2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Prince Of Persia: Mega PSP teszt

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezető:

Sok játék teszt után, végre a személyes kedvenceimhez is elértem. Egy cikk alatt szeretném az összes PSP-re megjelent játékot letesztelni. Ezek a remekművek az Ubisoft fejlesztései, igaz a PSP verzió a Pipeworks Software merénylete, de a koncepció és a történet ugyan az. 3 játékot jelentettek meg hivatalosan, emulátoros átalakító használata nélkül erre a konzolra. Ezek pedig megjelenési sorrendben a Revelations, Rival Swords, The Forgotten Sands. Ők kerülnek gorcső alá és vesézem ki őket. Lehet elfogult leszek velük, de egy ilyen alkotás nem érdemel mást csak elismerést, tiszteletet és kedves szavakat. Nos a bevezető után bele is csapnék a lecsóba.

1. Prince Of Persia: Revelations:

Ez a remekmű a Warrior Within konzol változata, de nem 100%-os átirata. A játék 2005 decemberében debütált a címben is említett kézi konzolon. Kalandunk során jelenbe, múltba, falon futásba, kivégzésekben, ügyességi feladatokban, harcokba, látványos mozdulatokba, idő lassításban, idő visszatekerésben lesz részünk, mind ezt egy játékban. Na ennyi bevezető szerintem bőven elég, térjünk is rá a komolyabb részekre.

Irányítás:
L: Nyomva tartása közben forgathatjuk hősünk körül a kamerát
R: Védekezés, valamint a falon futás egyik gomb funkciója
X: Ugrás, futás közben megnyomva bukfenc
[]: Fő fegyverrel történő harc
O: Fegyver felvétele/eldobása
Háromszög: Másodlagos ellenségektől felvett fegyverekkel történő harc, kivégzéshez megnyomandó gomb
Billenő kar: Főhősünket irányíthatjuk vele
A négy irány billentyű:
Fel: Kamera nézet ha lehetőség adódik rá teljesen eltávolodik a hercegtől, így belátjuk az egész területet
Le: folyamatos nyomva tartásával idő visszatekerés, egyszeri megnyomásával idő lassítása
Jobbra: FPS nézet
Balra: a kamera nézet visszaáll a herceg mögé (nagyon hasznos és piros pont érte)

Főellenségek:
- Dahaka (a létező legidegesítőbb főellenség)
- Kaileena
- Shahdee
- Crow Master
- Brute
- Imperial Guards
- Thrall
- Grifton
Képek és leírások a fő és mellék fegyverekről: Fegyverek

Játékmenet:

Ez a sorozat legsötétebb hangulattal ellátott része. Hercegünknek nagyon pofás ruhája van. Megemlíteném, hogy a játék az akciózások mellett nagy hangsúlyt fektet a logikai feladatokra és a különböző tárgyakon történő ugrálások/mászkálásokra. A játék rendkívül érdekes és hangulatos. Nem tudnék meg egy olyan címet említeni mely részről-részre egyre jobban emelte az élvezetet (még az Assassins Creed se volt ennyire zseniális számomra). A herceg rendkívüli harci repertoárral van felvértezve, minden tárgyat, fegyvert, oszlopot és falat használhatunk eszköznek a harc során. Másodlagos fegyver felvételével tovább bővül a harc változatossága. A Warrior Within psp-s verziója, de még se mondanám teljes átiratnak, rengeteg plusz mászkálós feladat és küldetés van benne, mely a PC-s verzió alapból se könnyű részeit emeli a négyzetre. A játék előre haladtával szert teszünk látványosabb mozdulatokra, idő lassításra(rengetegszer menti meg az életünket), idő vissza tekerésre(az elején mikor még nincs ez a funkció kész idegtépő a játék menet). Kiemelném a játék történelem legidegesítőbb fő ellenségét, mely megjelenésével mindig pumpálja az emberbe az adrenalint és olyan katarzist okoz, mint még egy játékban lévő Boss sem. Dahaka akiről jelen esetben szó van, ki a múlt idő történéseiben jelenik meg, de mikor felbukkan a menekülés válik a fő fegyverünkké, amit a játék se könnyít meg, direkt rakja be a megmászandó tereptárgyakat, falon futást, és ha csak egyszer is megpihenünk vagy elhibázzuk a célt akkor vagy a szakadékba kötünk ki vagy pedig el kap az üldöző és kiszipolyozza az életerőnket. Ha már emlegetem az idősávokat is, ez a rész 2 időintervallumban játszódik. A jelen és múlt történéseiben kell helyt állnunk, melyben a különböző síkokban más-más tereptárgy nehezíti meg a dolgunkat. A múlt történéseiben van Dahaka, a jelenben pedig körfűrész, forgó pengék, padlóból kijövő szögek. Mennyi a játék idő: minimum 10 óra, mert nem csak annyi a logikai buktató, hogy ki kell találni merre kell menni, hanem vannak forgatható tereptárgyak, melyeket szinkronba kell hozni. Térjünk kicsit át a harcra, mely látványos és interaktív. Másodlagos fegyvereinket az ellenségektől vehetjük fel, mellyel látványos és brutális kivégzések hajthatóak végre. Annyira darkos és sötét a hangulat, meg az ábrázolás mód, hogy a vér egy kifejezően kötelező díszítő kelléke a játéknak. A másodlagos eszközök sérülnek és elég hamar az amortizáció áldozatává vállnak a harc során. Nincs annál élvezetesebb, mint lassítás alatt dupla fegyverrel kézen állásba pörögve kaszabolni az ellenfelet akinek felső teste leválik az alsó fertájától! A mentést kihelyezett kút részlegekből történő "ivás" közben tudunk eszközölni a védekező gomb megnyomásával de az életünket is ezzel tudjuk tölteni, de a játék közben lévő vízből nem akar inni, még a PC-s verzióban abból is töltötte élet energiáját. Ennyit szerettem volna a játékról leírni, ezt ki kell próbálni. A herceg ugrik, falon mászik, hihetetlenül harcol, időt lassít/teker vissza, ellenségeket vág ketté és hihetetlen magasságokat tesz meg. Kicsit kitérnék a kamera kezelésre, mely borzalmas, amit folyamatosan vissza tudunk állítani a balra gomb megnyomásával, de harc közben és az ügyességi feladatok teljesítésénél nagyon meg tudja nehezíteni a dolgunkat és idegtépő, mivel közben elég nehézkes mindig a kamera visszaállító gombot nyomogatni. Ezek után jöjjön a szokásos "Összegzés" és a többi konklúzió levonó leírás.

