Miután életem első kocsija egy tizedmásodperc alatt az árokban végezte egy fával az oldalában, új kocsi kellett. Szerencsére volt kéznél egy másik, szinte ugyanolyan Passat, amelyet eladni hoztunk be, ezért ideiglenesen azzal jártam, de egyrészt azzal valahogy nem sikerült összebarátkozni, plusz ugyebár eladásra jött, és nem csak az én tőkém áll benne, ezért semmiképp nem terveztem vele hosszútávon. (Ha valakinek kell, szóljon, megvan még )
Szóval mindent összevetve kellett egy új autó, és tegnapelőtt pedig meg is lett!
2004-es évjárat, 131 lóerős 1.9 PD TDI motor, 5 sebességes TipTronic automataváltóval, friss műszakival, egy szett téli és egy szett nyári gumival, mindkettő alufelnin.
Ez az első saját automata kocsim. Először ellene voltam, aztán vezettem városban, nagyobb dugóban automatás autót, és eldöntöttem, hogy ha lehetőségem lesz rá, akkor a következő autóm ilyen lesz. Mert kuplungolgasson végig még egyszer egy 3 órás londoni dugót, akinek két anyja van. Baromi kényelmes, az utak 99%-ban tökéletesen tudja, amire szükségem van, az élményautózást meg egyébként sem egy dízel családi kombiban kell keresni.
Tovább pörgeti a motort, mint azt én tenném, de majd megszokom.
Motorikusan rendben van, a motortér porszáraz (poros és száraz), a váltó szépen vált, füst nincs (szóval idén se leszek Smoke&Charm tag), a motor erős, kellően húz.
Persze nem tökéletes az autó, de ezt szerencsére az ára is tükrözte. Nem egy dolgot kell rajta rendbehozni, erről tervezem írni ezt a blogot. Bevezetésképp álljon itt a lista, a hibákról, amikről eddig tudok, meg az egyéb olyan dolgokról, amiket szeretnék rajta megcsinálni.
Meg kell csinálni
EGR
Abgas Werkstatt, közölte az autó az első beindításkor. Ez az Euro3 norma teljesítéséhez szükséges kipufogógáz-visszavezető rendszer hibájára utal. A biztonság kedvéért töröltem a hibát, hátha csak valami ideiglenes probléma volt, de olyan 40km után visszajött, szóval kezdeni kell vele majd valamit.
Klíma
Ezen nem nagyon van mit szépíteni: nem hűt, és ez a jelen időjárási körülmények közt kifejezetten érzékenyen érint. Az előző tulaj elmondása szerint rendszeresen elengedi a gázt, ha feltöltöm jó lesz egy darabig, de aztán megint el fog fogyni. Nem egy DIY dolog, klímás szervíz kell, addig meg leengedem az ablakot.
Vagy nem, mert...
Ablakemelő-panel
A vezetőoldali ajtóban lévő központi panel szét van esve, a két első ajtóban lévő ablakot vezérlő gombot valószínűleg csak a megszokás tartja a helyén, szerencsére kb 3 mozdulat kicserélni az egészet és van is otthon cseredarabom, így ez gyorsan meg fog gyógyulni.
Bal első sárvédő.
Azt erőteljesen rágja a rozsda, szerencsére semmi mást nem (legalábbis nem láttam), másrészt ez egy leszerelhető idom, szóval nem kell hozzá lakatos, elég egy színazonos bontott elem. Sajnos az első kereséseim alapján ember nincs ebben az országban, akinek ilyen színű B5.5-ös Passatja van, szóval ez nehezebb lesz, mint elsőre gondoltam. Mindenesetre ha van elfekvőben 2001-2005-ös évjáratú Passatra passzoló indexlyuk-mentes bal első sárvédőd LD1W színben, szólj.
Tükörindex
Van, nem villog. Utána kell nézni, hogyan kell kicserélni, illetve milyen izzó kell bele.
Rádió
Először azt hittem azért jön mindenhonnan fehérzaj, mert a pesti rádióadókat már nem fogom Szegeden, de amikor a helyi rádió sem jött be, akkor gyanús lett. Az előző tulaj szerint az antenna nem az igazi, de valamiért nem lehet leszerelni, úgyhogy nem foglalkozott vele. Ezeken a kocsikon az antennát csak egy foglalatba kell beletekerni, max az rohadhatott össze az antennával, de nincs az az összerohadás, amin ne segítene egy kis WD40 meg egy vízpumpafogó.
Fényszórók
Brutálisan mattak, amikor először kiértem az autóval egy településről sötétedés után, meg kellett állnom megnézni, hogy egyáltalán működnek-e a fényszórók, annyira nem szórták a fényt. A reflektor még oké, de a tompított egyszerűen nem képes keresztülvilágítani a mattuláson.
Csomagtérroló
Minden korabeli Passatban szétesett, a jót aranyáron mérik. Ennek is szétesett, de szerencsére minden darabját megkaptam egy nejlonszatyorban, és nem ez az első ilyen autóm szétesett rolóval, így reménykedek, hogy ezt is össze tudom rakni.
Hátsó ablaktörlő
Nem töröl, ez fájó pont, mert így korlátozottan látok csak hátra. Nem tudom mennyire döglött, mert egy este úgy értem haza, hogy fixen lefelé mutatott, tehát nem lefittyedt, hanem odaforgott. Hogy mikor és miért az rejtély, de majd kiderítem.
Központi zár
A kulcs elfordítására nyílik / zár a bal első ajtó, a távirányítóra a minden más. Ez szerintem az utólagosan beszerelt riasztó mellékhatása lehet, de azt ki is akarom iktatni a fenébe, az ilyenekkel mindig csak a baj van.
Jó lenne megcsinálni
Váltóolajcsere
Aszongya élettartamfeltöltés
Háhogyne.
A kocsival kapott szervízfüzetben nem láttam ennek nyomát, úgyhogy ennek egész biztosan itt van már az ideje.
Alufelni-takarítás
Csúnyán rá van rakódva az út pora (meg a féké), de a melaminos csodaszivacs némi tisztavízzel ezt simán lehozza, és szerencsére mindkettőből jelentős mennyiség van itthon, csak az időt kell rászánni.
Egyelőre ennyi.