2024. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Pingvin Birodalom - Kyrafölde

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az oldal eredetije, melyet Hasek készített, de gondjai akadtak, ezért én folytatom.

Köszöntelek Kyraföldén!

FIGYELEM! Nagyméretű kép!

A térképen a Pingvin Birodalom egyik kontinense látható, melynek neve Kyrafölde.

A JÁTÉK MENETE

A játék lényege, hogy a BAP-al rendelkező játékosok itt területeket vásárolhatnak a Pingvin Birodalom tartományaiból. Ezt követően már Ő maga dönti el, hogy milyen játékstílust kíván felvenni. Lehet itt kereskedni, hódítani, területet igazgatni, segíteni másoknak, vagy éppen egymás haját húzgálni, ha úgy tetszik.

A részleteket később taglalja az írás, illetve a cikk legalján az aktuális helyzetről informálódhattok.

A Pingvin Birodalom több kontinenssel rendelkezik, amelyek közül Kyrafölde az egyik. Több kontinens lévén, több játékszíntér is van, amelyekre egyenként különböző szabályok vonatkoznak. Az, hogy egyik-másik kontinensre hogyan lehet eljutni, arról majd később.

Kyrafölde egy úgymond vegyes kontinens. Itt a korábban leírt lehetőségek közül bármelyiket űzheti a kedves játékos, a szabályoknak megfelelően természetesen. Aki esetleg békésebb vizekre szeretne evezni, minden zokszó nélkül megteheti, ráadásul mindezt úgy, hogy a játékból sem marad ki, hiszen a közösség életében aktívan részt vehet kereskedelemmel, vagy segítségnyújtással, ráadásul a hódítások zajai sem érhetik el, ha nem tart rá igényt.

Minden újonnan csatlakozott játékos, automatikusan Kyraföldén kezd! Innen tud majd a számára legszimpatikusabb helyre utazni. Természetesen a későbbi módosításokra is van lehetőség, sőt egy játékos akár több területen is képviseltetheti magát. Ebben nem szab korlátokat a játék. A fő cél, hogy mindenki jól szórakozzék.

Területek

A térképen látható Kyrafölde. A fehér vonallal határolt egységek a különböző területek, amelyeket a játékosok megvásárolhatnak.

A területek a neveik alapján különböztetjük meg. Értelemszerűen, az adott területen a legnagyobb név az érvényes.

Mint ahogy azt a térképen is láthatjátok, vannak kis területek, illetve nagy területek. Ezeknek az árak és a szintek esetében van jelentőségük, de erről majd később.

Vannak olyan kis területek, amelyek egy nagy terület részei. Habár ez is remekül megállapítható a térképről, de azért szögezzük le, hogy amelyik kis területet, egy nagy terület határolja legalább 3 oldalról, az annak részeként értelmezendő.

Természetesen ezek a kis területek külön is megvásárolhatóak, azonban ha a nagy területet vásároljuk meg, akkor automatikusan megkapjuk vele a kicsit is, viszont annak értéke így elvész. Fordított esetben is ez a helyzet, tehát ha megvásároljuk a kis területet, majd később a nagyot is, akkor a kettő összeolvad, és a kicsinek az értéke elvész.

Területek vásárlása, fejlesztése és a Központi város

Vásárlás

Elsőként tisztázzuk az árakat:
- Egy nagy terület ára, 100BAP
- Egy kis terület ára, 50BAP

A vásárlás menete:

A térképen a fekete-fehér területek vásárolhatóak még meg szabadon. A színes területeknek már van tulajdonosuk. Ha ezen területek valamelyikére fáj a fogad, akkor a terület tulajdonosával kell megegyezned. Ilyen esetben, az ár is alkuképes.

Amennyiben kiválasztottad a számodra legszimpatikusabb területet, akkor igényedet az :L topicba fogalmazd meg. Le kell írnod a terület eredeti nevét, valamint azt, hogy Te milyen névre szeretnéd keresztelni. Mindezek mellett, még el kell döntened, hogy milyen színben szeretnéd képviseltetni magad. Ezzel a színnel lesz jelölve a karaktered is(erről majd később), valamint a területeid neveit is ezzel a színnel írjuk.

Egy színt, csak egy karakter használhat.