Érdekességek:

Nos itt inkább pár vicces momentumot emelnék ki, melyeken jót derültem. Egyik ilyen, mikor falon futva odaérünk a mentési részleghez és a herceg a kútnak neki futva hanyatt esik (biztos vagyok benne, hogy aki ismeri a játékot sokszor neki futott direkt egy kis nevetés erejéig). Másik ilyen, mikor a hercegünk megcsúszik a párkányon és megcsuklik. Harmadik ilyen mikor nagyot ugrunk de már a tűrő képességen kívül, ilyenkor fejjel neki esik és hanyatt vágva magát zuhan lefele, földet érve még pattan egyet, meg nyög egyet. Negyedik érdekesség, minél kevesebb életerőnk van, hercegünkkel megállva kicsit és hagyni tétlenül a játékot figyelve a tájat, egyszer csak elkezdi magát fogdosni és a sérülések mértékétől függően fájlalni testrészeit.

Összegzés:

Kinek ajánlom? Mindenkinek aki élvezik a látványos harcokat, de igényli a játék mögötti tartalmat, nem riad vissza egy kis gondolkodástól és szereti a "parkour" szintű mászkálást, minden magasságok meghódítását. A játék hibái inkább csak a figyelmetlenségekből adódnak, a nem teljesen kijavított bugok és a kamera mérhetetlen össze-vissza "kóborlása". Bug alatt értem azt, hogy egyszer csak eltűnik a pálya részlet és meg hal a karakterünk, vagy csak egyszerűen nem fogja meg a párkányt és minden ok nélkül lezuhan. Mindenképpen a játék Kötelező darab.

Pozitívumok:
+ Látvány
+ DAHAKA
+ Harc rendszer
+ Látvány világ
+ Ügyességi feladatok
+ Fegyverek
+ Idő lassítás/vissza tekerés
+ Akrobatika
+ Kihívás
+ Hang
+ Idősík váltások
+ Vér és brutális mozdulatok

Negatívumok:
- Benne felejtett bugok
- Optimalizálási problémák
- Eltűnő pálya szakaszok
- DAHAKA (azért került ide is, mert annyira meg tudja nehezíteni a doglokat, hogy utálom is amellett, hogy ötletes pálya szakasz nehezítő elem!)
- Kamera kezelés

Grafika: 7/10
Játszhatóság: 9/10
Kamera kezelés: 6/10
Irányíthatóság: 8/10
Tartalom: 10/10
Összesítve: 8/10

Prince Of Persia: Rival Swords:

A trilógia záró akkordja. Sose hittem volna, hogy egy játék részről-részre egyre jobb és érdekesebb tud lenni. 2007 áprilisában jött a kézi konzolra, még a PC-s verzió 2005-ben jelent meg, így a majdnem 2 éves intervallum miatt kellett gondolom a név változtatás, mert az előző részhez képest, ez nem tér el/ nyújt többet a The Two Thrones-hez képest, ami nem baj, mert alapból tökéletes a játék. Az ugrálásokba is új színt csempésztek a fejlesztők, finomították a harc rendszert, nagyon hangulatos kivégzést csempésztek bele, valamint a herceg kettős személyisége is új élményt biztosít, de ne rohanjunk ennyire előre.

