2022. június 29., szerda

Gyorskeresés

Ford Fusion - 2017 költségei. Lopás, törés, fenntartás

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Lássuk idén mibe került az autós luxusélet. Megint eltelt egy év, mintha egyre gyorsabban repülne az idő...

Korábbi cikkek:
Ford Fusion - egy év autóhasználat költsége, 2016l
Ford Fusion - számok egy év autóhasználat után

Az utóbbi 12 hónap súlyosabban alakult, mint az azt megelőző. Volt pár kocc és volt egy kiadós tatarozás is. Ami továbbra se ütött be szerencsére, az a trafipax és a kerékbilincs révén se gazdagítottam az önkormányzatot.

Először elmondom az éves sztoryt, ha a pénzügyek érdekelnek, akkor ugord át a következő bekezdést:

2017 eseményei

Kezdjük az elején. A tavalyi cikk megírása után 1 héttel bekaptam egy szép jobb hátsó kerékcsapágy kikopást. Eleinte csak reggelente lehetett kis surrogást hallani, ami az első pár száz méter után teljesen eltűnt. Aztán a karácsonyi 200 kilométeres autópályázás után visszalassítva városi tempóra egy ijesztő humpogásba és nyekergésbe csapott át, ami kanyarokban még rosszabb lett. Még aznap megemeltük és szabad kézzel mozgatva is lötyögött a kerék. Igazán öröm volt szerelőt találni a két ünnep között.... 15000Ft-ba került.

Már korábban is láttuk kerékcserénél, hogy az első fék kopott, de a csapágycserénél a szerelő is ráerősített, hogy jó volna már felújítani az első fékkészletet. Több elemű volt a sejthetően túlkoros komponens a kocsiban, így bekértem árajánlatot több szerviztől is:
- vezérműszíj és görgők
- első féktárcsa és fékpofa
- motorolaj, fékolaj, fagyálló, hűtőfolyadék
- lég és pollenszűrők
cseréjére. Az ajánlatokból kiderült, hogy a gyertyacsere is időszerű, úgyhogy azt is kértem. Beszéltem maszekokkal és több gyári szervizzel is, de a vége az lett, hogy a Dózsa György úti Fordba vittem, és kövér 180000 Ft-ért csinálták meg a teljes listát. Nem gyári szakinál a legjobb ajánlat is csak 60000 Ft-tal volt olcsóbb, ami nekem túl kevés különbség volt ahhoz, hogy elvonjon a márkaszerviztől.

Ahogy mondtam, volt kocc. Kettő is, egyik se általam. Az első közvetlenül a nagy felújítás másnapján, ahogy annak lennie kell :) Szerintem egy kukásautó érezhette úgy, hogy ő bizony elfér még a szabályosan parkoló autóm mellett. Nem fért :)

Bejelentettem rendőrségen, hisz 6 méterre volt egy térfigyelő kamera. Eredménytelenül. A választ imádtam: ezen kamera se nappali se éjszakai fényviszonyok között nem alkalmas használható minőségű képrögzítésre. Babap-bumm...

Sebaj, pénzt nem költöttem rá, mert fém rész nem sérült, és lássuk be aki utcán parkol annak ez az osztályrésze. Aki ezt nem bírja idegekkel az úgyis befizet a parkolóházra.

Teltek-múltak a hetek viszonylag eseménytelenül, néha egy-egy ajtó rámnyitás nyomait véltem felfedezni, de a don't care jing-jang csímet ilyesmi nem tudja kibillenteni. Míg nem bekövetkezett az újabb kocc. Egy dugósabb napon egy leányzó szaladt rám, mert épp facebookozott. A tempó 5km/h alatti volt, szóval épp hogy csak karcolta a fényezést. Amit sajnálok, hogy nem jelentettük be biztosítónál, mert akkor ingyen javítva lett volna a kukásautós balhé nyoma is (sajnos sietségben voltam).

Eljött az ősz, eljöttek az esők ideje. Kiderült, hogy elkezdett beázni a gép. Sokáig nem értettem az okát, mert nem menet közben, hanem a parkolóban állva folyt be a víz valahogy a lábtörlőkhöz. Nyom nélkül, hiába tapogattam, nem találtam sehol szivárgási lehetőséget, az ajtók is hibátlanok voltak. Végül meglett: az első szélvédőüveg aljánál van egy széles műanyag "vályú". Ennek a ragasztása elfáradt és elemelkedett az üvegtől, márpedig ha ő nem fekszik fel, akkor az ablakról lefolyó víz átjut valahogy a tűzfalon az utastérbe. Valószínűleg a hangszigetelés révén. Egyelőre egy 3M ragasztócsíkkal patkoltam meg (eredményesen), de majd jövőre megy profi javításra.

Aki olvasta a tavalyi cikkemet az tudja, hogy vettem csini kis alufelniket, amikhez gyárilag adnak Ford logós díszkupakokat. Na ezeket idén lelopták. Már csak 1 hét volt a kerékcseréig... Már nem sok minden maradt amúgy a kocsi külsején, ezeket lehetne még leszedni: első embléma (hátsót már tavaly leszedték), ablaktörlők és a visszapillantó. Vegyék-vigyék, ocssó-occsó :) Egy tanácsom van: hagyj meg mindent szakadt-kopott göncnek látszónak. Ami kicsit is szép azt viszik a szánalmas kis csórók.

Az év végére már csak egy izzókiégés maradt. Ismét 1.5 nap eltéréssel kiégett mindét első lámpa. Idén párszáz forintos Osramra cseréltem, pénzkidobás volt a tavalyi +90%-os "emelt fényerejű" .