Például:

Szia!

Jancsi vagyok, és szeretném megvásárolni a "XYZ" nevű területet. Sokat gondolkodtam,
hogy mi legyen a neve, de végül meglett. Szeretném "ABC"-re keresztelni.

Ja, és szeretném, ha a színem mustár-sárga lenne.

Köszönettel: Jancsi!

Fejlesztések

Minden megvásárolt terület, automatikus 1.szinten kezd. A szintek jelentőségére az szabályok további fejezeteiben derül fény.

Természetesen van mód a szintemelésre, viszont ehhez előbb ismernünk kell, hogy milyen szintek is léteznek:
1. szint – Lakatlan terület
2. szint – Tanya
3. szint – Falu
4. szint – Város
5. szint – Kereskedő város
6. szint – Önálló város
7. szint – Kastéllyal rendelkező város

A kis területek, csak a 3. szintig fejleszthetőek, tovább nem!

A szintemelések költségei a következőképpen alakulnak:
- Nagy terület esetén 100BAP minden szintemelés.
- Kis terület esetén 50BAP minden szintemelés.
- Várakozás - Ez pár bekezdéssel lejjebb olvasható.

Alapesetben a terület értéke a vételi ár, viszont minden szintemeléssel ez az érték megduplázódik. A terület értékének főként a területekkel való kereskedés során van jelentősége. Ez az érték mutatja az ajánlott árat. Ettől természetesen el lehet térni. Alku kérdése.

Ha a szintemelés fizetéssel történik, akkor a karakterünk a központi városba utazik, ugyanis ez papírmunka.

Egy terület szintjét várakozással is lehet fejleszteni. Ehhez nem kell mást tennünk, mint a fejlesztendő területen kell tartózkodnunk a karakterünkkel 1 teljes hétig. Viszont ügyelnünk kell arra, hogy ezen várakozás során egyetlen másodpercre se hagyjuk el a területet a karakterünkkel, mert akkor az addig ott töltött idő elvész, magyarán kezdhetjük elölről az 1 hetet.

Központi város

Mint ahogy a térképen is látható, létezik egy Központi város. Ez a város felelős a fejlesztésekét, a közigazgatásért, illetve a pénzügyekért. Itt lehet dolgozni is, de erről majd később.

A Központi városnak az irányítója a Pingvin Birodalom uralkodója. Ő az, aki emelheti a város szintjét, amelynek jelentősége a munkabérek terén van. Mindemellett, még lehetőség van, központi haderő felállítására, amely segítheti, támogathatja és védelmezheti a Birodalom lakosságát. Erről viszont szintén később esik szó részletesen.

A különböző vásárlások, fejlesztések költségei a Központi városon keresztül, a közös számlán landolnak, viszont a Központi város költekezései a közös számláról kerülnek elvonásra, és a kincstárba vándorolnak. A munkabérek egy bizonyos százaléka, szintén a közös számláról kerül elvonásra, míg a fennmaradó részét a kincstárból fizetik.

Mivel a kontinens a Pingvin Birodalom tulajdonában van, így a Központi város, nem vásárolhat újabb területeket. Minden szükséges funkció el lehet látni ezzel az egy területtel is, felesleges még többet elfoglalni.

A város fejlesztése ugyanúgy zajlik, mint ahogy az a többi terület esetében. 100BAP-ba kerül minden szintemelés, viszont az általánostól eltérően, a Központi város lehet 8. szintű is, ami a Fővárosi szint. Ezzel lehet elkerülni, hogy egy átlagos terület, egyenértékű legyen a Központi várossal.

Karakterek, BAPkereseti és egyéb lehetőségek.

Karakterek

Minden olyan játékos rendelkezik egy karakterrel, akinek már van területe. A karakter jelképezi, magát a játékost és mutatja, hogy gyakorlatilag hol tartózkodik a térképen.

Az a játékos, akinek nincs területe, viszont részt vesz a játékban, úgynevezett terület nélküliként van nyilvántartva. Erről majd később.

