2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

God Of War: Chains Of Olympus PSP teszt egy Xbox-os szemszögéből

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]


2008-ban jelent meg PSP-re. Számomra rengeteg játék megidéződött miközben játszottam vele: Devil May Cry, Prince Of Persia, Darksiders, Splatterhouse. Főhősünk Kratos. Nagyon hangulatos játék, grafikailag mondhatnám lenyűgöző, ha figyelembe vesszük a készülék hardveri adottságait. Ha összevetem az Android készülékek játékaival, elmondhatom, hogy szebb grafika és hosszabb, kidolgozottabb játékok jellemzik a készüléket, de ez egyértelmű hisz itt csak a Sony kézi konzoljára kell optimalizálni és fejleszteni nem pedig általánosan, hogy az minden processzoron elinduljon. A játékra visszatérve egy Hack 'n' Slash játékról beszélünk, 4 nehézségi szinttel megtoldva, de már a legkönnyebb szinten is feladja a leckét. Vágjunk is bele a sűrűjébe.

Irányítás:
L: Védekezés
R:bukfenc (ha közben nyomva tartjuk az L-t), valamint speciális erő elérése
X: ugrás (duplán megnyomva, extra ugrás)
[]: gyors harc
O: kivégzések, látványos mozdulatok eléréséhez
Háromszög: extra erejű kombók eléréséhez van (lassabb is mint a másik variáció)
Karakter irányítása a billenő kurzorral történik.
A négy irány billentyű mindegyikével 1-1 speciális fegyver aktiválható, melyeket a kék Orbokkal tölthetünk.

Fegyverek:
- Blades Of Athena (4-es szintig fejleszthető vörös Orb-al)
- Eye of Atlantis (3-as szintig fejleszthető vörös Orb-al)
- Thera's Bane (3-as szintig fejleszthető vörös Orb-al)
- Scourge Of Erinys (3-as szintig fejleszthető vörös Orb-al)
- Arms Of Sparta (4-as szintig fejleszthető vörös Orb-al)
- Horn Of Boreas (3-as szintig fejleszthető vörös Orb-al)

Játékmenet:
Rengeteg féle ellenséggel kell utunk során megküzdenünk, ahol a nagyobb/erősebb szörnyek QTE rendszerrel ki végezhetőek, ami jól ki van vitelezve, mert ha sötétben játszunk nem látjuk a négy gombot, de a kijelző annak a részére rakja a megnyomandó gombot, ahol a gépen is elhelyezkedik (piros pont). Vér és belek tekintetében Brutalitásban és vérben sem lesz hiány, mint ahogy kiszakított belekben sem. A sima pálya ellenségeken is alkalmazhatunk kivégzést, de a Főellenségeknél több rendszerből és nyomogatásból álló folyamat, mely nagyon egyedi módon, ha előről kezdjük nem ugyan azokat a gomb folyamatokat fogja megint kérni, hanem másik sorrendbe, így nem lehet azt mondani, hogy egyszerű lenne. Minden főellenség legyőzése után kapunk egy fegyvert melyet Orbs-okkal fejleszthetünk amit a legyőzött ellenfelek és az út során található ládák szétrombolásával kapunk. Sok gyűjthető dologgal találjuk szembe magunkat játékunk során. Kék Orbok: Energia töltéséhez, Zöld Orbok: Élet töltéséhez, Piros Orbok: Fegyverek fejlesztéséhez fizetőeszköz, Élet, Energia is növelhető a külön eldugott ládák kinyitásával (5db összegyűjtés) egységnyi méretet nő az adott csík. Minél erősebb egy ellenség, annál több QTE kell a kinyírásához, de lehet a hagyományos "csihi-puhi" módon is kiiktatni, még akkor is ha felajánlja a lehetőséget. A játék nem csak látványos, de ugyanakkor vannak benne logikai feladatok is. Valamint külön élmény, hogy még a harc közben is kell használnunk az agyunkat, mert mindegyik ellenségnél más-más fegyver hatékonyabb vagy hatásos. Sok ötletes megoldás fogja megnehezíteni utunkat. A kalandok során olyan ellenségek is elénk kerül, akik képesek kővé dermeszteni minket, és ha nem oldjuk fel időben akkor egy ütéstől is darabokra esünk. Legelső találkozásom a játékkal 6 óra játékidőt eredményezett a teljes kiakasztásig a legkönnyebb nehézségen. Szerencsére nem sok helyen akadtam el, mert a Prince Of Persián edzett elmém hamar rájött a megoldásokra, de nem tagadom, hogy egyes helyeken 10 perceket eltöltöttem. Menteni elég sokszor és sok helyen lesz lehetőségünk amit ismét a készítők figyelmességének számlájára írok. A játék ügyességi részeire se lehet panaszunk, mert kicsit se túlzok ha azt mondom, hogy a már említett játék (POP) szintjét hozza. Lesznek itt leomló falakon való csúszás és reflex ugrás, valamint láncunk segítségével való nagyobb ugrás. A játék előre haladtával nem csak az ellenfelek mennyisége nő, nem csak változatosabbak és furfangosabbak de a nehézségi ügyességi feladatok is nehezednek. Nem fullad unalomba, mert nem csak a harc rendszer lesz változatosabb, hanem az ügyességi feladatok is bővülnek (gondolnád, hogy vannak olyan harcok melyeknek elsődleges célja, hogy az ellenféllel törd be az átjárót?) és ellenfeleink is gondoskodnak arról, hogy a teljesen fel fejlesztett Kratos elbízza magát, vagy akár lazán lesöpörje őket az útból. Nagyon jó szórakozás, bár hibái is vannak, melyek nagyon kevés ráfordítással elkerülhető lett volna. Első probléma a kamera kezelésnek róható fel, melynek köszönhetően sokszor nem vesszük észre kalandunk során felvehető ládákat, ugyanakkor az ügyességi feladatoknál is elég idegesítő tud néha lenni. Másik hibája, hogy az átvezető intrókat nem lehet átugrani semmivel, így ha már 10-ére kezded előről azt a részt is végig kell nézned.

