Pár év PC-s kihagyás után egy látványos játék újra a gép elé csábított. Ez volt a Crysis.
Az első része anno lenyűgözött grafikailag, és pár játékelemet tekintve, de az AI és a történetvezetés gyengesége (vagy hiánya?), és néhány idegesítő hiba nem tette igazán emlékezetessé az összképet.
A Warheadhez is volt szerencsém, abban kicsit több volt az akció, gyorsabb a cselekmény, de a játékmechanika fő pontjai nem változtak. Ettől függetlenül kellemes élményeket szereztek főleg grafikailag, de nem sorolnám az epikus kampányok közé egyiket sem...
Pár hete felraktam az elsőt, de annyira unalmasnak és üresnek éreztem hogy pár pálya után le is töröltem. Gondoltam megnézem milyen a második kampánya, csak annyira emlékeztem, hogy mikor megjelent és kipörgettem, elégedett voltam.
Crysis 2
Az egyetlen játék amit valaha előrendeltem a Crysis 2 volt. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy adták mellé a Bad Company 2-t is akciósan, és az egészért 8 rugót kellett fizetni. Nem hagyhattam ki.
Anno DX9-ben magas részletességgel játszottam, de most DX 11 Ultra beállítást használtam. DX9-ben is nagyon látványos, az élességtől és a tesszellációtól eltekintve, nem nagyon különbözik a 11-estől. Az első végigjátszás idején megörültem neki, hogy nincs túl nagy gépigénye, sokkal jobban futott mint az első rész, köszönhetően a statikusabb környezetnek, és egyszerűbb fizikának.
A történet összekötése az első résszel kicsit izzadtságszagúra sikeredett, de egy Crysis játékban ez nem túl meglepő, lényeg az akció és a látvány keveréke. Az elődhöz képest jobb nanoruhát, és szerintem izgalmasabb kampányt hoztak össze. Amin szerintem nehéz fogást találni, az a játék hangzása. A ruha, a fegyverek, az ellenfelek és a környezet hangjai, mind nagyon jól sikerültek, a Hans Zimmer által komponált muzsika pedig egyenesen telitalálat lett, nagyon illik a franchisehoz.
A pozitívumok mellet, csak pár számomra unszimpatikus momentumot tudok felhozni. Az egyik a túl sok lőszer, a másik a főhős neve és szótlansága (Half Life feeling).
Sajnos a multis szervereket lelőtték, nem néztem utána hogy van e valami alternatív megoldás. Gyanítom, ha lenne is, elég kevés embert érdekelne. A multiplayer ugyanis semmi extrát nem nyújtott, csak látványos volt, pörgős és egyszerű. A népszerűbb címek mellett, simán lenyomtam néha 1-2 kört, el lehetett benne fragelni.
Ha kicsit ötletesebb és változatosabb lett volna, sokkal több elismerést és nagyobb rajongótábort szereznek vele. Kicsit kihagyott ziccernek érzem, nagyobb potenciál volt benne, de ez igaz az egyjátékos kampányra is.
Így pár év távlatából is korrekt munkának érzem, akinek kimaradt volna, annak bátran ajánlom! A játék intrója nagyon jól sikerült, betekintést enged a kampány egy szeletébe, és felcsendül alatta a zseniális zene.
Nektek hogy tetszett?