2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma indító?! KRESZ vizsga.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ma voltam KRESZ elméleti vizsgán, sajnos ez volt a második alkalom. Az elsőn elhasaltam 59 ponttal - ugye 75 elérhető -, viszont emberesen felkészülve, és odafigyelve ezúttal a részletekre is, már ami a képes feladatokat illeti, ma sikeresen abszolváltam a vezetői engedély megszerzésének ezen részét. 75-ből 75 ponttal sikerült átmennem az elméleti részén az egész herce hurcának.

Mostmár egy oktatót kell szereznem, mivel elsősegélyt azt én már középsuliban megszereztem, mivel eü. suliba jártam hivatalosan. És a 12. évfolyamot csak akkor fejezhettük be, ha megszerezzük a hivatalos vizsgát elsősegély nyújtásból. :)

Nektek, hogy sikerült? Hanyadszorra, mik voltak a nehézségeitek, tanácsok?! Nem csak ez, az egész, forgalmi vizsga stb stb. Érdekelne! :)

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

B+C-s jogsi még az ex-MHSz-es időkből. (A Honvédség fizette, lényegében a vizsgadíjba került a két kategória.) Masszív tananyag, heti 4+4+3 órában, 3 hónapon át. Vezetéselméleten túl még műhely is volt, benzines és dízel tanalvázzal, amin lehetett a motor hibakeresését és -javítását gyakorolni.

A vezetős rész a lágymányosi campus helyén levő tanpályán, és a környéken. Ennek ellenére az mondjuk kimaradt, hogy a hegyoldalban levő telephely apropóján megtanítsák a kézifékes elindulást. Akkor még a városból sem volt kötelező kimenni.

A mai tapasztalatok (rokonság) olyanok, hogy a gyakorlati vizsga még kb. a politikai életnél is korruptabb. Ennek ellenére 3-ból 2 már átment fizetés nélkül - ha nem is elsőre.

Az egyik kölökkel sok órányit kellett tanpályáznunk egy bevásárlóközpont parkolójában. Kiderült, még azt sem mondta el neki az oktató, hogyan állítsa be a tükröket. Vizsgára mindenképp csak akkor jelentkezz, ha már magabiztosan érzed magad körül az autó kiterjedését!
Vezetés közben eleinte biztosan zavaró lesz, hány dologra kell egyszerre odafigyelned. Idővel ez javulni fog.
Ha jó az oktatód, elmond egy csomó defenzív vezetési trükköt (mit figyelj, amiből megtippelheted, a többiek mit fognak csinálni).

A tej élet, erő, egészség.

(#2) RawrrSoul válasza joghurt (#1) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

"Masszív tananyag, heti 4+4+3 órában, 3 hónapon át."

:Y

Nekünk meg volt 7x3 óra, de a tananyag az volt bőven, az oktató pedig végig hadarta az egészet csak, hogy végezzünk időben mindennel. Értsd már meg no... :)

"Vizsgára mindenképp csak akkor jelentkezz, ha már magabiztosan érzed magad körül az autó kiterjedését!"

Erre mindenképp figyelek, inkább veszek pótórát, ha nem vagyok magamban biztos. Nem akarok úgy vizsgázni, hogy ne legyek mindenben biztos! :)

n o p e !

(#3) nemlehet válasza RawrrSoul (#2) üzenetére


nemlehet
őstag

Az a baj, hogy a drága benzin miatt iszonyat fel fognak menni az árak. Meg sajnos nem jó az oktatás színvonala. Én inkább azt javasolnám, hogyha van ismerős, rokon akkor vele este egy parkolóba menjetek ki és ott gyakoroljatok, sokkal több haszna lesz mint még kifizetni több 10k forintot hogy lerázósan valami szög egyszerű dolgot végigcsinálj az oktatóval 3x.

Ha van helyi csoport akkor oda beírhatsz, hogy milyen útvonalon vizsgáztak és oda menjetek el valakivel, sőt, akár gyalog. Nézd ki a stoptáblákát, jobbos utcákat, hol van felfestve vonal, hol nincs stb.