Irányítás:
L: Nyomva tartása közben forgathatjuk hősünk körül a kamerát
R: Védekezés, valamint a falon futás egyik gomb funkciója
X: Ugrás, futás közben megnyomva bukfenc
[]: Fő fegyverrel történő harc
O: Fegyver felvétele/eldobása
Háromszög: Másodlagos ellenségektől felvett fegyverekkel történő harc, kivégzéshez megnyomandó gomb
Billenő kar: Főhősünket irányíthatjuk vele
A négy irány billentyű:
Fel: Kamera nézet ha lehetőség adódik rá teljesen eltávolodik a hercegtől, így belátjuk az egész területet
Le: folyamatos nyomva tartásával idő visszatekerés, egyszeri megnyomásával idő lassítása
Jobbra: FPS nézet
Balra: a kamera nézet visszaáll a herceg mögé (nagyon hasznos és piros pont érte amiért megmaradt a funkció az előző rész óta)

Főellenségek:
- Dark Prince
- Mahasti
- Zurvan
- Stone Guardian
- Klompa
- Brute
- Twin Warriors
- Vizier's Generals
Képek és leírások a fő és mellék fegyverekhez: Fegyverek

Játékmenet:

Kevesebb mint egy évre jött a folytatás(pc-s kereteken belül), mely temérdek újítással kecsegtet emelve a játék élvezeti és nehézségi faktorát meg a csúnya szavak elhangzásának mennyiségét. Remek játék menet és tovább fejlesztett mechanizmus jellemzi. Már nem a jelen és múlt idősík között ténfergünk, hanem a jó és a rossz herceg vívódásai között vándorolunk. Legnagyobb újítása a sötét herceg, mely olyan új színt visz a játékba, hogy adrenalinban nem lesz hiány. Ha átváltozik a herceg akkor nincs időnk bámészkodni, mert csökken az életünk folyamatosan ölni kell és cserepeket törni, hogy visszatöltődjön az életünk, mert ha lemegy nullára meghalunk és ha ez nem lenne elég olyan akadályok nehezítik dolgunkat, melyekkel éppen csak sikerül kihúzni és teljesíteni a küldetéseket. A sötét herceg fegyvere a lánc melynek az ügyességi részekbe is akkora hasznát vesszük legalább mint a közel harcokban. Nagyobb távolságnál vagy hosszú falon futásnál nagyon jól jön. Visszatérve még az újításokra, hatalmas látvány elem ként jegyezném fel a kivégzést mint plusz funkciót, mely akkor alkalmazható ha az ellenség mögé sikerül settenkedni, bevillan a kép és QTE gomb rendszerrel 2-5 lépésből végezhetjük ki a rosszakat. Főellenségnél is kell ezt a kivégzés sorozatot használni, mely ismételten új színt visz a játékba. Nem burkoltan megjegyezném, a széria egyik legjobb játéka számomra. További újítás a lovasfogat verseny, melyből 3-at kapunk fokozatosan nehezedve, távlatban hosszabbodva. Ügyességi, mászkálós részeknél további elem a szűk részek közé való bemászás és a falon lévő kihelyezett részbe való tőr beszúrás, valamint kiemelendő, hogy a játék háromnegyedétől kapunk egy második tört is, mellyel a közel harc is tovább emelkedik színvonalba. Utunk során találkozunk még leszakadó párkánnyal, tüskés padlóval, sok flex koronggal, rengeteg logikai feladattal, kell irányítanunk benne gólemet és még sorolhatnám, de mindenkinek ki kell próbálnia mert olyan jó lett ez a rész, hogy az már bűnözésnek számít az élvezeti listán. Grafikai téren nem fejlődött szembetűnően, a kamera kezelést csiszolták, a harcrendszer is maradt csak finomított változatban, az előző részben fellelhető bugokat finomították, de teljesen nem javították. Kézi platform esetébe kiemelném az igen nívós időtartammal bíró játékidőt és a többszöri újra játszási élvezeti faktort.