A karakterek mozgathatóak, azonban alapesetben naponta csak egyszer mozgatható a karakter. Szerencsére, vannak kivételek, amelyek nem használják fel ezt az egy mozgási lehetőséget. Ezek a következőek:
- Terület vásárlás esetén, a karakterünk a megvásárolandó területre utazik. Ez nem használja fel a mozgási lehetőségünket.
- Terület fejlesztésekor a karakterünk a Központi városba utazik. Ez sem használja fel a mozgási lehetőségünket.
- Ha a területünkön hadsereget kívánunk létrehozni (mikéntjéről majd később), akkor arra a területre kell utaznunk, amelyiken szeretnénk ezt megtenni. Ekkor sem használjuk fel a mozgási lehetőségünket.
- Ha a területünket, amelyiken a karakterünk tartózkodik, megtámadják és elvész, akkor karakterünk a Központi városban köt ki. Ez sem használja fel a mozgási lehetőségünket.
- Ha hadsereget alkalmazunk, akkor annak külön mozgási lehetősége van.
- Ha inast alkalmazunk, akkor annak külön mozgási lehetősége van.

Ezek a mozgási lehetőségek nem halmozhatóak fel. Naponta, csak 1db áll rendelkezésre.

Ha az adott napra, nincs több mozgási lehetőségünk, akkor olyan műveletet sem hajthatunk végre, amely alapjában nem emészt fel egy mozgási lehetőséget sem. Ha elfáradunk, akkor elfáradunk. Mese nincs.

Ha a karakterünk olyan területen halad át, amelyre vámot vetett ki a gazdája, akkor vámfizetésre vagyunk kötelezve.

A kereskedelemhez kapcsolódóan, egy karakter, egyszerre maximum 10 egységnyi terméket tud elszállítani.

BAPkeresés

Vám

Azok a területek, amelyek már elérték az 5-ös szintet, vámot vethetnek ki, az áthaladó forgalomra. A vám mértéke 5-ös szint esetén maximum 5BAP lehet, de ez a maximum, szintenként 1BAP-val nő. Minden áthaladás számít. Ha a célterületet más módon is meglehet közelíteni, akkor értelemszerűen a vám nem kerül kifizetésre. Érdemes a stratégiailag fontos területeket vámolni. A vámot
az áthaladó karakter fizeti, a terület tulajdonosának. A központi városra, nem vethető ki vám.

A központi város, mentesül a vámfizetés alól, legyen az áruszállítás, vagy hadi egység áthaladása.

Hogyan értsd - Minden áthaladás számít:
- A karakterek áthaladása
- Az inasok áthaladása
- A had egységek áthaladása - több had egység átvonulása esetén, minden had egységre külön-külön számítandó a vám.
- Termék áthaladása - egyszeri

Munka

Ha a karakterünket a központi városban hagyjuk, akkor „munka” címszó alatt, BAPot keres, és ez hozzáadódik a számlájához. Ennek az összegnek az 50%-a a közös számlából kerül kifizetésre. A másik 50%-ot a kincstárból nyerjük.
3-as szintű Központi város esetén - Napi 2 BAP
4-as szintű Központi város esetén - Napi 4 BAP
5-as szintű Központi város esetén - Napi 6 BAP
6-as szintű Központi város esetén - Napi 8 BAP
7-as szintű Központi város esetén - Napi 10 BAP
8-as szintű Központi város esetén(Főváros) - Napi 12 BAP

Bevezetésre került az "Inaktív játékos" kifejezés, ami annyit takar, hogy aki egy hónapig nem tesz semmit a játékban, még annyit sem mond, hogy "maradok a területemen és fejlesztem tovább", az a Fővárosban köt ki és következő bejelentkezéséig munkanélküliként fogja tengetni életét. Ez természetesen annyit jelent, hogy az aktív, Fővárosban dolgozó játékosokkal ellentétben ő nem keres semmit. Továbbá inaktívként lesznek számon tartva azon játékosok, akik valamilyen okból kifolyólag nem szándékoznak részt venni a játékban. Az inaktív játékosok területei, ha van olyan, ugyanúgy támadhatóak, mint bárki másé. Ezzel jobb esetben ugrasztani lehet a játékost, rosszabb esetben akár el is veszítheti a területét, mert nem védi meg.

