2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Új autót vettem - 4. rész

Írta: | Kulcsszavak: blag . autó

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nekem újat. Nyilván.

Aznap került fel a hirdetés, jó áron volt, faceliftes. A képek alapján nem túlságosan felextrázott darab, de ez nem feltétlenül jelent fapadot.
Délután ér haza a tulaj, akkorra menjek. Ok nem gáz, én is dolgozok.
Átkocsikáztam a címre, kijött az ember, beültem és azonnal éreztem: itthon vagyok.

Azért persze körbenéztem a kocsit: légrugók csak hátul, de szépen áll. A kilométeróra egy nyilvánvalóan fikcionális értéket mutat, de ilyen apróságon nem akadunk fenn. Rozsda sehol, motorja pöccröff, finoman jár, a klíma klímul, a felszereltség pedig Avantgarde. Engem kilóra megvett.

Jah igen, mert ezt eddig elfelejtettem megírni: számomra a selling pointja az egész W211-nek a kizárólag az Avantgarde felszereltség mellé választható alumínium alapon fehér színű óracsoport.

A legelegánsabb műszeregység, amit valaha láttam. A szín, a textúra, a tipográfia, egyszerűen gyönyörű. Engedtem el fekete órás autót csak emiatt. Olyan a Passatban is van.

Persze engem a korábbi autók is le tudtak nyűgözni, így nem nekem kellett rábólintanom, hanem olyannak, aki ért is hozzá.
Két nap múlva ért rá a szerelő, aki egyébként nagy Mercibuzi, nem mellesleg pedig ugyanilyen E220-asa van, szóval bíztam benne, hogy ha valami kehe van a gépnek, azt ő meglátja.
Elmentünk, a tulaj csak a kezembe nyomta a kulcsot “majd szóltok, ha van valami”, és bement a házba.
A szerelő egy órán át simogatta az autót, diagnosztika, próbakör, potenciális problémák, de semmi komoly. A próbakör alatt kérdezte, hogy amúgy mennyiért hirdetik? Megmondtam, az volt a válasza, hogy ő nem akar semmire rábeszélni, de ennyi pénzért ez nagyon jó vétel.
Visszaértünk, még beszélgettünk valamennyit a tulajjal, elmondtam neki, hogy másnap pénzzel jövök vissza.
Így is lett, megírtuk a papírokat, átutaltam a pénzt, kulcs, forgalmi, törzskönyv, a viszontlátásra. Még ott a ház előtt kötöttem egy biztosítást (ahol a nagy lendületben sikerült is elgépelnem az adásvétel napját, aztán csodálkoztam, hogy miért van fedezetlenségi díj a számlán… szerencsére egy telefonhívás után javították), aztán go.

Hazagurultam… nem is: hazavonultam. Tagadhatatlan az 1700 kilós össztömeg, de legalább valamennyire kivasalja az úthibákat. Cserébe nem akkora a tűzijáték, amit padlógázon ad, pedig először arra számítottam, hogy majd mennyire hátbavág a 170 lóerő, aztán persze rájöttem, hogy oké, ez nem kevés, de a - Passathoz képest - plusz 40 lónak 3 mázsával többet is kell cipelnie.

Azóta folyamatosan ismerkedek az autóval, várom, hogy mehessünk valahová. Az első és legfontosabb tapasztalatom, hogy mennyire csend van benne. A Peugeot egy műanyagdoboz, a Passat meg egy kistraktor, de ez addig nem tűnik fel, amíg be nem ülsz egy ilyen autóba és veszed észre, hogy 120-al mész, de még mindig elég halkan beszélgetni… Meg hogy 120-al mész, pedig csak 90-el akartál :D
A formája egyszerűen gyönyörű, jó ránézni. Szegény Passat egy unalmas hasáb mellette, látszik, hogy más évtizedekben tervezték őket más célközönségnek. Jól láthatóan és érezhetően nagyobb a Passatnál, pedig az se volt szűk vagy rövid.

Tetszik a felszereltség, hogy van tetőablak meg kihajtható vonóhorog. Ülésfűtés nincs, azt szerettem a Passatban, de túlélek enélkül is. A fejegységet Androidosra cserélte egy korábbi tulaj, egész használható, és így van tolatókamera meg rendes navigáció és zenelejátszás (meg végre van egy olyan alkatrésze az autónak, amihez valóban értek).
Érdekes Mercedeses hülyeség a kombinált baloldali bajuszkapcsoló (jobboldali nincs is), amivel egyszerre indexelsz, kapcsolod a reflektort és fénykürtöt, működteted az első és hátsó ablaktörlőket, illetve az első és hátsó szélvédőmosót. Végülis nem rossz, de némi megszokást igényel.

A fogyasztása kifejezetten baráti, országúton gond nélkül 7 liter alá vihető, ami a nagykapacitású - 80 literes - üzemanyagtartállyal komoly hatótávot ad az autónak
Nem hibamentes az autó, de egyik sem komoly vagy drágán javítható, nagy részük kényelmi funkció, mindössze egy van, ami a napi használatban problémát tud okozni, de azt néhány napon belül javíttatni fogom. Ezekre majd egy külön bejegyzésben térek ki.

