2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Felszálltam a szopórollerre 4. rész: Az új project

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Első rész
Második rész
Harmadik rész
Előző bejegyzéseimben azt taglaltam, hogy egy öreg, 300 000 Ft-os autóval milyen utat jártam be, hogy talpra állítsam. A művelet mondhatni sikeres volt, utolsó irományom óta semmi baja nem volt a kocsinak, csupán az önindító szalajtott egyet melegen néha, a hengerfej hiba odabaszott neki. Jövőre terveztem a jobb küszöb és a hátfal hibás részeinek a javíttatását, és a beltérben cseréltem volna pár elemet. De nem így történt.
Mint írtam, agyaltam rajta, hogy eladom, és belekezdek egy új projektbe. Nem igazán voltam döntésképes, nem tudtam mit tegyek. Végül felraktam a FB Marketplacera és a Használtautóra. Volt is megkeresésem, nem sok, de nem is kevés, nem tudom mi az átlag, de mindenki azt akarta, valamit számoljak be. Itt az első szériás A140-es Mercitől – ami annyira hitvány konstrukció, hogy még én se vállalom be – az elektromos kerékpárig minden szóbajött. Persze volt a 200 Kp és hozd is el üzenet. Az autó persze nagyon nem akart elmenni.
A kedves feleségem az autó nálunk töltött ideje alatt másodszorra elvitte az autót. Én melóztam. Kétségbeesetten felhív, nem tudja leállítani. Forog a kulcs. Volt káromkodás. Szóltam haveromnak, hogy ugorjon már el, nézze meg. Valószínű kapcsoló megdöglött. Lefullasztotta, aksisarut levette, megvárja, hogy leteljes a 4 nap melóm.
Nos lebontva a burkolatot azt láttam, hogy a gyújtáskapcsoló betét – aki nem tudná, nem a kulcsos kapcsoló, hanem az arra erősített bakelit végű elektronika, amit lényegében a kulcsos kapcsoló végén lévő pöcökkel kapcsolgatsz. Ha a kulcsot berakod, hogy az EWS chipet lássa az autó, akkor egy csavarhúzóval kapcsolgatva indítható az autó – ment tönkre. SOS-ben persze nem találtam a környéken, Szentesen leltem egyet. Elmondása szerint ugyanúgy E36 M43B16-ból való. Elmentem – megvettem, mivel jöttek velem a gyerekek és a feleségem is így beülve egy cukrászdába sütiztünk is – hazajöttem, összeraktam, és megpróbáltam a fent leírt módon csavarhúzóval indítani. Nem sikerült, csak gyújtás van, de nem indít. Na mondom fasza. Megnéztem a kulcsos kapcsolót is, semmit se csinál, az is cserés. Ami persze öröm, hogy célszerű kormányoszloppal cserélni, mert kegyetlen hülye módon van rögzítva, a helyszínen is ki le lehet szedni, de nem kívánom senkinek.
Nos itt bevallom, megfordult a fejembe, hogy alágyújtok. Főleg, amikor hívott egy fószer, hogy jönne megnézni :D Mondtam neki, hogy technikai okok miatt nem aktuális……
Nos kíváncsiságból rádugtam a diagot. Kár volt, motorvezérlő hibát írt. Nos itt szerintem öregedtem pár évet, arra a napra abba is hagytam mindent.
Szerencsére megosztva egyik kollegámmal a történteket felvilágosított, hogy van egy nagyon jó barátja, aki E36 guru, megadja a számát, beszél vele, segít. Így is volt. Felvázoltam neki a történteket, azt mondta, semmi gond, a kábel a hibás, amit vettem. Hozott is egy másikat, azt berakta, és indult az autó. Madarat lehetett velem fogatni! Mondom neki, akkor már csak a kulcsos kapcsolót, a zárbetéteket és az EWS modult kellene cserélni. Mondja minek? Fogta, valamit piszkált rajta, összeakaszotta és ……… működik. Na örömöm a tetőfokára hágott. Jócskán megfizettem a fáradozásait, el se akart annyit fogadni, meg megkapta mellé a gyári lámpáimat, mivel az övén a búra hibás volt. Mindenki jól járt, főleg én……
Pár nappal később a munkahelyemen egyik kollégám megkeresett, hogy kellene neki az E36. Eléggé jó összeget ajánlott érte, ami hibái vannak korrekten felsoroltam neki. Belecsaptunk egymás tenyerébe, megegyeztünk. Fiatal gyerek, jó lelkű, mindig küzdött de olyan autókkal, amihez képest a E36 megvételekor patika lett volna. Megegyeztünk, hogy lefoglalózza, és December 02.-én kifizeti a teljes vételárat. Addig persze nálam marad a paripa.
Én is nézegettem az autókat, mi legyen. Végül a E39 és az E46 kombi mellett még az MK3-as FL Mondeo maradt a „versenyben”. Voltak kritériumok, de a legfontosabb az , hogy kombi legyen.
Nézegettem is párat, volt a HAHU parkolóban jópár mindhárom típusból, diesel és benzines vegyesen. Gondoltam megvárom már akkor hogy kifizesség teljesen a 36-ot, jön az év végi bónuszom, plussz van is itthon erre fordítható keretem, szóval így volt választék jócskán.
Nos a napokban feltünt, hogy az egyik autót eléggé „leakciózta” az eladó, konkrétan 250 000 Ft-al. Itt volt szomszéd városban az autó, egy 2001-es E39 kombi, benzin, M54B22, 170 ló. Akkora kaszniba nem egy erőgép, de elég. Csodát nem vártam ennyiért, konkrétan 540 000 Ft-ért, de meg kellett néznem. Fel is hívtam az illetőt, elmondta, műszakilag lényegében rendben van, egy bal hátsó silent csere kell, mert nyikorog, továbbá az előző tulaj nem vett bele egy 2000 Ft-os gumiédert, hanem elegánsan a csomiajtó külön nyíló ablakát beszilózta. Persze így az nem nyílik. Mármint az üveg, az ajtó igen :D A kocsit nem régen vette, de valami másba akar kezdeni, meg kapott céges autót egy vadonat új Dacia Duster személyében, ezért feleslegesség vált.
Hát mondom ha ennyi a baj, akkor egye fene, megnézem. Szóltam is Pilu komámnak, hogy át kellene ugrani Ceglédre.
Egy teljesen normális család volt, a fickó is rendes. Nézzük az autót, eléggé jó tényleg, könnyen indul, szépen jár. A légzsáklámpa világít, elmondása szerint ablakemelő szerkezetet cserélt jobb elöl, azóta világít a lámpa, mivel nem volt összedugva a csatija. Amit észrevettem, hogy a szelepfedélnél csöpög az olaj, rá a hővédőre, ami minimálisan bekeveri az utastérbe néha. De az extrák működnek – elektromos ablakok, klíma, tetőablak, ülésfűtés, tempomat etc. Belülről rendben van teljesen, nem rozsdás. Az előző tulaj a H7-es izzókat egy fos xenonra cserélte, de ugye ez illegális is, és persze kókány meló, ezt ki kell halogénre cserélni, de nagyjából ennyi a baj. Szóval lesz ami lesz, megvettem, egy eléggé jó, elvben rozsdamentes, nem rosszul felszerelt FL E39-et.