Az uralkodónak, az uralkodó helyettesnek, a kincstárnoknak és az uralkodói ház tagjainak is van fizetése, ami különbözik a többiek fizetésétől. Ezek fix fizetések. Nem növekednek a központi város szintfejlesztésekor. 75%-át a kincstár fizeti, míg a maradék 25%-ot a közös számlából állják. Fizetésüket a Birodalom minden területén, illetve, ha olyan történik, a Birodalom határain kívül is megkapják, de más kereseti lehetőségük nincs. Nem rabolhatnak, nem kereskedhetnek, nem válthatnak pénzt foglalkozásszerűen. Érdekesen is hangzana, ha mondjuk az Uralkodó elmenne egy bányába kubikolni 6 BAP-ért, hogy kiegészítse nem csekély jövedelmét. Ezen korlátozás alól kivétel, ha az illető eladja valamelyik területét, vagy hadakozás közben pénzt zsákmányol.
Megjegyzés: Egy személy, csak 1 poszt után kaphat fizetést. Értelemszerűen, a magasabb poszt dominál.
Uralkodó – 20 BAP
Uralkodó helyettes – 16 BAP
Kincstárnok – 14 BAP
Uralkodói család sarja - 12 BAP

Lopás

Ha a karakterünkkel egy másik fél területére vándorolunk(ezzel felhasználva a napi 1 mozgási lehetőséget), akkor lophatunk(feltéve, ha igényt tartunk rá). Napi 5BAP-ot vehetünk el a számlájáról, de csak akkor, ha a terület tulajdonosa, annak inasa, vagy egy hadi egység nem tartózkodik ott. Ha ott tartózkodik, vagy a lopást észlelve odamegy, akkor automatikusan a központi városban kötünk ki, és arra a területre, nem léphetünk be 5 teljes napig. Az 5BAP, a terület tulajdonosának számlájáról kerül elvonásra.

Terület nélküliek

Akinek nincs területe, az is kereshet BAP-ot. Akinek már van számlája, az automatikusan a Központi Városban köt ki, és gyakorlatilag ott dolgozik. A munkabér, napi 1 BAP. Ebben az esetben, csak és kizárólag a közös számlából kerül elvonásra az összeg.

Természetesen mozgási lehetősége is van(napi 1). Ebből adódóan, lopni is tud a másik területéről (maximum napi 3 BAP), de ha a terület tulajdonosa a korábban leírt módon elkapja, akkor 5 napig nem mozdulhat ki a központi városból, és 3 napig egy árva fillért sem keres. Úgyhogy csak óvatosan a lopkodással.

Vagabund életvitel

A területtel nem rendelkezőknek, lehetőségük van különböző területeken megszállni.

Ha el kívánják hagyni a Központi várost, akkor két helyre mehetnek:

A. Üres terület, azaz amely terület senki tulajdonában sincs. Ide ingyen és bérmentve beteheti a lábát bárki, akinek még nincs területe, viszont ha valaki kivásárolja a lába alól a talajt, akkor vissza kell térnie a központi városba.

B. Más tulajdonában lévő területre. Ide csak a másik fél beleegyezésével lehet menni. A szállás díjáról, közösen állapodnak meg. Ha a terület tulajdonosa befogadja a vándort, és a vándor 1 héten keresztül ott marad, akkor az a terület 1 hét után, 1 szintet fejlődik. Erről az ott tartózkodásról, köthetnek megállapodást – mint például, ha ott marad 1 hétig, akkor kap 50BAP-ot, de ha 1 hétnél korábban távozik, akkor fizetnie kell 50BAP-ot. - Ha a megállapodás megköttetett, akkor onnantól érvényes is, kikerülni nem lehet. Ez a terület tulajdonosának jó, hiszen áron alul fejlődik a birtoka, illetve a vándornak is, hiszen sok pénzt kereshet. Kockázata abban rejlik, hogy a vándor(akár a megállapodást megszegvén), mondhatja, hogy a területen marad, de attól kezdve már nem mint elszállásolt, hanem mint tolvaj. Természetesen a tolvajlásnak is pont azok a feltételei, mint azt már leírtam.

Az elszállásolt játékos, nem őrzi a területet! Ha valaki tolvajlással próbálkozik, nem befolyásolja eredményességét az, hogy a területen van-e elszállásolt vándor.

