2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Tamiya Mercedes-Benz Actros Gigaspace 1851

Írta: | Kulcsszavak: rc . rc truck . rc kamion . rc model . tamiya . mercedes . actros

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hát írnám, hogy ebben a részben lesz vége a történetnek, de akkor hazudnék.
Még nincs "befejezve" meg nem is nagyon volt rá időm (leginkább helyem) hogy megtanuljam mert nagyon nagy darab a drágaságom és a házban nem férek el vele... A befejezésen még a maradék matricákat kellene felrani, de nincs erőm hozzá. :B

Így hát arról még videó nem készül, hogy csapatom vele. Majd ha jó idő lesz! Akkor le lesz videózva kint az udvaron. De ne rohanjunk előre!

Nagyon rég volt, hogy összeraktam így nehéz lesz időrendben menni, mi miután következett de megpróbálom összerakni és összeszedni magam! :B

Valahol ott hagytam abban, hogy az alváz készen van, az elektronika és a világítás egy része is beszerelésre került és a fülke hiányzott róla "csak"... Csak... Igen... Hát a szopás itt kezdődött igazán...

Annó néztem videókat az ilyesmi fülkék festéséről és nem értettem miért összerakott állapotban festik öket, egyben az egészet... Hát a szopás elkerülése érdekében, már rájöttem. Ha emlékeztek rá, írtam hogy ez az első teszt nekem, hát ez az is volt... Soha többé alkatrészekben való festést nem csinálok... :(((

Szopás így festeni. Mindent külön. Lealapozva, festeni, száradni, újra festeni. Nagyon sok idő a száradása és egyszerre nem is tudtam őket festeni. Az idő is hideg volt, igaz ment rá egy hősugárzó (nem teljes erőn) csak hogy legyen egy kis meleg neki, hogy száradjon. Pepecs munka na. De ne panaszkodjak, hanem haladjak... :K

A fülkének két része van. Én kettőbe veszem. Van egy lökhárító és maga a fülke.
Lökhárító, ahogy a fülke is, több részből tevődik ez össze. A lökhárító héj, a hűtőrács külön és a lépcső is ide tartozik.
A lámpákon kívül mindent kellett festeni. A nappali menetfényt is kellett festeni ezüsttel... Tű vastagságú ecsettel... :W Király volt. Igaz, nem volt nagy rész, de akkor is... :DDD

Ilyen volt még a lépcsőn a világítás is... De ott sem egy szín, ááá dehogy, kettő öcsém! Egy a világításé a másik meg a külső műanyag burkolaté... Hát a fa...om azt... :((

A fekete hogy rajta van, nincs róla képem, de higyjétek el meg van az is festve... :B :D
Jah a lépcsú alkatrészeket is festeni kellett, csak szólok... Oké, hogy ezeket lehetett "egybe" fújni, de akkor is. Ezalatt az egybe alatt azt értem, hogy amin kapod az alkatrészeket nagy műanyag elemen, azon fújtam őket. Amelyiket tudtam. Amelyiket nem, azt leszedni, felfüggeszteni és úgy történt a fújása az elemeknek.

Ha megvolt a festés, meg is száradt akkor jöhetett az összerakása a lökhárítónak.
Itt már a ragasztás is nagyon bejött a képbe, mert mocsok sokat kellett és volt vele szívás is, nem is kevés. De majd később erre visszatérek.
Itt a lámpáknak a külső elemét kellett felragasztani, mert csavar fogja fel az elektronikát a lőkhárítóhoz.

A végeredmény így néz ki!

Majd megint megosztom a linket mint a többinél is, de nem akarok mindent ide felrakni!! :R

Itt volt egy lépés, a lépcsőket ide kell felragasztani, de az csak a végső lépések egyike volt, így az most nincs még itt rajta.

Ezek után jött a pepecs munka.. A tükrök. Igen, a japánoknak van humorérzékük. Vagy ennyi pénzért mit is vártam tőlük... Minden tükör működik, mint az igazinál. Nem csak ezüst festék és kész. Nem. Rendesen működő tükört kapsz hozzá öcsém... :DDD

Itt is kellett ragasztani szerencsére. A króm díszt természetesen... :W
Itt van az amit írtam, hogy hosszú idő. Oké, volt ragasztó, de lassan kötött. 24 óra kellett neki hogy a végleges keménységét elérje. Mondjuk a gyorsan száradó ragasztót is beszereztem hozzá, de azzal is volt baj.

