2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Bömbi-blog, az új saga

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az utolsó bejegyzés óta történt pár dolog. Az első, hogy a 30D automata váltó wandlere megint elkezdett szólni. Nem nagy dolog, váltó le, wandler felújítás, váltó fel. De ez volt az a bizonyos utolsó csepp, eladtam az autót.

Pár hónap olasz kitérő után (egy fl utáni 1.9 JTD 147-es Alfa személyében) úgy döntöttem, megint akarok egy E46-ot. Kizárólag kézi váltósat, coupé vagy sedan kivitelben. Így hát keresgélni kezdtem. De minél többet néztem, annál inkább elkeseredtem. Olyan lelakott trágyadombokat akartak adni majdnem másfél millióért, hogy az vicc. Szétrohadt kasztnik, lehányt beltér, olyan szinten meggyalázott kormányok, hogy ha odaadom a kutyának, az sem tudja így elrendezni.

Végül találtam egy nem túlságosan felextrázott, de megkímélt példányt, amihez még a tankolási blokkokat is odaadták az elmúlt 5 évről.

(saját fotóm még nincs a kocsiról, csak a HaHu-s kép :B )

2003-as E46 320i 170LE, kézi 5-ös váltó.

Tiszta, kulturált beltér, megkímélt fényezés (korához képest), az alja is rendben van, de kell rá egy alvázvédelem. A jobb küszöb hátulját kellett javítani, azt megcsináltam.

Vétel után olajak, szűrők cseréjével kezdtem, aztán a két első stabpálca ment a kukába, mindkettőn az alsó porvédő körbe volt szakadva. A helyén alig kopogott, kiszedve viszont olyan lógása volt, hogy csoda, hogy nem esett szét. Nem is értettem, a szervizben, ahová az előző gazdája hordta, hogy nem vették ezt észre. Na mindegy, kapott egy pár TRW-t.

Hideg motornál indításkor a motortérből jött valami fütyülés. A szíj-kör volt a gyanús, így ott kerestem. A hosszbordásokat levéve meg is szűnt. Kicseréltem a két hosszbordásszíjat és a feszítőiket (ContiTech), de a hang maradt. Tovább vizslatva a generátor lett gyanús. Nosza, első hátsó generátor csapágy csere (plusz egy diódahíd, mert sikerült eltörnöm). A dolgot nehezítette, hogy valami kínai utángyártott generátor volt benne (csak gugli találta meg, Rotovis márka, de mindenhol Valeo logo volt rajta). Csere után továbbra is fütyül. Ekkor lett gyanús, hogy csak elektromos terhelésnél csinálja. Ha lekötöttem a motortérben az akku bikapontját, bekussolt. Vettem egy bontott gyári 120A-es generátort, probléma megoldva.

Amikor megvettem, egy utólagos fejegység volt benne, ami USB-t és Aux-ot tudott. Emellé átraktam az Alfából az erősítőt és a mélynyomót (nem szeretem, ha dübög, de a gyári hangszórókkal semmi mélyhang nincs). De elkezdett piszkálni, hogy legyen gyáriasabb a műszerfal kinézete. Az előző BMW-ből még megvolt a mode gombos Business CD fejegységem, tehát aux-ot tudok varázsolni, onnan meg bluetooth is megoldható. Be is szereltem a gyári fejegységet, illetve a kesztyűtartóba raktam egy rejtett szivargyújtó aljzatot és egy jack aljzatot. A műszerfal díszléce alatt rejtve elvezettem a töltős telefontartó kábelét, így már nem cafog zsinór a középkonzol előtt. Az erősítőhöz kellett egy jelszint átalakító(a hátsó hangszórókra csatlakozva) és egy kapcsolt 12V-os szál a gyári fejegységgel való együttműködéshez, de ez pár ezres és egy kis kötögetés volt.

Az Alfában nagyon jó ülésfűtés volt, a BMW-ben viszont semmilyen. Mivel nem találtam jó állapotú fűthető ülésszettet értelmes áron, így maradt az utólagos megoldás. De nem akartam ülésre gumizós párnát, így beépíthetőt kerestem.

Vettem is két szett AWHL100-ast. Karbonszálas, vágható, beépíthető. Egy délután volt szétbombázni az ülések kárpitját, berakni a párnákat a háttámlába és az ülőlapba, majd összerakni az üléseket. Aztán (nem kicsit bosszantó módon) másik fél nap volt bekábelezni. A középkonzolba a gyári helyére raktam a kapcsolókat, gyújtásra kötött 12V-ot és testet kellett adni neki. De a fél középkonzolt és a teljes kardánalagút borítást le kellett bontani, hogy rendesen legyen minden elvezetve. Szétvagdostam a kezem, mire kész lett, de nagyon megérte. Isteni érzés, ahogy melegíti a hátam és az ülepem, ráadásul hamar felfűt.

