2024. április 27., szombat

#7 Utazunk sorozat - Szlovénia (Első nap)

Írta: | Kulcsszavak: Szlovénia . Bled . kirándulás . túra . Portoroz . fánk

Csodálatos 5 nap...

A tavalyi bejegyzésemben elmeséltem nektek az első külföldi utunkat (Prága), amely után felbuzdulva egy újabb nyaralást szerveztünk meg (Szlovénia - Bled). Most erről hozok nektek néhány információt és képet kedvcsinálónak.

#Szlovénia #Trojane #Ljubljana #Bleditó #Iglicavízesés #Mostnicaszurdok #Savicavízesés #Vintgarszurdok #Portoroź #Piran

Első nap

A kirándulás fél7kor vette kezdetét reggel. Ezt az utazást mar nem tömeg közlekedve tettük meg (mint Prágába), hanem a saját kis autónkkal vettük a nyakunkba Szlovéniát.
Az első pihenőt Nagykanizsán tartottuk (2 órás út), majd a határt átlépve egy benzinkútnál megvettük a pályamatricát (15€/7nap).
A következő pihenő a híres Trojane-i óriás fánkozónál volt (2 és fél órás út). A pletykák nem csalnak tényleg nagyon finom! (Sima 1,30€/db, csokis 1,40€/db ). Egy kis feltöltődés után - nem csak a fánkok voltak mennyeiek, hanem a látvány és a táj is lenyűgöző volt - tovább indultunk a következő helyre, ami Ljubljana volt (40 perces út).

Mi a várnál tettük le az autót – nem volt valami nagy parkoló sajnos, mar oldalt is álltak az autók a padkán, de nem volt fizetős - és onnan sétáltunk le a városba körbe-nézni. Belépőt nem fizettünk, mert csak belülről jártuk körbe az udvarát. A felnőtt jegy 10€-tól kezdődik, attól függ, milyen plusz dolgot szeretnénk még. Ahogy azt már sokan írták, tényleg nagyon modern hatást kelt a látvány, ahogy belépsz a várba.

A városban a főbb nevezetességeket néztük meg (mi nagyjából 2 órát töltöttünk itt el). Első körben megnéztük és átsétáltunk a Sárkányos hídon - Zjmaski most - majd tovább sétálva megannyi kiülős hely és kávézó mentén, megnéztük a Lakatok hídját - Butcher's Bridge - és végül Ljubljana főterét (Prešeren square).

A Ljubljanica folyó mentén még egy kis séta után visszatértünk az autóhoz és megkezdtük az utolsó utunkat a mai napra. Este 6 körül érkeztünk meg Bled melletti szállásunkra (B&B Rot). Nagyon csendes és szép környék, a tulaj kedves volt és vendégszerető.

A vacsora után még egy kis sétát tettünk a környéken, de hamar ránk sötétedett és lehűlt az idő, így visszatértünk a szobánkba és rákészültünk a másnapra. Vagyis kidőltünk, mint egy zsák krumpli.

#7 Utazunk sorozat - Szlovénia (Első nap)
#8 Utazunk sorozat - Szlovénia (Második nap)
#9 Utazunk sorozat - Szlovénia (Harmadik nap)
#10 Utazunk sorozat - Szlovénia (Negyedik nap)
#11 Utazunk sorozat - Szlovénia (Ötödik nap)

További epizódok:
Utazunk sorozat - Összes epizód

Ezen sorokat a sógornőm írta, aki ugyanúgy résztvevője volt ennek a kirándulásnak.

Lali és Kati

(#1) Napfénysüti

Nagyon szép környék Bled, erre voltam júliusban tekerni.
Nekem egyébként maga Szlovénia is rettentően megtetszett, nincs messze, csodásak a tájak és nem is vészesen drága. Szeretnék majd egyszer a családdal Kranjska Gorába elmenni nyaralni. Meg akkor már Bled, Bohinj és hasonló helyek is beleférnének.

Més que un club!

(#2) Lalikiraly válasza Napfénysüti (#1) üzenetére

Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Nekünk is nagyon tetszett. Kiváló utak. Nincs szemét. Nemlatsz se hádát se kínai boltot.. A emberek csendben elvannak. Jólnélnek kerítés nuku. Házaknál nem ritka a 2 v több autó. Mi a trigláv és környékére visszamegyünk jövőre. Lesz még írás róla.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!