2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

20 éves a német Amazon és letarolta az online piacot

Írta: | Kulcsszavak: amazon

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

1998. október 15-én indult útjára az Amazon Németországban, hogy 20 évvel később a teljes német online piacot uralja. Az első rendelése a cégnek az angol nyelvű Mastering Simulink 2 c. könyv volt. Az amazon.de a regensburgi ABC Bücherdienst GmbH-t vette át. Ennek a cégnek már 1995-ben volt egy telebuch.de nevű online értékesítési felülelete.


A régi amazon.de így nézett ki. Forrás: heise.de

Az akkori munkatársakból még heten mindíg dolgoznak az Amazonnak, ami azóta már sokkal nagyobbra nőtt: 30 telephelyen nagyjából 16 ezer alkalmazottja van a cégnek, ebből 12 ezer a saját üzemeltetésben lévő logisztikai központok egyikében dolgozik. Az Amazon a maga 8,8 milliárd eurós árbevételével a legnagyob online kereskedő, utána a második helyen az Otto kb. 3 milliárd euróval. A 3. helyen lévő zalando 1,28 mrd eurós árbevételével meg se közelíti az Amazont. Habár azt mondják, hogy a németek a teljes éves kiskereskedelemben elköltött pénzmennyiség 15%-t hagyják csak az online kereskedőknél, így a fizikia boltoknak nem nagyon kell tartaniuk az Amazon egyeduralmától.
Pár gondolat, miért nem tudnak az üzlethelyiséggel rendelkező boltok, de más kis online shopok az Amazonnal szemben nyerni.

1. Kényelmesen rendelhető szinte bármi bármikor: a városunkban lévő boltokkal az a legnagyobb bajom, hogy nem tudom, mit is lehet pontosan ott vásárolni. A nyitvatartási időkkel még csak csak tud az ember mit kezdeni, sok boltnak még csak weboldala sincs, nem hogy az ott kapható termékekről valami leírás, kép, ár, raktárkészlet adatok. Szóval ha az ember még el is megy, rászánja az időt, és közlik vele, hogy abból épp nincs raktáron, de megrendelik és menjek el holnapután érte, akkor már meg tudom rendelni az Amazontól is és legalább elhozzák az ajtóig. Valami olyan oldal kellene, ahol városra bontva lehet keresni a termékek között, de nagyobb választékban mint pl. az árúkereső.hu-n.

2. Kiszállítás: Az esetek többségében ha dél előtt megrendelem, már másnap ott van az Amazontól a csomaggal a futárszolgálat. A helyi boltok ezt nem tudják megoldani. Pedig én szívesen rendelnék helyi kis boltokból, ha lenne valami helyi kiszállítási rendszer, vagy a DHL Packstationhoz, Amazon Lockerhez hasonló csomag átvételi pont. A helyi boltok ezt a saját parkolójukban is felállíthatnák, tehát nem kell nekik a nagyokhoz csatlakozni, sőt, még pénzük is lehetne belőle, mert a futászolgálat általi használatért cserébe kérhetnének valami díjat. Ez nem fog működni, mert össze kell másokkal fogni. Az Amazon viszont nyomja a saját futárszolgálatát és az Amazon Locker-t, a vásárlói legnagyobb megelégedésére, a versenytársak legnagyobb kárára.

3. Termékleírások, vásárlói vélemények: az Amazon oldala azért is jó, mert a termékről kap a vásárló a többi vásárlótól visszajelzést. A kereskedő, eladó a kis helyi boltban nem fogja elmondani, hogy az adott terméknek milyen hibái vannak, vagy hogy szinte az összeset visszavitték neki. A vásárlói vélemények amúgy a többi online kereskedőtől is többnyire hiányoznak, lehetne azonos termékekre több másik boltból gyűjteni és megosztani a véleményeket, így nem 1-2 vélemény lenne egy-egy oldalon, hanem sokkal több.

4. A vásárló az első az Amazonnál: az Amazon minden nagyobb gond nélkül visszaveszi a termékeket. A legtöbb online vagy helyi kiskereskedőnél ez nincs így, kb. annyira örülnek egy termékvisszaadásnak, mint kelésnek a seggen. Durva megfogalmazás, de ez így van és az embernek elmegy a kedve az adott bolttól az esetek többségében, mert kifogásokat keresnek, hogy miért nem veszik vissza, nincs pénzvisszafizetés, stb. Az Amazon ezt is jól megoldja, nem kifogásokat keres.

Fentiek alapján szerintem a legtöbb kereskedőnek jobban kellene önmagát a digitális világban prezentálnia, jobban oda kellene figyelnie a megváltozott vásárlói szokásokra, jobban összefogni a digitalizálás területén. Nem a vásárló a hibás, ha a kereskedő nem érzi az új irányokat – a változást a kereskedőnek kell elhoznia, különben bezárhatja a boltot.

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"4. A vásárló az első az Amazonnál:

"Az Amazon ezt is jól megoldja, nem kifogásokat keres."

Valóban. Ha meghaladtál egy bizonyos visszaküldési rátát, kirak a szolgáltatásból.
Részben igaza is van. Sokan nem vásárolni, hanem kipróbálni akarták a terméket.