90%-ban az elsőbbségadás és stop tábla miatt buktatnak.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#4) D1Rect


D1Rect
félisten

Kreszből 3-ból 3x sikeresen vizsgáztam.
A legutóbbi kb 3-4 perc volt az összes kérdés és pár pontot buktam.
Mondjuk akkor már 10+ éve közlekedtem és az utolsó 2 hétben reggel és este is végignyomtam kétszer a tesztet.

Forgalomban B-ből meghúztak, mert a vizsgabiztos szerint nem adtam elsőbbséget, szerintem még bőven kifértünk, meg még ketten is mögöttünk.

(#5) Gargouille


Gargouille
őstag

Először is gratula a sikeres vizsgához. Én már vagy 25 évvel ezelőtt csináltam, így nem hinném, hogy nagyon relevánsak a tapasztalataim, gondolom sokat változott azóta. Nekem a KRESZ elsőre sikerült, az egészségügy is, egyedül a forgalmi vizsgán buktam el egyszer. Mert ugye akkoriban az volt, hogy kerek-perec megsúgták előre, hogy le kell fizetni a vizsgabiztost, különben soha nem fogok átmenni. Első vizsgán nem fizettem, persze meg is húztak, bevittek valami olyan forgalmi szituba, ahol rutintalan kezdőként nyilván elrontottam. Aztán másodszorra már úgy döntöttem, hogy nem fogom magam szívatni tovább, így tejeltem, persze sikerült is a vizsga.

A lefizetés úgy történt, hogy az oktatónak odaadtam a pénzt a kocsiban, aki belerakta a személyimbe, majd utána beszállt a két vizsgabiztos, akiknek az oktató hátraadta a személyimet... az egész szitut amúgy megalázónak éltem meg, ott ültem taknyos kölyökként, egy kiszolgáltatott helyzetben, közben a minden hájjal megkent vén rókák meg csak összeröhögtek magukban, hogy "na egy újabb looser akit lehúztunk", tök egyértelmű volt, hogy rajtam kívül mindenki benne van a buliban.

Az elméleti részeknél (kresz, műszaki, elsősegély) úgy immel-ámmal letudták a tananyagot, a gyakorlati oktatáson meg végig ezt az igazi gyomorforgató magyaros mentalitást lehetett érezni, egyáltalán nem érdekelte az oktatót, hogy tanítson vagy elmagyarázzon bármit, csak minél több órát akart vetetni, meg várta, hogy a vizsgapénzből megkapja a saját részét.

Mikor megkaptam a jogsit eleinte féltem még a forgalomtól, de szépen lassan belejöttem. A kezdetektől megmaradt a defenzív stílus és ma is így vezetek, eddig bejött mert 25 év alatt baleset mentesen sikerült közlekednem. Szerencsére sokan voltak körülöttem, akik már rutinos sofőrök voltak, rengeteg jó tanácsot kaptam (amiket az oktatótól kellett volna), ez sokat segített.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#6) RawrrSoul válasza nemlehet (#3) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Ezért próbálom a nagyját letudni még most, mivel egyelőre az autós suli ahol vagyok nem emelt... de fog.... Többen is kollégák közül ennél az autós sulinál tanultak vezetni így már láttak el tanácsokkal ilyen téren, hol milyen módon vizsgáztak, útvonalak stb. Észben tartom ezeket mindenképp! :)

[ Szerkesztve ]

n o p e !

(#7) RawrrSoul válasza Gargouille (#5) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Ezekről hallottam, lefizetés stb. Jelenleg nem tudom mi a szitu, azt tudom többen is vizsgáztak mostanság forgalomból körülöttem, elsőre ment, lefizetésről nem tudok, vagy nem mondták, ezt sajna nem tudom. :) A tananyag felénk is úgy jött, hogy dara... vagy érted vagy nem, a legtöbb szabályt itthon tanultam meg magamnak vagy tudtam a nagyját kútfőbőből... :)

n o p e !