[L:https://logout.hu/bejegyzes/kovbandi82/felszalltam_a_szoporollerre_avagy_egy_300_000_ft-o.html]Első rész[/L]

A vétel másnapján kicsit rettegve elmentem Pilu komámhoz, hogy alaposabban belemásszunk a témába. Nos az alja teljesen jó, az alváz, a hajtás. Száraz is, nem olajos. Bal hátul meglett a nyikorgó silent. Bal elöl egy kormányösszekötőt kell cserélni, és ennyi, mehet futóműbeállításra.
A szelepfedéltömítés cserés, az tuti. A utólagos xenont ki kell dobni belőle, a szervóolaj tartály kupakjának gyűrűit cserélni kell, mert ellapultak, és picit ott kiveri a szervóolajat. A beltér teljesen jó, a kormányt és a váltógombot kell rendbehozni. Kell ajd egyszer rá egy balos tükör, mert a tükörburkolat úgy van ráragasztva, van pár jégnyom, de nem sok, ennyi kb a Fordomon is van. A kipufogónál a hővédő lemezt vissza kell rakni, mert zörög, és persze majd a csomiajtó rendberakása, de mivel az teljesen rozsdamentes, szerintem úgy hagyom. Nagyjából ennyit találtunk a kocsin, de persze jönnek elő tuti hibák, de nagyon jó alap. Remélem szerencsés is leszek hozzá :D Szóval jövő héten a szelepfedéltömítést kicseréljük, majd januártól indul a rendberakás :D

Hozzászólások

(#1) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Pont ezt az utat járom be a Mercivel, de úgy néz ki már kezdem látni az alagút végét :D
Sok sikert neked is :)

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#2) Silεncε


Silεncε
őstag

Most én is nekiálltam egy hasonló projektnek (mondjuk nekem csak egy '97-es Daewoo Nexia, de első autónak tökéletes lesz). 200k körül számoltuk a végét, kíváncsi vagyok mennyiben fog végül megállni.

Az új vashoz sok sikert :R

(#3) Napfénysüti

Hajrá!
Azt lehet tudni végül mennyiért vitték ez a másik, általad felújított BMW-t?

Més que un club!

(#4) kovbandi82 válasza Napfénysüti (#3) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

Szia. Igen, 480-at kaptam érte, ami nem egy rossz ár, mivel 1.6. Persze többe volt :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.