A történet úgy indult, elmentem a BANK-ba, ahol a kétezres évek eleje óta tartok fenn folyószámlát.
Több hitellel a hátam mögött, (a BANK amíg nem bank volt a neve) szépen folytak a dolgok a medrükben, szinte problémamentesen.
Aztán pár éve BANK lett, és itt elkezdődött a lejtő.
Jahh kérem nem lehet ám csak úgy pld 100000 forintot igényelni, egy évre.
Ki van kötve mekkora összeg, és időtávlat alatt szóba sem állnak a pógárral.
Mondom- rendben, legyen a minimális összeg, és idő.
Kérek valamiféle kedvezményes hitelkonstrukciót, ha már pár évtizede ide tolom talicskával a zsetont
Egyedül munkáltatói kell, és már jó is lehet(ne).
Waiting for...
Telik az idő, napok, egy hét talán kettő is.
Hívnak, sajnos nem fogadták el a BÍRÁLÓI.
Ok akkor, kérem a magasabb kamatozású konstrukciót, mert a fogyasztóbarátra nem lettem jogosult.
Jahh hát lejárt a munkáltatói, ugyan az ő hibájukból kifolyólag, mert ültek rajta.
Oksa, megyek újat kérek.
Viszem, nem jó, mert tulajdonképp a nettó összeg az nem jó sorban van írva.
Az átutalt összeg kellene oda.
Vissza, újra megkérni a morcos hölgyet, akinek ez pont a háta közepére nem kellett.
Búcsúzóul -" vissza ne gyere, másikat nem tölt ki.
BANK-ba be, papír átad mosolyogva.
Akkor nekimegyünk a másiknak is.
Waiting for...
Eltelt cirka 1-1,5 hét hívnak.
-"Tulajdonképp van másik hitelem is, mert nem vagyok benn a KHR-ben?"
Mondom: - nem hitelem nincs, kölcsönszerződés van másik BANK-kal.
Az mindegy az is hitel.
Hát nekem tök mindegy mit mondanak, akkor legyen az.
De nem érti a hölgy, hogy miért nem vagyok benn a KHR-ben.
Ezt többször elmondta nekem.
Magamban már láttam, amint hazamegyek, leülök a gép elé, és beírom magam a KHR-be.
kb így: - X.Y mától benne vagyok a KHR-ben." ENTER"
Oksa türelem felém, majd értesítenek.
Waiting for...
Megint nekimentünk egy újabb munkahétnek.
Jött a megszokott telefonszámról a hívás.
Hölgy kérdése: -Mivel nem vagyok benn a KHR-ben, kell a másik bankos szerződés.
Nos itt nyeltem egy nagyot és elgondolkodtam hogyan tovább.
Oksa holnap beviszem(Ez egy pénteki nap volt).
Másnapra elhatároztam ultimátumot adok a banknak.
Eljött a péntek és mosolyogva mentem be a kölcsönszerződéssel.
A hölgy már nyúlt a mappáért.
De inkább helyet foglaltam, és elmondtam neki, hogy az illetőnek, akivel -email kapcsolatban van( a BÍRA), nos neki üzenje meg, ha nem vállal garanciát arra, hogy válaszol egy elfogadva/elutasítva üzenettel, úgy nem kapja meg a kölcsönszerződést.
Várható volt, hogy a "méltóságos úr/hölgy", csütörtökig sem méltatott válaszra.
Nos itt elszakadt valami, és bementem a BANK-ba.
Hölgy már sejtette baj lesz.
Előre közölte, látja a hitelt, összeállt, de még nem döntöttek felette.
Mondom dehogynem, írok egy A4-et, azt felejtsük is el.
Így lett.
Megoldom máshogy.
Másnál is van hasonló történet, így megy ez 2021-ben?
Tudom az ügyfél az első a sorban, hátulról nézve.
Nem tudom, hogy melyik BANK, de én a zöldnek mutattam be tavaly ősszel egy orbitálisat. Nem volt éppen semmilyen hitelem, pont végtörlesztettem egyet náluk, de rá nem sokra kellett volna egy másik. Itt vagyok 17 éve (asszem), eddig az ilyesmi flottul ment. Emiatt se munkáltatói, se semmi soha nem kell. Plusz még weben is végignyomkodhattam volna, legutóbb is úgy ment és utólag csak egy pár perces telefonos adategyeztetés történt, rá két napra jött a pénz a számlámra. Azt gondoltam akkor, hogy ez igen, huszonegyedik század.
Na, most nem így ment. Először is, a webes rendszer kizárólag hibákat dob, amit bejelentettem, de nem javították ki, valamint nem is reagáltak rá egy hétig. Akkor bevágtam a durcást, hogy na, mi van? Válaszolták, hogy nem értik, még eltart egy darabig, majd jeleznek. Nem jeleztek azóta se semmit.
Semmi baj, hát jó, akkor 2. hullám tombolása közben menjünk be fiókba. Időpont foglalás meg minden, egész jól is ment, persze az ajtóban sorban álló tömeg azonnal felhördült, amikor a biztiőr beengedett, hogy hát miezkérem?! Internet, öcsém, foglalj te is, azt' mehetsz soron kívül.
Kis intermezzo után 35-40 perc alatt letudtuk a papírmunkát, ami a neten intézve negyedennyi idő lett volna nekem otthon. No comment. Válasz a végén: elutasítva. Mert csak. Megadnák, mert hitelképes vagyok, de mégsem adják meg "egyéb okok" miatt, amit nem kötnek az orromra. De miéééért? Mert nem kötelesek, ennyi.
Hja mondom, az derék, csak akkor azt mondja el nekem a T. Bank, hogy miért bombáznak negyedévente 6-8 milliós hitellehetőségekkel, ha 1-et sem adnak valójában. Mert, ha a szomszéd Pistához átmegyek, hogy adjon már kölcsön 1M-t és indoklás nélkül nem ad, az oké. De ez? Jaj, hát az csak általános blabla. Nekem eddig nem úgy tűnt, de majd megnézem legközelebb.
Három napra rá megpróbáltuk kicsit más kondíciókkal (ügyintéző ajánlására), pont ugyanez lett a kérelem eredménye. Akkor viszlát, ha ennyit ér a régi ügyfél.
Bementem a szomszéd kék bankba (eddigre már munkáltatói igazolásom is volt), mondták, interneten el lehet intézni. Jó akkor majd otthonról megcsinálom. Nem volt olyan hosszú, mint a zöld és nem is ültek rajta sokat. Három nap után hívtak, hogy itt az eredmény, nézzem meg (valamiért telefonba nem mondhatta el, pedig pozitív lett). Ráadásul nagyon sokkal olcsóbban kaptam meg ugyanazt a hitelt így, mert eleve kisebb a THM, meg a fizetésem is eléri azt a sávot, ami náluk további 1 százalékpont csökkenést jelentett. Ennyit erről.
Ja, nem.
Egy hónap sem telt el és újra jött a személyre szabott(!) ajánlat a zöldektől mailben, hogy ilyen és ilyen hitelt vehetek most fel, hűde mocskosul kedvezményesen. Á, nem küldtem el őket a halál f@szára... DE!
[ Szerkesztve ]
Sent from my keyBoard