Hirdetés

Bömbi-blog, második rész

Ezen bejegyzés pár módosításról fog szólni.

Először is, mint az első bejegyzésben írtam, az autó alatt állítható futómű van. Nos, én nem szeretem, ha ültetve van az autóm, részben a budapesti utak miatt, részben pedig a környékünkön található töméntelen mennyiségű fekvőrendőr miatt. Így a kocsi megvételének másnapján első dolgom volt ezzel kezdeni valamit.

Hirdetés

Már a felemelés sem volt egyszerű, egyik krokodil sem fért alá. A megoldás az lett, hogy egy trapézemelővel megemeltem annyira, hogy a kroki beférjen, aztán a többit az intézte. A magasságállító nagyjából félállásban volt, így gondoltam, feltekerem, amennyire lehet. Elöl nem volt ezzel gond, hátul viszont nem fértek oda az állításhoz használt karok, így le kellett kötnöm a lengéscsillapítót, rugó ki, aztán már ment, mint a karikacsapás. Most kicsit magasabban áll a kocsi, de még mindig sportosan feszes a rugózás.

A gyári bézs belső nagyon jól néz ki, de rohadt kényes, főleg a bézs szőnyegek. Ezért rendeltem bele egy szett fekete plüss szőnyegszettet.

Mivel a térdem feletti napszemüvegtartó rekesz bézs színe már mállott, így csereérettnek ítéltem. Viszont csak fekete volt beszerezhető hirtelen, így egy füsttel kicseréltem a kesztyűtartót is feketére. Kicsit legalább kontrasztosabb.Plusz, ha már ott voltam, kicseréltem a törött utasoldali napellenzőrögzítőt.

Idegesített, hogy a szivargyújtóban mindig van áram. A telefontartóm egyben töltő is, nem jó, ha folyamatosan üzemel. Kis kábelmókolással a kesztyűtartó feletti biztosítéktáblában ezt is megoldottam, csak gyújtásra kap áramot.

A következő a multimédia téma volt. Gyári cd-s, aux-os fejegységgel vettem a kocsit, de egyrészt az én telefonomon nincs jack csatlakozó, másrészt jobban szeretem a bluetooth adta kábelmentességet. fel is kerestem az autodvd.hu weboldalát, vadásztam beépítőkeretet, csatlakozó átalakítókat. Másnap mehettem a rendelésért, és mivel kényelmes fajta vagyok, nem variáltam, ott helyben választottam egy KENWOOD KMM-BT206 fejegységet hozzá. Bluetooth, telefon kihangosítás, külső mikrofon. Plusz, ha már lúd, legyen kövér, kértem hozzá multikormány adaptert is, hogy ne veszítsem el a kormánygombok nyújtotta kényelmet. Beszerelés, minden funkció szépen működik.

Az E46 nem szereti a bluteooth-os ELM327 hibakódolvasómat, nem kacsolódik az ECU-hoz. Találtam neten leírást, hogy hogyan kell átalakítani az Alfás időből megmaradt VAG KKL kábelt, hogy kommunikáljon bajor nyelven is, de nem sikerült működésre bírni. Ezért rendeltem egy INPA kábel néven futó csodát, amivel egy röpke két órás játék után sikerült is összekötni az autót és a típushoz ajánlott INPA szoftvert. Ha már ennyire jól ment, kódoljunk is. Amikor megvettem az autót, világítás ráadásánál az első indexek folyamatosan halványan világítottak, amolyan amerikai stílusban. Én viszont nem szerettem volna emiatt folyamatos karhatalmi vegzálást (fekete autó, fekete felnik, sötétített ablakok és még az index is világít, amikor nem kellene neki), így úgy döntöttem, megszüntetem ezt a funkciót. Ahogy utánaolvastam, ezt a világításmodulban kódolják le. Röpke másfél óra alatt beizzítottam a szükséges programot, megkerestem a megfelelő funkciót és deaktiváltam. Gyújtás le, gyújtás fel, index nem világít, csak amikor kell.Öröm, boldogság.

Ha már ott jártam, megnézegettem, miket lehet még okosítani ezzel a módszerrel. Sajnos a tolatásnál automatikusan lehajló tükrök nem mennek, mivel alapfeltétele a memóriás ülés modulja. Az adott sebességnél automatikusan lezáró központi zárat aktiváltam még pluszban.

Mivel az autó a B oszloptól hátrafelé elég sötétre van fóliázva (műbizonylatos Lumar fólia), így sötétben nem a legegyszerűbb vele tolatni. Nosza, rakjunk bele tolatóradart. Egy olcsó szettet rendeltem (ezt raktam a Volvo-ba is, szépen dolgozik), és egy ráérős napon be is szereltem. A fúrás része egész jól ment, bár a szetthez kapott lyukvágó feje rögtön az első vágásnál elforgott a tengelyén. Sebaj, van lyukmaró készlet, azzal és egy multitool-lal abszolváltam a feladatot. A kábelezés viccesebb volt, a fél csomagtartót le kellett bontani, mire meglett a tolatólámpa kábele. Ez is megvan, működik.

Jöhet a klíma. Feltűnt, hogy hiába állítom akár 26 fokra a klímát, okádja be a hideget, hogy megfagy az ember. Van diag, dugjuk rá. Meg is van, a belső hőmérő jó 10 fokkal melegebbet mér a valósnál. Rendeljünk másikat. Internet, Kovácsék autós honlapja, másik belső hőmérő, párezer forint, megrendeltem. Néhány nap múlva meg is jött, ekkor utánanéztem a csere folyamatának. Hoppá, ebben nem is cserélhető, nem külön egység, hanem a klímavezérlő panelbe van beleforrasztva. De akkor mi a francot árulnak ezek?

No mindegy, klímapanel ki, meg is van a hiba. A hőmérőhöz levegőt beszívó motor nem megy. Kifújkálás, kábeligazítás, elindul. Diag, jó értéket mér. Már csak az a vicc, hogy hiába állítok be bármilyen hőfokot, az automata klíma még véletlenül sem áll be arra. A középső szellőzőnél található levegőkeverő tekerentyű állásának függvényében vagy melegebbet, vagy hidegebbet csinál, pedig látja, hogy nem annyi a hőfok. Evvan, buta vagyok a bajon klímához, majd tekergetem, ha fázok.

Ezen bejegyzés utolsó lépése az első fényszóró tisztítása. Amikor a váltóolaj cseréje utáni próbaúton kinyomta a fagyállót, a sofőroldali fényszóró és index is telement a rózsaszín lötyivel. Tiszta párás, cseppes volt mindkettő. Szerencsére a fényszóró könnyen szétszedhető, 10 perc alatt lenn volt az "üveg", gyors takarítás és mehet vissza. Az index terén nem volt ilyen szerencsém, ott duplarétegű a búra, nem tudom szétszedni, az cserés lesz.

Még van hozzászólás! Tovább