Mivel viszonylag ritkán kell gariztatnom az itthoni eszközeimet, így nem vagyok teljesen naprakész, hogy milyen lehetőségei vannak a cégnek, amelynek a terméket ki kellene cserélnie. Tehát a lenti történet akár teljesen rendben is lehet jogilag, de józan paraszti ésszel nem tűnik fairnek.
Még tavaly vettem egy külső HDD-t, ami a második napon felmondta a szolgálatot. A vételtől számított negyedik napon vittem vissza a szervízbe.
Már leadni sem volt egyszerű. Volt egy kis kötözködés, mert a szervízes szerint nem a saját dobozában hoztam vissza a HDD-t. Nem is értem mit gondolt, honnan szereztem volna másik dobozt meg miért nem a sajátjában hoztam volna vissza, nem állnak itthon hegyekben a gyári dobozok. Nagy nehezen megtalálta a srác a gyári számot a dobozon, hurrá egyezik a HDD-n levő számmal, akkor tényleg jó a doboz.
Gyors teszt. Rádugja a gépére, nem tudja sem olvasni sem írni. Oké, tényleg rossz a termék. Nagy sóhaj után közlik velem, hogy ez bizony minimum 3-4 hét lesz. Nem teljesen értettem, hogy miért, hiszen helyben 2 perc alatt megállapították, hogy hibás a cucc. Ennek ellenére lelkileg fel voltam már készülve erre, mert egy SSD-t ugyanitt gariztattam korábban és hasonló ideig tartott. Viszont azt legalább nem tudták rögtön előttem tesztelni, szóval ott talán érthető volt, de mindegy.
A lényeg. 1 hónap múlva eljött a nap, amikor kapok egy e-mailt, hogy hát ezt sajnos sem javítani sem cserélni nem tudják, szóval választhatok, hogy a pénzem visszakapom vagy levásárlom. Levásárlást választottam. Nézem a webshopban a kínálatot. Ott van ugyanaz a HDD, amit visszavittem gariba. Megörültem neki, mondom biztos benézték, van ilyen. Gyorsan beledobtam a kosárba, kijelöltem, hogy garanciális levásárlásom van és rendelés feladva.
Nem hagyott nyugodni, hogy a fenébe nem vették észre, hogy raktáron volt ugyanaz a termék, így másnap újra megnyitottam a rendelést, gondoltam biztos van valami apró eltérés, amire nem figyeltem fel. Nézem, nézem, basszus a HDD ugyanaz, de drágább lett, mint 1 hónappal ezelőtt volt.
Írtam egy levelet az ügyintézőknek, hogy mivel teljesen ugyanaz a termék, mint amit visszavittem gariba, ugye nem tervezik kifizettetni a különbözetet. Jön rögtön a válasz, miszerint naná, hogy kifizettetik velem. A magyarázat lényegében annyi, hogy hát az árak bizony változnak, meg különben is több beszállítóval dolgoznak és spec ezt a HDD-t most drágábban szerezték meg, szóval nyílván leszek szíves az így keletkező veszteségüket benyelni, ha kell a termék.
Aha, persze. 1 hónapig ültek rajta és a csere termék valószínűleg végig ott volt raktáron, meg most bizonyítsa már be, hogy drágább forrásból szerezte. Végülis nem akartam már tovább húzni a történetet, így nem álltam bele egy vitába.
Összességében nem ért kár, mert a rendelést töröltük és visszakaptam a pénzem, de érzésre azt mondanám, hogy ez így nem teljesen korrekt. Ott van a boltban ugyanaz a termék és azt mondják nekem, hogy bocs nem tudjuk kicserélni. Wtf?