2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

A1 B jogosítvánnyal (B125)

Írta: | Kulcsszavak: B125 . A1B . Simson . MZ . robogó . KRESZ . jogosítvány

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A mai felgyorsult forgalomba nem elég a 4KW teljesítményre korlátozott segédmotorkerékpár kategória. Mindezek mellett ehhez a teljesítményhez a motorunknak általában kétüteműnek kell lennie, aminek az üzemeltetése drága és büdös. Ezért az A1 kismotor kategória mentőövként szólgálhat sokaknak, akik szeretnék a forgalom ritmusát tartani, megtartva a segédmotorok kedvező fogyasztását de elhagyva drága üzemeltetésüket.

SMKP:
Előnyök:
-Minimális kötelező biztosítás.
-Átiratási költség és műszaki vizsga, ezzel együtt rendszám hiánya.

Hátrányok:
-Gyakran kétütemű: drága 2T olaj, rövidebb élettartam, nagyobb rázkódás és zajkibocsájtás.

Kismotor:
Előnyök:
-Nagyobb teljesítmény.
-2 személy szállítása
-Nagyobb kényelem és biztonság

Hátrányok:
-Átiratás, műszaki vizsga, rendszám
-Drágább kötelező biztosítás

A képzés ára:
Általában a képzés díja 45.000 forint + a mindenkor érvényben lévő vizsgadíjak és az új jogosítvány igénylésésének ára. (KRESZ 4500ft, forgalmi vizsga 11000ft, új jogosítvány 4500ft.)

A képzésről általánosságban:
A képzés nagyon gyors, de csak azoknak ajánlom akik már rendelkeznek motoros háttértudással és biztonsággal kezelnek nagyobb motort. Én 1 év alatt 6000 kilométert motoroztam egy Simson Starral és lehetőségem volt vele az összes rutinpályát begyakorolni.

A képzés menete:
-Keresni kell egy autósiskolát, ott a beiratkozásnál szükség van minden iratunkra és a képzés árára. A beiratkozás után azonnal megkapjuk az E-Titán belépési kódunkat e-mailben.
-Az E-Titánon egy nagyon gyors KRESZ oktatást kell végigcsinálni online. Ebben egy teljesértékü kresz, motoros műszaki és vezetési ismeretek vannak. Összesen 4 fejezet és fejezetenként 6,7,6,5 modul.
Ahogy a képen is látszik 1 nap alatt teljesíthető a képzés jó esetben másnapra igényelhetünk KRESZ vizsga időpontot.
-A KRESZ vizsgán 75 pontból 65 pontot kell elérnünk. Itt a 15.000 kérdés közül random válogat a rendszer. Szerencsére van más program amiben az összes kérdés elérhető, de erre nincs szükség. Még a 3 pontos kérdések is könnyen kikövetkeztethetőek (3 pontos kérdések a forgalmi szituációk és videók).
-A sikeres KRESZ vizsga után 1 forgalmi és 1 rutin órát kell vennünk, ezt általában 1 napra teszik. De itt már nem tanulunk semmit, vagy ha igen akkor felesleges ezt a képzést választanunk, a plusz órák végére ugyan ott leszünk mintha A2-t csináltunk volna.
-A forgalmi vizsgán 2 pályát, egy megfordulást és egy megállást kell csinálnunk. Mivel 1 órába van sűrítve a papírmunka a pálya és a forgalom, nem egy nagy truváj.
-Másnap mehetünk az okmányirodába, leadjuk a régi jogsinkat és 8-10 nap múlva kapunk egy újat.

Egyszerű mint az 1x1.