(#8) RawrrSoul válasza D1Rect (#4) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Most nekem is gyorsabban ment, hogy felkészültem, és mindössze 2 kérdésben nem voltam biztos már az első 10 másodpercben, ezeket tovább is léptettem majd agyaltam rajta a végén. :)

n o p e !

(#9) joghurt válasza nemlehet (#3) üzenetére


joghurt
addikt

Arra azért érdemes figyelni, hogy a sikeres vizsgáig nem mehet ki forgalomba (hivatalos oktató, és másodpedálos autó nélkül). Aki kiviszi, az is bűncselekményt követ el - jármű átengedése. Ha neadjisten baleset történik, mindketten sittre, és még a biztosító sem fizet.

Az oktató többnyire ismeri a környék vizsgaútvonalait. Az egyik kölköt az órákon is megszokott körre vitték el. A másik kölköt viszont 52 perc után húzták meg, mert 5 másodperc várakozás után végül nem engedett át egy gyalogost (nem zebrán!). A harmadik kölöknél egy Y-os megfordulást kértek, ott volt kihúzódás körüli nézeteltérés.

A tej élet, erő, egészség.

(#10) updog


updog
senior tag

Haha, KRESZ nekem elsőre valahol max. pont környékén volt (magolás mindig ment :D), EÜ-n be voltam sz*rva, valami szívatósabb tételt húztam, és beugratós kérdést is feltettek (be is ugrottam, valami genyóság volt hogy gerincsérülés gyanúja, +még kitaláltak valami nagyon veszélyes dolgot a helyszínre amire már nem emlékszem (tűz, vagy valami hasonló), hát én azt mondtam hogy elviszem onnan az emberünket hogy megmentsem az életét, erre beszóltak hogy gerincsérülés gyanúval nem mozgatunk... de azért átmentem mert ők is érezték hogy szopatós kérdés volt, nem is kapcsolódott a tételhez :D).

Forgalmi vizsga... egyet megfogadtam (mert hülye vagyok), nem fogok fizetni.

Elsőn jogosan meghúztak mert szakadó esőben elég béna voltam és csináltam egy minimálisan veszélyes előzést is. Másodjára stoptábla, vizsgáztató szerint nem fékeztem állóra, ami persze igaz lehetett, utólag bántam is hogy nem fékeztem akkorát hogy a buci feje csattant volna az ülésem hátulján ;] Harmadjára elbénáztam a hátra párhuzamost... Negyedik tök jól ment szerintem, nem is szólt semmit, visszaérünk a telepre, átadja a lapot, van rajta vagy 15 hibapont behúzva. 1000% hogy várta a jattot, és mivel nem jött így behuzigálta a végén. Ötödjére már nem is tudom már min buktam beugrott mi volt: kereszteződés, túloldalon zebra, állt tőle 2 méterre gyalogos, nyomkodta a telefonját, nincs az az isten hogy lelépjen, átmentem. Álljunk meg uram, nem engedtem le a gyalogost... (hátranéztem, utánam se ment át, szerintem azóta is ott áll :((( ) Gondolom ismét az hogy nem volt jatt... szóval PÁV. Megcsináltam 97%-ra (ami asszem egy hibát jelent). Kérdezik, hogy mi a f*xt keresek itt, nézzek már körül milyen emberek jönnek ide (amúgy durva volt tényleg, kicsit féltem is) :DDD Hát mondom, ez a szabály, én kérek elnézést.

Hatodjára gondolom az oktatóm már jattolt a plusz órák árából a vizsgabiztosnak (mai napig nem tudom biztosra, de nagyon gyanús), a vizsga annyiból állt hogy a vizsgabiztost elvittem pár utcával arrébbra, leparkoltam a kietlen utcán, vártunk rá ~20 percet hogy kijöjjön a házból ahova bement, visszavittem a telepre és megvolt a vizsga... :C

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.