Magyarázat a vagabund életvitelhez:

Nem kell 100BAP-ot fizetned, hogy felfejleszd 1 szinttel a területedet, hanem csak várnod kell 1 hétig, és így 50BAP-ba kerül. A vándor pedig nem rostokol 50 napig a központi városban, hogy 50BAP-ot keressen, hanem csövel nálad 1 hétig, és kap 50BAP-ot.

Habár ha 1 hétig a területeden maradsz, akkor ingyenesen fejlődik magától. De ha az embernek 2 területe van, akkor csak az egyiket tudja fejleszteni egyszerre(hiszen ott kell lennie a fejlődő területen). Ha csak egy percre is kiteszi a lábát a területről, akkor a fejlesztés megszakad, és a következő visszatérés során, kezdheti elölről az 1 hetet. Így viszont mehet amerre csak akar, mert van, aki 1 hétig ott rostokoljon helyette.

Inas

A játékosok alkalmazhatnak úgynevezett Inasokat. Az inas azt a célt szolgálja, hogy a játékos bővítse a mozgási lehetőségeinek számát. Ennek azonban feltételei, és hátrányai is vannak.

Feltételek:
- Minimum 1 területnek lennie kell a játékos tulajdonában, ami elérte az 5. szintet.
- Az inast a Központi városban kell igényelni.

1db Inas ára 200BAP

Tudnunk kell, hogy maximum 3 inas alkalmazható egyszerre, de ezek egyike sem helyettesítheti a karaktert teljes mértékben, valamint az inasokat el is lehet veszíteni.

Inast alkalmazhatunk:
- Terület vásárlás
- Szintemelés
- Kereskedelem - vásárlás és vásár alapírása, szintemelése
- Terület fejlesztés pénzért
- Terület fejlesztés várakozással
- Termékek szállítása
- Egyéb mozgások esetén.

Minden inasnak, napi 1-1 mozgási lehetősége van, viszont a karakterekkel ellentétben, náluk minden mozgás elveszi ezt az 1 lehetőséget!

Ha a területet, amelyiken az inas tartózkodik, megtámadják, akkor az inas nem hogy nem befolyásolja a támadás sikerességét, még el is veszítjük.

Amennyiben valaki lopni kíván arról a területről, amelyiken az inasunk van, akkor az inas ezt megakadályozza, de ezzel ismételten elveszítjük.

Az inassal nem lehet lopni, nem lehet támadni, és munkába sem állhat a Központi városban.

Ha az inas egy olyan területen halad keresztül, amelyre a terület gazdája vámot vetett ki, akkor az inas után is vámot kell fizetnünk.

A kereskedelemhez kapcsolódóan, egy inas maximum 5 egységnyi terméket tud szállítani

Kereskedelem és hadakozás

Kereskedelem

Területek adás-vétele

Kezdetben, minden játékos a saját területével tud kereskedni. Ennek nincsenek korlátjai. Az ajánlott ár, a terület érték.

Vásárok

Kyraföldén, van lehetőség arra, hogy területünkön Vásárt hozzunk létre. A vásár lényege, hogy itt eladhatunk bizonyos dolgokat. Ezek a következők lehetnek:
- Gyakorlatilag bármi, amit a Magyar törvénykezés nem tilt.
- Unikyradalomból behozott termékek

A vásárok létrehozásának az a feltétele, hogy a területünk elérje az 5. szintet, azaz Kereskedő város legyen. A vásároknak is vannak szintjeik, amelyek a következőek:
1. szint – 2 vásárhely. azaz 2 fajta termék
2. szint – 5 vásárhely. azaz 5 fajta termék
3. szint – 10 vásárhely. azaz 10 fajta termék

Vásár alapítása, és szintemelése:
- Egy vásár létrehozása, 50BAP-ba kerül, és ehhez az adott területre kell utazni.
- A szintemelések is 50BAP-ba kerülnek, és ehhez is az adott terültre kell utazni.
- Ezek a mozgások, nem használnak fel mozgási lehetőséget.

A Vásáron, bérbe adhatóak a vásárhelyek. Ha valaki el szeretne adni valamit, de nem tud vásárt létrehozni, akkor igénybe veheti egy másik játékos területén található vásárt, azonban ezzel lefoglal 1 termék lehetőségét. A felek úgy egyeznek meg a részesedésben, ahogy akarnak.