A költségek

Idén 9646 kilométert autóztam. Ennek 240985 Ft volt az üzemanyagköltsége. 2700km városban, 6800 azon kívül, a vegyes átlagfogyasztás 7.23 L/100km lett. 180000 forintot vitt el az autó nagyjavítása, 26000 a kötelező biztosítás, a CASCO 5000 Ft, 13500 Ft a súlyadó és 10000 forintot költöttem autópályára. Összességében az apróságokkal együtt 237000 Ft volt a fenntartási költség. (tehát 240e benya, 237 üzemeltetés)

A telekocsit is nyomom lelkesen. Idén 44 utasom volt és ők 114000 Ft-tal támogatták meg az életemet. Idén volt köztük két fura figura is, de az utóbbi 3 év 168 utasa közül ez volt az első két negatívabb tapasztalat (az egyik nagyon megváratott, csak hogy pénzt váltson, a másikkal akkora szakadék volt az értelmi szintünk között, hogy a Goldengate se hidalta volna át. Ez alapból nem baj, de nagyon dumálni akart...)

Szóval összegezve:
Nagyjavítás: 180000 Ft
Éves kiadások: 57000 Ft
Üzemanyag: 240000 Ft
Telekocsi bevétel: 114000 Ft
Céges ügyben km jóváírás: 16000 Ft

Tehát idén 347000 forintba került az autós high-life. Ez 36 Ft/km-es költséget jelent telekocsival csökkentve, anélkül 47 Ft/km.

Végszó

Megéri-e? Nekem még mindig, továbbra is megbízható a gép és igen nagy szabadságot jelent. Ha nem lenne a kocsi, akkor 114000 Ft-ba kerülne a BKV és kb 50000 forintért telekocsiznék utasként, ergo a tömegközlekedéshez viszonyítva 183000 Ft-al többet költöttem a luxusra. Ne feledd, hogy én nem számoltam amortizációval, az autómat még most is kb annyiért tudnám eladni, mint amennyiért vettem 3 éve a cégemtől.

Tervezek amúgy egy 3 éves nagy számvetést. Spoilerezek picit: 650e Ft volt az üzemeltetés és karbantartás, 828000 Ft ment benzinre 33000 km alatt és 460000 Ft jött be telekocsiból. Ez alapján 3 év után 45Ft/km a nyers, 31Ft/km a telekocsis autózási költség

Hozzászólások

(#1) 33as


33as
senior tag

Szerintem nagyon reális lett a költséged az autóra! Ez van ennyibe kerül ez a "luxus"! :K

Mondjuk én az üzemanyag költséget nem szoktam számolni! :(

[ Szerkesztve ]

MacBook Air M1 , iPhone X , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 3a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot

(#2) #92063744


#92063744
törölt tag

Ha összesítve vesszük, tényleg durván hangzik az a 47 Forint kilométerenként.

Korrekt egyébként! :)

(#3) gergely2019


gergely2019
csendes tag

Kocsi értékcsökkenése, ill. a benne álló tőke kamata kimaradt.

(#4) Stonerice


Stonerice
őstag

Szia.
Köszi az írást! Bár nincs autóm, azért hasznos képben lenni ezzel!
A km/ ft -ról jut eszembe! Carsharing, vagyis a Budapesti Greengo. Ami egy elektromos autó bérlését jelenti.
Bérlés 65ft/perc 15ft percenként a várakozás stb stb.

[ Szerkesztve ]

Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480

(#5) bambano


bambano
titán

nem tudom, a te motorodon hogyan hajtják a vízpumpát, de ha a vezérműszíj hajtja, akkor érdemes azt is cserélni.

én nem fogok ilyen posztot írni, mert előbb megüt a guta :) pont úgy hozta a sors, hogy mindkét gumigarnitúrát cserélnem kellett az idén, ez önmagában hátoldali infarktus okozására alkalmas tétel.

szerintem az a 36 ft/km költség hosszú távon nem tartható...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag

Kocsim sincs de mivel én használom ezért én fizetem.
Idén csak a generátor volt javítva 17k. De januárban az önindító lesz esedékes, utána meg tavasszal műszaki.
Fastra thug life. ;]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#7) JoeYi válasza bambano (#5) üzenetére


JoeYi
őstag

vízpumpáról lebeszélt a munkafelvevő (!), merthogy élettartam garanciás, és még sosem cserélték meghibásodás miatt Fusionön. Nem aggódok miatta, és ha mégis megszívnám, olvasni fogtok róla! :)

Új kocsival, vagy az enyémnél újabbal nem hozható a 36 Ft, se a 40. Csak a biztosítás 2-3x annyi, plusz ha 5 milláért vesz vki autót, akkor csak az amortizáció évi 500eFt az első 5 évben. Ebből látszik, hogy új kocsinál csak az értékvesztés kihoz 50Ft/km költséget

gergely: kamat? :D Kalkulálj nekem kamatot 2017-re nézve 500e Ft-ra :D

(#8) Sethdobaloah válasza JoeYi (#7) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

nekem 8 forint körül van az értékvesztés az autóra. Pedig 3 millát vesztett az értékéből eddig. Csak sokat kell vezetni :)

...csak én vagyok helikopter?

(#9) gergely2019 válasza JoeYi (#7) üzenetére


gergely2019
csendes tag

"gergely: kamat? :D Kalkulálj nekem kamatot 2017-re nézve 500e Ft-ra :D"

Kocsit hosszútávra veszünk, 6 éves inflációkövető állampapír hozama 3,8% jelenleg, ami 500 e ft-nál évi 19 e Ft, egy 2 M Ft-os autónál meg 76 e Ft. Ennél jóval több az értékcsökkenés.

(#10) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Gumi cseret hogy veszed bele a kepletbe? Ha vetelkor nem vettel akkor lassan az is benne kell, hogy legyen.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.