Összességében nagyon boldog vagyok, hogy meglett ez az autó. Nagyon régóta szerettem volna és örülök, hogy úgy és olyat sikerült venni, ami teljesítette azokat a kritériumokat, amiket én elvártam a leendő új autómtól, sehol nem kellett kompromisszumot kötni.
Minden esetben elégedetten ülök bele, rengetegen megdicsérték, egyik kollégám, aki pár hete vette át a Mercimnél kb hatszor értékesebb autóját, kétszer is elmondta, hogy milyen fasza autót vettem. Szóval jól esik, na.

Meg persze kiszállás után is jó visszanézni rá :)

Hozzászólások

(#1) Ed3r_X_


Ed3r_X_
nagyúr

Gratulálok hozzá, így kép alapján is egyben van! :R

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#2) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Gratulálok, márkatárs :R

(#3) Luck Dragon

Gratulálok hozza , szolgáljon téged sokáig . :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#4) vince


vince
őstag

Gratulálok én is, szép autó (a hátsó lámpát leszámítva, az nekem nem tetszik)!
Garázsod nem készült korábban? Úgy emlékszem, hogy olvastam garázsépítős sztorit, de most végigpörgettem a blogodat és nincs benne ilyen írás. Nem itt olvastam volna??? :F :B

"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

(#5) Lenry válasza vince (#4) üzenetére


Lenry
félisten

Köszönöm mindenkinek :R

Nem olvashattad, mert az még csak terv szintjén létezik. 2 éve az udvarrendezés történt, tavaly meg a terasz. A terasz újraburkolása meg a korlát után jön majd a garázs, de hogy mikor és miből, az még kérdéses.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#6) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Az a gond, hogy úgy olvastam végig a sorozatot, mintha én vennék autót magamnak. :D
Jó a 220CDI, egyik barátom W212-jében próbáltam. Előtte sokáig oltottam, hogy ménem V6-ot vett, egy ilyen tepsibe az "való", de meglepően jól mozgatja a bódét.

A felszereltségi szint megcélzását viszont nem értem teljesen. Nem lett volna járható út az említett jobban felszerelt példány fekete óracsoportját utólag egy fehérre cserélni?

Egyébként természetesen gratula, balesetmenteset!

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#7) vince válasza Lenry (#5) üzenetére


vince
őstag

Oké, akkor az valami másik házépítős blog lehetett :D

"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

(#8) D1Rect


D1Rect
félisten

Grat!

(#9) UnA


UnA
Korrektor

Tetszenek a címek egymás után, így lett igazán hangulata az apró különbségeknek :)

(#10) net84


net84
őstag

Érdekes vásárlási megközelítés. Jó volt olvasni.
Kicsit több mint fél éve voltam hasonló cipőben. Úgy álltam neki, hogy elvakultan VW konszern családi autót kerestem. Minimum kombi, de inkább egyterű és abból is 6 vagy 7 személy minimum. Aztán már a Transportereket nézegettem. :DDD Ja, és benzinest a 2.0 PD dízel helyett, bármilyen színben, csak feketében nem... Egy szabályom van, autót csak akkor próbálok ki, ha ténylegesen meg akarom azt venni (előtte át kell mennie minden teszten, átvizsgáláson, addig nem érdekel). Az asszony autóit is mindig így vesszük (igaz azt is én viszem el kipróbálni, ő csak azután hajlandó vezetni, ha a neve bekerült a forgalmiba).
Az előző autónkat úgy találtam, hogy elmentünk egy Octavia miatt bejelentkezés nélkül egy kereskedésbe (ezt én is jobban szeretem, mint az előkészített autó bemutatást). Amíg kintről nézegettem, feltűnt egy ronda seggű Toledo 5p, amin indokolatlanul nagy kerekek voltak. Azt sem tudtam eszik-e vagy isszák a SEAT márkát akkor. Az eredetileg kiszemeltet meg sem néztük, 3 nappal késő a SEAT-tal jöttünk el. 8 vagy 9 évig volt meg a tervezett 2-3 év helyett. Ráment az árának a kétszerese minimum, de imádtam. Ehelyett kerestünk egy még nagyobb, de benzines gépet. Nem jött össze most sem.
Véletlenül láttam meg egy Jeep-et, amikor egy Sharan-t mentünk volna megnézni. Persze, hogy kikértük a kulcsát annak is. Még poénkodtunk is, hogy annó is így kezdődött és végül nem azt vettük, amit eredetileg elterveztünk... 2 hónapig a netet bújtam a Jeep-ek miatt.
Veled ellentétben én nem voltam hajlandó engedni az extrákból. Ami meg volt a Toledo-ban, az kellett az utódba is (teljesen mindegy, hogy mi, legyen bent). Teljesítményben és típusban előbb kötöttem kompromisszumot a teljes autókeresés ideje alatt. Az asszony talált egy felszereltségben passzoló Jeep Renegade-ot 2 "apró" hibával... Dízel és fekete. Nyaggatott, legalább nézzük meg. Megnéztem, beindítottam, elvittem próbaútra = megvettem... :)) Így lett a benzines nagy családi autó helyett egy nem túl nagy, fekete és dízel "terepjáró"...

Read only...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.