Következett a fülke és a hozzátartozó elemek felrakása, csavarozása, beépítése.
Ilyen az üvegek (ami műanyag festve), a levegőszűrőház kivezetése, spoilerek, tükrök, zsanér, dudák, világítás beépítése, a hangszóróé is és még a pótkocsi világítás kivezetést is fel kellett csavarozni.
Szóval volt min tevékenykedni itt.

Elsőnek a zsanért raktam össze a tartó elemmel. Szimpla pár csavar az egész. Mondjuk a tartó elemnek volt súlya... Azt nem is említem, hogy kellett a csavarrögzítőt használni rendesen!

Folytattam a fülke tetejével, ahová bekerült a tetőablak és a világítás is.
Az ablak, ablakok meg vannak fújva füst színnel. Írta a könyv, én megfújtam. Valaki hagyja ekte átlátszónak de én megcsináltam. Így is tetszik, meg ha nincs megfújva úgy is tetszik. ;]

A világítás a másik tető elemre került. Ezt is két részből kellett összerakni.

Bocsi az életlen képekért, nem vagy nagy fotós... :(

Hát valahogy így néz ki. Kívül-belül. Erre még jött a légszűrő terelő, vagy mi a fene és a tető spoiler... Csavarozva és ragasztva természetesen.

Ezek után jött a fülke rész. Itt ennyi is az összerakás. Hiányzik az oldalsó fenti spoiler, de azt csak akkor kell felrakni ha már össze van rakva a fülke és egybe van már.

Szóval fülke.

Hát itt is volt szopás. Főleg a festéssel de nem is a nagy résszel, hanem a fekete csíkkal, ami végig megy rajta... Meg az ablak keret... Jah és még belül is így kellett volna... Könyv szerint... Szerinted megvan? Nincs! :DDD
Maszkolás a halálom, főleg ha ívet is kell hozzá venni. Vettem hozzá Tamiya maszkoló szalagot, hogy könnyebb legyen és azzal jó is volt. Kopp-kopp...

Bekerült itt még a kilincs is... Azt is festeni kellett és azt nem tudtam függesztve festeni csak is egy karton lapon tudtam festeni... :W

Ezek után jött a spoiler, meg a napellenző is.

A napellenzőt csak akkor tudtam felrakni ha már a két részt raktam össze.

Jöhetett utána a szélvédő. Csavarozni kellett.

Itt már a hangszóró is bekerült. :))

Utána jött a tükrők, első kapaszkodó és az ablaktörlő lapát ragasztása, csavarozása és a zsanért is felraktam rá.

Továbbá a pótkocsi világítás kivezetése is bekerült később.

Ezek után jöhetett a fülke csavarozása és a spoilerek is a helyükre kerültek.

Szopás on!
Itt már a sárvédő is fent van... Hát amit itt szoptam az nem hétköznapi. Itt nincs csavarozás, csak ragasztás... :W :W
Ide vettem a gyorsan száradó ragasztót de sokat szenvedtem vele, mire felraktam. Alig van húsa, amit lehet ragasztani... Arról nem beszélve hogy a ragasztó oldja a festéket... :O Szóval itt kihívás volt felrakni a sárvédőt... Jah a lépcsőt is így kellett a lökhárítóhoz ragasztani... :W

Jól néz ki de a k... any...-át a japánnak! Ezt nem tudom hogy lehetett volna másképp megcsinálni, de ez egy igazi szopóroller volt... :W

Na de, mikor minden megvolt, vártam hogy kössön a ragasztó, akkor felkerült a rendszám is a helyére... Hát itt jó volt, hogy kaptál egy nagy ív matricát a betűkkel és számokkal és rakhatsz össze magadnak rendszámot. Nem is gondolkoztam a gyári megoldásban! :N :B

KERI 86 - A keresztfiaim ahogy hívnak és a fogantatásom évének utolsó két számjegye... :B :C Persze elől és hátul is az van! :B
A pótkocsi megkapta a svéd rendszámot, a traktor meg a Magyart.... ;]