A vásáron vásárolni úgy lehet, hogy a karakterünkkel oda kell utazni. Ez viszont felhasználja a mozgási lehetőségeinket.

Léteznek különböző termékek és szolgáltatások, amelyek csak az Unikyradalom területén vehetőek igényben. Ezekről bővebben itt találsz információt: [link]

Ha mástól vásárolunk terméket, vagy bármely más kontinensen/területen állítjuk elő azt, akkor azt előbb oda kell szállítani az árusító helyre. Az odautazás, illetve a visszautazás is felemészt 1-1 mozgási lehetőséget - illetve kontinensek közötti áruszállítás akár többet is.

A megvásárolt terméket, nem kell hurcolászni. Fel van írva, és csókolom, fel lehet majd használni. Viszont ha ezt a terméket később mégis el szeretnénk adni, akkor bizony el kell csoszognunk a vásárba(nem érdekel, ha már ott vagy, akkor futsz egy kört), és kirakni a polcra. Ez bizony felemészti az 1 mozgási lehetőséget, szóval ezzel nem lehet spórolni.

Magyarán ilyennel kár próbálkozni:

- Áhh, elslattyogok a Géza vásárába, vennem kell kaját a katonáknak - -1 mozgás.
- Áhh, ha már élelmiszert veszek, akkor veszek mellé csapágygolyót... úgy egy kilót légyszíves... De ez saját használatra lesz, nem adom el...

Eltelik 1 nap, így újra mozoghat

- Áhh, elmegyek a területemre, ahol a vásárom van és csinálok egy hadi egységet - ez ugye nem vesz el a mozgási lehetőségekből
- Áhh, mégis kirakom a csapágygolyókat - hehe spóroltan a mozgási lehetőségekkel is...

TÚRÓT! Kezdheted az egy kört!

Hadakozás

Hadi egységek

Kezdetben nem lehet hadi egységeket létrehozni, viszont bérelni lehet. Ha félsz az idegen fajok, vagy a többi játékos támadásától, viszont még nem tudsz létrehozni saját hadi egységeket, akkor a központi városból bérelhetsz. Ez a fajta hadi egység a visszavonásáig a kijelölt területedet védelmezi, viszont támadni nem tudsz vele, és a központi város engedélye nélkül, nem helyezheted át.

A hadi egység bérlésének, 2BAP/nap a díja.

Saját hadi egység egy területen akkor lehet alapítani, ha az a terület elérte a 3. szintet. Ekkor azonban csak egy darab hadi egység hozható létre, ami a terült védelmére szolgál. Ezt, mozgatni nem lehet. Ennek az egységnek az ára, 50BAP.

Ha az egyik területünk eléri a 6. szintet, akkor azon a területen annyi hadi egységet hozhatunk létre, amennyit csak akarunk. Ekkor is, minden egység ára 50BAP. Egy darab egységet viszont, ekkor is kötelező a területen hagyni, védelmi célból, de a többi egység már szabadon mozgatható. Minden egységnek, 1-1 mozgási lehetősége van naponta.

Haderő létrehozásához az adott területre kell utazni a tulajdonosnak, vagy az inasnak. Tulajdonos esetében, ez nem vesz el a mozgási lehetőségből.

A Hadi egységek fejlesztésére, képzésére is van lehetőség, azonban ez csak Unikyradalomban lehetséges. Ehhez viszont a fejlesztendő egységnek, a kiképző helyre kell utaznia. Az árakat az ottani kereskedők szabják meg, illetve az ottani központi város. Ennek részleteiről itt találsz információt: [link]

A felfejlesztett hadi egységeknek viszont, szükségük van élelemre. Ezt vagy a helyi kereskedők, Unikyradalomból behozott termékeivel tudod kielégíteni, vagy saját magad exportálsz be terméket onnan.

