2020. február 19., szerda

Gyorskeresés

Garanciális ügyintézés

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel viszonylag ritkán kell gariztatnom az itthoni eszközeimet, így nem vagyok teljesen naprakész, hogy milyen lehetőségei vannak a cégnek, amelynek a terméket ki kellene cserélnie. Tehát a lenti történet akár teljesen rendben is lehet jogilag, de józan paraszti ésszel nem tűnik fairnek.

Még tavaly vettem egy külső HDD-t, ami a második napon felmondta a szolgálatot. A vételtől számított negyedik napon vittem vissza a szervízbe.
Már leadni sem volt egyszerű. Volt egy kis kötözködés, mert a szervízes szerint nem a saját dobozában hoztam vissza a HDD-t. Nem is értem mit gondolt, honnan szereztem volna másik dobozt meg miért nem a sajátjában hoztam volna vissza, nem állnak itthon hegyekben a gyári dobozok. Nagy nehezen megtalálta a srác a gyári számot a dobozon, hurrá egyezik a HDD-n levő számmal, akkor tényleg jó a doboz.

Gyors teszt. Rádugja a gépére, nem tudja sem olvasni sem írni. Oké, tényleg rossz a termék. Nagy sóhaj után közlik velem, hogy ez bizony minimum 3-4 hét lesz. Nem teljesen értettem, hogy miért, hiszen helyben 2 perc alatt megállapították, hogy hibás a cucc. Ennek ellenére lelkileg fel voltam már készülve erre, mert egy SSD-t ugyanitt gariztattam korábban és hasonló ideig tartott. Viszont azt legalább nem tudták rögtön előttem tesztelni, szóval ott talán érthető volt, de mindegy.

A lényeg. 1 hónap múlva eljött a nap, amikor kapok egy e-mailt, hogy hát ezt sajnos sem javítani sem cserélni nem tudják, szóval választhatok, hogy a pénzem visszakapom vagy levásárlom. Levásárlást választottam. Nézem a webshopban a kínálatot. Ott van ugyanaz a HDD, amit visszavittem gariba. Megörültem neki, mondom biztos benézték, van ilyen. Gyorsan beledobtam a kosárba, kijelöltem, hogy garanciális levásárlásom van és rendelés feladva.

Nem hagyott nyugodni, hogy a fenébe nem vették észre, hogy raktáron volt ugyanaz a termék, így másnap újra megnyitottam a rendelést, gondoltam biztos van valami apró eltérés, amire nem figyeltem fel. Nézem, nézem, basszus a HDD ugyanaz, de drágább lett, mint 1 hónappal ezelőtt volt.

Írtam egy levelet az ügyintézőknek, hogy mivel teljesen ugyanaz a termék, mint amit visszavittem gariba, ugye nem tervezik kifizettetni a különbözetet. Jön rögtön a válasz, miszerint naná, hogy kifizettetik velem. A magyarázat lényegében annyi, hogy hát az árak bizony változnak, meg különben is több beszállítóval dolgoznak és spec ezt a HDD-t most drágábban szerezték meg, szóval nyílván leszek szíves az így keletkező veszteségüket benyelni, ha kell a termék.

Aha, persze. 1 hónapig ültek rajta és a csere termék valószínűleg végig ott volt raktáron, meg most bizonyítsa már be, hogy drágább forrásból szerezte. Végülis nem akartam már tovább húzni a történetet, így nem álltam bele egy vitába.
Összességében nem ért kár, mert a rendelést töröltük és visszakaptam a pénzem, de érzésre azt mondanám, hogy ez így nem teljesen korrekt. Ott van a boltban ugyanaz a termék és azt mondják nekem, hogy bocs nem tudjuk kicserélni. Wtf?

Hozzászólások

(#1) pet007


pet007
(aktív tag)

Szomoru hogy vannak ilyenek. Nekem eddig mindent szo nelkul csereltek eddig. Hasonlo sztorim tavaly huto es fagyaszto vasarlasanal volt. Online megrendeltuk, kifizettuk, jott is a level hogy ket het mulva szallitjak. Megadott nap felhivtam oket, hogy megis mikor jonnek, akkor mondtak, hogy gond volt a rendszerukkel, nem jonnek, de majd megirjak uj datumot. Ujabb ket het varakozas utan ujra felhivtam oket, ekkor azt mondtak, hogy kifogytak, nincs raktaron, legkozelebb csak 3-4 het mulva jon ez a huto. Ezen a ponton mondtam hogy akkor penzt vissza, es irtam szep kis panaszlevelet. Penz legalabb visszajott egy heten belul. Alig tobb mint egy honapot ultek rajta...