Még itt sincs vége, jöhet a vázra pakolás!
Itt szívtam egy kicsit... Két alkatrészt kihagytam és nem tudtam rátenni a fülkét a vázra rendesen... :W
Meg a fülke billentőt is nagyon nehéz volt felrakni... Már nem akarom azt írni, hogy szopás, pedig az volt... Nem a dagadt kezű európainak van tervezve a picsányi hely ahová be kell nyúlni és fogni kell egy műanyagot... :W

[

Alig van helyed a fülke belsejében az elektronika miatt, meg a tartó is kis szöget zár be és a két csavar között lévő műanyagot kell megfogni hogy bele bírd tekerni a két csavart... Hát nincs hely belül... :(((

Végeredmény!

Valahogy így néz ki teljes pompájában! :C

De a nyers számok jöjjenek!! Na nem a végösszegben, arról inkább nem... Az úgy indul hogy 800+ ezer... Nem tudok pontos összeget és nem is fogom kiszámolni... :N

Méretek:
Póttal együtt: 122,5 cm hosszú.
Szélessége: 18,5 cm. Tükrökkel: 21,5 cm.
Magassága: 31 cm.
Súlya: Nehéz. :DDD Nem tudom megmondani. Van súlya annyi szent.

Pro - kontra.

Pro.:
A sok szívás és bénázás ellenére imádtam összerakni, festeni, csavarozni.
Nagy méretű ami tetszik. Az alumínium finoman meg van munkálva.
Sok időre lefoglalt ami tetszett benne.

Kontra.:
Sok pici csavar amit nehéz megfogni. A festéssel volt bajom. Matricák felrakása hogy szimetrikus legyen.

Nagyvonalakban így tudnám leírni mi volt a jó és rossz benne.
Ha netán másik projektbe vágnék bele (esélyes, jön a 8x4-es Topline fülkés S770 ;] ) sokmindent nem így csinálnék tanulva az ebben a projektben vétett hibáknak.
Vagy ha valaki ebben gondolkozik adnék neki tanácsot, ha nem csinált még ilyet, ha megfogadja akkor megfogadja, ha nem, akkor nem. :R

A lista:

- Csak is gyári csavarrögzítőt kell használni. Én vettem Locktite-ot de eszi a festéket és az átlátszó műanyagot is megeszi. Például a nappellenző csavarjait is rögzíteni kell és a műanyagot megette. Alig bírtam megragasztani (ragasztópisztollyal) hogy a helyén maradjon az ellenző.

- Airbrush-t használnék ha újra kellene festeni. Ha nincs elég már a flakonos festékben, el kezd köpködni...
Nálam megesett ez, pedig volt még benne súly szerint... És már köpködött...

- Egybe festeni a kasznit úgy hogy össze van rakva és amit kell rá kell ragasztani.

- Nagyon figyelmesen elolvasni az útmutatót. :DDD

- A matricákat precizen kimérni. (a pótkocsi fél nap volt mire felraktam nagyokat)

- Csak is Tamiya maszkoló szalagot használni. (Nem olyan gyorsan ég rá mint a Tesa szalag)

- A műanyagokat precízen levágni, nehogy elálljon majd ha össze kell rakni. (lásd hátsó lámpa)

- Rendes ragasztót beszerezni.

Hát, szerintem mindent elmondtam amit tapasztaltam és véghez vittem ezzel a projektel kapcsolatban.
Jó, nem mindent, van még hátra a teszt kör, meg az ilyen bemutató, de az később lesz. :R
Nem lesz elfelejtve ígérem. A pótkocsi talpaló is akkor lesz bemutatva! :)

Köszönöm szépen hogy elolvastad! Bocsánat, de most sokkal több képet kellett berakni, mint írni, mert a képek beszélnek inkább most, mint a szöveg. Itt már látványosabb a dolog szerintem. :R

41-58 lépés

UI: Van egy kis videó a linkben... ;]

Hozzászólások

(#1) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Szép lett! Megérte a sok szívást! :K

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#2) Sub-ZeRo


Sub-ZeRo
nagyúr

Köszönöm szépen! :R Igen, megérte! ☺️

[ Szerkesztve ]

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.