Hirdetés

Ford Probe GT projekt - akadályba ütköztünk

Történetünket onnan folytatjuk, hogy végre be tudtam indítani az autót, miután megőrült a riasztó. Első utam mindenképp az autóvillamossági szerelőhöz vezetett, a fontosabb elektronikai hibák javítása miatt: riasztó, jobb oldali ablak (elkezdted lehúzni, nem történt semmi - majd hirtelen zuhant vagy 3-4 centit), szélességjelzők, antenna, beltéri világítás. Az ablakmosó tartállyal még nem foglalkoztam, viszont az kiderült, hogy a hűtésnél már nagyon nem hozzáértő kezek babráltak: áthidaló kábelek forrasztgatva ide-oda, ventilátor direktbe kötve, termosztát lehúzva - szakszóval élve: kendács. Hogy teljes legyen az öröm, a vizet is forralta a drága, valószínűleg az autópályán azért nem volt ebből problémám, mert amúgy is hűtötte a menetszél. Szerencsére a villamos szaki ezt megoldotta, legalábbis itt még ezt hittem...

Következő kör a generic autószerelő ismerősömhöz vezetett, aki elvégezte az összes létező szakszerű folyadék cseréjét, plusz gyertya, vízpumpa, vezérműszíj - tudjátok "csak a szokásos". Át is nézte, közben a fejét csóválva jött a "te jó ég, megint mibe ugrottál bele" megjegyzés. :DDD Mindenesetre, ezek után már nyugodtan neki is álltam használgatni a paripát, legalább azért, hogy tudjam - mi az, ami még nem működik, vagy nem úgy működik, ahogy kéne neki. Ja, idő szerint 2014 novembere környékén járhatunk.

Hirdetés

***

Pár száz km megtétele után már le is tudtam szűrni egy összképet. Igazán érdekes karakterisztikája van a járműnek, teljesen más, mint bármi amit addig vezettem. Motor alul se rossz, de amint elkezd tölteni a turbo (kb. 2500 rpm) szépen elindul. Nem mertem még meghajtani, de érződött, hogy van benne tartalék bőven. Futóműve háromféle üzemmódja is más-más vezetési élményt kínál: soft módban lágy, hajó szerű. Normál módban siklik az úton, Sport fokozaton pedig nagyon feszes és tapad a kanyarban. Első kerék meghajtása ellenére remekül kanyarog. Egyedül azért azt sajnálom kicsit, hogy nem hátsó kerék meghajtással gyártották a Probe-ot.

Az én példányomat svájci exportnak gyártották, tehát borostyánsárga indexlámpák vannak benne, és mérföld helyett km-ben mér. A digitális műszerfalat leszámítva az összes gyári extra benne van. Na jó, sajnos a beltér sem a limitált piros kiadás. :) Kár, pedig ez tette volna igazán cyberpunkká:

Illetve szerintem a piros beltér is nagyon szép lenne:

Terveim azért megvannak a későbbi csinosításhoz, de elsőként a gyári állapot a fontos, valamint a külső (fényezés, lakatolás). Térjünk is rá a negatívumokra, amik miatt nem is igazán az autó a hibás, hanem a trehány ex-tulaj, meg a "szakik", akikkel buheráltatta. A termosztát, meg főleg a fűtés még mindig nem az igazi, váltó akad (főleg kettesbe kapcsoláskor), futómű kicsit elhúz jobbra, hátulja "lóg", önindító meg néha nem teker be (többszörös indítózásra azért mindig beindult). Beltér lelakott, fényezés ronda. Szóval itt indult el igazán a komoly felújítási munkálat... (2014 december).

Nekiálltam hát az interneten kutatni, hogy itthon kapcsolatba tudok-e lépni még Probe tulajjal, esetleg találok-e rejtett gurut, aki minden porcikáját ismeri. Volt egy nagyon régi klubhonlap, de oda már akkor se tudtam belépni, itthon pedig alig találtam olyat, aki egyáltalán ismerné a típust. Gondoltam hát, felhívok egy hahus hirdetőt, hátha tud segíteni (igaz, az egy 2.gen Probe volt). Így jutottam el a Mazda Mester-hez, aki elvileg már csinált ilyen autót. Rögtön le is beszéltem vele egy időpontot, majd amikor elindultam hozzá, félúton teljesen beállt a fék. Legközelebb innen folytatom. :U

Tovább a fórumba.