2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Simson Star IX.

Írta: | Kulcsszavak: Simson . Star

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szóval hogy állunk 1 évvel később?
-Teljesítettünk egy mopedrallyt.
-Vettem egy padláson rozsdásan de épen megőrzött új első sárvédőt, legalvanizáltattam, speciális alapozás után lefestettem. (Ő még nem került rá a motorra, még szárad :DD )

-Vettem egy aliexpress-es új karbit, mert az előzőn eléggé hektikus volt a benzinszint hiába állítottam bármelyik új úszót a gyári értékre.
-Kapott egy kis ülést. Egy srác csinálta aki Schwalbe-ra és Starra kárpitoz ki üléseket. Nagyon pofás és a mopedrallyt is ezen ültem végig.
-Kapott egy vacca új hátsó kereket mert az előzőt már nem érte meg újraküllőztetni.
-A hátsó sárvédőt megpróbáltam kilakatolni, kiderült hogy lehetetlen szép állapotra hozni, ezért új festést kapott. És ahol csúnya ott kap majd egy matricát :DD
Ezen kívül ami szembetűnő, hogy elforgattam egy lyuknyit a hátsó sárvédőt, megvallom őszintén, hogy én is látom, hogy egy picit sok lett a forgatás, pont annyit visszább lesz forgatva, hogy az oldallemez és a hátsó sárvédő közt ne legyen rés.
Nem mostam le, de esküszöm lefogom :)) És most jöjjenek a képek:

Mik a további tervek?
-Felteszem a szép új első sárvédőt :DD
-Kap egy 8500-as fordulatra hangolt 3 felömlős 5+ lóerős hengert. Nyilván ez vonz magával egy motorgenerált.
-Készül a hengerhez majd egy rezó.
-A fehér részek újralesznek fújva.

Tudjátok ez a motor sose volt rentábilisan felújítható. Én pedig tudom, hogy soha az életben nem fog kikerülni a családból. Ráadásul félmillió darabnál többet gyártottak belőle. Szerintetek az ilyen módosítások elfogadhatóak ezen a motoron?

Hozzászólások

(#1) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Ez a tervbe vett tuning henger az eredeti Star hengerből lesz átalakítva? Azért kérdem, mert a Star blokkja részben vasból van, és nem könnyűfém, mint az S51 blokkja. Ha plusz 5 lóerőt tud majd, az jócskán több hőt jelent. A Star turbóhűtéses blokk hűtése szerintem nem erre a hőre van méretezve. Vagy tervezed a hűtés átalakítását is?

a hátsó sárvédőt én visszatenném az eredeti helyzetébe, és a végére tennék egy műanyag vagy gumi lapot, hogy ne csapja fel a vizet. Esetleg az S51 első sárvédőre való műanyag "kacsafarok" is elég lesz. Pláne, hogy erősebb lesz a motor, simán egykerékre lehet majd kapni, és akkor a sárvédőnek annyi.

[ Szerkesztve ]

(#2) Steve_Brown válasza PDA_FAN (#1) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Nem tervezem teljesen visszább forgatni, esetleg egyharmad furattávolságnyit kerül majd visszább.

Attól nem kell félni, hogy a csapágyak megszorulnak, hiszen folyamatosan olajozódnak, az is hűti őket. Ráadásul a ventilátor a forgattyúsházra is fúj. A turbóhűtés miatt sokkal jobban bírják a tuningot ezek a hengerek mint az S50-es társaik. Mopedrallyn láttam gyári hengerből készült 13 lóerős 70/4-es S50 hengert (perselyezett, nem a 63 köbcentis) és rengetegen indultak neki 8500-10500-as fordulatra tuningolt starból készült bokorugrókkal a menetnek. Egyik sem szorult meg.

Ja és nem +5 hanem 5+ lóerő. Tehát olyan 5 és 6 között.

[ Szerkesztve ]

(#3) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Az a teljesítmény még pont kellemesen kezelhető gyári tartozékokkal, viszont közlekedni már sokkal jobban lehet vele. Nem lépsz rosszul, hogy ebbe az irányba húzol. Én megléptem ezt annak idején, és ilyen hengerbe tettem (nem egészen pontosan ilyen, de hasonló erőben lévő, S51-re faragott) nagyságrendileg 3-5000 kilométert. Semmi panaszom, Sajtos-dugóval használtam egy olcsó utángyártottból faragva, nem kíméltem, kínoztam állandóan, és semmi csörgés vagy probléma nem adódott.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#4) Steve_Brown válasza TheLázs (#3) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

És a hátsó sárvédőről mit mondasz?

(#5) buherton


buherton
őstag

Ha már karbit cseréltél, akkor cserélhettél volna jobbra is :P . Főleg hogy tuningot is szeretnél rá.

A hűtéssel nem lesz gond, mert:
- ez még kevesebb vasból áll a blokkja, mint az S51-é
- a forgattyúsházon is van hűtőborda
- eggyel több borda van a hengeren
- a hengerfej is jobb hőelvezetésű
- a turbóhűtés nagyon sokat dob rajta

Nem véletlen, hogy a legerősebb tuningok erre blokkra készülnek. Az már más kérdés, hogy a régi vágású váltóba nem lehet betenni a 4.-ik fokozatot, így hiába az erő, nem lesz gyorsabb.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#6) Steve_Brown válasza buherton (#5) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Ekkora fordulat és köbcenti növekedéshez nem szoktak még szívótorkot bővíteni, így a 16N1-11 bőven elég.

[ Szerkesztve ]

(#7) buherton válasza Steve_Brown (#6) üzenetére


buherton
őstag

Igen, ez így van. Ellenben nagyon nem mindegy hogyan állítja össze a benzin-levegő keveréket. Ebben nem kiemelkedő a Simson-ok karburátora.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#8) TheLázs


TheLázs
csendes tag

A sárvédő szerintem rettenetes.

A tuninghoz visszatérve:
BVF karburátorból már nagyon sokat ki lehet hozni. A keverőcsövet, Venturi-tűt teljesen átdolgozták, az elérhető torokátmérőt 21 mm-ig növelték.
Azt javaslom, hogy mérlegelj hogy mi kell, mert 60 köbcentis motorral is (63, amit itt a tőcsavarok helyzete enged) igen sokat el lehet érni. Először a kuplung lesz szűk, aztán a váltókiosztás. Nem sokkal később már maga a váltó lesz gyenge. Ez már 1x lóerő felett.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) Steve_Brown válasza buherton (#7) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Hát persze az üzemanyag levegő keverék beállítását itt a 16N1-nél én is érzem. A legjobban sikerült beállításnál is csak olyat tudtam kihozni, hogy alul kicsit szegény, középtartományban tökéletes felül megint elszegényedik kicsit.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.