Milyen motort keresek?
Én a nemrég kezdődött simsonos karrierem alatt rengeteg problémával találtam szembe magam. Odáig jutottunk, hogy ismerősöknek komplett motorgenerált vállalok legyen lassan az bármilyen motor is. Tisztában vagyok minden hézaggal, keverékképzéssel, megszakítózárásszögekkel, ellenállásokkal, furatokkal, löketekkel, tűgörgőkkel, csapágyakkal, szimeringekkel, fékekkel, kuplungokkal. Nyilván nagy segítség, hogy édesapám gépészmérnök és még azokat a dolgokat is itthon eltudjuk végezni ami máshol lehetetlen, blokkszéthúzás (mindenhez gyártunk széthúzót), főtengely centírozás és köszörülés, hengerfej síkolás és henger fúrás. Szóval elhatároztam, hogy kicsit gyorsabb kétkerekű kétüteműt szeretnék, amivel már kilehet merészkedni főútra, a bibi csak az volt, hogy olyan évjáratot szeretnék mint a Simson (1974). Így csak az MZ-k jöhetnek szóba. Szóval most projektmotort keresek, egy rendezett papíros 1974-es MZ TS125 képében. Az a baj, hogy lassan még a papír nélküliek is 200.000 forintért mennek, pedig egy lejárt műszakis használható példánynak az ára valahol 100 ezer környékén van.
Simsonból és MZ-ből rengeteg van, nem értem miért ment fel ennyire az áruk, ha alkatrészenként a motorok legfeljebb 60 ezer forintot érnek.

Hozzászólások

(#1) Somatom


Somatom
veterán

Rengeteg van? Nem is emlékszem arra, hogy mikor láttam utóljára utcán 125 -ös csúzlit. Egyébként készítsd a feladatra apukádat! Pl., hogy mitől nem lesz állandóan olajos a bal cipőd. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#2) buherton válasza Somatom (#1) üzenetére


buherton
őstag

Nekem nem folyt soha az olaj.

Nem ajánlom a 74’ sorozatot, de a hasonlóakat sem, mert simplex lánccal van a főtengely a kuplunggal összekötve és ha jól emlékszem, akkor azon az oldalon egy csapágy van.

Ha jól emlékszem, akkor nekem 83’-as van. 3-3,2 literes fogyasztással jártam. Amire készülj fel és erősen ajánlott ezek javítása:
- bimetál villógó. Lassan melegszik fel, ezért már kiérsz a kereszteződésből mire igazából elkezdett villogni. Csere elektronikusra.
- töltés. Ez úgy szar ahogy van. Néhány dolog amit érdemes megtenni:
- a blokk és a fesszab közötti kábelt ki kell dobni és helyére 1,5-es erű kábelt kell tenni. A pozitív és a testet _forrasztani_ kell. 0,75-ös réz és a saru nevetséges ilyen helyen.
- a mechanikus fesszabot ki kell dobni és elektronikust kell a helyére rakni. A mechanikssal vagy nem fog normálisan tölteni vagy forralja az akkumulátort. Felejtsd el, mert évente cserélheted az akksit.
- a forgrórész és szénkefe. Ha a forgórészen már látható a váll, akkor csere! Szénkeféből pedig az M5 bevezetőn kaptam jó minőségűeket, amik nem koptak el 100 km alatt.
- első lámpaizzót egy H4 150/100-asra cseréld ki. Vicces egy 6 V-os rendszerben 12 V-os izzó, de a matek kijön. A biluxot kb 1000 kmeneként kellett cserélni, addig a H4-t nem us tudom mikor cseréltem már. Kb soha nem megy tönkre.

Ha ezeket megcsinálod persze egy jó motorgenerál mellett, akkor nem lesz gondod a motorral. Tapasztalat. Még ami eszembe jutott, hogy az első teleszkópba mehet sűrűbb olaj is, ha szeret koppanni. Nekem fékezésnél sikerült egyszer egyszer, amikor még a kátyú is nagy volt.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#3) Somatom válasza buherton (#2) üzenetére


Somatom
veterán

Ez nem teljesen így van. A régebbi, vékonyabb főtengelyre is létezik duplex láncos fogaskerék. Anno a 150 -es Trophy -t alakítottam át duplex láncosra.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#4) Freiherr


Freiherr
őstag

Szerintem azért, mert a propagandával szemben igen csóró nép a magyar.
Máskülönben te is bemennél egy márkakereskedésbe, és kihoznál egy új motort , ami űrtechnika ezekhez képest, és nem 40-50 éves roncsokat bütykölgetnél otthon a sufniban.
Nekem ez a véleményem, ha anyagi oldaláról nézem, az érzelmi szempontról nem írtál.

