CS.Aki a "gamer" témában mozog valószinüleg hallott róla. Akár játszott is vele. Én most főleg az 1.6-ra koncentrálnék. Jó, persze van a Source, meg a Global Offensive. Source-szal játszottam nem rossz, de az akkori gépemen nem futott rendesen (640x480 lowon sem lel). Sokan panaszkodtam a hitboxra itt is. A hitbox az a "doboz" amit el kell találni hogy sebezd az ellenfelet. Ezek a "dobozok" be vannak állitva ,hogy különböző fegyverek mennyit sebezzenek.Pl.: a fej hitboxsza jobbesetben 100-at sebez.Na igen, ez akkor működik jól ha a játékosmodellen jól van beállitva(a fej hitboxsza a fejen van).Magán a modellen jól is van beállitva, annyi kivétellel hogy a mivel téglatestek a hitboxok ezért kissé lelógnak a modellről.Merthát egy kockát hogyan optimalizáljanak fejre?Oké, modelleken viszonlag jó a hitbox, nade játék közben! Az egész el van csúszva.Itt egy kép .Itt látszik ,hogy a modell előtt van a hitbox ami kicsit sem jó. Persze igy is meg lehet tanulni lőni, de elég illúzióromboló.Amikor én játszottam nem vettem észre hogy ennyire elcsúszott volna.Akkor 1.6. Magyarországon olyannyira ismert ,hogy külön szellemi vezetőjük nevében is benne van. Mégpedig ez a vezető Bartos CS. István .No de vissza a témához. Elég népszerű hazánkban ami nem feltétlenűl lenne baj. Nem a játékkal van a baj hanem inkább a szerverekkel, játékosokkal. Mostanában újra elkezdtem cs-zni néha. Ehhez nem árt egy normális szerver. Persze botok ellen is játszhatok de úgy nincs sok értelme (bár néha több mintha szerveren játszanék).Szerintem a cs arról szól hogy taktikusan játsszunk vele.És most jönnek képbe a szerverek.A mai legtöbb szerveren csak a de_dust2 nevű pálya van. Miért? Nem tudom. Tényleg nem. Mert jó lenne? De_Aztec is fasza, mégsincs "de_aztec only szerver".Végülis taktika szempontjából nem is lenne baj hogy csak 1 pálya van. Maximum abban hogy 8 éven keresztül egy pálya. Bár aki csak néha felmegy 13 percre neki mindegy.Én azért eltudnék viselni mondjuk egy olyan oldschool szervert, ahogy csak a régi pályák vannak ,de_aztec,de_nuke,de_inferno stb. Bár utóbbi kettőt szoktam látni szereverkeresőben.Néha. Átlag a "gungame,d2only,fun,bunny,deathmatch" szerverek.Menjünk sorban.Gungame.Mész, ölsz, ölésenként kapsz jobb fegyvert, egyből újraéledsz. Ez is inkább csak "funolásra" van. Én nem szeretem.D2only.Előbb leirtam.Bunny.Annyit takar hogy a szerveren engedélyezve van a bunny hop.Itt a bunny hop az hogy folyamatosan ugrálsz/repülsz mint a Quake3-ban. A Quake3-ban ez oké mert az egy reflex shooter, de itt kész vicc. Példáúl amikor mész egyenesen a pályán, a kanyarból elédrepül egy ellenfél és lelő (legtöbbször ilyenkor gyorsak is.nagyon). Jó, persze én ezt a szerveren nem szólhatom le mivel benne van a szerver nevében. Nem is szoktam. Azért irom ide. Szerintem ez a legnagyobb baromság.Repülni CS-ben.Ugyanmár...Deathmatch. Mész ölsz, halsz ,újraéledsz. Avagy a cs megerőszakolása. Szerintem ez a legnagyobb hülyeség amit valaki ki tudott találni.Deathmatch-re ott a COD, vagy bármi más.Na igen.Meg vannak az "aim_" előjelű pályák, azokról nem is mondok semmit...Ja, igen! A fentiekben volt szó a hitboxról.Itt a hitbox (legalábbis ahogy én vettem észre) nem annyira gagyi. Vagyis az is meg nem is. Itt az a baj hogy a hitbox elcsúszik. Én még csak a fejnél vettem észre hogy, ha a fej felső részét lőttem nem csinált semmit."Nem adta be".Most hogy másk verziójúval játszok itt már sokkal jobb a hitbox. Vagyis a fején van. Gondolom verziótól függ, meg attól is hogy nem szar warezolt cs-vel kéne játszani...
szerintem a CS:GO-t eredetiben kell megvenni, és competitive módban játszani. Ott nincs szerverkereső, csak matchmaking... bedob hozzád hasonló rangú ellenfeleket, és rendes 30 körös (2 perc egy kör) war van. Az aim_ mapok meg gyakorolni jók, nem lőnék ilyen fasza headshotokat scouttal aim mapok nélkül.