjából valószínűleg rendszeresen kétesebb kimenetet produkáló kocsi XD) esetében is összevethető az eddigi szervizelésre fordított összeg a Tiéddel, szóval bizonyos esetekben ez a nagykobcenti para eltúlzott, általános karbantartásra fordított kiadások között nincs szignifikáns különbség (ésszerűen) nagy vs átlagköbcenti esetében.

(#4) Mad_Wolf válasza wody21 (#3) üzenetére


Mad_Wolf
aktív tag

miért lenne magyar rendszámos? kint vásárolta, ott rendszámoztatta

(#5) Redneck válasza wody21 (#3) üzenetére


Redneck
veterán

Ezt én sem értem honnan jött. :N

"ehhez hozzácsaptunk egy ideiglenes német rendszámot( ez a sárga szélü ) 75€ körüli összegért, hogy haza tudjam vinni az autót a saját "tartományba", ahol aztán a csúnya gonosz okmányiroda summa 80€ körüli összeggel (~50€ ügyintézési díj, és ~30€ a két plakett ) könnyített meg."

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#6) wody21


wody21
tag

bocsi, visszaszívtam, korán volt még, és félálomban olvastam a posztot. :D

(#7) Szada85 válasza Redneck (#1) üzenetére


Szada85
aktív tag

Kíváncsiságból én is korábban nézegettem az otthoni használt piacot is, önmagában nem egy gyakori autó - bár a Fb-os Vectra csoportban már láttam pár tagnál -, amik felkerültek azok 800 Ezer - 1 millió Forint körüli áron várták az új tulajt.
A németeknél is elég nagy szórás van, a lelakott, apróbb hibákkal küzdö darabok 600 Ezer Ft-nyi € árától egészen a 1,5 - 2 millió Ft-nyi €-s darabokig, én igyekeztem nagyjából a középsö ársávból választani, természetesen belekalkulálva, hogy mivel használt autó, bármi jöhet késöbb.

(#8) Redneck válasza Szada85 (#7) üzenetére


Redneck
veterán

Durván néztem csak a kategóriát. Beállítottam nagyobb benzines motort, 2000 utáni modelleket és 1,4-1,5M ársávot. Nem konkrétan az Opelt kerestem, ez itt kis piac a némethez képest, pláne ebben a kategóriában.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#9) Szada85 válasza wody21 (#3) üzenetére


Szada85
aktív tag

Így van, az elsö kérdés idöközben megválaszolta magát, de az elsö, nagyjából fél évet még a magyar rendszámos Gsi-vel jártam én is, azt így nem mondanám, hogy zavart, mert a "kényszer" szülte, viszont az alap pontok között volt, hogy a lehetö leghamarabb "beilleszkedni", és német rendszámra váltani.

Én azt gondolom, hogy ide sodort az élet, akkor az itteni szabályok szerint játszom, az én értékrendem szerint ez volt a korrekt, de ugye minden ember más. :)

Erröl is elég sok cikk, legenda kering, hogy hivatalosan 6 hónap az, ameddig szankciók nélkül lehet nem német rendszámos autóval életvitelszerüen Németországban közlekedni ( mivel ugye így nem a német államnak fizeted az adókat, ezért ezt érthetö okokból nem szeretik, ugyanez igaz visszafele is ), de természetesen a legtöbb csoportban, fórumon vannak " Hösök", akik a mellüket verve hírdetik, hogy ök X éve jaszkariznak a magyar rendszámmal idekint, de még semmi gondjuk sem volt, mert hat Ök mégis Ök.... :)

Nyilván mindenki magának eldönti, hogy Ö melyik utat járja, attól mondjuk fel tud szaladni a hütövizem, amikor ugyanezen mentalitású emberek késöbb fennhangon anyázzák a rendszert, ha mégis megfogják öket, és kapják a levelet, hogy akkor lesznek szívesek a 2-es ablakhoz fáradni az elmaradt összeggel... :)

Ilyesmi is volt a poszt célja, nyilván nem vagyok látnok, nem is feltétlen lesz igaz ez a lista minden ilyen Vectrára, ha valaki kifog egy lestrapáltabbat, akkor biztosan ennek a többszörösét is rá kell majd, hogy költse, én a saját, konkrét darabom költségeit tudom ideírni, mintegy iránymutatásként.

Egyébként a hajam tépem a legnagyobb online autós portál használtautós cikkeinél is, amiknél mit ad Isten, mindig egy igazi, megvigyázott, elsö/max második tulajos, gondosan karbantartott autókat próbálnak ki, majd írnak róla, hogy milyen megbízható, faszányos autó is az.
Sokkal érdekesebb lenne, ha a kínálat aljáról, közép-aljáról ( fújj de rondán hangzik ) választanának egyet, és azt néznék meg, milyen állapotú, és milyen összegböl lehetne újra jó állapotúvá tenni, sokkal valóságosabb lenne. Szerintem.

(#10) Redneck válasza Szada85 (#9) üzenetére


Redneck
veterán

Ha a Totalcarra gondolsz, szoktak ott levetett fosokról is írni. Jót szoktam nevetni a nagy autós újságíró okoskákon, mert jellemzően a sajátjuk.... :C
Főleg akkor röhögök, mikor már beleborítottak egy csomó pénzt, de még mindig egy nettó fos a gép. De azért okoskodnak másoknak!

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.