Még kamaszként kezdtem írogatni erről a kismotorról. Gondoltam írok róla újra egy kicsit, mert azóta nem történt olyan sok dolog, viszont nagyon fontos tapasztalatokat hozott. Úgy érzem ezeket a tapasztalatokat ki kell írnom magamból.
A legutóbbi poszt arról szólt, hogy nekiálltam a blokkgenerálnak. Röviden-tömören:
-Új minőségi csapágyak, új szimeringek, új hajtókar, tűgörgő, új váltófogaskerekek
-Normálisan lett összerakva a blokk, főtengely kihézagolva, még az olajterelő lemez is jó helyre került.
-Új kuplunglamellák
Látszódott a főtengelycsapágy berágása, de nem mértem ki, azt gondoltam, hogy a csapágy ragasztó megfogja.
Nem fogta
Ráadásul azok a rohadt főtengelyszimering házak is elengedték az olajat folyamatosan. Újra és újra.
Én meg mindig próbáltam letömíteni, gyújtás le, szimering ki. Még végül egyszerű feltűnt, hogy megforgatva a főtengelyt, a csapágy külső gyűrűje is forog a helyén.
Na most képzelheti mindenki mennyi pénzbe kerül egy mtoorblokkot felújítani. 6 számjegyű összeg azt elárulom. Azóta a blokk szerintem nem ment 1000 kilométert. Úgy vagyok vele, hogy ha egyszer összegyűlik a pénzt elviszem egy ajánlott szakemberhez, hogy amit tud használjon fel belőle, amit nem tud azt ne, addig meg motorozok vele és töltögetem utána az olajat.
A hengert egyébként Sós Anti remekül megcsinálta, egy ideig használtam egy otthon rágányolt rezóval. Úgy ocsmány módon ment.
Így is nézett ki a motor egy ideig:
Aztán tavaly nyáron volt egy hetem egyetemtől mentesen. Vettem rá a Kecskeméti börzén egy gyári hátsó sárvédőt, azt itthon lefújtuk és akkor már a többi piros részt is megcsiszoltuk kicsit aztán fújtunk rá kályhaezüstöt . Vettem egy gyári kipufogót is.
Még a motorgenerál utáni nyáron megdöglött rajta az utángyártott belsőtrafós gyújtótrafó. Megelégeltem, szépen megvettem mindent ami az S51 gyújtásához kell. Ezzel úgy ketyegett is szépen, viszont rohadt gyenge volt a szikra ( elöregedtek a mágnesek gondolom). Ez nem is zavart, egészen addig amíg el nem csesződött rajta az a gyújtás is. Egyszerűen többet nem jött elő a szikra.
Megelégeltem, vettem egy aksit és 3 testfüggetlen töltőtekercset. Építettem hozzá 3x1 fázisú fesszabályzót, hogy majd aksiról, megszakítóval megy a gyújtás. A BZM márkájú gyújtótrafó pedig az első próbálkozásnál megdöglött. Vettem egy új gyújtótrafót. Azzal már jó volt, de nem forgott ki.
Tudok megszakítós gyújtást beállítani, 2019 óta megvan a motor és egyszerűen nem akart jó lenni, pedig akkumulátorról gerjesztve üzembisztosnak kellett volna lennie.
Szóval úgy döntöttem, hogy beruházok egy Ducati energia gyújtásra.
Most a következő az lesz, hogy az új gyújtást felrakom a motorra.
Aztán ha működik kicsit emésztem ezt a kiadott pénzösszeget.
Igazából egy érdekes kérdés, hogy 4 év alatt mennyi alkatrész/festék lett rá költve?
szerintem szűk 200-300 ezer forint közt járunk. Mennyi kilométert mentem vele? ~6-7 ezret.
Mi van még hátra?
Idom, tank festése - 30.000Ft
Új tükrök -20.000Ft
Ülés alatti bakok és zár megcsinálása - 10.000Ft
H4-es első izzó és mindenhol normális, nagy fényerejű izzók beszerelése 20.000Ft
Előre is ültető rugók felrakása - 20.000Ft
A blokkal kezdeni valamit - 100-200.000Ft
Új első kerék - 22.000Ft
Egy normális, kúpos kipufogó hollander szett - 15.000Ft
Bowdenek és egyéb dolgok: 15.000Ft
Ez alaphangon 252 ezer forint. Mindenki ki van akadva, hogy mennyire drágák lettek a Simsonok. Képzeljük el milyen drága lenne ha még nem is itthon festegetném hanem elvinném fényezőhöz. (Segítek, a fényező úgy, hogy én darabokra szedem, lehomokszórom, le zsírtalanítom itthon és kiglettelem adott egy 250.000 forintos árajánlatot)
Tehát ha mondjuk veszel egy ilyen motort, vödörben 200.000 forintért (mert lassan annyiba kerülnek) utána, mire az normális lesz rá kell költened alaphangon 600.000-800.000 forintot.
Igazából ezt szerettem volna kiírni magamból, köszönöm annak aki elolvasta.