XXX

(#5) Somatom válasza Freiherr (#4) üzenetére


Somatom
veterán

Pedig, sztem egyértelmű, hogy érzelmi szempontok motiválják. Anyagilag egyáltalán nem éri meg egy ilyen project (mármint napi használatra). Egy használt 125 -ös Olasz, vagy Japán robogó jobban megérné.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6) llax válasza Somatom (#5) üzenetére


llax
senior tag

+ A semmibe vezető B125 helyett legalább egy A2 jogsi.
(A B125 a B meglétét feltételezi, az pedig min. A2-höz elegendő életkort. A B125-ről nem lehet nagyobb kategóriába lépni, ilyen igény esetén nulláról kell kezdeni a motoros jogsit!)
Mert a végén nem annyi a B125, mint amennyinek hirdetve van... A forgalmi vizsgán a siker esélyéhez kell bőven "nagymotoros" óraszám, még hosszabb robogós előélettel is. Néhány sikertelen vizsga után kiderül majd, hogy csak az elméleti óraszámon lehetett valamennyit spórolni...

(#7) Hieronymus válasza Freiherr (#4) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Máskülönben te is bemennél egy márkakereskedésbe, és kihoznál egy új motort , ami űrtechnika ezekhez képest..."

Igen. Én bemennék és elhoznám az új motort.

Autóból is inkább az olcsóbb újat, mint a valamikor tuti ám mára már 20 esztendős roncsot.
De a 10 éves sem túl nagy buli megvenni, hiába lehet még benne tíz szép év. Folyamatosan gondoskodni kell róla.

Egy új autónál és motornál ezt értékvesztéssel fizeted meg, a roncsoknál meg folyamatos ráfordítással.
Azon viszont érdemes elgondolkodni melyik fog bizonyosan holnap reggel elindulni és estig kitartani.

De ez nem teljesen pénz kérdése. Egyszerűen a családból és ismerősöktől megörökölt motivációk és megoldások a példaképek a régiek tákolásának irányába tolják az embereket.

Az antik szoci időkben röpke 10-15 évet kellett várni egy megrendelt autóra.
A három éves Trabantért jóval magasabb összeget lehetett kérni, mint egy nulla kilométeresért, mivel az nem volt eladható három évig.

Gondolom érthető miért MZ és Simson a vágy tárgya. Mert ezek annak idején jók voltak. Örökös értéket képviseltek. Az, hogy ma már mindegyik életveszélyesnek tekinthető, nem számít. A gyenge fékekhez magas fogyasztás társul. De legalább büdös is, mert a környezetvédelem még nem volt lényeges a gyártás éveiben.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) Somatom válasza llax (#6) üzenetére


Somatom
veterán

Ezt nem így látom. Van, akinek csak az A -ból, B -be eljutáshoz kell a verda. Ahhoz meg bőven elég az a 125 is.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#9) Somatom válasza Hieronymus (#7) üzenetére


Somatom
veterán

Ennek van egy érzelmi része is. 15 évesen elérhetetlen volt számomra egy Simson Enduro. De, elhatároztam, hogy lesz. Igaz, hogy 25 évvel később, de lett. :) Úgy tudom, hogy ezek most nem olcsók.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#10) llax válasza Somatom (#8) üzenetére


llax
senior tag

A B125 a gyakorlatban akkor sem lesz sokkal olcsóbb, mint pl. egy A1, az alig olcsóbb, mint egy A2.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.