2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Garanciális ügyintézés

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel viszonylag ritkán kell gariztatnom az itthoni eszközeimet, így nem vagyok teljesen naprakész, hogy milyen lehetőségei vannak a cégnek, amelynek a terméket ki kellene cserélnie. Tehát a lenti történet akár teljesen rendben is lehet jogilag, de józan paraszti ésszel nem tűnik fairnek.

Még tavaly vettem egy külső HDD-t, ami a második napon felmondta a szolgálatot. A vételtől számított negyedik napon vittem vissza a szervízbe.
Már leadni sem volt egyszerű. Volt egy kis kötözködés, mert a szervízes szerint nem a saját dobozában hoztam vissza a HDD-t. Nem is értem mit gondolt, honnan szereztem volna másik dobozt meg miért nem a sajátjában hoztam volna vissza, nem állnak itthon hegyekben a gyári dobozok. Nagy nehezen megtalálta a srác a gyári számot a dobozon, hurrá egyezik a HDD-n levő számmal, akkor tényleg jó a doboz.

Gyors teszt. Rádugja a gépére, nem tudja sem olvasni sem írni. Oké, tényleg rossz a termék. Nagy sóhaj után közlik velem, hogy ez bizony minimum 3-4 hét lesz. Nem teljesen értettem, hogy miért, hiszen helyben 2 perc alatt megállapították, hogy hibás a cucc. Ennek ellenére lelkileg fel voltam már készülve erre, mert egy SSD-t ugyanitt gariztattam korábban és hasonló ideig tartott. Viszont azt legalább nem tudták rögtön előttem tesztelni, szóval ott talán érthető volt, de mindegy.

A lényeg. 1 hónap múlva eljött a nap, amikor kapok egy e-mailt, hogy hát ezt sajnos sem javítani sem cserélni nem tudják, szóval választhatok, hogy a pénzem visszakapom vagy levásárlom. Levásárlást választottam. Nézem a webshopban a kínálatot. Ott van ugyanaz a HDD, amit visszavittem gariba. Megörültem neki, mondom biztos benézték, van ilyen. Gyorsan beledobtam a kosárba, kijelöltem, hogy garanciális levásárlásom van és rendelés feladva.

Nem hagyott nyugodni, hogy a fenébe nem vették észre, hogy raktáron volt ugyanaz a termék, így másnap újra megnyitottam a rendelést, gondoltam biztos van valami apró eltérés, amire nem figyeltem fel. Nézem, nézem, basszus a HDD ugyanaz, de drágább lett, mint 1 hónappal ezelőtt volt.

Írtam egy levelet az ügyintézőknek, hogy mivel teljesen ugyanaz a termék, mint amit visszavittem gariba, ugye nem tervezik kifizettetni a különbözetet. Jön rögtön a válasz, miszerint naná, hogy kifizettetik velem. A magyarázat lényegében annyi, hogy hát az árak bizony változnak, meg különben is több beszállítóval dolgoznak és spec ezt a HDD-t most drágábban szerezték meg, szóval nyílván leszek szíves az így keletkező veszteségüket benyelni, ha kell a termék.

Aha, persze. 1 hónapig ültek rajta és a csere termék valószínűleg végig ott volt raktáron, meg most bizonyítsa már be, hogy drágább forrásból szerezte. Végülis nem akartam már tovább húzni a történetet, így nem álltam bele egy vitába.
Összességében nem ért kár, mert a rendelést töröltük és visszakaptam a pénzem, de érzésre azt mondanám, hogy ez így nem teljesen korrekt. Ott van a boltban ugyanaz a termék és azt mondják nekem, hogy bocs nem tudjuk kicserélni. Wtf?

Hozzászólások

(#1) pet007


pet007
aktív tag

Szomoru hogy vannak ilyenek. Nekem eddig mindent szo nelkul csereltek eddig. Hasonlo sztorim tavaly huto es fagyaszto vasarlasanal volt. Online megrendeltuk, kifizettuk, jott is a level hogy ket het mulva szallitjak. Megadott nap felhivtam oket, hogy megis mikor jonnek, akkor mondtak, hogy gond volt a rendszerukkel, nem jonnek, de majd megirjak uj datumot. Ujabb ket het varakozas utan ujra felhivtam oket, ekkor azt mondtak, hogy kifogytak, nincs raktaron, legkozelebb csak 3-4 het mulva jon ez a huto. Ezen a ponton mondtam hogy akkor penzt vissza, es irtam szep kis panaszlevelet. Penz legalabb visszajott egy heten belul. Alig tobb mint egy honapot ultek rajta...