A hadi egységek lehetséges szintjei és azok lehetőségei, követelményeik:
1. szint - sima hadi egység
- nem igényel élelmet
- 2 pontos támadásra képes
- 2 pont elleni védelemre képes
- Ezzel a hadi egységgel lehet egymás elleni harcokat vívni.
2. szint - zsoldos katonák
- 1 egységnyi élelmet igényel, naponta
- 4 pontos támadásra képes
- 4 pont elleni védelemre képes
- Ezzel a hadi egységgel NEM lehet másik játékost megtámadni.
3. szint - zsoldos katonák + íjjászokkal
- 2 egységnyi élelmet igényel, naponta
- 6 pontos támadásra képes
- 6 pont elleni védelemre képes
- Képes szomszédos területeket támadni anélkül, hogy odautazna. Ez csak és kizárólag a közvetlen szomszédos területeknél lehetséges. Ekkor a támadás értéke 2 pontos.
- Ezzel a hadi egységgel NEM lehet másik játékost megtámadni
4. szint - Fekete sereg
- 3 egységnyi élelmet igényel, naponta
- 10 pontos támadásra képes
- 10 pont elleni védelemre képes
- Képes szomszédos területeket támadni anélkül, hogy odautazna. Ez csak és kizárólag a közvetlen szomszédos területeknél lehetséges. Ekkor a támadás értéke 5 pontos.
- Ezzel a hadi egységgel NEM lehet másik játékost megtámadni
5. szint - Protonágyús sereg
- 4 egységnyi élelmet igényel, naponta
- 16 pontos támadásra képes
- 16 pontos védelemre képes
- Képes szomszédos területeket támadni anélkül, hogy odautazna. Ez csak és kizárólag a közvetlen szomszédos területeknél lehetséges. Ekkor a támadás értéke 8 pontos.
- Ezzel a hadi egységgel NEM lehet másik játékost megtámadni

Hadi egység, nem léphet be Unikyradalomba hadakozási szándékkal!

Hadi műveletek

Védelem

A hadi egységekkel a saját területeidet védheted. Idegen, vagy üres területen nem állíthatsz fel védelmet.

Ha a területedet támadás éri, akkor a csata sorsa a védelmezők és a támadók szintjeitől függ. Erről majd kicsivel később.

A főváros hadereje a lakatlan területeken is tud állomásozni, stratégiai okokra hivatkozva. Ekkor a főváros engedélye nélkül, a területet birtokba venni nem lehet.

Támadás

A támadások mechanikája

Minden esetben, csak hadi egységgel lehet támadni.

A hadi egységek védekező és támadó pontjai, abban mutatják hatásukat, hogy mekkora támadást tudnak bevinni, és mekkorát elhárítani.
- Tehát ha egy 2-es támadó pontú hadi egység támad egy 4-es védekező pontút, akkor a támadás elbukik. - ilyen csak az idegen fajok elleni küzdelem során lehetséges.
- Ha egyenlő támadó pontú, és védekező pontú egységek csapnak össze, akkor mind a két fél elveszti hadi egységét.
- Ha olyan területet támadunk meg, amin több hadi egység is van, akkor azok közül csak és kizárólag a velünk egy szintűeket, vagy a nálunk gyengébb egységeket tudjuk kiiktatni, és ezáltal a mi egységünk is megsemmisül.
- Összehangolt támadásra is van lehetőség, azaz amikor több hadi egységgel támadunk meg egyszerre egy területet. Ekkor a támadó pontjaik összeadódnak - ilyen csak az idegen fajok elleni küzdelem során lehetséges.

Sikeres támadás esetén:
- Ha a területet elfoglaljuk, akkor az egységünk ott marad
- Ha a terület még nem lesz a mienk, akkor az egység visszakerül a kiindulási területre - ilyen csak a játékos-játékos elleni harcok során lehetséges - ez a mozgás nem emészti fel a mozgási lehetőségeket, és kivételesen(!), 0 mozgási lehetőséggel is kivitelezhető.

Idegen faj által elfoglalt terület

Az idegen fajok részletezéséről majd később esik szó. Ha a Pingvin Birodalom kontinensén egy területet idegen faj száll meg, akkor az támadható.

Az idegenek által megszállt, egy adott terület, korlátlan alkalommal megtámadható, viszont ez fordítva is igaz, tehát az idegenek egy területet korlátlan alkalommal támadhatnak.

Az idegenek minden esetben a legközelebb lévő terület felé, illetve a leggyengébb, legsebezhetőbb terület felé igyekeznek, majd először azt is támadják meg.