Érdekességek:

A QTE rendszert kicsit viccesre vették, és a vége fele van egy rész, ahol az örömlányokhoz betérve, kell a felvillanó gombokat nyomogatni, Kratos kielégülésére, ha elrontjuk akkor jókat lehet mosolyogni ahogy kibiceg a kéjlakból és eltolja magától a nőket. Nagyont tetszett ahogy csak az ágyat mutatta és az mozgott, remegett.
Másik teszetős rész a végén a fő harc, ugyan is ott társas harcban lesz részünk (lesz egy segítőnk), akit meg tudunk kérni, ha elkapott a Boss, hogy takarítsa le rólunk, valamint ha feltöltődik a logó és megnyomjuk az akció gombot előre küldi csatározni emberünket.

Összegzés:
Sony exclusive révén gondolom ezeknek kell a vásárlót rávennie a megvételére a készüléknek, bár a PSP-nek nem látnék komolyabb konkurenciát, mivel amik vannak azok vagy utánzatok, de nem viszik ezt a platformú játékot, vagy a Nintendo próbálkozása de nem érezem a késztetést, hogy áttérjek erről, arra. A játékról is beszéljek, mindenkinek ajánlom akinek van PSP-je, akinek nincs és gondolkodik, hogy vegyen valamit amin játszhatna, akkor a tablet helyett ajánlanám ,mert a játék felhozatala sokkal igényesebb mint akármelyik hordozható platformé és bőségesebb is. Kratos útja során nagyon jól éreztem magam, örülök, hogy megismertem ezt a játékot is.

Pozitívumok:
+ Játékidő
+ Grafika
+ Tartalom
+ Bossok
+ Harcrendszer
+ Kratos
+ Hang effektek
+ QTE-s kéjelgés
+ Ügyességi rész

Negatívumok:
- Kamera kezelés
- Rád erőltetett átvezető videók

Grafika: 9/10
Játszhatóság: 8/10
Harcrendszer: 9/10
Irányíthatóság: 8/10
Tartalom: 9/10
Összesítve: 9/10

Köszönöm mindenkinek a figyelmet és remélem tetszett a tesztem, még jönnek hasonlók.
Ha tetszett az irományom olvasd el az előző bejegyzésemet is: [link]

Zárásnak egy kép KRATOS-ról

Hozzászólások

(#2) rdt89 válasza #20749568 (#1) üzenetére


rdt89
addikt

Köszönöm szépen. :)
Nem jeleníti meg a képeket ez a bitang? Mókoltam rajta valamit, hátha most már meg kell jelenítse. Az igaszsághoz hozzátartozik, hogy nem ide vannak feltöltve, mert itt szűkös a hely.

[ Szerkesztve ]

(#3) NemesTom


NemesTom
tag

Jó cikk! :)) a képek még mindig nem jók :W

(#4) pulyka jocó


pulyka jocó
senior tag

Csak érdekesség hogy az eredeti chains of olympus csak is psp-re jött ki!
ps3 ra a god of warr collection jött ki ,amiben benne volt a két psp-s rész :) (collectio volume 2)

(#5) rdt89 válasza pulyka jocó (#4) üzenetére


rdt89
addikt

Köszönöm az információt, módosítva lett a leírás.

(#6) rdt89


rdt89
addikt

Teszt képek hibája megoldva ( 3 eszközön megnézve is lett kép). Valamint egy kis bővítés a leírásba! :)

(#7) pulyka jocó válasza rdt89 (#5) üzenetére


pulyka jocó
senior tag

szívesen :)

bár én még mindig nem látom a képeket

(#8) rdt89 válasza pulyka jocó (#7) üzenetére


rdt89
addikt

Valamiért, hol mutatja hol nem, most megint jó! :)

(#10) rdt89 válasza #20749568 (#9) üzenetére


rdt89
addikt

Most már jó?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.