Ha már kikerültek az ülések, ki is lett takarítva alattuk. Találtam is pár Eurocentet. :D

Bár kaptam a kocsihoz téli és nyári kerékszettet is, de a nyári öregecske volt már, a téli pedig ronggyá kopva, így rakattam a szebbik felniszettre egy garnitúra Nokian Seasonproof 4S gumiszettet.

Az első fényszórók nagyon meg voltak mattulva. Szerencsére egy 2500-as vizes csiszolás és egy polír megoldotta a dolgot.

Első körben ennyi történt, ez másfél hónap termése.

Hozzászólások

(#1) #90088192


#90088192
törölt tag

Kína gagyirátor, volt vele érdekes kalandom, ha meghúzták az összefogató csavarokat beleért a forgórész az állórészbe, ha lazán hagytad akkor fütyült. :DDD

(#2) HussarF

Az olasz vonal nem jött be?

(#3) Mr X válasza #90088192 (#1) üzenetére


Mr X
veterán

Az a poén, hogy AutoDoc is árulja, oda van írva, Rotovis generátor, a képen meg ott vigyorog a Bosch logo rajta. :D

autodoc.de

HussarF:

Dehogynem, a 156-os már nincs meg, de a 147 még ott áll a ház előtt. :) Van, amiben egyik jobb, van, amiben a másik. A 147-es például jobban megy, rugalmasabb.

[ Szerkesztve ]

(#4) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ne polírozd a lámpát, nem éri meg a vesződést- cseréld le és a langyos vizelet meg fog indulni a lábad szárán a különbség láttán :K

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5) Mr X válasza bitpork (#4) üzenetére


Mr X
veterán

Egy óra munka, csak polírpasztát kellett vennem, az új búraszett pedig 25k. Elsőre elég jó lett az eredmény. :)

De itt az a lényeg, hogy elpepecselhettem vele, ez amolyan kikapcsolódás nekem.

(#6) bitpork válasza Mr X (#5) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Semmi baj vele csináld meg, csak ne rakd vissza :) Fel kellene gőzölni még uv védelemmel ami még egy 15k plusz alsó hangon és akkor szép és tartós is lenne, de így örülhetsz ha pár hónapig látni fogsz vele :B

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7) Mr X válasza bitpork (#6) üzenetére


Mr X
veterán

Lakkoztam, így azért tovább kitart. De ha mégsem, megrendelem a búrákat, 20 perc cserélni. 🙂

(#8) eldiablo válasza Mr X (#3) üzenetére


eldiablo
addikt
LOGOUT blog

Grat. hozzá. M54-nél ellenőriztesd alkalomadtán az olajpumpát, mert az az achilles sarka ezeknek a motoroknak, ill az E46-nál a hátsó felfüggesztés szered kiszakadni/rohadni a helyéről.

A DSC szépen elveszi a nyomatékot, nehogy megcsússz vele, illetve a szívó motornál nincs az a hirtelen hátba vágó érzés mint bármelyik turbósnál.

Én is nézegettem az E46-ot, de túl sok fut belőle. Ha végig sétálok kb bármelyik nagyobb utcán, tuti parkol vagy 2-3 darab.

(#9) Mr X válasza eldiablo (#8) üzenetére


Mr X
veterán

30D után tényleg gyengének érződik, pörgetni kell, hogy haladjon. Bár többnyire nyugis vezető vagyok, így nem nagyon zavar. A típusbetegségeit ismerem, figyelek rájuk.

(#10) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

esetleg még a DISA szelepet lehet érdemes megnézned. szeret leszakadni a tengely, aztán a lapát elindul felfedezni a motor belsejét. alin pl lehet kapni olyan felújító szettet, ami fémből van. nem olcsó, de végtelenségig jó lesz az egész és egyszerű megcsinálni. nekem is volt m54b22 szerettem. 210-et ment pályán, de egy tartós vágtatás után azért kelepelni kezdett, pedig motul 5w30-al jártam.

nem tudom a VANOS-od milyen állapotú lehet, de esetleg azt is érdemes felújítani. ha kiveszed a csapágyat belőle, akkor kb 5000 ft-ért bármelyik csapágy boltban lerendelik neked a 4-et minta alapján. Koyo/SKF minimum. A rattle ring szett tömítésekkel meg szintúgy aliexpress 5000-ért és patika lesz.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.