A The Walking Dead nyolcadik évadát, pénzért árulják a Prime Video felhasználóknak. Az előző részek ingyenesek voltak. Ráadásul az RTL2, ingyen tol naponta 2 részt, az ismétlésben gyakorlatilag reklám mentesen.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) #00137984


#00137984
törölt tag

Német minőség sem a régi... Media Markt itthoni müködéséről is lehetne több blogbejegyzést írogatni. Van online elérhető felület, de egyik MM árúház kinálata sem fedi egymást. Fehérváron egy ideje már vásárolni sem tudok, mert ha kinézek valami nekem való terméket az biztosan nem rendelhető az árúházi kinálatban. Vizálló fényképezőgépet ezért a BestByte árúházba mentem fel megvásárolni. Több szórakoztató elektronikai termék kivonás alatt van a MM árúházunkban. Egyre szükösebb a kinálat, pedig mp3 lejátszót és monitorállványt kerestem. Fehérváron a Media Markt és az Euronics kinálata egyszerűen szegényes. Némelyik kifútó terméknek az árazása meg felháborodásra ad okot, miközben kint nyugatabbra az új termék bevezető áron jóval olcsóbban megvehető. Utána meg a kereskedelem a forgalom visszaesése miatt kesereg. Közeleg a tél... :)) Fekete Pénteken az akciók ha megint olyan gyengére sikerülnek, akkor idén sem költekezek. :)

[ Szerkesztve ]

(#3) Hieronymus válasza #00137984 (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Értelek, de azt nem értem, ennek mi köze van az Amazonhoz?

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#4) #00137984 válasza Hieronymus (#3) üzenetére


#00137984
törölt tag

A témát csak érintőlegesen érinti. MM szintén német érdekeltségű cég, de itthon az online értékesités sem annyira jó, de áruházi szinten meg sem közeliti az évekkel ezelőtti szinvonalát. Nem értem a visszaesés okát, ha lenne fizetőképes kereslet. Aki inkább kintről vásárolja meg a kinézett terméket, főleg ha itthon nem akarják megrendelni sem. :)

[ Szerkesztve ]

(#5) Stanlee válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Stanlee
őstag

Mas online cegeknel mar az elso alkalommal alig akarnak visszavenni dolgokat, kiskerek meg meg rosszabbak. Azok az arcok, bebofogesek az eladok reszerol amiket az embernek el kell turnie ha visszaviszi a cuccot, sok blogbejegyzest metolthetne.

Az amazon amugy nem alapbol vagja ki az embereket. Ha az irasokat eleolvassa a neten az ember, akkor sok van kozottuk, akik megrendelik a draga taskat, ruhat, felveszik egyszer az adott estelyre es visszakuldik. Ha parszor ezt eljatszod, akkor ott ertheto a kidobas. Zalando teljesen normalisnak tartja hogy 50% vagy a feletti a visszakuldesi rata, egeszsegukre.

Az amazonos tortenetek kozott olvasni lehet, hogy volt aki a vasarolt termekek 20%-at visszakuldte, amikor kitettek. Volt olyan tortenet, hogy sok kis erteku cuccot visszakuldtek, ott is ertheto, mert a retur is penzbe kerul, munkaerovel egyutt atlag 15 euro vagy tobb amirol a forrasok szolnak. Volt egy cikk egy berlini emberkerol, egy evben prime-ban kb. 190 termeket vett, ebbol allitolag csak 6-ot kuldott vissza, igaz elismerte, hogy a csaladban a ruhakbol tobb meretet vettek, es a nem passzolot visszakuldtek - ruhara hasznalja a Zalando-t, ne a prime-ot. De azon sem vagyok meglepodve, hogy kitettek valakit, aki 5 laptopot rendelt, mindegyiket kiprobalta, aztan negyet visszakuldott. Az hagyjan, hogy sok munka van a returral, de azt mar csak B-Ware-nak lehet eladni, amin veszteseg van.

Normal hasznalat mellett szeritnem az amazon return policy-ja az egyik legjobb.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#6) Stanlee válasza #00137984 (#4) üzenetére


Stanlee
őstag

A Mediamarkt-Saturn nehzen talalja a helyet, de ugy az osszes regi nagy bolt nem tud igazan mit kezdeni az online vilaggal. MM-ben vagy Saturnban en sem vasarolok mar, pedig regen sok mindent ott vettem.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#7) Hieronymus válasza Stanlee (#6) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Pedig régen milyen szépen harcoltak egymással. Akkor még mind a két cég 100%-os Metro tulajdonban volt.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) Stanlee válasza Hieronymus (#7) üzenetére


Stanlee
őstag

2002-ben amikor eloszor jartam nemet MM Satirn boltokban, ha nem is orakat, de nagyon sok idot tudtam eltolteni az uzleteikben. Most mar szinte csak akkor megyek be, ha valami olyan kell, ami biztosan keszleten van, most kell rogton valamilyen okbol kifolyolag. A weboldalukra se jarok fel, de nem tudom megmondani, hogy min es mit kellene valtoztatniuk, hogy tobb mindent vegyek naluk.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#9) bayay


bayay
csendes tag

MM-el nem sok dolgom volt még, Saturn viszont katasztrófa, se a rendelés nem működik náluk, mert még a szomszéd boltból is 4 hetet vártam, hogy áthozzák a cuccot aztán inkább lemondtam, se a garanciáztatás nem működik. Pont múlt héten vittem volna vissza egy SSD-t, ping-pongoztak velem, hogy ki intézi aztán valami baromsággal lepattintottak, hogy nem vehetik át, meg regisztrálni kellett volna a terméket, különben nincs gari. Azóta a gyártótól közvetlenül már megkaptam a bélyeget a postához....csak kellemetlen, hogy nekem kell vele tökölni, mikor a gyártó a honlapján is úgy adja meg, hogy a viszonteladón keresztül intézd.

Amazon eddig viszont bevált, kompetensek az ügyfélszolgálaton, visszaküldés nem gond, vagy ha elkeveredik valami küldenek másikat. Nyilván visszaélni nem kell vele, de rengeteget számít, hogy van és jó az ügyfélszolgálat.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.