(#2) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Csak eddig olvastam el: Volt egy kis kötözködés, mert a szervízes szerint nem a saját dobozában hoztam vissza a HDD-t. Nem is értem mit gondolt, honnan szereztem volna másik dobozt meg miért nem a sajátjában hoztam volna vissza, nem állnak itthon hegyekben a gyári dobozok. Nagy nehezen megtalálta a srác a gyári számot a dobozon, hurrá egyezik a HDD-n levő számmal, akkor tényleg jó a doboz.

Mi a frászért dobod ki egyből a dobozát? Nem hinném, hogy 3m2-t elfoglal. 1 hónapig tárolod utána kidobhatod kb. Nekem pl minden dobozom megvan szépen összecsomagolva.

(#3) Mister_X válasza KaiotEch (#2) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Ha tovább olvasnád csak azt, amit bemásoltál, benne volt, hogy a szervizes volt az idióta, mert a HdD dobozában vitte vissza.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#4) Samus


Samus
addikt

Tudtommal garanciális csere esetén nem fizettetheti ki a különbséget. Ezért nem kaptál cserét, pedig kellett volna (nem nyelte le a veszteséget), és sajnos levásárlásnál ki kell fizetned a többletet, ha drágább terméket vásárolsz, még ha ugyanaz is a termék...visszatérítés, és meg kell venni máshol.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#5) Kisgépkezelő válasza KaiotEch (#2) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Egyáltalán minek kéne a doboz a gariztatáshoz? Nem az romlott el, hanem a tartalma.

(#6) Mister_X válasza Kisgépkezelő (#5) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Hogy bele tudjon kötni valamibe az ügyintéző, palira véve az ügyfelet, hogy ne legyen kára a cégnek.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#7) dugo_ válasza KaiotEch (#2) üzenetére


dugo_
veterán

A sértetlen gyári csomagolás egyedül az elállás szempontjából releváns. Semmilyen más esetben nem kérhetik.
A tv-d, hűtőd csomagolásának tárolására is külön helyiségeket tartasz fent?

(#8) sanzi89


sanzi89
addikt

Meg lehet tudni melyik bolt volt az? Sose értettem egyébként, hogy ilyenkor miért nem írják le az emberek a bolt nevét, hogy hasznosabb legyen az információ, amit leírnak.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#9) erkxt


erkxt
tag

Pc boltban dolgozom. Leírom a menetet:

Vásárló behozza a pl.: HDDjét ami rossz. Jó esetben letudja próbálni az eladó vagy legalább megnézi, hogy nincs e rajta külsérelmi nyom ami a garvesztést okozná, mi így küldhetjük be.
Maximálisan 1 hónap áll rendelkezésére a szerviznek megállapítani a hibát és vagy kicserélni, megjavítani. Nálunk a szerviz csak kisebb javításokat tud végezni, általában a beszállítónak van továbbküldve aki rendelkezik a megfelelő szervizzel.
Ha 1 hónap alatt nem sikerül előrelépni, mert pl van előtte 1000 másik termék és nem jutnak el időben ahhoz a termékhez, akkor a bolt felajánlja a cserét vagy a levásárlás, pénzvisszafizetést a vevőnek.(törvény van rá)
Ha a vevő mint ez esetben is úgy dönt levásárolja és kinézi ugyan azt a HDD-t akkor persze ha már drágább rá kell fizetnie. De ha a cserét kéri akkor mi lerendeljük és lebokszoljuk a beszállítóval, aki mivel 1 hónap alatt nem csinálta meg, így ad egy újat nekünk helyette és így nullába jön ki mindenki.(a nagyker a gyártótól kap újat)

Szóval mielőtt a boltot szaroznánk érdemes elgondolkodni hány szerviz jut a boltokra. ;)
Egyébként nálunk elsődlegesen ha van olyan termék a cserét javasoljuk, aztán a levásárlást vagy pénz visszát.

(#10) dugo_ válasza erkxt (#9) üzenetére


dugo_
veterán

Levásárlást speciel pont nem ismer a törvény, az csak a boltok ügyeskedése.

Javítás - csere - pénz visszafizetés a sorrend, illene a vásárlónak is eszerint prezentálni a lehetőségeit.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.