Ha a megszállt területen minden idegent legyőztünk, akkor a terület automatikusan felszabadul, és azé lesz, aki a végső csapást bevitte. Ha a Központi város hadereje szabadította fel a területet, akkor az ismét megvásárolható területté válik.

Játékos-játékos elleni támadás

Meg lehet támadni egy játékost is, azonban ennek első kitétele az, hogy ilyenre csak Kyraföldén van lehetőség!

Játékos-játékos elleni harc esetén, csak 1-es szintű hadi egységeket lehet használni támadásra. Védekezésre viszont olyat, amilyen éppen a területen van.

Egy terület csak akkor vehető el egy másik játékostól, ha annak szintjét teljesen lecsökkentették a támadások során 1-re, majd ekkor még egyszer megtámadják. A területek szintjei, 2-2 védekező pontnak felelnek meg. Először azonban, mindig a védelmező egységekkel kell megküzdeni.

Ha egy játékosnak már csak egyetlen egy területe van, akkor az nem kobozható el. Ilyen esetben a teljes lecsökkentéssel, és a végső támadással, csak a játékos színét lehet elvenni.

Egy terület, egy nap csak egyszer támadható, összesen! Nem fejenként egyszer-egyszer, hanem összesen!

Idegen fajok

Jegesmedvék

A Pingvin Birodalom nagy ellenségei. Rendszerint betörnek Kyraföldére, és az ott tartózkodókat, illetve azok területeit háborgatják. Nem egy túl okos faj... egy normális civilizációt kiépíteni sem tudnak.

Egyetlen fajta, és szintű egységük létezik:

Jegesmedve
- 3 pontos támadásra képes
- 3 pont elleni védelemre képes

A kontinensen megjelenő egyedek vándorlásba kezdenek. Szerencsére rájuk is igaz a szabály, azaz egy egységük, csak egyszer képes mozogni egy nap.

Az általuk megszállt területek veszélyességi szintje, attól függ, hogy hány hadi egységük tartózkodik a területen.

A jegesmedvék pénz gyanánt Fókacsontot(ezután FCS) használnak. Minden hadi egységük legyőzése után, 100FCS-t kap a játékos, amit beválthat Unikyradalomban, az aktuális árakon.

Utazás a kontinensek között

Unikyradalom

Az Unikyradalom egy olyan kontinens, ahol a játékosok békében játszhatnak. Erre a helyre, hadakozás céljából belépni nem lehet! Hadi egységet, csak és kizárólag fejlesztés céljából lehet a területre vinni. Itt csak kereskedelmi, bányászati, mezőgazdasági, pénzügyi lehetőségek vannak. Aki belép, ezzel legyen tisztában. Hadakozási kérését bár senki sem fogja jóváhagyni, de sokszori firtatás, a játékból való kizárást vonhatja maga után.

Unikyradalom szabályairól, >ITT< olvashatsz bővebben. Alapszabályként tekintendők a fentebb leírtak, de Unikyradalomhoz kiegészítések és módosítások kapcsolódnak. Ezt tessék figyelembe venni.

Egyetlen út vezet erre a helyre, ez pedig vízi. A kikötőn keresztül, melynek jelenleg Sopron a neve, vezet az út erre a kontinensre.

Minden második nap, 16:00-kor indul hajó, és 1 napig tart oda az út - igen, másnap 16:00-kor lesz elérhető ott a karaktered.

A hajóra maximum 20 egység fér fel - karakter, hadi egység, inas - úgyhogy csipkedjétek magatokat a feliratkozással.

Az utazás karakterenként, hadi egységenként, inasonként 10BAP-ba kerül, plusz természetesen a vám, amelyet esetleg Sopronra fognak kivetni, de ez 5-8BAP-ig terjedhet. A termékek szállításáért, csak a vámolás során kell fizetni.

Maciland

Maciland a jegesmedvék területe. Az ide vonatkozó szabályokat, >ITT< találod.

Az odautazáshoz, a jelenleg "The Way" nevű területen keresztül vezet az út. Az utazás ingyenes(leszámítva az esetleges vámot), és egy napig tart.

Küldetések

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.