2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Ennyire nevetséges egy országot...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Most olvastam egy cikket az indexen. Ezt!
Nem bírtam ki, hogy ne írjam ki magamból a dolgot :)
A lényeg végülis az, hogy a Spanyolok Madridban 4 év alatt 90km metrót, és hozzá 80! állomást építettek! Összesen 1144Milliárd Ftból.
Ezzel szemben a magyarok majd 10 év alatt 10km metrót építettek 511 milliárdból!

Ez kb azt jelenti, hogy amit mi magyarok 10év alatt 511 milliárdból összehoztunk, azt a Spanyolok 127milliárdból megcsinálnák 3év alatt!
" A testület sajtóirodája szerint a madridi autonóm kormány egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni.
Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne. "

Azért durva. És hova megy az a rengeteg pénz? Mert a kinti munkásokat biztos nem havi 80-110ért dolgoztatják.
Hát tessék, nem a technológia miatt vagyunk lemaradva a nyugattól, hanem az ilyenek miatt!Az ilyenek miatt vagyunk ennyire elmaradva a nyugati színvonalaktól... Az ilyen gyökérségek miatt, meg Magyar o. még ennyire se képes. Itt is csak azt nézik, hogy hogyan lehetne minnél több pénzt eltenni meg elcsalni.
Szánalmas... Sírnak össze vissza hogy a nyugat így meg a nyugat úgy, közben nekünk elvileg 5x komolyabb metrót kellett volna építenünk mint a Spanyoloknak...Vagy 5x annyi bért adni a dolgozóknak, vagy 5x akkora metrót...
De itthon...ááh, csak a saját érdeküket néznik..Bár amikor már az EUs pénzeket is lenyúlják nemtom mit vártam...

Hozzászólások

(#1) Dany007


Dany007
veterán

Na egyéb vélemény ? :P

(#2) Dany007


Dany007
veterán

Na jó lehet kicsit túlzás amit címnek adtam, de ilyenek után mindig elkap az ideg :S
Szörnyű belegondolni, hogy látod / hallod mennyit nyüglődik az ország, meg ilyen megszorítás meg olyan, meg hogy milyen messze vagyunk még a nyugati színvonaltól, és erre jön egy ilyen cikk, és kiderül, hogy még ahol lehetne javítani, vagy kicsit előre lépni, még ottis csak a pénzeket nyúlják le :S

(#3) Kazimír


Kazimír
őstag

1. Ez leginkább lobbikérdés nálunk, szerintem..
2. A közbeszerzéstől lehető legtávolabb eső fogalmak a "hatékonyság" és a "gazdasági racionalítás"
3. A haver haverjának a haverja is járjon jól :K
4. Ez már magas szinten űzött politika, drága barát, ehhez egyikünk sem ért.. :D

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#4) RexpecT


RexpecT
addikt

Ezért ez sem semmi :( .

(#5) Dany007 válasza Kazimír (#3) üzenetére


Dany007
veterán

Igen, kb én is így érzem, v.hogy így van.
De nem hiszem el, hogy sose buknak ebbe bele...
A közvélemény meddig tűri ezt? Egy ilyen cikk után gondolom mindenkinek egyől leesik, hogy mennyi...hmm... finoman fogalmazva trükközés van, csak azért hogy pénzt tehessenek zsebre, miközben mindenkit megszorítanak mert szarban a haza...
Undorító egy dolog ez...

(#6) fastervótam


fastervótam
tag

A testület sajtóirodája szerint a madridi autonóm kormány egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni.

Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne.

Azért ez egy eléggé elnagyolt saccperkábé, hogy a sajtóiroda mondott valamit. Az biztos, hogyha most állnának neki tervezni és kivitelezni, olcsóbb lehetne a 4-es.

[ Szerkesztve ]

(#7) Dany007 válasza fastervótam (#6) üzenetére


Dany007
veterán

Igen biztosan elnagyolt. De ők már összehoztak egy 90km-es 80 megállós metrót 4 év alatt 1100milliárdból.
Ehhez képest ami itthon történt az szinte nulla, igaz csak féláron.

(#8) philoxenia válasza Dany007 (#1) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Véleményünk lehet, de ami információval rendelkezünk, az csak a "jus mormorandi" kihasználásához elég. :(
Itt úgyse tudunk meg és nem is tehetünk semmit.
mod: egyébként nem tisztem védeni a magyar viszonyokat, sőt szándékomban sem áll, de ez az írás csak olyan szinten vehető komolyan, mint Mattheus szövetségi kapitányként. Se a talaj, se a felszíni épületek nincsenek figyelembe véve pl. nálunk is sokkal olcsóbb lenne mondjuk metrót építeni a külvárosok alatt, mint ahol most csinálják, nem beszélve arról, hogy ha belegondolsz, a 0-ás északi elkerülő szakasza sem normális milyen okokból áll. :(

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#9) Kazimír válasza philoxenia (#8) üzenetére


Kazimír
őstag

Milyen okoból áll? Ki vele! :D
Na. Ez most felkeltette az érdeklődésem! Legalább annyira fontos mint pénznyelő metró (szégyen ami történik, egyetértek, de mi érdemlegeset tehetek a következő választásokig?)

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#10) philoxenia válasza Kazimír (#9) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Tudtommal az illetékes önkormányzatokkal nem tudnak megegyezni, de a konkrét vitából nem vagyok naprakész.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.