Érdekességek:

Nagyon tetszett, hogy meghagyták az előző részben lévő apró vicces részleteket, valamint kiemelném a lovas fogatot mint ókori Need For Speed-et, melyben sérül a járművünk és rengetegszer összetörik.

Összegzés:

Remek hangulat és évlezetes tájak, melyeken történő kalandozás egy iszonyatos élvezet, főleg mikor egy torony szerű épületet mászunk megfele, szó szerint előtört rajtam a tériszony. Sokkal élvezetesebb, de koránt sem olyan komor/sötét mint az előző rész. Jól összerakott nagyon átgondolt szösszenettel van itt dolgunk. Vannak továbbra is mellé nyúló, a semmibe leeső részek, de jóval kissebb mennyiségben, mint az fellelhető volt az előzőben. Ítélet: Kötelező darab, főleg ha az előző is tetszett.

Pozitívumok:
+ Látvány
+ Pályák
+ Hang
+ Fogat versenyek
+ Tovább fejlesztett ügyességi részek
+ Harc rendszer
+ Fegyverek
+ Idő lassítás/vissza tekerés
+ Erőkilökés (nem tudtam jobb nevet kitalálni neki)
+ Akrobatika
+ Kihívás

Negatívumok:
- Benne felejtett bugok

Grafika: 8/10
Játszhatóság: 10/10
Kamera kezelés: 8/10
Irányíthatóság: 9/10
Tartalom: 10/10
Összesítve: 9/10

Igazából az utolsó részt is szerettem volna letesztelni, de mivel semmilyen módon nem sikerült működésre bírnom a PSP-n, így ez elmaradt. Összességében a két játék egy nagyon élvezetes és hosszú ideig tartó adrenalin fröccs. Mindegyik rész más dolgok miatt felejthetetlen alkotás. Az Ubisoft egyik legjobb címe (számomra), mely mindegyik platformon hozza a maximális szórakoztatást.
Köszönöm mindenkinek aki elolvasta, ha tetszett az irományom nézd meg az előzőt is: [link]

Hozzászólások

(#2) rdt89 válasza #20749568 (#1) üzenetére


rdt89
addikt

Köszönöm szépen! :)

(#3) emiki6


emiki6
veterán

Szia!

Érdekelne a Revelations története. Annak idején PSP-n sokat szenvedtem vele, lehettem olyan 8-10 éves és lássuk be abban a korban nem mennek olyan könnyen ezek a játékok, mint pár éve. Hú így belegondolva elég durva játék volt.

Van egy főcsarnok, a játék központi része, ahol lehet tekergetni valamit és akkor sziklák süllyednek és emelkednek. Na ott bementem valahova felfele, végigmentem azon a részen és konkrétan semmi nem volt ott, majd bementem még egyszer véletlen és becsukódott mögöttem az ajtó, na ott fejeztem be.

Maga a játék a csapdákkal meg mindennel nagyon fel tudta vinni a pulzusom, konkrétan meg kellett szakadnom 1-1 helyen, hogy továbbjussak. Főleg az időlimites pályarészek tettek be, vagy ahol pontosan mindent időzíteni kellett.

Juteszembe: lehet, hogy többször végleg abbahagytam, mert eszembe jutott egy másik, ahol elakadtam: Beérkeztem egy csarnokba, ahol volt egy szakadék és ugrálva lehetett átjutni a fal mellett, valami középről robbanó kutyákat dobált rám, bizonyos időközönként. Ha oldalt mentél át és megkapaszkodtál egy rúdon, akkor történt valami és elindult egy számláló, ha átmentél és meghúztál valamit, akkor kinyílt egy ajtó, de sose tudtam átjutni rajta úgy emlékszem.

Hú, de sokat írtam, csak jöttek és jöttek a közel 10 éves emlékek. Így belegondolva fájdalmasan nehéz és összetett volt a játék.

Idézen nCore-ról: "a sztori meg minden jó de én már kivittem pc-n is és azon a helyen ahol el kell jutni a császárnőhöz ott rohadtul sok külömbség van meg a csapdáknál is. ( ja meg megvolt eredetiben de annál a résznél annyira kiidegelt hogy megfogtam a játékot kirántottam a psp-ből és egy kézzel összeroppantottam a tokját a kiskönyvel meg bedobtam a kandallóba az umd maradványokkal együtt)
a psp-s verzió szarrá van bonyolítva hogy verdessem a kenyerükbe az ubisoft csapatnak
" :DDD

Őszintén szólva meg tudom érteni, aki írta, rengeteg olyan rész volt, ahol azt hittem megőrülök. :W :U

Szerk: Mintha wikipédián találtam volna történetet, a pc-s végigjátszás lehet fenn is van yt-on nem túl rossz minőségben.

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.