(#2) KaiotEch


KaiotEch
(veterán)

Csak eddig olvastam el: Volt egy kis kötözködés, mert a szervízes szerint nem a saját dobozában hoztam vissza a HDD-t. Nem is értem mit gondolt, honnan szereztem volna másik dobozt meg miért nem a sajátjában hoztam volna vissza, nem állnak itthon hegyekben a gyári dobozok. Nagy nehezen megtalálta a srác a gyári számot a dobozon, hurrá egyezik a HDD-n levő számmal, akkor tényleg jó a doboz.

Mi a frászért dobod ki egyből a dobozát? Nem hinném, hogy 3m2-t elfoglal. 1 hónapig tárolod utána kidobhatod kb. Nekem pl minden dobozom megvan szépen összecsomagolva.

"Ha akarok venni egy terméket az alzánál (JBL GO 2) ami 9.990 Ft, akkor ehhez még kell vennem valamit, hogy 12.000 Ft legyen?" by oszy || Adottságaim miatt meghívtak egy p0rnófilmbe szerepelni. Én vagyok a férj, aki elmegy otthonról.

(#3) Mister_X válasza KaiotEch (#2) üzenetére


Mister_X
(nagyúr)

Ha tovább olvasnád csak azt, amit bemásoltál, benne volt, hogy a szervizes volt az idióta, mert a HdD dobozában vitte vissza.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake." --- A warezt tiltja a bushido.

(#4) Samus


Samus
(addikt)
LOGOUT blog

Tudtommal garanciális csere esetén nem fizettetheti ki a különbséget. Ezért nem kaptál cserét, pedig kellett volna (nem nyelte le a veszteséget), és sajnos levásárlásnál ki kell fizetned a többletet, ha drágább terméket vásárolsz, még ha ugyanaz is a termék...visszatérítés, és meg kell venni máshol.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#5) Kisgépkezelő válasza KaiotEch (#2) üzenetére


Kisgépkezelő
(aktív tag)

Egyáltalán minek kéne a doboz a gariztatáshoz? Nem az romlott el, hanem a tartalma.

(#6) Mister_X válasza Kisgépkezelő (#5) üzenetére


Mister_X
(nagyúr)

Hogy bele tudjon kötni valamibe az ügyintéző, palira véve az ügyfelet, hogy ne legyen kára a cégnek.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake." --- A warezt tiltja a bushido.

(#7) dugo_ válasza KaiotEch (#2) üzenetére


dugo_
(veterán)

A sértetlen gyári csomagolás egyedül az elállás szempontjából releváns. Semmilyen más esetben nem kérhetik.
A tv-d, hűtőd csomagolásának tárolására is külön helyiségeket tartasz fent?

(#8) sanzi89


sanzi89
(addikt)
LOGOUT blog

Meg lehet tudni melyik bolt volt az? Sose értettem egyébként, hogy ilyenkor miért nem írják le az emberek a bolt nevét, hogy hasznosabb legyen az információ, amit leírnak.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#9) erkxt


erkxt
(tag)

Pc boltban dolgozom. Leírom a menetet:

Vásárló behozza a pl.: HDDjét ami rossz. Jó esetben letudja próbálni az eladó vagy legalább megnézi, hogy nincs e rajta külsérelmi nyom ami a garvesztést okozná, mi így küldhetjük be.
Maximálisan 1 hónap áll rendelkezésére a szerviznek megállapítani a hibát és vagy kicserélni, megjavítani. Nálunk a szerviz csak kisebb javításokat tud végezni, általában a beszállítónak van továbbküldve aki rendelkezik a megfelelő szervizzel.
Ha 1 hónap alatt nem sikerül előrelépni, mert pl van előtte 1000 másik termék és nem jutnak el időben ahhoz a termékhez, akkor a bolt felajánlja a cserét vagy a levásárlás, pénzvisszafizetést a vevőnek.(törvény van rá)
Ha a vevő mint ez esetben is úgy dönt levásárolja és kinézi ugyan azt a HDD-t akkor persze ha már drágább rá kell fizetnie. De ha a cserét kéri akkor mi lerendeljük és lebokszoljuk a beszállítóval, aki mivel 1 hónap alatt nem csinálta meg, így ad egy újat nekünk helyette és így nullába jön ki mindenki.(a nagyker a gyártótól kap újat)

Szóval mielőtt a boltot szaroznánk érdemes elgondolkodni hány szerviz jut a boltokra. ;)
Egyébként nálunk elsődlegesen ha van olyan termék a cserét javasoljuk, aztán a levásárlást vagy pénz visszát.

customtech.hu Tesztek, hírek, bemutatók

(#10) dugo_ válasza erkxt (#9) üzenetére


dugo_
(veterán)

Levásárlást speciel pont nem ismer a törvény, az csak a boltok ügyeskedése.

Javítás - csere - pénz visszafizetés a sorrend, illene a vásárlónak is eszerint prezentálni a lehetőségeit.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.